Mijn hond gaat ook prima los, blijft flink bij mij in de buurt. Sterker nog: als hij plots merkt dat hij verder dan 15m van me weg is raakt hij in paniek en komt hij vlug op me afgesjeesd. En toch hou ik 'm aan de lijn. Waarom? Allereerst vanwege dezelfde reden die in dit topic wordt aangegeven: de dieren. En daarnaast ook gewoon de mensen die niets met honden hebben. Die zien niet graag een loslopende kolos ronddraven. En dan kan je wel mopperen 'mijn hond luistert braaf, hij loopt normaal nooit naar andere mensen/dieren' maar oh wat heb ik dat excuus toch al vaak gehoord als er weer één of andere loslopende hond op me afkomt in het bos.
En ik weet niet meer van wie de post was over de Rottweiler en dat je dan op je rug ligt, maar dat vind ik toch uitvluchten. Ik heb zelf een Rottweiler reu van 60-70kilo met een behoorlijke dosis power. Maar met een degelijk tuig (Julius K9 bijvoorbeeld) en een flexi lijn met voldoende vrijheid - 15 meter bijvoorbeeld - heb ik toch absolùut geen probleem om hem onder controle te houden hoor. En dit is ook nog een vrij jolige jonge hond die achter takjes aanspringt

Flexi lijn is toch een fijne oplossing, niet? Die komen tegenwoordig in alle soorten en maten. Je hond is aangelijnd maar kan toch nog 10-15 meter probleemloos van je af lopen. Prima toch? Ik snap überhaupt het probleem soms niet. Mijn hond is aangelijnd maar hoeft echt niet als een robot naast me te lopen aan een lijntje.
Dat ze nog druk mogen zijn, natuurlijk! Vertel mij wat
Ik heb een Duitse Herder van net een jaar en ja, blaadjes zijn enorm leuk en grassprietjes en en en. Maar dat maakt niet dat je je hond niet aan hoeft te lijnen bij zo'n bordje.
, de politie hier is gelukkig niet zo flauw