Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
De signalen van een hond begrijpt een kind niet( en veel volwassenen ook niet) onze hond zal nooit zelf de confrontatie zoeken maar als ze niet weg kan zal ze gaan laten zien dat ze dit niet wil. Ze heeft 1 keer een knauw gegeven naar een kindje in zo'n geval. (Om de hals vliegen en haren trekken)
en bij een herder ben je al snel de pineut als die happen.
en dan is het snep, hap. En dan zijn ze boos en is je hond vals.
Jillsil schreef:Wat een super oplossing! Zijn ze er ook met niet voeren? Ik kom met wandelen regelmatig een vrouw tegen met haar hond die mijn hond dan stiekem hondensnoepjes geeft. Al een paar keer gezegd dat dit niet de bedoeling is en dan krijg ik het boze oog van haar.
De laatste keer gezegd dat het echt niet mag maar toen kreeg ik als reactie: "maar ze vindt het zo lekker" ja duhh, het is een labrador, geboren om te snoepen! maar dan MAG ze het niet altijd te pas en te onpas
Herkenbaar, die van ons is half labrador en helaas slimmer dan de gemiddelde labrador dus die krijgt ook altijd van iedereen wat. 

fourseasons schreef:Eerlijk gezegd denk ik niet dat veel mensen zich hier iets van aan zullen trekken. Hoe vaak hoor je wel niet dat er bordjes zijn met 'niet voeren' aan een paardenwei bijvoorbeeld, of 'niet loslopen'/'niet aaien' et cetera en het toch gebeurd? Negen van de tien keer trekken mensen zich er niks van aan hoor. (als ze überhaupt al lezen of kijken of de hond iets om heeft)
)
. Die is gek op mensen en honden, maar niet alle honden zijn gek op andere honden.vuurneon schreef:fourseasons schreef:Eerlijk gezegd denk ik niet dat veel mensen zich hier iets van aan zullen trekken. Hoe vaak hoor je wel niet dat er bordjes zijn met 'niet voeren' aan een paardenwei bijvoorbeeld, of 'niet loslopen'/'niet aaien' et cetera en het toch gebeurd? Negen van de tien keer trekken mensen zich er niks van aan hoor. (als ze überhaupt al lezen of kijken of de hond iets om heeft)
Maar een fel rood tuig met tekst trekt wel de aandacht en ik verwacht wel dat mensen dan vooral niet gaan aaien. Moet het wel een beetje hond van formaat zijn; van die enkelbijters maken weinig indruk vrees ik met een dreigend tuig (ik moet er zelf al hard om lachen als een veredelde handtas met spikes om de nek loopt ehm wordt gedragen bedoel ik)