Vele smaken op één bord. Leuk! Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vele smaken op één bord. Leuk!
Jasper schreef:Vele smaken op één bord. Leuk!

Amandavd schreef:Sorry maar dat is wel echt een belachelijke vergelijking.
Machie schreef:Amandavd schreef:Sorry maar dat is wel echt een belachelijke vergelijking.
Want?
Ohw anders dan, adopie uit het buitenland van kinderen. Ik ben dan niet zo erg, maar er zijn mensen voor wie hun honden hun kinderen zijn. Ik vind gewoon niet dat een ander zich heeft te bemoeien met waar ik mn beesten vandaag haal.
Machie schreef:Ohw en welke ziekte kan mijn hond dan krijgen? En overbrengen? En komen die ziektes niet naar Nederland omdat mensen reizen? OP vakantie gaan naar het buitenland met hun hond enzo?
Natuurlijk zijn er baggerstichtingen. Net als een baggerfokkers zijn enz enz. Dat maakt nog niet dat je de keuze van een ander mag veroordelen.
Machie schreef:Rabies moeten honden door geent worden voor ze naar Nederland komen. Dat dat niet gebeurt, juist, die slechte stichtingen ja.
Leishmania is voor zo ver ik weet niet overdraagbaar.
Maar dat geeft nog niet aan waarom iemand het recht denkt te hebben om mijn keuze voor mijn honden te veroordelen.
xGoldenHero schreef:Wij hebben nu een hond uit Spanje van stichting Podenco world.
Perfect geregeld daar. Alle honden die worden gered in Spanje worden direct geholpen, ingeënt etc. Alles wordt perfect bij gehouden daar in Malaga en je merkt aan onze hond (4 jaar in dat asiel gezeten) dat hij netjes is opgevoed daar.
Onze vorige hond precies zo.
Amandavd schreef:Waarom zo aanvallend? Mensen zeggen gewoon waarom ze het niet eens met je keuze zijn. Dat mag toch?
Machie schreef:Amandavd schreef:Waarom zo aanvallend? Mensen zeggen gewoon waarom ze het niet eens met je keuze zijn. Dat mag toch?
Omdat men niks hoeft te vinden van andermans keuze. Ik snap die bemoeizucht en wil om te laten horen dat je het er vooral niet mee eens bent totaal niet. Ik word er gewoon enorm moe van dat mensen zich moeten gaan verdedigen als ze een hond uit het buitenland halen en het geeeen rashond is. Want als men een rashond uit het buitenland haalt is het ineens heeeeel anders.

Machie schreef:Amandavd schreef:Waarom zo aanvallend? Mensen zeggen gewoon waarom ze het niet eens met je keuze zijn. Dat mag toch?
Omdat men niks hoeft te vinden van andermans keuze. Ik snap die bemoeizucht en wil om te laten horen dat je het er vooral niet mee eens bent totaal niet. Ik word er gewoon enorm moe van dat mensen zich moeten gaan verdedigen als ze een hond uit het buitenland halen en het geeeen rashond is. Want als men een rashond uit het buitenland haalt is het ineens heeeeel anders.
wanneer een hond wordt geadopteerd(na vele gesprekken en huisbezoek etc) halen ze weer een andere hond op die bijvoorbeeld op het punt van afmaken staat. xGoldenHero schreef:Allebeiwanneer een hond wordt geadopteerd(na vele gesprekken en huisbezoek etc) halen ze weer een andere hond op die bijvoorbeeld op het punt van afmaken staat.
Je mag je hond daar ook zelf ophalen(bij het asiel) en de hele reis heen en weer voor 20euro extra of ophalen van het vliegveld.
Onze eerste hond is 14 geworden en helaas doodgereden. Ieder jaar komen ze bij je kijken hoe het gaat en ze hebben zelfs na het ongeluk contact opgenomen hoe het met ons zelf ging. En dat met alle liefde.
Onze contactpersoon staat 24/7 voor ons klaar en mogen ze bellen als er wat is (vorige week halsoverkop naar dierenarts op zondag en er was wat onduidelijkheid over iets in het paspoort maar na 1 belletje zo opgelost.)
De stichting wil ook niet dat er puppy's nog bij komen, er is genoeg. Dus iedere hond wordt voor binnenkomst geholpen.

Amandavd schreef:LDRD schreef:Ik ambieer niet het hondenprobleem in Roemenië op te lossen. Ik was gewoon op zoek naar
een leuke gezinshond en dat lukt daar prima.
Dat hoef je ook niet. Maar als ik een leuke hond wil neem ik er een uit Nederland. Elke hond in het asiel hier is er een te veel. Ook kun je via rasverenigingen vaak aan herplaatsers komen.