Gevaarlijk hond trainen/herplaatsen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:48

Maar dat is ook niet hondwaardig als je een groot huis hebt... daar heeft het imo niet zoveel mee te maken.

ThreeFingers

Re: Gevaarlijk hond trainen/herplaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:09

Triest verhaal eigenlijk en zonde van de hond. Het zal niet meevallen een goede en geschikte plek te vinden.
Als jou verhalen kloppen TS dan zit de hond daar absoluut niet op zijn plaats en is de kans aanwezig dat het weer fout gaat.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:19

En goed fout!!! Ik snap echt niet waarom er nog geen oplossing is gevonden. We zijn ruim 2 weken verder.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:31

Je moet wel een oplossing willen vinden, daar gaat ook tijd en energie in zitten en dat willen ze er sowieso al niet insteken...

@nikass, natuurlijk is dat met een groot huis ook geen waardig bestaan, maar ik ben toch wel van mening dat het niks is om een grote hond in een heel klein huisje te houden, heb wel eens een hond te logeren gehad en een kleintje gaat nog wel, maar een grote hond kan zijn kont echt niet keren hier, dat is voor zo'n beest ook niet prettig i.m.o. :n

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:55

wij hadden in rotterdam 5 grote honden in een kleine woning ( beneden en boven 70m2 groot)... en op een flat had ik er 3 ( argentijnse doggen 2 stuks en 1 rottweiler)

tis maar vooral wát je met je hond(en) doet,in huis zijn de meeste honden al tevreden met een hoekje op de bank :)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:14

:wow: dat zijn wel heel veel honden op een klein stukje! Ik zou daar zelf ook echt niet blij van worden, zoals ik al zei was 1 hond al heel wat in mijn woonkamer, niet handig dus :n. Enneh, als die een hoekje op mijn bank claimen kan ik niet meer zitten :') is maar een tweezitter :').
Maar goed, we verschillen dus duidelijk van mening wat dat betreft, ik heb zelf graag de ruimte en wil dat mijn beesten dat ook hebben, dus in dit huis komt er geen hond bij (ook als ik wel de tijd zou hebben) :n.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:59

Er zijn natuurlijk grenzen aan wat je in één ruimte kunt stoppen. Wij houden het (oa) daarom ook bij twee honden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:14

ja dat vind ik nou ook :)) tegenwoordig stoppen mensen honden in huiskamerkooitjes van max 1m2,voor úren,en beweren zelfs daarmee dat dat gróót zat is voor grote hondenrassen om daar uren in te vertoeven,nah...elke m2 meer die een hond aan vrijheid krijgt is wat mij betreft volkomen meegenomen... :)
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 28-04-14 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:19

Ik ben sowieso al helemaaaaaal geen voorstander van benches :n zet mijn paard ook op het land, dan ga ik een hond toch al helemaal niet opsluiten. Dat je het gebruikt als slaapplek en het deurtje constant open laat, prima, maar meer ook niet.
Maar dan nog vind ik mijn huiskamertje van 3.5 bij 5 ook niet groot genoeg voor een grote hond, gangetje is maar smal en boven vind ik ook niet zo handig met een grote hond, ben geen voorstander van traplopen als ze zo groot zijn :n. Natuurlijk kun je ze er best in persen, maar ik hou er niet van. Mijn oude buurvrouw had 7 katten in datzelfde huisje, vind ik ook veul teveel, 3 is de max :j.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:22

De meeste honden die goed uitgelaten worden, en dan heb ik het niet over tot de hoek en weer terug, maar mee gaan naar het bos kunnen spelen enz of mee gaan naar de hondenclub enz die liggen thuis gewoon lekker te slapen hoor!
Dus meerdere honden op bv een flat kan best hoor, die hebben het misschien beter dan een hond met een grote huiskamer die niet verder komt dan de eerste lantaarnpaal.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:27

hyppolyte schreef:
Ik ben sowieso al helemaaaaaal geen voorstander van benches :n zet mijn paard ook op het land,

Dat is totaal geen vergelijking. Een hond kan prima in de bench. De bench is namelijk geen straf, maar een fijn plekje voor de hond. Net zoals een mand.

