bij overlijden eigenaar hond laten inslapen. wat vindt bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Re: bij overlijden eigenaar hond laten inslapen. wat vindt bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:52

Als je geen sociaal netwerk hebt kun je een organisatie inschakelen die daarin werkt en daar afspraken mee maken

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:54

Ik vind het nogal moeilijk te geloven dat iemand zo negatief in het leven staat. Natuurlijk hoop je op een gelukkig leven voor je dieren. Je maakt je dier toch niet zomaar af zonder dat je het een kans hebt gegeven op dat gelukkige leven? Ik snap het serieus niet. Ik doe echt mijn best om het te begrijpen maar het lukt gewoon niet.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:55

Hoeveel mensen eten er dagelijks geen gezond ge-eutaniseerde dieren?? Omdat dit een hondje is is het inene niet goed?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:55

klinkt misschien wel heel raar,maar zelfs op marktplaats kijken mensen die het bést weleens goed voor kunnen hebben met dieren...

en waar ook best wel mensen bij zitten die een wat moeilijkere hond een huis kunnen geven...

aan de andere kant is het bijna beangstigend dat er mensen zijn die zó makkelijk denken over het dood laten maken van gezonde huisdieren...

je zou er een met liefde gefokt diertje aan meegeven zeg...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:58

Axel_Valerie schreef:
Ik vind het nogal moeilijk te geloven dat iemand zo negatief in het leven staat. Natuurlijk hoop je op een gelukkig leven voor je dieren. Je maakt je dier toch niet zomaar af zonder dat je het een kans hebt gegeven op dat gelukkige leven? Ik snap het serieus niet. Ik doe echt mijn best om het te begrijpen maar het lukt gewoon niet.

Dan heb je mijn reactie niet gelezen (als dit puur over mij gaat). Als ik iets vind word niks ingeslapen.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:00

Ja hoe klein is die kans bij jou?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:01

Ik ben nu wel benieuwd naar de aflevering maar kan hem nergens vinden, iemand een link?

Een compleet gezond dier mee laten doodgaan lijkt me van de zotte, daarom ben ik zo benieuwd naar de aflevering.. Ik moest gelijk denken aan een dier met een heel zwaar trauma ofzoiets..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:03

Op het moment met de mensen die ik ken? Niet groot. Veel mensen die het goed willen doen en het niet kunnen of weten.

Ik weet ook dat ik zelf ook zo begonnen ben, maar zou ook echt niet kunnen denken dat mensen een paard aan mij (als toen 12 jarige) kunnen 'geven', ik zou niet eens een paard geven aan mijzelf bij wijze van. Heb zo veel fout gedaan, en dat deed ik absoluut niet expres, puur uit onwetendheid maar ik zou het mijn dieren niet aan willen doen.

Ik zou dan dus net iemand moeten vinden die ervaring heeft, plek heeft (want dat is ook al vaak een ding dat 'goede' mensen niet meer hebben, plek over), geld heeft... Zeker zijn er veel mensen die goed zijn voor hun dier, maar die hebben vaak ook gewoon hun handen al vol.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 10-05-14 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:04

kan eerlijk gezegd ook werkelijk niet voorstellen dat ik mijn honden ( of paarden) vergelijk met een of ander onbekend varken of koe die geslacht wordt...

huisdieren zijn hier een heel groot deel van mijn leven,daar hou ik van,met heel mijn hart en ziel,dat is toch werkelijk in alle redelijkheid niet vergelijkbaar met een totaal onbekend varkentje of koetje??

Sansevieria

Honden zijn meestal opportunisten...wil zeggen: als ze eten krijgen, een aai over de bol, genoeg beweging/werk/uitdaging zijn ze tevreden...ongeacht van wie.
Ik zie dat hier ook, diegene van ons beiden die het meeste thuis is (weekje vakantie heeft bijv.) of die week het meest met de honden gewerkt of getraind heeft is die week de favoriet.
Zulke honden kun je dan ook prima herplaatsen.

