naakthondje laten dekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Re: naakthondje laten dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:02

Waar zie jij reacties die niet van belang zijn? Ik zie geïnteresseerde vragen..
Ik zal mij maar niet uitspreken over dingen die nu door mijn hoofd heen gaan hierover...blijf ik nog wel even bezig :o

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:20

Ja idd, ik stel serieuze vragen en wil ook serieus met je mee denken, maar schijnbaar neem jij ons niet serieus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:22

Diablo ik heb het niet over jou,dat je je voelt aangesproken zegt waarschijnlijk meer over jou als over mij.Ik ken je niet en je honden niet.
Ts je naakthond is een schatje ,maar blijkbaar vallen de negatieve reactie's je tegen.Dan moet je er mischiens eens over nadenken of het id wijs is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:03

Bianca41 schreef:
Diablo ik heb het niet over jou,dat je je voelt aangesproken zegt waarschijnlijk meer over jou als over mij.Ik ken je niet en je honden niet.

Nou sorry dan, dat vatte ik zo op omdat je vlak na mij reageerde op mijn bericht dat ik mijn pups juist heel makkelijk kwijt raak.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:07

Nog even voor de mensen die op mijn bericht reageerden over de Aussiepups, het was niet de bedoeling dat ze 2 x gedekt zou worden, haar eigen reu is het gelukt om zijn kenneldeur open te maken op het moment dat vriendin de beide teven aan het uitlaten was en toen is ze gedekt, dus geen opzet in het spel...

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:10

Waarom zou je geen pups fokken omdat je een pup wil van je eigen hondje? Dat hebben we hier ook gedaan en nog geen seconde spijt van gehad. Zeker niet, nu moeder is overleden. De andere 2 pups hebben we super baasjes voor gevonden.

TS, heb je al enig ervaring met het fokken?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:12

Leslie90 schreef:
Waarom zou je geen pups fokken omdat je een pup wil van je eigen hondje? Dat hebben we hier ook gedaan en nog geen seconde spijt van gehad. Zeker niet, nu moeder is overleden. De andere 2 pups hebben we super baasjes voor gevonden.

Waarom? Misschien omdat er beter gekeken mag worden naar de mix? Dit is wat ik noem onverantwoord vermeerderen. Vermeerderen omdat jij het wil, en niet omdat het ter goede komt aan een ras.

Dat is mijn mening erover, kan snappen als iemand er anders over denkt, maar er zijn tegenwoordig al zoveel honden met problemen op de wereld...nu bijvoorbeeld ook weer dat de labradoodle zijn problemen pas echt doorkomen. Kruisen is niet per definitie gezond, zeker niet :n

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:17

Misschien moeten we dan maar eens beseffen dat elke rashond een kruising is van alles wat, en zo is ontstaan.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:20

Dat besef is er hier allang, maar laten we dan eerst een bezig gaan met het verbeteren van de rassen die we hebben, in plaats van samenzetten van rassen omdat het leuk of mooi is.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:22

Bianca41 schreef:
http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... elo/honden zie eens wat een schatjes er alleen in almelo al zitten.

Als je op die site kijkt zie je allemaal normale honden, totdat je die chiauau's met uitpuilende ogen ineens ziet. waarom zou je nog maar van dit soort doorgefokte rassen willen fokken, terwijl er geen verstand van fokken is.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:26

Leslie90 schreef:

Omdat fokken wel wat verder gaat dan domweg een reu en een teef op elkaar zetten...
Je hebt ook te maken met genen, ziektes, karakters enz. en hoe deze kunnen overerven op de pups.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:34

Leslie90 schreef:

Omdat je aan het vermeerderen bent i.p.v. fokken. Jij bent geen fokker op deze manier maar iemand die een plezier nestje fokt voor het eigen egoisme.

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:53

Niet doen. Geen discussie mogelijk. Argumenten zijn genoeg gegeven.
Laatst bijgewerkt door RianneH op 22-02-14 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overdreven opmaal (capslock aangepast

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 07:28

Er word zo vaak gezegd het asiel zit vol ,,Het asiel zit inderdaad vol met honden waar iets mis mee is
Ik zou nooit een hond uit het asiel halen hoe zielig ik het ook vind
Als ik weer aan hond begin wil ik graag een pup van 9 weken ,die ik zelf op kan voeden ,en geen probleemhond
Hoor zoveel verhalen van mensen die een hond uit het asiel hebben gehaald ,Goh werd mij verteld dat ze zindelijk was ,Niks was minder waar ,En dan krijg ik een volwassen hond die me hele huis onder piest? Nee daar zit ik niet op te wachten
Ik ga altijd voor een pupperd ,Heb op dit moment een 11 jarige Labrador en een 4 jarige Chi eigen fok
Moeder helaas in April overleden ,en ben zo blij dat we van haar een mooie nakomeling hebben

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 07:33

yentl2010 schreef:
Er word zo vaak gezegd het asiel zit vol ,,Het asiel zit inderdaad vol met honden waar iets mis mee is
Als ik weer aan hond begin wil ik graag een pup van 9 weken ,die ik zelf op kan voeden ,en geen probleemhond
Hoor zoveel verhalen van mensen die een hond uit het asiel hebben gehaald ,Goh werd mij verteld dat ze zindelijk was ,Niks was minder waar ,En dan krijg ik een volwassen hond die me hele huis onder piest? Nee daar zit ik niet op te wachten
Ik ga altijd voor een pupperd ,Heb op dit moment een 11 jarige Labrador en een 4 jarige Chi eigen fok
Moeder helaas in April overleden ,en ben zo blij dat we van haar een mooie nakomeling hebben

