Insecten dood slaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:17

Femek2902 schreef:
Vlinders en lieveheersbeestjes daarentegen zijn niet irritant en hebben een beter imago. Ze bijten niet en toch wel een hele grote factor, ja ze zijn mooi..

Verklaar jij dan maar eens waarom ik aangevallen werd door een lieveheersbeestje terwijl ik op mijn paard zat, helemaal uit het niets kwam dat beest op mijn arm gevlogen en beet me. :')

Ik sla alleen insecten dood omdat ik ze niet buiten durf zetten. :o Leen dan even een slof van mijn vader en probeer vanaf grote afstand het beestje dood te gooien. Geld voornamelijk voor (langpoot)muggen, spinnen durf ik niet dood te gooien dus dan maak ik mijn ouders wel even wakker. :'D

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:26

Ik heb precies hetzelfde. Dacht altijd dat ik de enige was. Maar zelfs een mug kan ik niet. Ik begeleid ze altijd met mijn hand het raam uit... Of ik vang ze met onze spinnenvanger (lange steel met trechter aan het uiteinde die je dicht kunt draaien). Ziekelijk eigenlijk.

vuurneon

Re: Insecten dood slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 08:55

En weer 2 muggen dood gemept :D

Maar, ze hebben wel een galgenmaal gehad hoor... Krengen hebben mij goed geprikt.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:00

Dit kwam ik tegen op internet: ''In een normaal huis dat geregeld schoongemaakt wordt, kruipen er gemiddeld 1500 spinnen. Stofzuig je zelden, dan breidt hun aantal snel uit want elke spin legt per keer meer dan honderd eitjes.'' :oo
Ik wist dat er veel spinnen in een huis zaten, maar 1500 is toch best veel.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:04

1500? := Waar dan precies?

Ik ben wel blij met de spin buiten m'n raam, die vangt de vliegjes en mugjes voor me, en door m'n hor komen er ook stukken minder beestjes binnen :D.
Scheelt een bloedbad én schuldgevoel.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:09

:o jaa lotgenoten :+
Als mijn kinderen een vlieg willen doodslaan zeg ik ook altijd dat dat niet mag :+ , ze moeten hem vangen en buiten zetten.
Soms dan vermoord je echt per ongeluk een vliegje of spinnetje en dan voel ik me zooo schuldig..

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:12

Die 1500 kan gerust waar zijn, maar ze zitten voornamelijk in gaten in de muur, veel zul je ze dus niet zien en last heb je er dan ook niet van.:))

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:15

DezeNaam schreef:
Die 1500 kan gerust waar zijn, maar ze zitten voornamelijk in gaten in de muur, veel zul je ze dus niet zien en last heb je er dan ook niet van.:))

Wat je niet ziet, is er niet :))

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:23

DezeNaam schreef:

Maarrrr....Dan maakt het tochgeen verschil hoe vaak je stofzuigt? Of wie stofzuigt dan zn muren?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:24

mylittlejoy schreef:
DezeNaam schreef:

Maarrrr....Dan maakt het tochgeen verschil hoe vaak je stofzuigt? Of wie stofzuigt dan zn muren?

Ik denk niet dat je veel spinnen met de stofzuiger zal opzuigen hoor...Ze kunnen er namelijk ook gewoon terug uit kruipen en als ze voelen dat er gevaar dreigt gaan ze wel lopen hoor. :)) Dus ik denk niet dat dat waar is.xD

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:25

je kan vliegen levend vangen.

Als de vlieg op de tafel zit, dan ga je met je hand er vlak boven langsheen(heen snel). En boven de vlieg doe je je hand dicht. Dan zit de vlieg er meestal levend in. Dan kun je ze buiten loslaten.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:28

Hier worden muggen vermoord als ze 's nachts irritant rond mijn hoofd zoemen.
Alles wat mijn paard dreigt te prikken kan ook op een mep rekenen.

De rest wordt getolereerd, naar buiten gedirigeerd of opgepakt (al dan niet met een glaasje) en op een 'veilige' plaats weer neergezet.
Ik word er ook een beetje om uitgelachen door mensen die mij kennen. Als de opmerking komt 'he, daar heb je een spin/bij/ander insect' roep ik al heel hard 'niet doodmaken hoor!'........ :o

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:10

Danielleeee_ schreef:
Dit kwam ik tegen op internet: ''In een normaal huis dat geregeld schoongemaakt wordt, kruipen er gemiddeld 1500 spinnen. Stofzuig je zelden, dan breidt hun aantal snel uit want elke spin legt per keer meer dan honderd eitjes.'' :oo
Ik wist dat er veel spinnen in een huis zaten, maar 1500 is toch best veel.

Wees blij, hoeveel muggen, vliegen etc eten al die spinnen wel niet?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:27

Nou kijk ik sla ook alles dood wat niet in huis hoort. vlinders en lieveheersbeestjes zie ik hier nooit inhuis..

Waarom? omdat ze rond mn hoofd zoemen, bijten/prikken, en dus vervelend zijn... moetsen ze maar niet naar binnen vliegen..
Voor muizen zet ik ook gewoon een val..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:28

_Inge schreef:
:o jaa lotgenoten :+
Als mijn kinderen een vlieg willen doodslaan zeg ik ook altijd dat dat niet mag :+ , ze moeten hem vangen en buiten zetten.
Soms dan vermoord je echt per ongeluk een vliegje of spinnetje en dan voel ik me zooo schuldig..

Deed mijn moeder vroeger ook altijd. We moesten ook altijd oppassen met mieren. Want, zei mijn moeder, die mieren hebben ook pappas, mammas en kinderen, zijn misschien wel danseres etc.

