kitten voor mijn deur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:05

Jeetje wat een naar verhaal van dat verdrinken zeg.. Bah dat zulke mensen bestaan..

Hoe is t met de kleine knappe dame ts?

tootje71

Re: kitten voor mijn deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:12

afgelopen september zat hier ook een kitten in de tuin , vol met wormen ,oormijt,en ernstige hoest. ik heb haar helemaal opgeknapt en gesteriliseerd en hebben er nu een super gezellige dame aan , maar hoe die hier ook is terecht gekomen blijft voor ons ook de vraag..

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:25

En? Hoe is het nu?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:41

Mioux schreef:
Cowgirl schreef:

DierenPOLITIE..... Ambulance is alleen maar voor vervoer van dieren die kunnen geen proces verbaal opmaken.

kunnen wel de kittens ook weghalen of andere dieren of contact opnemen met de dierenpolitie,144

Ik wil het niet voor die boeren opnemen die dat soort dingen doen... maar ik heb de andere kant van het verhaal gehoord, wat het nog niet goed maakt, maar misschien wel meer begrip kweekt. Bij sommige boeren komen de katten komen overal vandaan, elke keer weer nieuwen en heb je de ene laten steriliseren, komt de volgende alweer aan. Ze blijven bezig... Voor sommige boeren is het als het ware een soort plaag die ze niet meer in de hand hebben, waardoor ze soms dus overgaan op drastische maatregelen wat ze een heel stuk minder geld kost dan al die katten laten helpen.

Wel jammer dat dat zo gebeurd, maar ja... -O-

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:02

Ik snap wat je bedoeld Thesserd, hier naast bij onze buren hebben ze ook een boerderij en eerst hadden ze daar heel veel katten, maar nu hebben wij er ook al een heel aantal lopen (zijn niet van ons) onze buren daarnaast hebben er ook al een paar opgenomen, plus dat wij ook nog eens aan de doorgaande weg wonen en je gewoon kunt merken wanneer de vakanties beginnen aangezien hier dan ontzettend veel katten gedumpt of uitgezet worden.
Maar het goed praten van kittens verdrinken doe ik niet, daar heb ik geen goed woord voor over.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:06

Aanloopkatten kunnen ze gratis en voor niets laten ophalen/naar het asiel brengen, dus dat vind ik een slecht excuus.
Ik heb ook wel eens van die verhalen gehoord.. Dat het vroeger normaal was om katten aan de mestvork te prikken en voor dood achter te laten op de mesthoop ;(
Maarja, hetzelfde doen mensen nog steeds met ratten en duiven en marters en ander 'ongedierte', en dat vindt iedereen normaal. Ik denk dat katten vroeger ook bij die groep hoorde, en dat al die oude boeren gewoon zo vast zitten in die oude gewoontes..
;(

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:15

8nnemiek schreef:
Aanloopkatten kunnen ze gratis en voor niets laten ophalen/naar het asiel brengen, dus dat vind ik een slecht excuus.
Ik heb ook wel eens van die verhalen gehoord.. Dat het vroeger normaal was om katten aan de mestvork te prikken en voor dood achter te laten op de mesthoop ;(
Maarja, hetzelfde doen mensen nog steeds met ratten en duiven en marters en ander 'ongedierte', en dat vindt iedereen normaal. Ik denk dat katten vroeger ook bij die groep hoorde, en dat al die oude boeren gewoon zo vast zitten in die oude gewoontes..
;(

Nou je kan echt niet even na elk asiel een kat of katten brengen. Ervoor afstandskosten betalen kun je dan maar niet gratis...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:16

Voor zover ik weet worden zwerfkatten gewoon overal aangenomen hoor, hier in de buurt iig wel :j
Wij hebben meerdere keren een aanloopkat erheen gebracht.

Eigen katten niet inderdaad, daar moet je voor betalen.

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:24

Ja voor eigen katten wel maar katten die gedumpt zijn niet. Vorig jaar is er ook een katje gedumpt bij mijn vriend. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen dat jonge beestje. Maar meegenomen naar huis dacht als ik hem niet houden mag dan maar naar het asiel. Wou er zelfs wel voor betalen maar dat hoefde dus niet. Alleen ik mocht hem toch houden. (helaas is hij weggelopen en nu al maanden zoek...)

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:29

Doet me een klein beetje aan vroeger denken. Wij zouden van een boer een kitten nemen. Die zouden we guusje noemen naar guus kom naar huus want de koein staan op springen. Kwamen we daar bleek het een nestje van 4 te zijn waarvan 2 anderen ook al weg waren. Een zou dus overblijven en als die niet wegging ook een enkel ritje sloot. Meegenomen dus... toen een naam bedenken wat bij Guusje paste... het werd Guppie. Helaas werd Gup maar 5 jaar omdat hij een acute verlamming van slokdarm kreeg... maar dat was even off topic.

hoe gaat het met kleine tinkerbell??

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:44

SoAndrea schreef:
ochoch.. wij hebben vandaag (vrijwillig) 6 jonge katjes bij een boer bij ons uit de buurt opgehaald omdat onze moederpoes genoeg melk heeft en haar eigen jongen bijna weg gaan (dit weekend)
nou kwam wij daar, moesten ze eerst tussen alle hooi en stro balen zoeken..
normaal gesproken verzuipt hij de katjes maar wij wouden deze graag een goed plekje geven dus goed wij de katjes mee nemen, komen we op zolder een emmer met volgens mij wel 30 verzopen katjes tegen... ;(
ik krijg dat beeld niet zo snel meer uit mn hoofd ... de kittens die wij nu hebben zitten onder de vlooien en ze krioelen gewoon over de kittens heen...

gelukkig komen ze nu bij een goed baasje, maar inderdaad wat sommige mensen soms met kleine katjes doen om er van af te komen...

gaat het al beter met de kitten TS?

