staart van kat afgehakt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

Re: staart van kat afgehakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:07

De reacties van andere heb ik niet gelezen, maar in deze situatie zou ik mijn kat niet meer buiten de tuin houden, zeker niet zonder toezicht buiten de tuin laten wandelen.

En posters in de buurt, bij winkels enz hangen, mensen waarschuwen en vragen of mensen meer weten. Dit is echt gestoord gedrag.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:13

Is het niet mogelijk dat dit gebeurd is doordat ze in de motor van een auto is gaan zitten?wat vreselijk zeg. Niet te bevatten....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:19

lifaya schreef:
Is het niet mogelijk dat dit gebeurd is doordat ze in de motor van een auto is gaan zitten?wat vreselijk zeg. Niet te bevatten....

Dan krijg je een rafelige wond en geen scherpe wond. DA heeft bevestigt dat het geen ongeval kon zijn. Bovendien....hoe komt het diertje dan weer in de tuin? Zoals ik het begreep kon het nog amper lopen.

Vreselijk...gewoonweg vreselijk. Hoe ziek in je kop moet je zijn om dit te doen?
Welk recht meen je te hebben dat je een dier zo verminkt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:44

TS: ten eerste, wat verschrikkelijk! Werd helemaal misselijk toen ik je tekst las ;(

Maar zou je je andere kat (en eventueel de nieuwe kat als die erbij komt) niet beter binnen houden?? Onze katten lopen ook buiten, begrijp me niet verkeerd, maar als je weet dat er een kattenhater in de buurt rondloopt, slaap je toch niet gerust als je katten toch naar buiten gaan? Ik zou ze echt binnen houden, voor hun veiligheid..

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:47

met tranen in me ogen heb ik het gelezen. Hoe haalt iemand het in zijn hoofd..hoe ziek kun je zijn. Gatsie..ik kan me geen voorstelling maken van wat er nu allemaal in je omgaat!. Heel veel sterkte

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:54

Allereerst wil ik je ook heel veel sterkte wensen :(:) . Wat een ontzettend rotverhaal.
Ik vind mensen die dat soort dingen doen altijd een beetje eng. Als je al zo makkelijk een dier doodmaakt...

wiebke schreef:
Onze andere kat, Ted, heeft de laatste dagen ook een gedragsverandering. Hij miauwt heel veel, wil aandacht, kroelen, loopt de he-le dag achter me aan, is aanhankelijk.. en hij eet minder goed en is een beetje ingevallen. Wat zou ik hier aan kunnen doen?"

Ik weet dat ze vroeger (héél vroeger was dat) 'spuitjes' hadden voor rouwende katten, zal misschien nog steeds wel zijn dat ze een middeltje hebben dat katten een beetje kan helpen, je zou het je DA kunnen vragen. Verder Ted gewoon lekker veel aandacht geven als hij daar om vraagt, 't beestje zal ook wel helemaal van slag zijn dat ie z'n maatje kwijt is.

Wat betreft Jack. Hebben ze voldoende speeltjes voor hem? Misschien heeft hij wat meer uitdagingen nodig. Als hij brokjes krijgt kun je van die speeldingen waar ze hun eten uit moeten vogelen proberen. Is Jack lekker bezig én hij zal misschien wat gewicht kwijtraken omdat hij meer moet doen voor zijn eten. Verder misschien een krabpaaldingstellage en/of holletjes (dozen zijn enorm leuk) waar hij zich in kan verstoppen en (nog) meer met hem spelen. Bv. van die hengels met een beestje eraan of van die laserdingen. Lekker laten rennen en vliegen. Katten kunnen ook wat 'vals' worden als ze inderdaad hun ei niet kwijt kunnen. Dat kan gewoon teveel energie zijn, maar ook angst of frustratie om iets (plaatsvervangende agressie, zoals mijn kat, als ze een andere kat ziet wordt ze pislink, als ik ze dan aai blaast ze naar mij, niet omdat ik zo naar ben maar omdat ze niets met haar boosheid aan kan op dat moment en ik dan net een trigger teveel ben).
Als Jack bij jullie is hoe reageert Ted hier dan op? Als ze het goed met elkaar kunnen vinden zou het misschien een oplossing voor beiden zijn (zo niet dan zou ik het zeker nog een tijdje uitstellen totdat Ted weer wat is bijgetrokken). Heeft Jack een heel leven en Ted een nieuw maatje om hem af te leiden.

