Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij het eens met deze oplossing??

eens
94 (56%)
oneens
73 (43%)

Totaal aantal stemmen: 167

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:39

Cayenne schreef:
Cowgirl schreef:
Nou ja het is mij wel duidelijk dat een overgroot deel van BOKT een spuughekel aan katten heeft en aan hun baasjes.

Tja, dat denk ik soms van de katteneigenaren zelf aangezien die hun dieren moedwillig zoveel risico's op straat laten lopen. Als je van je dier houd beperk je die risico's toch zoveel mogelijk?

Dan kun je je paard ook wel op stal houden, want als ie in de wei staat bestaat de kans dat ie over een grassprietje struikelt.

Ik ben van mening dat een kat vrij rond moet kunnen lopen buiten, net zoals een paard ook z'n ruimte nodig heeft buiten.
Maar met deze discussie helpen we TS niet. :) Ik zou voordat je het gesprek hebt met die meneer even wat mogelijke oplossingen op papier zetten en uitzoeken. Die sprays, misschien iets met een bandje met geluid/tonen ofzoiets, water etc.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:40

_San87_ schreef:
Niet een overgroot deel van Bokt, Cowgirl, een overgroot deel van de wereld heeft inmiddels een hekel aan katteneigenaren :D.

Zet te denken zou je zeggen, toch 8-).

je moet eens weten waar ik een hekel aan heb....egoisten.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 18:40

Billy en Cowgirl.......en de anderen......zouden jullie dit per pb verder uit willen spreken??
Het zou vervelend zijn als dit topic gesloten gaat worden vanwege een ruzie om mijn katten :)

Schoonmaakazijn????
Nog nooit eerder gehoord maar het proberen zeker waard!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:40

Waar ga ik dan over de schreef cowgirl?
Ik bedreig geen katten en geen buren, ik zal ook nooit een dier moedwillig wat aandoen, maar ik ga ook mijn honden niet binnen houden voor de kat van een ander die in mijn tuin niks te zoeken heeft

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:41

Cowgirl schreef:
_San87_ schreef:
Niet een overgroot deel van Bokt, Cowgirl, een overgroot deel van de wereld heeft inmiddels een hekel aan katteneigenaren :D.

Zet te denken zou je zeggen, toch 8-).

je moet eens weten waar ik een hekel aan heb....egoisten.

Wat grappig, ik ook!

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:42

Koffiedik werkt ook super om katten uit je tuin te houden. Persoonlijk vind ik spijkers wel overdreven, er zijn andere middelen ;)

Birdie60

Citaat:
nee jij gaat te ver dat de buren last hebben van jou katten jij hoort ze op eigen terrein te houden

Citaat:
Pardon?

Wij hebben de hele tuin afgezet met gaas hoor, zodat ze niet wegkunnen.
Maar katten zouden geen katten zijn als ze er niet álles aan deden om te ontsnappen.
Wij delen de schutting met de buurman en daar heeft hij, tegen het gaas aan, prikkeldraad gezet.
Ga ergens anders zeuren.

Dan zal die er toch wel last van hebben gehad.
Ze zeurt niet, ze zegt wat ze denkt.

KimD

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus mijn excuses als mijn mening als een aangehaald is of ik ergens compleet overheen praat. ;)

Persoonlijk vind ik dat de buurman volledig gelijk heeft, mijn vader kweekt zelf (erg dure) vogels en heeft daarvoor ook al eens een kat met de windbuks van het dak van de voliere geschoten na het herhaaldelijk waarschuwen van de eigenaar. Die vogels zijn voor mijn vogels evenveel waard als voor ons onze katten. Hier lopen ook drie katten, zijn gecastreerd en komen buiten, maar niet verder dan onze tuin. Ik wil het absoluut niet hebben. Ze mogen absoluut niet iemand tot last zijn of in andermans tuin hun behoefte doen, de gedachte dat iemand de rommel van mijn dieren moet opruimen vind ik verschrikkelijk en ik voel me direct schuldig.

De oplossing van je buurman is wellicht niet diervriendelijk maar wel effectief, jij gaat nadenken over een andere oplossing en wellicht actie ondernemen dat je katten niet meer daar komen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:43

quartel schreef:
Billy en Cowgirl.......en de anderen......zouden jullie dit per pb verder uit willen spreken??
Het zou vervelend zijn als dit topic gesloten gaat worden vanwege een ruzie om mijn katten :)

Schoonmaakazijn????
Nog nooit eerder gehoord maar het proberen zeker waard!!

