Staffords

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alexandra_

Re: [Centraal] Staffords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 12:49

Das mooi, want hij mag voor t mooie wel iets zwaarder. Daar ben ik al mee bezig maar hij beweerd ook veel, dus t schiet niet op. Hij krijgt iets meer dan de dagelijkse hoeveelheid.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:52

Die van ons is ook niet dikker te krijgen mag voor het mooie ook iets meer op. Maar ook erg actief haha krijgt ook al iets meer als nodig.
Zou me daar ook niet druk om maken mijn ervaring was eerst altijd het zit er makkelijker op als dat het er af is maar bij deze hond trek ik me toch wel terug daarvan haha

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 12:54

Haha ja precies. Ik denk dat ik hem door dierenthuisdokter.nl laat castreren, iemand ervaringen daarmee?

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:12

Mag ik vragen waarom je daar voor wil gaan en niet voor je eigen da? Ben er alleen nieiwschierig naar:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:33

Helaas niet zuci had kanker in haar baarmoeder en eierstokken.
Anders hadden we graag met haar gefokt ze heeft top papieren, top karakter en heeft zich ook op shows bewezen

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:37

@ seven dan vind ik het een heel ander verhaal om te fokken.

Ik kan soms best gefrustreerd worden hoeveel staffs er in asiels zitten omdat ze toch tegen vallen en er wel weer weet ik het hoeveel nesten gefokt worden en maar aan iedereen worden verkocht

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:40

Wij hadden hier ook eens (voor de gezondheid van de hond en voor de leuk) een nestje willen fokken, moeder (en broers/zussen/ouders van de hond) een top karakter, goede bouw maar geen papier met een reu die zelf ook een uitstekend karakter heeft, een goede bouw maar wederom geen papier.

Pups zouden dan alleen niet weggaan naar mensen die niet met honden kunnen omgaan.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:15

Tegenwoordig word ook alles maar als pit of staffie bestempeld. Kruis een boxer of bullie en al snel heb je het staffie uiterlijk

De meeste mensen weten niet eens hoe een Pittbul er echt uit zien zodra het een staffie zonder papieren is of een kruising is het al een pitje jammer ergens want zo worden veel honden verkeerd bestempeld. In pitjes heb je verschillende types door infokken van staffords maar de echte pit is geen hond voor in een stad ea die zijn zo fel, zeer atletisch en bijna de snelheid van een windhond niet veel mensen kunnen daar mee omgaan het zijn echte werkers in het lichaam van een hardloper. Mooie honden maar echt gefokt op de felheid tegen de tegenstanders, dominantie en uithoudingsvermogen

Deze zie je bijna niet meer ergens gelukkig want die horen niet in een druk bewoond gebied ;)

De honden die ze nu pitbull noenen zijn veelal kruisingen van de echte pits met staffies, oebs ea mooie honden maar gelukkig geen ''pit'' dogs meer alhoewel je bij sommige het karakter wel terug kan vinden

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:16

xSlvna schreef:
Wij hadden hier ook eens (voor de gezondheid van de hond en voor de leuk) een nestje willen fokken, moeder (en broers/zussen/ouders van de hond) een top karakter, goede bouw maar geen papier met een reu die zelf ook een uitstekend karakter heeft, een goede bouw maar wederom geen papier.

Pups zouden dan alleen niet weggaan naar mensen die niet met honden kunnen omgaan.

Wat heeft een nest met de gezondheid van de hond te maken?
Een nestje met X dieren zeker als ze niets toevoegen is geen fokken maar vermeerderen in mijn ogen ;)

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:18

Ik heb hier dus een kruising zitten ( hij kwam toevallig in ons leventje hij was nogal zielig zeg maar) hiervoor Engelse staffs gehad met papieren en merk heel erg dat hij wel pitbull trekken heeft. Ik vind het fijne honden maar ze moeten wel bij de goede baas zitten :o

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:22

Zeker ik ben begonnen met een echte pit pit pff felle dame maar wel heerlijke hond ik was heel gek met dr, was herplaatser veel agressie maar zeer gevoelige hond. Ze kon later wel gewoon met andere honden vond ze, ze niet leuk liep ze gewoon weg. Ze is 9 jaar geworden ook kanker helaas zal een foto zoeken

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:29

Het komt ook vooral voort uit o mooie hond we nemen er 1. En achteraf weten ze niet waar ze aan zijn begonnen.
En vaak zijn ze dan agressief en noem het maar op.

Onze hond loopt hier ook weg voor een pupjw van 8 weken die in z'n wangen en oren hangt hij doet hem niks.
Buiten speelt hij gewoon en is die het zat loopt die gewoon weer aan:) denk dat iemand het heeeel bont moet maken mocht hij bijten.
Vaak jutten ze zulke honden ook op bij ons thuis behoort hij gewoon rustig te zijn savonds in het bos gaat die maar lekker ravotten:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:36

Mooi toch zo hoord het ook :j

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:41

Wij hebben ook een staffie!
En een herder mix *\o/* Diemag niet vergeten worden haha

Luna is de stafford en rosa de herder, het zijn beide honden met een verleden.
Rosa is achtergelaten in het bos en hebben we van het asiel, Luna moest weg omdat ze naar de baby had gehapt.
Lees wel, Luna zat bijna dag en nacht alleen en mocht alleen voor de deur plassen, niet echt lekker voor een jonge hond.
Ik heb inmiddels zelf een kind gehad en het gaat helemaal goed met die twee!
Er was niets aan de hand met Luna, ze moest gewoon ervaring opdoen en lopen!
Jaa, als ik een ding hebt geleerd over de stafford is dat ze beweging willlen haha
Ik neem er dan denk ik toch nooit meer een, ik krijg zoveel nare reacties, buuren die dreigen de gemeente te bellen omdat ze bang zijn voor Luna en ga zo maar door, erg jammer want het is een tophond!

Mijn dames.
Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:42

De Pit die wij hadden was eigenlijk een kruising: 3/4 pitbull en 1/4 mastino.
Een kruising die in die tijd bekend stond als levensgevaarlijk. :=
Ze zag er echter uit als een classic Pitbull uit die tijd:
kniehoogte, rank, lange spieren (Staffs hebben korte dikkere spieren), geen overtollig vel oid.
Een puur functioneel hondje qua uiterlijk. <3
Wij hadden haar al voor de Pitbullwet (RAD) en we hebben haar een korte periode gemuilkorfd en aangelijnd uitgelaten.
Stonden ook geregistreerd als Pitbull-eigenaars, maar er zijn mss 2 incidenten geweest waarbij de andere hond het overduidelijk heeft uitgelokt en de onze niet verder ging dan flink grauwen en snauwen.
Hondje is 16 jaar en ong 3 maanden oud geworden, ze zag en hoorde bijna niets meer en lag zo'n 23u per dag te slapen.
Zal na mijn verhuizing eens kijken of ik foto's kan vinden en die dan fotograferen en plaatsen. :)

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:57

Toevallighad ik net je topic gelezen over ceasar! mooie hond en ze schrikken idd af.

ik ben zwanger en hoevaak ik wel niet te horen krijg ik neem toch aan dat je hem straks wel weg doet als je bent bevallen dat ik denk ehm nee haha

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:02

Haha oh god, dat heb ik ook heeeeeel mijn zwangerschap gehoord!Om gek van te worden!

Wat leuk dat je mijn anderen topic hebt gelezen! Mijn honden zien er eng uit, maar het zijn makke schapen haha

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:07

Ach dat roepen mensen ook tegen mij als he aan kinderen begint dam doe he die gevaarlijke honden wel weg toch??

Maar ik maak het ook wel heel bont met mn stafford dobermann en mechelaar :=
Zeker omdat de laatste 2 nogal fel zijn tegen vreemden bij de terrein grens eenmaal binnen kruipt de mechelaar zo op schoot da's een knuffel de dober negeert je laat jij hem laat hij jou
Laatst bijgewerkt door Seven op 22-04-14 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:08

Ik ben banger voor die kleine klote chiwawas.
Die bijten pas vaak!
Vooral in kleine kinder vingers!

Hoelang moet je eigenlijk nog in de zwangerschap?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:24

Wendybrian schreef:
Die bijten pas vaak!

*Valt ff topic binnnen* Die hoor je ook op te voedden! Spreek uit ervaring zijn schattig en klein maar mam zijn soms net kleine pitbulls in mini formaat. *Gaat weer in meeleesmodus*

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:40

Seven schreef:
xSlvna schreef:

Wat heeft een nest met de gezondheid van de hond te maken?
Een nestje met X dieren zeker als ze niets toevoegen is geen fokken maar vermeerderen in mijn ogen ;)

Misschien voor de baarmoeder? Het is ondertussen wel gebleken dat staffords last van de baarmoeder krijgen als ze niet een nestje krijgen. Zo had die van ons een ontsteking van 1,5 kg in de baarmoeder.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:25

Wendybrian schreef:
Die bijten pas vaak!

Haha ik heb ook een boerenfoxje , maar die moet nog strenger onder de duim onderkruipsel :')
ik moet nog 9 weekjes dus het eind komt in zicht wel heel leuk dat de staff er zo leuk op reageert als hij op mijn buik ligt ik denk dat hij dat wel aanvoelt

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:17

Mensen zien mijn hond vaak aan voor een te kleine labrador. Ik moet het speelse happen er ook nog uit zien te krijgen. Pas als zij zien hoe sterk zij is en op een stafford manier gaat staan dan pas geloven zij dat het geen labrador is almis zij wel net zo'n goedzak

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 20:48

Doriine, de reden dat ik wil gaan voor de thuisdierendokter is omdat ie dan lekker thuis is als ie weer wakker word en zo geen gesleep met een hond van 40 kg.. }:0
Wendybrian, leuke hondjes, had ook je topic gelezen indd.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:50

Oké ik was er benieuwd naar haha maar dan snap ik het