baby eendje gevonden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:25

Wat weer een onzin argumenten worden hier aangehaald. Dat een dierenambulance/DB een vogel de nek om zou draaien betekent niet dat een vogelopvang dit ook doet. En dat argument van Doanique over paarden/pony's die alleen staan…..

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:29

Wel een lekker geluid he? Die grote flappers op het plavuise :D
Deze is ook geel gebleven zie je?
TS is jouw kuiken geel of bruin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:32

Kinke schreef:
Wat weer een onzin argumenten worden hier aangehaald. Dat een dierenambulance/DB een vogel de nek om zou draaien betekent niet dat een vogelopvang dit ook doet. En dat argument van Doanique over paarden/pony's die alleen staan…..

Tja dat is mijn persoonlijke mening over het houden van een eendje in zijn eentje.
Daar hoef jij het niet mee eens te zijn hoor, gelukkig niet zeg.

MD_Triumph

Re: baby eendje gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 16:33

@ Arrabel: de mijne is bruin met beetje geel! :D

@ Doaniqie: ik ben het zeker met je eens, ook van die paarden en pony's en verhalen die ik gehoord heb over de dierenambulance

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:21

ik had er 3 een bijna helemaal bruine een gele en een geel met bruine, zijn groot gegroeid en toen ze konden vliegen weggevlogen, heb er 2 nog wel eens gezien in de buurt maar ze kwamen echt niet meer, antwoorden op mijn roepen nog wel

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 16:47

Arrabel schreef:
Wel een lekker geluid he? Die grote flappers op het plavuise :D
Deze is ook geel gebleven zie je?
TS is jouw kuiken geel of bruin?
[ Video ]

Wat een leuk eendje <3 <3

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:19

top dat je dit doet, TS!
ziet er echt lief uit op de foto's! :)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:40

lekker dutten in de zon, handdoek op je borst eendjes daarop, en dan samen slapen <3

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:55

Wat een leuk eendje! Goed dat je probeert te helpen TS!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:57

Als je het eendje per sé zelf wil houden, haal er dan tenminste nog 1 of 2 bij. Jij kunt geen soortgenootjes vervangen, hoe lief je ook bent. De pony's die in hun eentje staan waar eerder wat over gezegd werd, zijn over het algemeen ook gedragsgestoord.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:21

speurneusc schreef:
lekker dutten in de zon, handdoek op je borst eendjes daarop, en dan samen slapen <3

eendenborst :+
Zo flauw haha :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:26

Ach wat een poepie, blij dat je hem gered hebt

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:02

Wilke93 schreef:
speurneusc schreef:

yep driedubbel haha

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:14

Wilke93 schreef:
speurneusc schreef:

Eend is wel ontzettend lekker :')

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:40

als je 1 x kleine eendjes heb groot gebracht hoef je niet meer zonodig, neem dat maar aan *D

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 01:15

sorry voor late reactie moest werken! :)

heb hem/haar inmiddels Guusje genoemd! omdat ik niet zeker weet wat het is en het voor beide kan haha. Heb het gevoel dat het een vrouwtje is, geen idee waarom..

gaat erg goed, heeft vandaag hele middag lekker in de zon gezeten en 2 keer 3 minuutjes gezwommen.
Guusje ligt nu heerlijk te slapen in haar warme nestje

hoogstwaarschijnlijk gaat ze naar de kinderboerderij als ze iets groter is, daar hebben ze meerdere eendjes zitten :)
heb contact gehad met iemand van de dierenambulance en die zegt dat een kinderboerderij een prima oplossing is! en daarbij haal ik haar zo min mogelijk uit haar kooi als het niet nodig is. Wel 1 a 2 keer per dag om even te 'knuffelen' en ik zit er veel bij als ik tv kijk enzo. Volgens mij heeft ze het wel prima zo, ze eet en drinkt goed en is lekker actief. Ik hou jullie op de hoogte!

zal zo nog even foto's van vandaag plaatsen

edit: zie nu dat mijnalbum.nl het even niet doet.. Dan morgen foto's! :D

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 01:18

speurneusc schreef:
als je 1 x kleine eendjes heb groot gebracht hoef je niet meer zonodig, neem dat maar aan *D

haha nou zou het zo weer doen.. ondanks de gebroken nachten en ik gewoon naar school moet heb ik er veel voor over hoor! :) dit is ook iets wat met mijn opleiding te maken heeft dus vandaar dat ik het niet erg vind.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:08

oww nee dat ging over eend in de pan, haha, baby eendjes zijn altijd welkom hier (en hebben geen 24 uur zorg nodig)

maakt niet uit hoor, je kan het eendje knuffelen zoveel als je wil, als ze kunnen zwemmen, voor zichzelf kunnen zorgen en zichzelf instinctief kunnen leren vliegen is ie je zo vergeten als ie wegvliegt