ThreeFingers schreef:
De meeste honden die goed uitgelaten worden, en dan heb ik het niet over tot de hoek en weer terug, maar mee gaan naar het bos kunnen spelen enz of mee gaan naar de hondenclub enz die liggen thuis gewoon lekker te slapen hoor!
Dus meerdere honden op bv een flat kan best hoor, die hebben het misschien beter dan een hond met een grote huiskamer die niet verder komt dan de eerste lantaarnpaal.

Ben ik het helemaal mee eens. Hier 4 grote molossers. Heb dan wel een groot huis, maar het zijn er wel 4.
Komen veel buiten en kunnen lekker hun energie kwijt.
Het enige wat ze thuis dan ook doen is slapen. Meer niet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:38

moet eerlijk bekennen dat wij nu groot wonen,veel eigen land hebben,maar dat ik minder met de honden doe als toen ik in dat kleine huisje/flat woonde...

en voor binnen,ze liggen bij mij waar ik zit,of dat nu in de flat/kleine woning of nu dit huis is...echt om nu te zeggen dat anders is in een klein huis of groot huis :n

maar goed tis ieder voor zich of ze hun ruimte groot genoeg vinden voor een huisdier ja /nee :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:45

ThreeFingers schreef:

Hier woon ik ook erg groot maar zodra ik op mezelf ga wil ik zo klein mogelijk wonen maar dat zal geen flat worden gezien ik wel ruimte om/achter het huis wil hebben waar ik kom te wonen gezien mijn konijnen, honden en katten en ik daar toch wel allergisch voor ben. Dus de nijnen zitten altijd buiten en bij een beetje weer liggen de honden ook wel graag buiten. Echter nu wonen we groot maar de honden gaan niet verder als waar ik zit gaan hun liggen of ze liggen op hun kussens. Binnen wordt er niet gespeeld en niet rond gesjouwt. Echter ik onderneem idd erg veel met hun dus de behoefte om binnen gek te doen is er daardoor totaal niet.

Het zou hun dus ook niet schelen om binnen in een grote bench (ik gebruik dan puppenren) of los te lopen want slapen is slapen waar dan ook. Wel maak ik altijd dat een bench zo groot is dat ze erin kunnen liggen op een kussen en op een kale plaat. Dus dat ze zelf kunnen kiezen. Verder is er water aanwezig en knaagmateriaal en een knuffel. Gewoon een huis op zich dus :P Omdat mijn honden te groot zijn nu voor een bench die dat kan bieden gebruik ik op vakantie een puppenren die ik aan 1 kant tegen een muur zet en dan hebben ze ruimte voldoende zonder dat ze gekke dingen kunnen doen. Thuis gebruik ik helaas voor hun geen bench of puppenren want ze slopen niet dus kunnen los in huis echter dan geen knaagmateriaal want dat geeft me veel teveel bende dat is voor buiten.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:51

Wij hebben hier ook benches althans varikennels en ze liggen er vrijwillig in, hun eigen privé "hol". :D

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:57

@horsetopshop, dan moet je ook wel de rest quoten van mijn opmerking hè:
Citaat:
Dat je het gebruikt als slaapplek en het deurtje constant open laat, prima, maar meer ook niet.

Als ze er zelf voor kunnen kiezen of ze erin gaan liggen dan fungeert het inderdaad gewoon als een mand, maar er zijn veel te veel mensen die hun honden er bijna de hele dag in opsluiten en dat vind ik gewoon niet kunnen. Hoef je het niet mee eens te zijn, maar dat is mijn mening. Zoals ik al zei, als je een hond hebt moet je ervoor zorgen ook en dan moet je er dus mee naar buiten, beest moet zijn energie kwijt kunnen.
Moet niet zo zijn dat je 'm de hele dag opsluit omdat je er te weinig tijd in steekt.