Ik ga niks per PB uitspreken.

lk topic over katten gaat zo....iedereen heeft er een hekel aan...zeggen ze.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:44

Horsetopia schreef:
Koffiedik werkt ook super om katten uit je tuin te houden. Persoonlijk vind ik spijkers wel overdreven, er zijn andere middelen ;)

dat valt gewoon onder bewuste dierenmishandeling.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:45

pipo schreef:
Wat een gel** katten op je eigen terrein houden.. jaja net als de staat de merels koolmeesjes en winterkoninkjes moet trainen want die brengen ziektes in mijn papegaaien vollieres! Niet de vogels zelf maar hun stront.
Katten kan je haast niet trainen. Je buurman mag dit niet doen aangezien het bewust letsel toebrengen is.
Je kan hem erop aanspreken en samen proberen een oplossing te vinden. Maar een spijkerplank mag niet. Wat als er kinderen al slaand en rammelend voorbij komen? Ik snap echt heel goed dat ie zijn vogels rust wil geven en niet zit te wachten op een stel katten, maar je bent strafbaar als je een dier bewust pijn doet en dat is dit.

maar een koolmees is geen huisdier een kat wel ;)
wat wil je er tegen doen ik geef de man idd geen ongelijk, maar om een dier pijn of te doden is ook erg cru. maar wat dan 100derden euros uit laten geven voor ander mans dieren?
mijn zus heeft bij mijn ouders ook een kat en die mag alleen aan een riem naar buiten omdat mijn ouders niet willen dat andere last hebben van hun beesten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:45

Roosch schreef:
Dan kun je je paard ook wel op stal houden, want als ie in de wei staat bestaat de kans dat ie over een grassprietje struikelt.

Wat een onzinnige vergelijking := Hoe wil jij een paard in de wei in hemelsnaam vergelijken met een kat die op straat loopt en bijvoorbeeld gif kan eten? Een paard word toch ook niet de straat op gegooid :')

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 18:49

Kom op zeg.......zo moeilijk is het niet een ander gewoon in zijn waarde te laten hoor :(
Jouw mening hoeft die van een ander niet te zijn.
Je hoeft het ook niet met elkaar eens te zijn.
Daarnaast is dit mijn topic waarin ik gewoon iets vraag.
Ik vind het echt meer dan onbehoorlijk als anderen er dan een zooitje van gaan lopen maken.

Voor wie zich stoort......lees niet meer mee he?

Ik kan ook vragen dit op slot te laten zetten....maakt mij niet uit....het is maar wat jullie willen

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:50

Ik snap je buurman wel maar de juiste oplossing lijkt het mij niet!
Ik ken nog een andere manier maar denk sat die vrij duur is maar succes gegarandeerd!
Dit is een apparaatje dat een hele hoge pieptoon afgeeft mensen bij mij uit het dorp hebben het ook nooit meer een kat in de tuin!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:50

Even een paar reacties gelezen, ik ben het met Billy eens. Als ik een hond zou hebben die katten aanviel en hij had een kat te pakken die in mijn tuin zou komen en hem doden ging hij ook in de groene container. Zeker als ik wist dat er een fikse boete tegenover staat. ;)

Ik vind die spijkerplank niet bewust dierenmishandeling, wellicht is de buurman al enkele vogels verloren aan de stress of schrikreactie van een kat. Of katten die tegen de voliere aanspringen, dan is dit voor hem waarschijnlijk nog de enige uitweg.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 18:51

Froukje_J schreef:
Ik ken nog een andere manier maar denk sat die vrij duur is maar succes gegarandeerd!
Dit is een apparaatje dat een hele hoge pieptoon afgeeft mensen bij mij uit het dorp hebben het ook nooit meer een kat in de tuin!

