Kiki is gedekt, vol verwachting.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:52

Amandavd schreef:
MyHu schreef:
TS is toch ook geen "echte" fokker? Als er genoeg belangstellenden zijn voor de puppy's, en TS durft het aan. Dan is het maar zo.

En precies daarom zou ze al niet moeten fokken, of in dit geval vermeerderen. En je moet niet pups willen alleen omdat je belangstellende hebt, daar wordt het ras niet beter van maar het individuele dier ook niet. Fokken is meer dan hondje A en hondje B bij elkaar zetten. Maar helaas snappen sommige dat werkelijk waar niet.

Love_western, ik he de quote heus wel gezien, je hoeft hem niet zes keer te reposten.

Tellen is lastig hé?

Maar mod opmerking niet gelezen? Aangezien je doorgaat met je mening opdringen?

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:54

Amandavd schreef:
Ik heb het vorige topic gelezen en dit topic, en daaruit haal ik mijn conclusie. Zit ik fout met die uitspraak? Dat kan heel zeker. Maar waarom kan TS dan niet eens uitleggen waarop haar teef en de reu zijn getest?

Ik heb het ook gelezen en ik trek zulke conclusies niet... Ligt dan vast aan mij.
En eerlijk ?? Als dit mijn teefje was, zou ik na de hoop opdringerige reacties ook de specifieke zaken van de test hier niet meer willen posten. Waarom? Omdat ik koppig ben en ik van mening ben dat ik geen verantwoording moet afleggen voor mijn keuzes bij een topic vol onbekenden :+
En misschien denkt TS ook wel zo... (ik weet dit niet, ik spreek hier over mezelf)

Ik ben het er wel mee eens dat fokken niet zomaar vermeerderen mag zijn. Gewoon even teef bij reu laten, natuur zijn werk laten doen en hopen op een gezonde bevalling...
Maar wie zegt dat dit bij TS het geval is ?? Het kan, maar daarvoor is het nog geen absolute waarheid... En zolang het geen bestaand feit is, maar enkel een veronderstelling, vind ik niet dat er zulke conclusies van anderen mogen getrokken worden... Oordelen over de keuzes van een ander, zonder het hele verhaal te kennen is bekrompen. Je mag er natuurlijk je eigen gedacht over hebben ! :j Maar meteen zulke uitspraken doen... Ik weet het zo niet...

En inderdaad, het is hier een volgtopic hé :j
Het is TS haar eigen keuze wat ze hier vertelt en wat niet.

Ik ben alleen benieuwd naar de puppy's :Y)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:55

Amandavd schreef:
MyHu schreef:
TS is toch ook geen "echte" fokker? Als er genoeg belangstellenden zijn voor de puppy's, en TS durft het aan. Dan is het maar zo.

En precies daarom zou ze al niet moeten fokken, of in dit geval vermeerderen. En je moet niet pups willen alleen omdat je belangstellende hebt, daar wordt het ras niet beter van maar het individuele dier ook niet. Fokken is meer dan hondje A en hondje B bij elkaar zetten. Maar helaas snappen sommige dat werkelijk waar niet.

Love_western, ik he de quote heus wel gezien, je hoeft hem niet zes keer te reposten.

Mensen zijn niet overal perfect in, maar als TS het (helaas) niet belangrijk genoeg vindt...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:56

love_western schreef:
Amandavd schreef:

Tellen is lastig hé?

Maar mod opmerking niet gelezen? Aangezien je doorgaat met je mening opdringen?

Love_western, ga lekker ergens anders heilige boontje spelen. Jij bent geen mod en zoals jij heel hard roept hoeft TS geen verantwoording aan ons af te leggen en ik niet aan jou. Bovendien reageer ik gewoon op een reactie.

@MyHu, je hebt gelijk dat je niet overal perfect in hoef te zijn, maar in deze situatie was logisch nadenken al genoeg geweest.

MyHu

Re: Kiki is gedekt, vol verwachting.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:00

Klopt. Maar aangezien er al meer van die kruisingen zijn, en TS de risico's kent..
Ikzelf zou het nooit hebben gedaan. Ik wacht nu op de puppy's.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:02

MyHu schreef:
Klopt. Maar aangezien er al meer van die kruisingen zijn, en TS de risico's kent..
Ikzelf zou het nooit hebben gedaan. Ik wacht nu op de puppy's.

