Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mioux schreef:Cowgirl schreef:
DierenPOLITIE..... Ambulance is alleen maar voor vervoer van dieren die kunnen geen proces verbaal opmaken.
kunnen wel de kittens ook weghalen of andere dieren of contact opnemen met de dierenpolitie,144
8nnemiek schreef:Aanloopkatten kunnen ze gratis en voor niets laten ophalen/naar het asiel brengen, dus dat vind ik een slecht excuus.
Ik heb ook wel eens van die verhalen gehoord.. Dat het vroeger normaal was om katten aan de mestvork te prikken en voor dood achter te laten op de mesthoop![]()
Maarja, hetzelfde doen mensen nog steeds met ratten en duiven en marters en ander 'ongedierte', en dat vindt iedereen normaal. Ik denk dat katten vroeger ook bij die groep hoorde, en dat al die oude boeren gewoon zo vast zitten in die oude gewoontes..
SoAndrea schreef:ochoch.. wij hebben vandaag (vrijwillig) 6 jonge katjes bij een boer bij ons uit de buurt opgehaald omdat onze moederpoes genoeg melk heeft en haar eigen jongen bijna weg gaan (dit weekend)
nou kwam wij daar, moesten ze eerst tussen alle hooi en stro balen zoeken..
normaal gesproken verzuipt hij de katjes maar wij wouden deze graag een goed plekje geven dus goed wij de katjes mee nemen, komen we op zolder een emmer met volgens mij wel 30 verzopen katjes tegen...![]()
ik krijg dat beeld niet zo snel meer uit mn hoofd ... de kittens die wij nu hebben zitten onder de vlooien en ze krioelen gewoon over de kittens heen...
gelukkig komen ze nu bij een goed baasje, maar inderdaad wat sommige mensen soms met kleine katjes doen om er van af te komen...
gaat het al beter met de kitten TS?
... 8nnemiek schreef:Voor zover ik weet worden zwerfkatten gewoon overal aangenomen hoor, hier in de buurt iig wel![]()
Wij hebben meerdere keren een aanloopkat erheen gebracht.
Eigen katten niet inderdaad, daar moet je voor betalen.
) naar binnen en sloopte de hele boel om te eten. Ze hadden op een gegeven moment een vangkooi in de keuken gezet en na een paar dagen hadden de het beest. Wilde het asiel de kat niet aan nemen, want wat nou als het hun eigen kat was? Ze moesten het beest dus 2 weken in de gaten houden en dan pas namen ze het aan.
8nnemiek schreef:Voor zover ik weet worden zwerfkatten gewoon overal aangenomen hoor, hier in de buurt iig wel![]()
Wij hebben meerdere keren een aanloopkat erheen gebracht.
Eigen katten niet inderdaad, daar moet je voor betalen.