En over naar buiten gaan, is het een idee om je tuin af te zetten zodat ze niet uit de tuin meer kunnen? Je hebt van die draadjes die je kunt spannen waar wat stroom doorheen gaat, bandje om de kat en kat gaat niet meer voorbij het draadje (als het met een grote herder lukt moet een kat ook kunnen), bij een schutting zou je pvc buizen over de schuttingranden kunnen doen. Katten schijnen dan niet meer over de schutting te kunnen. Het lijkt mij de moeite waard, zeker als er van die mafketels rondlopen. En het zou pas echt van de zotte zijn als je niet eens meer je eigen kat in je eigen tuin kunt houden.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:03

Wat verschrikkelijk. Veel sterkte en ik hoop dat je het een plaatsje kan geven.

Weten jullie zeker dat het niet door een grasmaaier veroorzaakt is? Dat geeft een soortgelijke wond en is door een da niet te zien of het met opzet of per ongeluk is gedaan. Natuurlijk gaan je eerste gedachten uit naar opzet ivm de andere voorvallen. Ik heb een tijd terug foto's van een kat gezien en die bleek met zijn staart tussen de grasmaaier te hebben gezeten en dat was ook een soortgelijke wond.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:08

Getsie, wat gruwelijk zeg! Wat moeten jullie geschrokken zijn. Heel goed dat jullie aangifte gedaan hebben. Hopelijk krijgen ze de dader te pakken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:10

akishino schreef:
Wat verschrikkelijk. Veel sterkte en ik hoop dat je het een plaatsje kan geven.

Weten jullie zeker dat het niet door een grasmaaier veroorzaakt is? Dat geeft een soortgelijke wond en is door een da niet te zien of het met opzet of per ongeluk is gedaan. Natuurlijk gaan je eerste gedachten uit naar opzet ivm de andere voorvallen. Ik heb een tijd terug foto's van een kat gezien en die bleek met zijn staart tussen de grasmaaier te hebben gezeten en dat was ook een soortgelijke wond.

Dan zitten er grasrestjes in de wond. Dat is geen mooi schone wond.

Bovendien....een grasmaaier staat zo laag op de grond....daar krijg je niet makkelijk een kat onder.

Ja,...zo'n grote zitmaaier misschien....maar ik kan niet geloven dat je dat verschil niet kan zien.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 09:16

een grasmaaier zóú kunnen natuurlijk.. maar we hebben ook andere signalen gevonden die duiden op kattenhaat (gebakken spons en een kogel uit een luchtbuks in de tuin)

Ted binnen houden is een optie, gelukkig gaat Ted onze tuin bijna nooit uit.. hoogstens maakt hij een uitstapje naar de tuin van de buurvrouw. Lilo was echt anders, die ging ver van huis af.

En Jack.. heeft genoeg speeltjes, er wordt met hem gespeelt, hij krijgt minimale hoeveelheid eten, maar woont gewoon echt op een te klein oppervlak! Ted reageert op zich niet verkeerd op Jack, hij wil snuffelen en kijkt de kat uit de boom (of nouja, hij kijkt meer naar de kat onder de salontafel)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:17

NatasjavE schreef:
lifaya schreef:

Dan krijg je een rafelige wond en geen scherpe wond. DA heeft bevestigt dat het geen ongeval kon zijn. Bovendien....hoe komt het diertje dan weer in de tuin? Zoals ik het begreep kon het nog amper lopen.

Vreselijk...gewoonweg vreselijk. Hoe ziek in je kop moet je zijn om dit te doen?
Welk recht meen je te hebben dat je een dier zo verminkt.

Wie kan er allemaal bij jouw tuin TS? Volgens mij moet daar de dader zitten.

Wat een ontzettend walgelijke actie, ik ben er gewoon misselijk van. Echt heel erg droef TS, dat dat soort praktijken vandaag de dag nog gebeuren, daar zijn geen woorden voor :n Wat een door en door slechte en sadistische mensen lopen er rond...

