beert schreef:Heb je ook nagedacht over een maagbolus eigenlijk?
Bedankt voor je antwoord.. Ik snap het ook helemaal hoor en ik wil me ook heel graag aan de regels houden.. Hoopte alleen dat er een andere manier was.. Ik heb ook over de maagbolus nagedacht maar heb gelezen dat je het risico loopt om te slokdarm te beschadigen.. Ben een beetje panisch aan het worden van al die dingen.. Kon ik maar gewoon een chip laten plaatsen..
pipo schreef:Geodeo, het gaat er niet om dat ze niet solidair wil zijn, het gaat om het tegen de oormerken zijn. Als je het aan veehouders vraagt willen ze ook liever zonder. Solidair zijn kan je zo wie zo wel. Zijn wij ook met onze 2 varkentjes. Wel geregistreed inclusief uiteraard een ubn nummer. Maar 1 heeft zijn oormerk in de kast liggen. Die drukken we er wel in als hij komt te overlijden. De ander heb ik geïmporteerd uit duitsland, en mocht dus (uiteraard) niet zonder vervoerd worden en wou het risico niet nemen om aangehouden te worden. Degene uit NL wel, was een kort ritje. Ik betaal dus om mijn 2 varkens te mogen hebben, zal ze ook nooit verbergen of iets met een uitbraak, maar ben dus hobbyist en ook zodanig geregistreerd. Helaas zijn er erg veel mensen die zomaar iets aanschaffen zonder ook maar iets te registreren en daar komen de problemen. Niet zozeer van hen die geen oormerk in wil doen hoor.
Inderdaad hier hetzelfde. Ik heb alles goed geregeld en het papierwerk en registratie is allemaal in orde..
Geodeo schreef:BaileyMix schreef:Niet alles gelezen en misschien zeg ik nu iets compleet achterlijks hoor, maar kun je ze niet licht verdoven? Dan zouden ze het niet eens doorhebben toch, en dus ook geen latere problemen met de oren aanraken geven?
8nnemiek schreef:Als je zo bang bent dat ze wantrouwend worden naar mensen toe,
kun je ze dan niet gewoon door de da licht laten sederen, zodat ze er minder van meekrijgen? Gewoon voor je eigen gemoedsrust

ik weet niet of geiten gewone tranquigel mogen hebben..?
Hoe vervelend ook, ik ben bang dat je er niet onderuit komt.
Ik vind het ook vreselijk lelijk, en zou ook bang zijn dat mijn dieren ergens achter zouden blijven haken, maar ik denk dat we nog wel een tijdje moeten wachten op alternatieven. Er komt vast wel ooit een chip uit die al vanaf dezelfde afstand te lezen is als het oormerk.
En hier kan ik niets anders op zeggen dan sorry, overheen gelezen. Wist niet dat er zoveel ophef zou ontstaan op mijn vraag dus heb misschien te snel willen lezen.