Katten binnen of buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katten binnen houden of buiten

Binnen
157 (51%)
Buiten
148 (48%)

Totaal aantal stemmen: 305

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:24

Sissi, als ik een tuin zou hebben zou ik hem ook afzetten voor mijn simpele vuilnisbakjes idd. Heb alleen een balkon waar ze niet vanaf kunnen, dus dat was helemaal makkelijk.
ik denk dat dat vaker gebeurt dan je denkt.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:25

Daarom zeg ik.. omdat jij ze niet kent.. Ze bestaan dus wel..

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:26

Cerilene_ schreef:
Sissi, als ik een tuin zou hebben zou ik hem ook afzetten voor mijn simpele vuilnisbakjes idd. Heb alleen een balkon waar ze niet vanaf kunnen, dus dat was helemaal makkelijk.

Sorry hoe bedoel je?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:27

Ik heb twee katten, 1 komt er buiten, 1 blijft binnen.
Het liefst had ik ze allebei binnen gehad, maar de poes is gewoon niet binnen te houden. Geloof me ik heb het geprobeerd toen we zijn verhuisd, maar na twee weken werden zowel poes als ik gillend gek en is ze weer naar buiten gegaan. Ze ligt 99% van de tijd op het dak, onder het afdakje en als ze daar niet ligt, ligt ze op het openhaardhout van de buren.
Ik heb mijn buren, toen wij er kwamen wonen dus, gezegd dat wij een kat hadden die buitekwam. Ze hadden er geen van allen een probleem mee.

De andere zit lekker binnen, die is ook niet vertrouwd buiten, want 1 van de eerste keren dat hij dan buiten was, brak hij direct zijn poot. Daardoor is zijn balans niet helemaal in orde en dat is de grootste reden dat hij nu gewoon lekker binnen blijft. Hij vindt het ook helemaal niet erg. Soms loopt hij weleens met mij mee naar buiten, maar loopt dan ook direct weer mee naar binnen. Het is een beetje een hond wat dat betreft. Als ik niet buiten ben hoeft hij ook niet naar buiten.
In de zomer is hij dus wel vaker buiten, maar ligt dan altijd in de buurt ergens op het terras en zodra ik ook maar aanstalten maak naar binnen te gaan wil hij mee.
Hij doet al zijn behoeftes gewoon op de bak.

Ik zie dat de aloude discussie hier al weer losgebarsten is, ik ga me er verder niet inmengen want we komen er toch niet uit en ik vind voor beide wat te zeggen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:28

Sissi87 schreef:
Cerilene_ schreef:

Sorry hoe bedoel je?

Denk dat hiermee bedoeld word; ook zij zou voor htk katten de tuin afzetten. Met een balkon waar ze niet van af kunnen is dat geen probleem nu, maar met een tuin zou ze dat doen. En dat gebeurd vaker (het afzetten) dan je denkt, ook voor htk katten :j

Sissi87

Re: Katten binnen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:30

OH daar ben ik wel benieuwd naar dan eigenlijk? Ik ken er zelf niet 1... Het is dat ik geen tuin heb, maar anders had ik ook een mooie ren gemaakt... helaas heb ik het ook alleen te doen met een balkon.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:31

LuckyLuna schreef:
Aryana schreef:
@LuckyLuna

"Als iemand niet wil dat zijn kat de boel op stelte zet had ie geen kat moeten nemen."

Anderen kunnen overlast ervaren door jouw huisdier, moet daar geen rekening mee worden gehouden dan?

Dan zou ik eerst goed in overleg gaan met de buurt bewoners.
Bij ons was er geen enkel bezwaar tegen een buiten kat.
Iemand heeft de vijver iets aangepast zodat hij niet kon gaan zwemmen met de vissen.

Als dit niet zo was gegaan had ik geen kat genomen.

Serieus? Hoe naief is dit!

In mijn wijk wonen een paar honder gezinnen. Waarvan er meerdere katten hebben.
Nog nooit is er iemand bij mij aan de deur geweest om te 'overleggen' hoor.

Je denkt toch niet dat jouw kat niet verder dan 3 deuren naast je komt?!
Of heb jij bij al die paar honderd huishoudens aangebeld?

Katten zorgen vaak niet voor overlast bij hun eigen thuis, maar juist bij de mensen uit de buurt, die dus zelf niet voor katten hebben gekozen.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:31

Sissi87 schreef:
Cerilene_ schreef:

Sorry hoe bedoel je?

Dat er denk ik veel meer eigenaren van htk katten zijn die hun katten wel in een ren, of in een afgezette tuin buiten laten, niet enkel de raskattenbezitters.

idd zoals tigress het zegt.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 04-03-14 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:33

Cerilene_ schreef:

Sorry hoe bedoel je?[/quote]
Dat er denk ik veel meer eigenaren van htk katten zijn die hun katten wel in een ren, of in een afgezette tuin buiten laten, niet enkel de raskattenbezitters.[/quote]
Haha, nieuw topic openen? Wie heeft zijn htk kat in een ren? :):)

Marjo89

Wij hebben sinds kort 3 katten, we hadden er al 2 deze kwam al alleen in de tuin. (deze zijn beide 12 jaar)
De 3e heb ik op straat gevonden een gedumpt kitten.
ook hij blijft vrolijk achter in de tuin op de plaats.
We leren ze dat ze niet over de schutting mogen. Ze mogen naar buiten wanneer ze willen.
En ze komen niks te kort. Wandelen door het hele huis.