Maar ik heb er ook 2 hier...mmm...nee, de aussie is bijna 12 jaar, heel moeilijk, aardig bijtverleden, geen gemakkelijke hond, mocht mij iets gebeuren dan kan mijn man die verzorgen (en vice versa), maar naar een vreemde gaf ik die echt niet (ook niet naar vrienden of familie), die kan zich waarschijnlijk niet eens handhaven in een wat drukkere wijk/rijtjes huis waar ze elke dag mee de straat op moet tussen de mensen.
Voor haar zou de keuze logisch zijn in te laten slapen.
Ze heeft genoeg meegemaakt in haar leven.

De andere is een redelijk gevoelige hond met epilepsie, een heel slechte rug, krijgt dagelijks de nodige medicatie. Een echt zorgenkindje. Daarbij is die hond zo aan mij verknocht, buiten mijn man gaat die nog niet met iemand anders mee om te wandelen. Eet moeilijk, die kun je dus ook slecht trainen d.m.v. voer e.d.
Ook hier weer, mocht mij wat gebeuren, mijn man zou hem verzorgen tot het niet meer gaat, maar ook deze ging niet naar een andere familie.
Ook niet naar familie of vrienden.

Maar de anderen?
Als die hun natje en droogje krijgen passen die zich vast net zo gemakkelijk aan een nieuwe plek aan. Ik heb al eens een teefje 2 weken bij een vriendin laten logeren omdat ze loops was, die vriendin had nog nooit zo een gemakkelijk en aardig hondje in huis gehad, ze wilde ze het liefst al niet meer afgeven. En ik ben ervan overtuigd dat het met de meesten van mijn hondjes geen probleem geeft. Mits men er fatsoenlijk mee omgaat en ze mogen werken natuurlijk.

Hangt dus van de hond af, en of je je eigen hond goed kunt inschatten.

Sandrina

gohya schreef:
Ik zag het gister ook op t.v. bij Man bijt Hond. Maar zei ze niet de datum 9 mei dat ze Euthanasie zou krijgen? Dat zou betekenen dat ze gister dus is overleden en het hondje ook.

Dan heb je niet goed geluisterd: ze zie duidelijk dat ze dat pas op 9 mei over een jaar zou doen.

Ik denk dat je in die tijd genoeg tijd hebt om een andere eigenaar voor je hondje te zoeken.

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:06

Ik vind het puur egoïsme.
En ook het verhaal dat mensen bang zijn dat een slecht iemand voor hun beesten gaat zorgen. Als iemand jou zo'n "kans" aanbied dan ga jij toch ook niet slecht voor het dier zorgen?
Je plant zoiets en dan heb je eigenlijk ruimschoots de tijd om een leuk baasje te zoeken voor je dier.
Als het nog zo lang en gezond kan leven..

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:07

Ik vind het een egoïstische keuze, maar heb al genoeg verhalen gehoord van dieren die na de dood van hun baasje depressief zijn, niet meer willen eten, e.d.. Dan stel ik mij wel de vraag of het niet beter is om het dier te laten gaan..
Moest ik komen te sterven zou ik veel liever willen dat mijn dieren ergens goed terecht komen ipv meteen ingeslapen te worden.

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:10

Ik vind onbegrijpelijk dat mensen denken dat hun dieren bij anderen niet gelukkig zijn. Ja, die anderen kunnen in geldproblemen raken waardoor ze het dier weer moeten komen. Maar jij toch ook? Alsof het bij diegene zo perfect is. Waarschijnlijk zien veel mensen het niet, maar veel paarden kunnen een veel beter thuis krijgen dan dat ze nu hebben. En dat anderen hun dier niet begrijpen vind ik een rare uitspraak. Dieren leer je kennen, en als jij zorgt dat de andere eigenaren informatie krijgen zie ik geen probleem.

Iedereen leeft maar 1 keer, ook honden. Stel je voor, jij als 10 jarig kind woont bij je moeder. Je vader is al overleden en je moeder wordt ernstig ziek. Je familie kan je niet heen, dus neemt je moeder je mee de dood in. Dat is toch ook niet normaal? Voor mij zijn dieren evenveel waard als mensen, dus moet dit ook niet bij dieren gebeuren. Dieren zijn niet zo als mensen. Als zij hun basisbehoeften hebben zijn zij blij. Bij mensen is het anders, zij hebben gevoel die ze niet kunnen uitschakelen.