Verzuipen is inderdaad ook de oplossing niet, ;( ;( ...

maar een poes van een 2e nest voorzien nadat ze zelf haar eigen kroost heeft groot gebracht... lijkt mij loodzwaar voor zo'n dier. Vergeet niet dat ze straks (regelmatig nog met zogende kittens) ook weer krols wordt. Zo'n lijf krijgt het echt zwaar.
Je zult haar, als ze de kittens aanneemt, echt royaal moeten ondersteunen.

En vaak is het 'drinken' aan tepel ook in een latere fase duimzuigerij zonder of met nauwelijks melk. (Hier 'dronken' kittens NA hun 10e week nog wekenlang door toen poes droogstond na stillerisatie) Hoe weet jij dat ze voldoende melk geeft? Je kittens eten immers ook regelmatig voldoende vast voer mits jij ze bij een gezonde leeftijd wegdoet.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 14:17

Het poesje heeft het niet gered helaas, alle moeite voor niets geweest.
Vanmiddag hoorde ik weer piepen onder de coniferen, ik heb tussen de takken en spinnen gezocht brrr maar niks gevonden, er liggen er dus meer, ga nu weer verder zoeken, maar geef ze weinig kans omdat het poesje er ook erg aan toe was.
Ik hou jullie op de hoogte...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:19

-O- Wat ontzettend verdrietig!!!
Echt zo jammer dat al jullie inzet niet heeft mogen baten ;(

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:24

Ah jeetje wat erg! Maar je hebt er alles aan gedaan, echt super ingezet!!
Ik duim dat je andere kleintjes/het kleintje vindt. Wat ellendig zeg.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:25

8nnemiek schreef:
Voor zover ik weet worden zwerfkatten gewoon overal aangenomen hoor, hier in de buurt iig wel :j

En hoe ga je aantonen dat het niet je eigen kat is? Als iedereen op een gegeven moment aankomt met het verhaal van een aanloop kat?

Mijn broer en zijn vriendin hadden iedere nacht een zwerfkat, onder de vlooien en broodmager, in huis. Dat beest kwam door het luikje (met sensor :? ) naar binnen en sloopte de hele boel om te eten. Ze hadden op een gegeven moment een vangkooi in de keuken gezet en na een paar dagen hadden de het beest. Wilde het asiel de kat niet aan nemen, want wat nou als het hun eigen kat was? Ze moesten het beest dus 2 weken in de gaten houden en dan pas namen ze het aan.
Ik denk dus niet dat het zo makkelijk is om een kat bij het asiel te brengen. En ik denk dat een boer ook geen zin en tijd heeft om zo een verwilderde kat te vangen en weg te brengen. Hij blijft dan bezig...
Maar dat maakt het niet minder erg dat en katjes worden gedumpt, verzopen ed :n

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:26

Ach wat sneu, je hebt je best gedaan en succes met het zoeken....

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:33

Ach gut :(

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 14:42

Gevonden er zijn er nog 3 en er even slecht aan toe wat maden betreft. Ik geef ze weinig hoop maar we proberen het maar weer...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:44

:oo Arme beestjes!!!

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:45

8nnemiek schreef:

Hier wil ik wel even op inhaken.
Bij ons op stal ook een "aanloopkatten" probleem.
Varieerend van kittens in dozen tot volwassen huistijgers.

Heb in de loop der tijd al uren aan de telefoon gehangen met dierenambulances, dierenasiel, zwerfkattenstichting en afdeling dier&welzijn gemeente gouda.

Ze willen ze echt nergens hebben.
Verhaal "kastje naar de muur" en uiteindelijk zit je met de kosten en de zorgen.
De ambu haalt ze niet op, want kunnen ze nergens kwijt.
Asiel kan er niets mee, naar eigen zeggen.
Behalve als je afstandskosten betaald.
Zwerfkattenstichting zit vol en als je probeerd terug te bellen nemen ze niet meer op....

Het klinkt heel schattig, achtergelaten kittens.
Maar vaak zijn ze ziek of zwak en zit je met de kosten en verdriet ervan.

Sneu voor de TS maar complimenten voor de moeite!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:47

Ah nee toch, om te janken. -O-
Hopelijk zijn de anderen nog te redden maar ik acht de kans vrij klein.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:48

Jeetje, veel sterkte ermee en heel goed dat je dit doet. Hopelijk overleven deze het wel!

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:57

ironic__ schreef:
Gevonden er zijn er nog 3 en er even slecht aan toe wat maden betreft. Ik geef ze weinig hoop maar we proberen het maar weer...

ach jeetje, nou maar hopen dat deze 3 misschien toch iets meer geluk hebben dan hun zusje!

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:12

Wat ben jij goed bezig zeg!! En wat ontzettend sneu :(
Succes met de andere kittens, hopelijk overleven zij het wel.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:16

Ah nee :(
Ik hoop dat deze het wel redden, maar als hun zusje het al niet redde...Ik hoop maar dat ze sterk zijn en het overleven!