Sinds een tijdje zijn de medicijnen in de dierenwinkel aan banden gelegd en mogen wij heel veel dingen niet verkopen.
Een dierenwinkel is namelijk geen dierenarts
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xDenies schreef:muntdrop schreef:Kleine verpakkingen voerdieren!
Ik heb een dwerghamster en af en toe geef ik deze wel eens een meelworm. In de dierenwinkel hier moet ik er dan meteen 50 ofzo kopen.
Wij hebben kleine potjes meelwormen (dood) maar dan heb je er inderdaad +/- 50.
Ik gok dat dat veel goedkoper is dan 2 meelwormen ...
nathalie_v schreef:De rede dat je geen ander middel kan vinden is omdat er wat dat betreft niet veel keus is.
Sinds een tijdje zijn de medicijnen in de dierenwinkel aan banden gelegd en mogen wij heel veel dingen niet verkopen.
muntdrop schreef:xDenies schreef:Wij hebben kleine potjes meelwormen (dood) maar dan heb je er inderdaad +/- 50.
Ik gok dat dat veel goedkoper is dan 2 meelwormen ...
Klopt, maar die dingen zijn natuurlijk ook niet eeuwig houdbaar xD dan betaal ik liever iets meer dan dat ik de helft weg kan gooien. Gedroogd kan natuurlijk ook, maar levend is volgensmij wel beter.
Ja er zit meer in, maar die dooie zijn net zo goed .. je mag er ook iets meer van geven
Duhelo schreef:Ik raad ook altijd hooiballzn aan eerlijk gezegd. Die dat wij hebben hebben wel grote gaten erin.
Los hooi vind ik niet wenselijk ( ze liggen erin,plassen erop en eten het dan weer op...)
maar die rukt ook meteen de kop eraf dus rondkruipen zullen ze niet meer
. Maar ik wou bijvoorbeeld ook een bidsprinkhaan, die vreet alleen levende krekels/krulvliegen etc, die porties zijn al huelemaal te groot, dus dat heeft mij wel tegengehouden om er 1 aan te schaffen. En om nou meteen nog meer dieren te kopen zodat je van je voederdieren afkomt
nathalie_v schreef:De rede dat je geen ander middel kan vinden is omdat er wat dat betreft niet veel keus is.
muntdrop schreef:Die van mij vind ze juist geweldigmaar die rukt ook meteen de kop eraf dus rondkruipen zullen ze niet meer
. Maar ik wou bijvoorbeeld ook een bidsprinkhaan, die vreet alleen levende krekels/krulvliegen etc, die porties zijn al huelemaal te groot, dus dat heeft mij wel tegengehouden om er 1 aan te schaffen. En om nou meteen nog meer dieren te kopen zodat je van je voederdieren afkomt

Akhal_Teke schreef:- Grote harde kattensnoepjes waar echt op gekauwd moet worden i.p.v. die kleine dingen die in 1x worden doorgeslikt.

Bianca41 schreef:Wat ik persoonlijk mis in een dierenwinkel er zitten er hier 2 in het dorp.Is werkmatriaal. Apporteerblokken, goede dummie's.Artikelen die je dus echt in de hondesport gebruikt.K9 heeft een boel van die spullen inclusief kleding voor de geleider.zulke dingen pas ik liever als dat ik ze lukraak op een website bestel .
En goede degelijk halsbanden voor kleine hondjes.Ik heb een PP van 5kg ,in zijn maat nek 25 cm kom ik op dunne katten bandjes uit. mijn oude bandje brak laatst ik moest een nieuw en kon gewoon niks vinden.Het werd of een kattenbandje, waar van de sluiting niet goed klikt of een chi bandje wat te truttig en gewoon te smal is.
Mijn ander hondje heeft een bandje van ezydog aan, maar die heb ik in nl gekocht kan ik hier niet vinden.
nathalie_v schreef:demo_love die zijn gewoon te bestellen
@lor1_1984 helaas is de kennis in de dierenspeciaalzaken gigantisch wisselend. Er zijn super winkels met een volwaardige opleiding die wel verstand van zaken hebben maar er zijn er heel veel die zonder diploma een winkel startten onder de noemer "winkeltje spelen"... :-(