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:20

Wat betreft jack, ik heb een kat gehad die echt een kenau werd als ze niet naar buiten kon, die is ook eerst binnenkat geweest en knapte erg op qua gedrag toen ze ook naar buiten kon.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:24

Ik vraag me af of ze niet gewoon ergens heeft tussen gezeten, is niet de eerste kat die zo zn staart is kwijtgespeeld. haartjes kunnen zo 'afgesneden' geweest zijn door bv ergens tegenaankomen in het proberen los te komen, denk maar aan een zware klapdeur en derg.
Ik denk als het om een kattenhater gaat dat hij zorgt dat hij in een keer van die kat af is (dus luchtbuks of vergif), kattenhater (vaak vogelliefhebbers en derg) willen die katten gewoon weghebben, staart alleen weg lijkt me niet efficient genoeg.
Heel erg sneu voor het beestje, in elk geval sterkte

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:25

wiebke schreef:
een grasmaaier zóú kunnen natuurlijk.. maar we hebben ook andere signalen gevonden die duiden op kattenhaat (gebakken spons en een kogel uit een luchtbuks in de tuin)

Ted binnen houden is een optie, gelukkig gaat Ted onze tuin bijna nooit uit.. hoogstens maakt hij een uitstapje naar de tuin van de buurvrouw. Lilo was echt anders, die ging ver van huis af.

En Jack.. heeft genoeg speeltjes, er wordt met hem gespeelt, hij krijgt minimale hoeveelheid eten, maar woont gewoon echt op een te klein oppervlak! Ted reageert op zich niet verkeerd op Jack, hij wil snuffelen en kijkt de kat uit de boom (of nouja, hij kijkt meer naar de kat onder de salontafel)

Gebakken spons? Wat is dat?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:28

exact zoals het er staat, een spons die in vet gebakken wordt, komt er op neer dat het ding krimpt, lekker ruikt, opgegeten wordt en vervolgens gaat uitzetten in de maag, vaarwel dier die hem opeet.

Ik had trouwens laatst een pony met een grote schaafwond op de kont, bovenaan de schaafwond rechts afgesneden haren (mag toch veronderstellen dat dit ook niet van een hakvoorwerp kwam ;)), waarmee ik maar bedoel ook een dom ongeluk, ergens tussenzitten en weg proberen komen kan dit ook veroorzaken

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:28

Wat triest :( arm diertje

En nee... het kan in mijn ogen best een kattenhater zijn geweest die even een signaal wil afgeven en zo probeert mensen zo bang te maken dat ze hun kat binnen houden :( als poeslief opeens verdwijnt denk je aan een ongeluk of een wegloper... en dat is niet wat deze zieke geest wil bereiken :(

@freya Spons bakken in vet van bijvoorbeeld vis... de kat eet het op en gaat dood :(

Sterkte....

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:30

Ok, nog nooit van gehoord.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 09:30

in princiepe kan niemand in onze tuin komen, behalve de mensen uit ons blok. Er is namelijk een brandgang die achter onze tuinen loopt met aan biede kanten een hek waarvan alleen de bewoners een sleutel hebben. Nu zijn die hekken natuurlijk niet altijd dicht..

gebakken spons is een manier om een kat dood te maken. Als je die spons bakt met wat kruiden ruikt deze lekker voor de kat en eet ervan. Zodra de kat gaat drinken zwelt de spons op en kan de kat dood gaan *athans, dit is wat ik ervan heb begrepen*

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:31

Of het is niet een "gewone" kattenhater maar een gestoorde gek, een sadist en die genieten van het lijden van een beest.

Ik ben absoluut geen kattenliefhebber. Maar een kat (of ander dier) opzettelijk pijn doen dat zou ik niet kunnen. Dat is gewoon ziekelijk vooral op deze manier.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:34

verschrikkelijk, sterkte! Hopelijk komt de dader hier niet zomaar van af..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:36

Probeer dit toch met alle mogelijkheden bekend te maken TS... Misschien heeft iemand uit je blok wel iets opgevangen?

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:45

Ik vindt dit echt heel erg voor jullie. Ik zelf ben geen kattenmens maar meer een hondenmens maar ik zou katten nooit wat aan doen. Ik zal inderdaad ook toch een actie starten misschien via Facebook misschien in de buurt al is het alleen maar voor het geval dat toch iemand iets gezien heeft of misschien iemand iets gehoord heeft want het lijkt me niet dat jullie kat zich stilgehouden heeft als ze zo verwond wordt. Heel veel sterkte

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:57

Jeetje wat een mensen heb je in de wereld zeg! Ik zou wel even je buurtbewoners met katten alarmeren en misschien een oproepje via Facebook plaatsen? Dit mag geen enkele kat gebeuren, maar als het er nog meerdere worden..

Heel veel sterkte TS. :(:)

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:05

Jeetje wat verschrikkelijk, heel veel sterkte TS

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:11

Wat verschrikkelijk zeg, sterkte!