En dat blijft zo zolang ik hier elke week ergens in de buurt wel een dooie kat zie liggen.
En dan nog maar niet te spreken over de katten hater hier 400 m verderop. Hij heeft al heel wat katten verminkt.

Hettieheks

Heb er verder overigens geen moeite mee dat een ander zijn katten buiten lopen, in onze tuin (die helemaal afgezet is) onze honden jagen ze daar wel weg, en jammer dan ik houd mijn hond niet tegen omdat die een kat opjaagt. Wel houd ik het in de gaten het is niet de bedoeling dat ze de kat echt grijpen.. maar de meeste katten lopen onze tuin wel voorbij nu.
Dan kan ik me nog meer ergeren als mensen hun hond op straat laten schijten.. Hier in de buurt is het met de kinderwagen bij tijden net een parcours om dat te ontwijken... heb nog nooit een kat op de stoep zien schijten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:34

Mijn naaktkat blijft lekker binnen. Niet omdat ie t koud krijgt maar omdat als ie door de bosjes loopt meteen open ligt en nogal diefstalgevoelig is :P
hij gaat wel deze zomer de tuin in, maar alleen als wij er zijn.

Tigress

Sissi87 schreef:
OH daar ben ik wel benieuwd naar dan eigenlijk? Ik ken er zelf niet 1... Het is dat ik geen tuin heb, maar anders had ik ook een mooie ren gemaakt... helaas heb ik het ook alleen te doen met een balkon.

Mijn opa en oma hebben hun tuin afgezet voor hun htk kat bijvoorbeeld :) Oud huisgenoten van mij lieten hun kat ook alleen in een afgezette achtertuin, en wij willen de tuin afzetten of een ren bouwen wanneer we de luxe van een tuin hebben :)

Sabbientje

Op de foto zie je een van mijn huis-tuin-en-keuken katten waar ik de verantwoordelijkheid over heb en NEEM.
Op de achtergrond van de foto zie je hoe ik ervoor zorg dat ze in mijn eigen tuin blijven.

Ik heb een hekwerk geplaatst (en daar groeien klimplanten tegenaan), met daarboven een schrikdraadje.
heel simpel en niet zo heel duur. Zo'n kattenschrikdraad pakketje kost hooguit 50 euro en je hebt een compleet pakket met draad, isolatoren en een schrikdraadapparaatje.

Afbeelding

Ik weet nu zeker dat mijn buren geen last hebben van mijn dieren. En ik hoef ook niet bang te zijn dat ze onder een auto terecht komen. Ik neem mijn verantwoordelijkheid. Mijn dieren = Mijn verantwoordelijkheid dat ze niemand tot last zijn. Dat is mijn mening!
Laatst bijgewerkt door Sabbientje op 04-03-14 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

femo

mensen moeten misschien eens wat toleranter worden.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:35

Onze katten hebben nu nog een ren bij ons terras, deze hangt ook vol met speelgoed en klim en klauter spul... en ja het zijn toch maar HTK katten. Zijn van plan de complete tuin voor ze af te zetten maar dan moeten we eerst de schutting voor beter maken

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:35

Tigress schreef:
Sissi87 schreef:

Mijn opa en oma hebben hun tuin afgezet voor hun htk kat bijvoorbeeld :) Oud huisgenoten van mij lieten hun kat ook alleen in een afgezette achtertuin, en wij willen de tuin afzetten of een ren bouwen wanneer we de luxe van een tuin hebben :)

Ja ik het liefst ook, alleen moet ik eerst opzoek naar een tuin met bijbehorend huis... :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:37

Heeft er hier overigens ervaring met de petsafe onzichtbare omheiningen voor katten?

Sissi87

Re: Katten binnen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:38

Wat is die onzichtbare omheining precies dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:38

femo schreef:

Maar dan alleen naar katten of mogen honden dan ook los en schijten waar ze willen?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:39

Sissi87 schreef:
Wat is die onzichtbare omheining precies dan?

http://www.petsafe.nl

En dan onder onzichtbare omheiningen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:40

NatasjavE schreef:
Heeft er hier overigens ervaring met de petsafe onzichtbare omheiningen voor katten?

Niet zelf, maar kennisje wel. Hielp niks. Of eigenlijk bij 1 kat wel, alleen wilde die helemaal niet meer naar buiten, de andere nam gewoon een sprint en was alsnog weg.

femo

katten poepen in de aarde/bosjes. als een hond in de bosjes poept heb ik er dan ook geen problemen mee hoor! dat regent wel weg.

Anoniem

Bij mn moeder gebruikte de buurkat standaard een van de perkjes in mn moeder dr achtertuin als kattenbak, dat was echt ranzig en vind ik asociaal. Toen hebben ze maar overal satéprikkers geplaatst zodat ie t niet meer deed.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:41

Ayasha schreef:
femo schreef:

Maar dan alleen naar katten of mogen honden dan ook los en schijten waar ze willen?

En dan niet meer zeuren over blaffende honden, dat is ook de natuur. Of over verscheurde katten als ze toch in de verkeerde tuin komen.