Ik vraag mij een beetje af of TS de risico's wel echt kent en goed heeft meegenomen in haar overweging.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:02

Zal toch wel? Ik neem aan dat je niet zomaar met je teefje naar een reu gaat.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:06

cheybinky schreef:
Kenyada ,
ik vraag me wel is af,zolang het dier er geen last van heeft, moet een hond dan persé mooi zijn?
ik ga liever voor een hart van goud en een wat minder knap uiterlijk , dan een eersteklas stamboek chihuahua die keft en bijt ?

Ben ik het helemaal mee eens.
Al zijn ze lelijk, het gaat om het karakter vind ik.
beter een minder uitziende hond die lief is als een mooie die bij iedereen aan de broek hangt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:14

Ik volg dit topic, maar toegegeven, voornamelijk uit morbide belangstelling wat deze combinatie gaat opleveren....

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:16

ironic__ schreef:
Bren79 schreef:
Oef ik hoop dat daar leuke pups uit gaan komen...

Heb je ook betere fotos van aanstaande moeder?
Wel vreemd dat er van de reu geen betere foto's zijn terwijl je zegt dat de eigenaar hiervan al ruim 20 jaar fokt dan zorg je op zijn minst toch ook voor mooie foto's van je trotsen die je hebt lopen om aan anderen te kunnen laten zien.
Had persoonlijk nooit deze keuze gemaakt ik had het in jou teefje binnen het eigen ras gezocht maargoed nu moet ze nog dragend zijn, ben dan wel heel benieuwd wat hieruit gaat komen want met de voorstelling die ik er nu van heb zie ik t niet zo heel positief.

20 jaar fokt?????
Waar haal je dat vandaan?

Nou dat haal ik uit je andere topic en dat topic heb ik bekeken met enkel je eigen reacties dus dat waren je eigen woorden

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 18:19

xLIESSSx schreef:
Respect is inderdaad ver te zoeken bij sommige reacties -O-
Maar dan stel ik mij meteen de vraag of dit te maken heeft met het feit dat dit online is en je gewoon de berichten typt... Sommigen staan er niet bij stil hoe hard hun reacties overkomen en anderen denken dan weer dat wat getypt wordt ook meteen het hele verhaal is :+
Ach ja...

Precies dit is niet met een week besloten hoor.
We zijn wel op het laatste moment veranderd van reu
En al die onzin ga ik verder dus ook gewoon niet op in.
De reu staat niet op marktplaats, en voel me ook niet geroepen om daar op in te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:21

:x Moet me stil houden , ben benieuwd wat voor ratjes hier uitkomen . Shoot het is er uit |o

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:22

ironic__ schreef:
xLIESSSx schreef:
Respect is inderdaad ver te zoeken bij sommige reacties -O-
Maar dan stel ik mij meteen de vraag of dit te maken heeft met het feit dat dit online is en je gewoon de berichten typt... Sommigen staan er niet bij stil hoe hard hun reacties overkomen en anderen denken dan weer dat wat getypt wordt ook meteen het hele verhaal is :+
Ach ja...

Precies dit is niet met een week besloten hoor.
We zijn wel op het laatste moment veranderd van reu
En al die onzin ga ik verder dus ook gewoon niet op in.
De reu staat niet op marktplaats, en voel me ook niet geroepen om daar op in te gaan.

Ts maak je niet druk, er zijn altijd mensen die het beter weten.
Je moet doen wat je denkt wat je moet doen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:23

takkie_muis schreef:
:x Moet me stil houden , ben benieuwd wat voor ratjes hier uitkomen . Shoot het is er uit |o

Leuke opmerking. Voegt alleen niets toe.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 18:24

Bren79
Inderdaad andere topic en als je goed had gelezen dat wist je ook dat het een andere reu is geworden pfffff

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:25

Ik kan niet begrijpen dat er bokkers hier zijn die het allemaal maar wegwuiven 'Ooh, dat is bokt, ze stellen zich aan'.

vrouwke schreef:
takkie_muis schreef:

Jouw reactie erop ook niet :')
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 27-02-14 18:26, in het totaal 2 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:25