Met dieren die oud/ziek zijn vind ik het iets anders. Je moet de ander en het dier niet opschepen met ellende. Maar dit zou ik per geval bekijken hoe de situatie is.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:12

NouxSlvna, je hebt me overtuigd hoor..... De wereld is zo verrot en niemand deugt er toch......
Ik zit er nu toch wel sterk over te denken vast te leggen, dat, mocht ik eerst overlijden, mijn man toch ook maar mee te nemen. Die gaat zoveel verdriet krijgen en niemand zorgt zo goed voor hem als ik, dat het vast beter is. Hij voelt er toch niet van, zo'n prik, gezond of niet......
En mijn kinderen, daar twijfel ik nog over..... die gaan me ook vreselijk missen en zullen geen leuk moment in hun leven meer meemaken.

Nee.... ik ben zo belangrijk en zeker beter dan ieder ander mens, dat dit me toch het beste lijkt......

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:14

Margee schreef:
NouxSlvna, je hebt me overtuigd hoor..... De wereld is zo verrot en niemand deugt er toch......
Ik zit er nu toch wel sterk over te denken vast te leggen, dat, mocht ik eerst overlijden, mijn man toch ook maar mee te nemen. Die gaat zoveel verdriet krijgen en niemand zorgt zo goed voor hem als ik, dat het vast beter is. Hij voelt er toch niet van, zo'n prik, gezond of niet......
En mijn kinderen, daar twijfel ik nog over..... die gaan me ook vreselijk missen en zullen geen leuk moment in hun leven meer meemaken.

Nee.... ik ben zo belangrijk en zeker beter dan ieder ander mens, dat dit me toch het beste lijkt......

Precies, bij mensen doen we dit ook niet. En dat terwijl mensen veeeel gevoeliger zijn dan dieren. Dieren hebben dit gedeelte van gemis niet zo sterk als mensen. Dus absurd dat we dieren maar meenemen de dood in.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:15

Hmmm moeilijk, maar ik vind het echt afhangen van de situatie, karakter leeftijd en dergelijke. Ik denk echt dat er wel gevallen zijn waarin inslapen helemaal niet zo'n verkeerd idee is, eigenlijk.
Ik heb geen hond maar wel twee paarden, die zijn allebei nog jong en gezond nu, dus de een zou verkocht worden en de andere naar m'n ma toe denk ik...

Maar over vijfentwintig jaar, als ze dan nog leven en er overkomt mij wat en mijn familie kan/wil niet voor ze zorgen vind ik inslapen echt geen verkeerde optie. Ze hebben dan een mooi leven gehad en kunnen dan niet meer in verkeerde handen vallen. Ik vind de dood niet zo zielig. Als ze gezond en jong zijn zie ik niet in waarom je niet een tweede huis voor ze zou kunnen vinden maar oude/ zwakkere/ moeilijkere dieren vind ik inslapen niet zo'n verkeerde optie.

Ik heb de aflevering niet gezien dus over deze mevrouw wil/kan zo geen oordeel vellen. Daar zou ik echt de details over willen weten alvorens klaar te staan met mijn mening. Soms zijn dingen ingewikkelder dan ze lijken.

Overigens verbaasd het mij wel hoeveel vleeseters altijd zo geshockeerd zijn hierover. Beesten die gegeten worden worden ook kerngezond geslacht. Als ze ergens ter wereld honden eten en die gezond slachten is dat dan ook moreel verkeerd puur omdat het honden zijn?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:16

Wat ben jij belachelijk kinderachtig. Als je kunt lezen zou je zien dat ik nergens zeg dat anderen niet zo goed zijn als ik. De mensen die mijn voorbeeld zijn (omdat ze goed zijn voor hun dieren) zitten vol en verder ken ik niemand die het zó goed doet. Aan beginners zou ik het dier niet willen geven omdat dit door onwetendheid fout kan gaan.

Jou vent staat op eigen benen en heeft zelf wat te zeggen, mijn paard niet als het met slofteugel en sporen door de bak word getrapt door een lief meisje die ook maar doet wat de instructeur zegt.