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:17

TS, jaaaaaaaaren geleden hebben wij ook een eendje gevonden en opgevoed. Eend heeft 12 jaar geleefd!! Wij hadden bij de dierenwinkel kuikenopfok voer gehaald. Dit mengden wij met water, brood en een heel klein beetje zonnebloem olie. Het is zo leuk!! Ik lees hier "hij is niet voor niets achter gelaten", nou, het kan heel goed dat hij echt zijn moeder is kwijtgeraakt, dat hij ergens vliegjes aan het vangen was, terwijl moeder rustig doorzwemt.

Oh, weet je wat ook goed is? Pieren!!! Probeer pieren te vangen voor hem! De onze vond het helemaal heerlijk! Als we met de schep naar de tuin gingen ging hij met z'n (haar) kop vlakbij de schep zitten, omdat ze wist dat de pieren daar naar boven kwamen.

Eet de jouwe al?

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 11:30

Agossie schreef:
TS, jaaaaaaaaren geleden hebben wij ook een eendje gevonden en opgevoed. Eend heeft 12 jaar geleefd!! Wij hadden bij de dierenwinkel kuikenopfok voer gehaald. Dit mengden wij met water, brood en een heel klein beetje zonnebloem olie. Het is zo leuk!! Ik lees hier "hij is niet voor niets achter gelaten", nou, het kan heel goed dat hij echt zijn moeder is kwijtgeraakt, dat hij ergens vliegjes aan het vangen was, terwijl moeder rustig doorzwemt.

Oh, weet je wat ook goed is? Pieren!!! Probeer pieren te vangen voor hem! De onze vond het helemaal heerlijk! Als we met de schep naar de tuin gingen ging hij met z'n (haar) kop vlakbij de schep zitten, omdat ze wist dat de pieren daar naar boven kwamen.

Eet de jouwe al?

oh bedankt voor de tip! mag ze dat nu ook al hebben? denk dat ze weekje oud is.. (vergeleken met foto's van google)
heb nu gewoon kuikenmeel gehaald, dat adviseerden ze in de dierenwinkel...
dat ik meng met klein beetje beschuit en water en dan stukjes ei.

Het is echt heel leuk inderdaad! ben er gewoon echt gek op
gister tijdens het werken miste ik haar gewoon haha
voelt goed dat ik haar heb kunnen 'redden'

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:34

Tja, voor ons is het echt misschien wel 30 jaar geleden. Pieren mag ze zeker al hebben! Vooral die kleintjes. Ze vinden ze heerlijk! Ga maar proberen! Echt, met Duck toen, kwam er een puntje van de pier omhoog, dat wist zijn te pakken en trekken!!! Hahaha!
Als het lukt om vliegjes of zo te vangen, is dat ook een idee. Mugjes, vliegjes en dat soort dingen. Die eten ze ook "in het wild".

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:35

Schattig <3

micksage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:37

wat leuk ik volg

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:37

Kijk alsjeblieft uit met wormen. Zowiezo is het niet echt standaard eten voor een eend, maar hij zal het zeker opeten. Alleen omdat een eenden snavel niet gemaakt is om een worm eerst te kneuzen voordat dit opgegeten wordt, heb je de kans dat hij ze zo, geheel, levend op slokt. Die wormen doen er in de maag vrij lang over om daar dood te gaan en kunnen met hun gekronkel erg veel schade aanrichten in de maag en darmen. Eigenlijk gewoon niet doen dus.

Kuiken opfok meel, en wat groen (sla of als er al kroos in de sloten drijft, kroos) in een waterbakje is uitstekend.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 11:45

ja had ook in de dierenwinkel gevraagd om vliegjes, maar die hadden ze daar niet. Toen vroegen we om wormen en toen zeiden ze inderdaad dat in dit geval (meelwormen) nog niet verstandig zouden zijn omdat ze dan schade aan kunnen richten. Is er iets anders wat ze nog meer mag hebben behalve dat kuiken meel en stukjes gekookt ei?