Je zal zien dat er hele mooie schattige pupjes komen.Als je alles zou moeten laten wat vele hier op bokt adviseren? dan mag je gewoon helemaal niets meer.Heel veel succes en ik ben heel benieuwd wat voor moois er straks uit je teefje komt TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:28

Mjetterd schreef:
Ik kan niet begrijpen dat er bokkers hier zijn die het allemaal maar wegwuiven 'Ooh, dat is bokt, ze stellen zich aan'.

vrouwke schreef:

Jouw reactie erop ook niet :')

*\o/* Ik vindt jou aardig

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 18:29

gohya schreef:
Je zal zien dat er hele mooie schattige pupjes komen.Als je alles zou moeten laten wat vele hier op bokt adviseren? dan mag je gewoon helemaal niets meer.Heel veel succes en ik ben heel benieuwd wat voor moois er straks uit je teefje komt TS.

Wij ook, nog even geduld :)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:32

ironic__ schreef:
Bren79
Inderdaad andere topic en als je goed had gelezen dat wist je ook dat het een andere reu is geworden pfffff

Excuus dan daarvoor maar dan ben ik ook benieuwd naar die reu, want ookal ben ik niet zo van deze ukkies ken wel een paar prachtige hondjes en dan valt deze reu wel heel erg tegen.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:34

Weetje waarom Bokt zo 'hard' kan zijn?

....Omdat we allemaal het beste voor hebben met dieren! Alle dieren.

En waarschijnlijk ook omdat we typen wat we denken, juist dáárom is Bokt een goede plek om advies te vragen e.d. :j

Tip voor TS: een topic open je niet met als doel dat Bokkers er alleen maar van mogen 'genieten' door het te volgen. Meningen (respectvol en minder respectvol) kun je al-tijd verwachten.

Ik wil best je topic volgen hoor TS. Maar als docent Dierverzorging (laat ik maar zeggen dat ik behoorlijk sector-gek ben :+ ) en ervaren met het fokken (dus niet vermeerderen) van honden en katten, houd ik me nog behoooooorlijk in. En ik begrijp de enigzins felle reacties hier wel..

Vermeerderen, met als doel dat je zelf de pups houdt, ben ik niet op tegen. Tuurlijk zie ik liever dat je een dergelijke kruising uit een asiel haalt, maarja, je hebt heus wel het beste met je honden voor.
Succes en houd ons op de hoogte van je leuke teef! :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:35

Er bestaat nog altijd een kans dat de dekking niet gepakt heeft.
Vind het meer dan een gewaagde combinatie.
Ben nu heel erg benieuwd of het ´mooie´ (je moet maar houden van chi x chi) of 'lelijke' pups het eind resultaat is.

Vraag me alleen wel af of de reu daad werkelijke een chi is.
Vind het meer een mislukte pekineens.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:36

Ik hoop nooit dat iets niet gelukt is, maar bij deze hoop ik toch echt dat het beestje niet zwanger is. Walgelijk, dat dwangmatig vermeerderen.

Toch volg ik, wil weten wat eruit komt.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:40

Amandavd schreef:
MyHu schreef:

zeg dat maar tegen het meerendeel hier met een merrie.... oh nee dat is natuurlijk weer iets heel anders. %) Of ben je niet tegen hobbymatig fokken van paarden?

En wat is dan de definitie van een fokker? Volgens mij heb je daar geen papieren voor nodig. Fokken blijft gokken? En wanneer heb je er verstand van? Iemand die er al 20 jaar hobbymatig tegen aan kijkt? Of iemand die net een maand fokker is?

Tuurlijk ben ik het wel met je eens dat lukraak vermenigvuldigen niet eerlijk is. Wellicht dat TS het 'overschot' (om dit maar even oneerbiedig te noemen) zelf wil houden?
Laatst bijgewerkt door Anomien op 27-02-14 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:41

Als ik hobbymatig een dure, kwalitatief goede hengst op mijn kwalitatief goede merrie zet en beide elkaar aanvullen waar nodig is en verbeteren waar leuk is, zal niemand zeuren over mijn hobbyveulentje.

Maar als ik hobbymatig mijn gebrekkige draver laat dekken door een hengst die er absoluut niet bij past kan ik wel verwachten dat ik de wind van voren krijg :+