Nee zeker zijn dat niet de enige mogelijkheden, maar als ik niks zou vinden gaat die mee, klaar. Ik heb het er niet over dat mensen niet goed willen zijn maar dat mensen gewoon niet weten hoe ze 'goed' moeten zijn. Die wat dat wel weten hebben hun handen vaak al vol.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:18

maar waar leg jezelf de grens. Ik leg de grens echt bij mijn hond, puur om ouderdom. Als wij 2 weken op vakantie zijn is hij bij mijn ouders, het is een drama hij eet niet meer, zit daar voor het raam, word letterlijk ziek, zijn we weer thuis niks meer aan de hand, terwijl mijn ouders regelmatig met hem naar de dierenarts zijn gegaan als wij er niet zijn. Mijn ouders zullen hem zo in huis nemen, zou ik dat dan doen nee, zij zijn ook al op leeftijd en al die ziek en zeer wil ik ze dan niet meer aan doen.

Als mijn hond jonger zou zijn is de keuze heel anders, dan zal ik het wel overplaatsen genoeg vrienden in mijn omgeving maar ik vind het echt afhankelijk van de situatie (leeftijd/karakter etc)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:20

Ik vind het gewoon echt stekend dat er mensen zijn hier die denken dat ze zoveel beter zijn dan andere als het gaat om verzorging van dieren. Ik heb een idee. Laten we alle dieren anders euthaniseren. Ze voelen het toch niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:21

Nessah schreef:
Goof schreef:

En dat ze de enigen zijn die voor een dier kunnen zorgen......
De rest van de wereld is er kennelijk te dom voor.

Maar wat als je geen sociaal netwerk hebt? Ik heb die wel, dus ik zou mij er totaal geen zorgen om hoeven maken gelukkig. Maar stel dat je echt niemand hebt, zoals sommige mensen.. Dan weet je dus niet waar je hond terecht komt, want je kent de mensen niet.. Stel dan ook nog dat je een hond hebt met een verleden.

Ja klopt ook hoor.
Maar een groot sociaal netwerk betekent alsnog niet dat je dieren dan bij bekenden blijven. En zo wel, zegt dat nog niets. Ik heb bekenden om me heen waarvan ik vind dat ze beter met hun dieren kunnen omgaan en zo zijn er vast onbekenden die beter voor hun dieren zorgen dan ik.
Ik heb veel mensen om me heen, maar ik kan echt niet bedenken wie er nou mijn hond zou willen hebben in alle eerlijkheid. En dan de twee katten nog.
Grote kans dat er alsnog een ander huisje voor gezocht zou worden. Prima.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:22

Axel_Valerie schreef:
Ik vind het gewoon echt stekend dat er mensen zijn hier die denken dat ze zoveel beter zijn dan andere als het gaat om verzorging van dieren. Ik heb een idee. Laten we alle dieren anders euthaniseren. Ze voelen het toch niet.

Daar gaat het toch niet om? Maar zie bijvoorbeeld voorbeeld hierboven van dito. Zou je zo'n hond denk je gelukkig maken door hem op marktplaats te zetten of in een asiel te dumpen? Denk het niet.

KelseyxJay13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:27

Nou als mijn hond met een hartziekte al zat te vechten tijdens de euthanasie hoe moet dat dan gaan bij een gezonde hond

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:27

Het gaat erom dat er iemand hier in dit topic roept dat het merendeel van de paarden het slecht heeft. Dat honden eigenlijk bijna altijd tekort komen.. En dat je dan maar gewoon moet overgaan op euthaniseren omdat er toch bijna geen mensen in deze wereld zijn die voor jou dieren kunnen zorgen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:28

Axel_Valerie schreef:
Het gaat erom dat er iemand hier in dit topic roept dat het merendeel van de paarden het slecht heeft. Dat honden eigenlijk bijna altijd tekort komen.. En dat je dan maar gewoon moet overgaan op euthaniseren omdat er toch bijna geen mensen in deze wereld zijn die voor jou dieren kunnen zorgen.

Nee het gaat erom dat jij niet kan lezen. Man man man... :')