Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sallandval schreef:geerke schreef:kun jij dat even uitleggen aan TS hoe ze dit op kan lossen?Of heb je dit al gedaan en heb ik er over heen gelezen...
Ik heb inderdaad gezegd wat ik vind, je hebt er volgens mij ook op gereageerd. Als de hond met rust (desnoods in een andere maker) laten niet helpt zou ik er een gedragstherapeut bij halen, dit is geen probleem en ook geen ras om maar wat mee aan te modderen.
CassieUltra schreef:Nee ik bedoel ook niet aan de liezen trekken, het is een gevoelig stukje bij de hond, je draait soort van het velletje.
Ik zou het wel doen als een hond mijn hond vast had. anneliesdj schreef:Dan is wat ik hierboven beschreef toch een stuk frisser en het zal vast niet beter werken.
Vraag me wel af wie daarachter is gekomen en vooral hoe.

Als we jou aan je voeten ophangen kun je ook nog flink zwaaien met je lichaam
Het is wel andersom maar er zijn ook honden die iets vastpakken en daaraan de lucht in zijn en er alsnog flink aan schudden. Zoals honden aan een flostouw of aan de tak van een boom.
anneliesdj schreef:Dus als de hond raar gedrag vertoont moet je hem met rust laten? Of het gedrag ontwijken door in een andere kamer te zetten?
Wat een rare aanpak, de hond hoort zich gewoon te gedragen.
sallandval schreef:Wat iemand raar vind is natuurlijk per persoon verschillend. De meeste honden reageren pas lelijk als je je met ze bemoeit, hetgeen spanning bij de opwekt.
anneliesdj schreef:Ja daarom moet je ook niet trekken.
Maar goed, de praktijk wijst uit dat wanneer je ze optilt, ze overrompelt en zich ongemakkelijk voelen en ze vrij snel loslaten. Dat ze dan nog schudden heb ik nog niet meegemaakt dus ik denk niet dat die kans nog zo groot is.
briitje schreef:typisch bokt.. 50 % van de mensen roept alleen maar hond weg doen. TS vraagt tips en advies, en daarom is ze niet kundig genoeg om me deze hond te trainen? Iedereen moet het leren toch?
kom op zeg! Inslapen of weg doen kan altijd nog!
. En ik hoef me ook niet te verantwoorden. briitje schreef:Meerdere rassen in huis, wat wel een tikkie moeilijker zijn.
Verder vind ik de ouder-kind relatie wel -ondanks wetenschappelijk niet ondersteund- een mooie methode om met je hond om te gaan omdat het bekend is voor ons! Laat je hond dus gewoon op de bank, als eerste eten, als eerste door de deur. Net zoals bij een kind moet je een hond leiden door zijn leven, maar niet met dwang..