Heeft goed geholpen :P maar nu is mijn moeder heel erg veranderd en heeft er geen moeite mee alles dood te slaan.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:50

Ladybird schreef:

Ik hoop wel zo'n dieronvriendelijke, dat ie gelijk dood is?
Weet nog in de winkel waar mijn moeder werkte. Muizen. En die moesten natuurlijk weg omdat er ook etenswaar verkocht werd. Van de milieudefensiemiepjes mochten het alleen diervriendelijke vallen zijn. Die soort waarbij muis gevangen wordt en blijft leven zodat je hem buiten kunt zetten. Mijn moeder, die hetzelfde gevoel voor humor heeft als ik :+ , had er voor de gein zo'n kattenspeelmuis in gedaan en was benieuwd hoe snel ze het door zouden hebben.
Na drie maanden heeft ze de muis er zelf maar weer uitgetrokken. Niemand was het opgevallen dat er überhaupt wat in had gezeten. En dan ben ik een watje maar dan vind ik zo'n val waarbij de muis zo snel mogelijk aan zijn einde komt ipv langzaam te verhongeren toch diervriendelijker...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:55

Pluizebolpum schreef:
Ladybird schreef:

Ik hoop wel zo'n dieronvriendelijke, dat ie gelijk dood is?
Weet nog in de winkel waar mijn moeder werkte. Muizen. En die moesten natuurlijk weg omdat er ook etenswaar verkocht werd. Van de milieudefensiemiepjes mochten het alleen diervriendelijke vallen zijn. Die soort waarbij muis gevangen wordt en blijft leven zodat je hem buiten kunt zetten. Mijn moeder, die hetzelfde gevoel voor humor heeft als ik :+ , had er voor de gein zo'n kattenspeelmuis in gedaan en was benieuwd hoe snel ze het door zouden hebben.
Na drie maanden heeft ze de muis er zelf maar weer uitgetrokken. Niemand was het opgevallen dat er überhaupt wat in had gezeten. En dan ben ik een watje maar dan vind ik zo'n val waarbij de muis zo snel mogelijk aan zijn einde komt ipv langzaam te verhongeren toch diervriendelijker...

Natuurlijk is het diervriendelijker om een muis meteen te doden dan hem te laten verhongeren. Jij doet nu de vergelijking muisvriendelijk = verhongeren of muisonvriendelijk = meteen dood.

Dat is geen goede vergelijking :+ Dus je moet je keuze ook niet daarop baseren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:00

Ik zet voor de muizen vergif neer, krengen vermeden de overige vallen :+

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:00

Ik vermoord alles wat mij tot last is :')
Een mug die zo dichtbij zit dat hij me zou kunnen steken, gaat eraan. Een spin ook, als hij dichtbij zit. Vlinders niet, tot ze me tot last zijn. Soms ben ik in een genadige bui en gooi ik ze naar buiten of iets dergelijks. Erg hè? :o

Het gaat mij eigenlijk niet om de mooiheid van iets, maar aan de irritatie/angst factor.
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 26-04-14 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:12

hannah41 schreef:
Een mug die zo dichtbij zit dat hij me zou kunnen steken, gaat eraan. Een spin ook, als hij dichtbij zit. Vlinders niet, tot ze me tot last zijn. Soms ben ik in een genadige bui en gooi ik ze naar buiten of iets dergelijks. Erg hè? :o

Het gaat mij eigenlijk om de mooiheid van iets, maar aan de irritatie/angst factor.

oliebol ik ga voortaan opletten wat ik tegen je zeg.

:P :P :P :P

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:27

Geryon schreef:
hannah41 schreef:

Het gaat mij eigenlijk niet om de mooiheid van iets, maar aan de irritatie/angst factor.

oliebol ik ga voortaan opletten wat ik tegen je zeg.

:P :P :P :P

Hoezo? :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:29

Straks vermoordt je me nog!

(je tekst: Ik vermoord alles wat mij tot last is :'))

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:32

Muggen worden hier steevast geplet onder een krant, kussen, en als ze rond mijn hoofd zoemen gewoon met twee platte handen :Y) Vliegen in huis daar gaat de hond altijd achteraan, de rest van de beesten probeer ik vriendelijk doch nadrukkelijk te verzoeken ergens anders te gaan spelen door ze te vangen of naar buiten te dirigeren.

Oh ja, en dazen/horzels worden ook platgemept :j En als ze dan nog niet goed dood zijn dan stamp ik er ook nog een keertje op, krengen bijten niet alleen mijn paard, maar ook gewoon dwars door mijn kleren heen.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:32

Geryon schreef:
Straks vermoordt je me nog!

(je tekst: Ik vermoord alles wat mij tot last is :'))

A-ha O:)
Ik zou zeker oppassen ja :))
Je hebt gelijk, het staat er een beetje apart.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:54

Geryon schreef:
Natuurlijk is het diervriendelijker om een muis meteen te doden dan hem te laten verhongeren. Jij doet nu de vergelijking muisvriendelijk = verhongeren of muisonvriendelijk = meteen dood.

Dat is geen goede vergelijking :+ Dus je moet je keuze ook niet daarop baseren.

Maar daar kan het wel op neer komen. Zo'n 'diervriendelijke' val moet je dan wel regelmatig controleren en niet vergeten. En laat dat nou net zo makkelijk zijn als ie ergens achter een kast staat. En misschien dat het inderdaad voor normale mensen geen goede vergelijking is maar ik ken mezelf en zou ook in staat zijn om zoiets te vergeten. Maar goed, is hier niet aan de orde. Ik heb een mobiele muizenval en alleen ooit eens last gehad van een kolonie voyeuristische bont gekleurde speelmuizen achter het toilet (nee, mijn vorige kat was ook niet normaal).