8nnemiek schreef:Het gaat om de agressie van die man. Iemand die dreigt mijn dieren dood te schieten daar zou ik ook bang voor zijn. Ik zou daar ook niet meer langs durven. Iemand die zo agressief reageert, dat gaat hem echt niet alleen om de koeien. Dat zal van zichzelf al een heel agressief persoon zijn. Ik ken dat soort mensen wel. Wij werden als kind al gewaarschuwd om bij bepaalde boerderijen niet in de buurt te komen..
Et voilà... Doel bereikt. Weer eentje minder langs (of door) het terrein van de boer
Nee even zonder gekheid. Denk je werkelijk dat die agressie zomaar uit de lucht komt vallen? Dat het dan 'vast wel een agressief persoon van zichzelf' is? De ervaring leert dat het 0,00000 effect heeft om dergelijke hondeneigenaren vriendelijk doch dringend te verzoeken hun hond aangelijnd buiten het eigen terrein te houden. Dan houdt het een keer op met het geduld. Ook een boer heeft geen engelengeduld en al helemaal niet als de veiligheid van zijn dieren in gevaar komt door zulke stommiteiten. Nu schiet een boer een keer uit z'n slof en voelt de hondeneigenaar zich opeens bedreigd...
A-me-hoe-la. Sommige mensen zijn nu eenmaal hardleers, de boodschap komt op deze manier tenminste over.
8nnemiek schreef:Als de overlast van die honden echt zó erg is dat je zo agressief moet worden, dan kan zo'n boer veel beter gewoon een schriklint op honden-hoogte spannen langs de weg zoals ze hier in de buurt ook overal doen. Kost je hooguit een paar honderd euro en je bent van alle overlast af.. Vandaar dat ik me niet kan voorstellen dat die honden de enige ergernis van die boer zijn.
Tel maar eerder een paar duizend euro voor de tientallen hectares die er dan omheind moeten worden. Weggegooide duizenden euro's trouwens, want hondeneigenaren tillen hondjelief dan wel even over het draad heen zodat Takkie even lekker kan ravotten in de wei.
Ik vind het ronduit asociaal dat mensen hun hond op andermans terrein durven te laten. Koop zelf een hectare en laat je hond daar lekker rondrennen. "Nee, we hebben geen geld op de rug groeien." Een boer wel dan?
8nnemiek schreef:Hier lopen heel veel honden los.. Maar in plaats van schreeuwen tegen mensen en de kans lopen op blessures bij mij paarden en doodgeschopte honden heb ik dus wel gewoon een extra schriklint gespannen op honden-hoogte. Kost haast geen moeite, en het scheelt je een hoop frustratie. Gelukkig denken hier meer boeren zo, en kom je hier bijna alleen koeienweides tegen met schrikdraad. Werkt als een tierelier, en het is niet veel duurder en ook nog veiliger dan prikkeldraad.
En mijn hond blijft ook aan de lijn, die kan niet los, maar ik begrijp heel goed dat mensen hun hond liever los laten waar dat kan, en ook dat puppy's wel eens oostindisch doof kunnen zijn op momenten dat je het niet verwacht.
Ik weet niet hoeveel hectare grond jij bezit voor je paarden, maar een beetje veehouder in Nederland zit toch al gauw aan tientallen hectaren grond. Die ga je niet 'even omheinen'.
Puppy Oost-Indisch doof? Niet onder appèl, dat is een betere benaming. Helemaal niet erg dat een pup (nog) niet altijd luistert, maar houdt hem dan aangelijnd. Heel erg simpel.