Heb je daar toevallig een naam van??
Wie weet dat dit met een paar mensen bij elkaar wel haalbaar zou kunnen zijn

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:51

quartel, ik vind jouw houding overigens te prijzen :j Je wilt een oplossing, en dat is al heel wat. Sommige (de meeste) katteneigenaren zien het probleem helaas zelf ook niet.
Maar toch denk ik dat het voor jullie allemaal het beste zou zijn om de kat in je eigen tuin te houden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:51

dan houd je die ook maar in een voliere wil je niet dat deze iets overkomt, sorry maar houd je huisdieren bij.
en om in te gaan op een andere eerdere reactie van een bokker over paard/stal/grassprietje,hou je paard maar binnen is toch echt iets anders, ik zet mijn paard ook niet even bij de buren in de wei omdat de afrastering niet goed zou zijn bij mijn.

ts je zou zelf aan de deur kunnen gaan met wat azijn of wat dergelijks idd. mocht dit werken

Froukje en wie betaald dat? en het is voor de buurman wel de juiste oplossing.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:52

Quartel, is voor jullie beide geen oplossing dat jij bijvoorbeeld voor schrikdraad betaald voor zijn tuin, zodat hij kosteloos katten uit zijn tuin kan houden en jou katten zich niet verwonden?

Water is leuk, maar veel katten zijn alweer weg voor je de bak water hebt gepakt en de deur open is.

Cayenne

quartel schreef:
Froukje_J schreef:

Heb je daar toevallig een naam van??
Wie weet dat dit met een paar mensen bij elkaar wel haalbaar zou kunnen zijn

Maar ook vogels kunnen deze piep horen helaas.

Cowgirl

quartel schreef:
Kom op zeg.......zo moeilijk is het niet een ander gewoon in zijn waarde te laten hoor :(
Jouw mening hoeft die van een ander niet te zijn.
Je hoeft het ook niet met elkaar eens te zijn.
Daarnaast is dit mijn topic waarin ik gewoon iets vraag.
Ik vind het echt meer dan onbehoorlijk als anderen er dan een zooitje van gaan lopen maken.

Voor wie zich stoort......lees niet meer mee he?

Ik kan ook vragen dit op slot te laten zetten....maakt mij niet uit....het is maar wat jullie willen

Mijn advies: praten met buurman en anders aangeven. Hij is moedwillig bezig om dieren te willen verwonden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:53

Ik vraag me af of de jankers over dierenmishandeling enz zelf wel eens op een spijkerbed gelegen. Dat doet dus absoluut geen pijn. :) Hoogstens wat onaangenaam als ie er wat ruw op springt maar als er genoeg spijkers inzitten (en ja, in deze geldt; hoe meer hoe beter) zorgt het hoogstens voor een "jikes dit ken ik niet" reactie... Of het lang werkzaam gaat blijven is dan maar de vraag. :) Want pijn doet het nl. echt niet.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:54

KimD schreef:
Even een paar reacties gelezen, ik ben het met Billy eens. Als ik een hond zou hebben die katten aanviel en hij had een kat te pakken die in mijn tuin zou komen en hem doden ging hij ook in de groene container. Zeker als ik wist dat er een fikse boete tegenover staat. ;)

Ik vind die spijkerplank niet bewust dierenmishandeling, wellicht is de buurman al enkele vogels verloren aan de stress of schrikreactie van een kat. Of katten die tegen de voliere aanspringen, dan is dit voor hem waarschijnlijk nog de enige uitweg.

Nog zo'n lekker figuur. 8)7

Het zal maar een kat zijn die ontsnapt is uit zijn fraai afgezette tuin. Om even in jullie straatje te praten.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 18:54

ok Cayenne...dat gaat hem dan ook niet worden....jammer maar ik kreeg al meer opties om uit te testen.

Mijn katten blijven zeker weg als ze ook maar 1 druppel water zien.
Ze komen dan ook zeker niet meer terug.
Dat hebben ze namelijk al aan mijn naaste buur laten zien

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:55

Ayasha schreef:
Ik vraag me af of de jankers over dierenmishandeling enz zelf wel eens op een spijkerbed gelegen. Dat doet dus absoluut geen pijn. :) Hoogstens wat onaangenaam als ie er wat ruw op springt maar als er genoeg spijkers inzitten (en ja, in deze geldt; hoe meer hoe beter) zorgt het hoogstens voor een "jikes dit ken ik niet" reactie... Of het lang werkzaam gaat blijven is dan maar de vraag. :) Want pijn doet het nl. echt niet.

Ja wel gelegen ...maar nog nooit vanaf een 1.50 hoge schutting opgesprongen.

Oja bedankt voor het compliment... +:)+
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 26-04-14 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt