Hond ziek & zondag, wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Re: Hond ziek & zondag, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:02

Sorry, maar ik ben het eens met Tokedri. Wat gaat er in iemand om als je eerst een topic opent op bokt voordat je gaat handelen, ik snap dat gewoon echt niet.

Triest van je hond TS.. Nare afloop zo..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:05

Naja, ik kan het snappen als de DA bijvoorbeeld zegt dat ze niet langskomen, jij twijfelt daar zelf over, en vraagt dus tips. Maar helaas is dat vaak niet het geval. In deze casus werd er eigenlijk ook gevraagd naar oplossing zonder de DA te hoeven bellen. En dat zie ik heel vaak hier.
Dan willen mensen een (goedkope) oplossing zodat ze niet naar de DA hoeven.

Het is gewoon erg jammer dat het hier oa door een samenloop van omstandigheden mis is gegaan. Erg sneu, en dat gun ik niemand.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:13

Ik vind echter dat je je nooit moet laten afschepen.
Je bent bij je hond en ziet hoe het gaat, als jij vind dat het slecht gaat sta je er gewoon op dat je langs kunt komen bij de DA.
Ookal denkt deze dar het niet nodig is.
Hij ziet de hond niet dus jij zult voor je dier op moeten komen.
Als is het maar dat er even naar gekeken wordt.

Gelukkig zal ik die strijd nooit hoeven voeren.
Onze dierenarts mogen we dag en nacht bellen omdat hij weet dat er dan echt wat aan de hand is.

En ja, ook hij heeft enkele weken geleden op zondagochtend 8 00 een hondje van ons ingeslapen en deed geen seconden moeilijk.

Dat vind ik ook echt nodig en belangrijk.
Ten alle tijden kunnen rekenen op je DA.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:34

je DA moet toch gewoon altijd bereikbaar zijn en langs willen komen?
Zaterdag stond mijn paard met een dik been, dan zegt de DA toch ook niet dat hij maandag wel langskomt maar komt er toch ook gewoon een DA bij kijken?

Snap dat t niet is wat je wilt horen, maar wat standvastiger zijn zou wel beter zijn geweest denk ik.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:37

Vaak is de praktijk wel zo. Mijn paard was kreupel (op 3 benen in de wei). Ik heb zelf geen trailer, maar zag dat mijn kliniek mobiele rontgen etc had. Dus ik ze bellen voor een afspraak: "Sorry, voor 1 paard komen we niet langs. Daarvoor ga ik mijn auto niet helemaal inladen. Dat wordt veel te duur."
Dus ik zeg dat ik best wil betalen, en ik vroeg wat de prijs dan was. Maar ze kon niet komen.
Ik kon mijn paard wel laten afleveren als ik iemand kon vinden die kon rijden, en dan zouden ze zich wel redden....
Euh... En je hebt mijn toestemming niet nodig voor die onderzoeken?

Het bleek een peesprobleem (dan bleek ook wel uit de klachten) dus ik heb haar op rust gezet en het is over gegaan. Maar het is wel schandalig dat ze niet wilden komen. Vind het nog steeds belachelijk...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:09

Moderatoropmerking:
Omdat de discussie erg persoonlijk wordt naar ts toe 'Had je maar' enz. plaats ik een slotje op dit topic. De erg interessante discussie over het vertrouwen in een dierenarts, en wel of niet raad vragen op bokt mag uiteraard verder gevoerd worden in een nieuw topic.