Sorry maar waar haal jij die onzin vandaan? Zat honden in het asiel die prima in orde zijn en prima karakter hebben zonder gedragsproblemen. Niet alleen honden met problemen komen in het asiel.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 09:14

En 9 van de 10 honden zijn Stafford achtige hier in Rotterdam zit het asiel bomvol met Staffords en kruisingen ervan

Dat soort honden trekken totaal mijn aandacht niet ,heb niks met dat ras

En als een hond geen problemen heeft waarom belanden ze dan in het asiel? Vanwege allergie van het kindje? Dat is de grootste onzin en banketstaaf verhaal wat ik ooit gehoord heb

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 09:16

Amandavd schreef:
yentl2010 schreef:

Sorry maar waar haal jij die onzin vandaan? Zat honden in het asiel die prima in orde zijn en prima karakter hebben zonder gedragsproblemen. Niet alleen honden met problemen komen in het asiel.

Idd. Af en toe zitten er zelfs pups in het asiel.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 09:25

Ik ga niet meer in op reacties die niet van belang zijn?

Met andere woorden: juich het nou allemaal gewoon toe?
Waar gaat dit over.. Heb zelf 2 asiel honden zijn hartstikke leuk en ook dol op knuffelen!
De wereld stroomt over met hondjes die graag willen knuffelen.. Aan alle kanten proberen asiels, stichtingen etc dit probleem aan te pakken en overal gaan mensen dood leuk door met broodfokken....

Ik snap het echt niet... -O-

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 09:29

Ik vraag mij af of TS nog gaat reageren.

Ik ben absoluut tegen het maar lukraak fokken van honden zonder eerst vooraf beide ouderdieren op erfelijke afwijkingen te hebben onderzocht. Zo verklein je de kans op hele nare complicaties.
Kleine hondjes hebben nogal eens last van patella luxatie en oogproblemen. Dat je dan 2 verschillende rasse kruist hoeft dan ook zeker niet te betekenen dat dit dan niet meer voorkomt.

Ten tweede vind ik het verhaal van de fokker van de chihuahua erg vreemd. Een echte fokker gaat niet zomaar een raszuivere hond kruizen met een ander ras, maar misschien is dat wel mijn mening.
Ook het verhaal dat 2x dekken slecht zou zijn, alleen maar gedaan wordt om grote nesten te krijgen vind ik zulke onzin. Dus hoe serieus is deze "fokker"

Ts er zijn in de nederlandse asielen ook echt nog wel pups te vinden of honden met een minder gecompliceerd karakter. Kijk eens voor de grap op marktplaats, daar stroomt het over van de kruzingen en oeps nesten.
IK ben er zwaar op tegen maar dat zul jij geen boodschap aan hebben.
Jij vraagt om meningen, die worden gegeven en vervolgens ga je er vol tegen in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 09:31

yentl2010 schreef:
En als een hond geen problemen heeft waarom belanden ze dan in het asiel? Vanwege allergie van het kindje? Dat is de grootste onzin en banketstaaf verhaal wat ik ooit gehoord heb

Door domme mensen die een puppy zo schattig vinden en er later achter komen dat het best veel werk is. Ook een pup schijt wel eens in huis of vreet aan je nieuwe bankstel.

Beetje naïeve gedachte van je yentl2010.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 09:38

yentl2010 schreef:
En 9 van de 10 honden zijn Stafford achtige hier in Rotterdam zit het asiel bomvol met Staffords en kruisingen ervan

Omdat ze er geen tijd voor hebben, hij is groter dan verwacht, er is geen klik, allergie, verhuizing, scheiding, overlijden van baasje, het was een opwelling, kosten achteraf toch niet kunnen betalen.

Dat zijn allemaal voorbeelden die veel voorkomen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 09:44

Tigress schreef:
yentl2010 schreef:

Omdat ze er geen tijd voor hebben, hij is groter dan verwacht, er is geen klik, allergie, verhuizing, scheiding, overlijden van baasje, het was een opwelling, kosten achteraf toch niet kunnen betalen.

Dat zijn allemaal voorbeelden die veel voorkomen ;)

En niet te vergeten; Luiheid! Of met de komst van een kindje is het in ene wel erg veel moeite om de hond 's ochtends vroeg uit te moeten laten, als je net een gebroken nacht achter de rug hebt.

Of als kindlief gaat kruipen hebben we "ineens" last van de hondenharen enz enz enz.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:35

Zo op de foto vind ik het een erg mooie teef. Zou dan ook zeker gaan voor een mooie powder puff reu er op en alles met stamboom doen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:58

Ik vraag me af wat je fokdoel is? want ik lees alleen knuffelen en een hondje voor jezelf. Dat kan ik geen fokdoel noemen.
Ook vraag ik me af of je genoeg ervaring hebt/ingelezen hebt in het fokken. Alleen al je opmerking over het 1 of 2 x dekken.... Fokken is niet reu en teef bij elkaar en klaar is kees al kan het natuurlijk wel zo maar of je dat moet willen?

Kruisingen zijn zelden gezonder dan rashonden. Ze zijn vaak niet getest en vaak zie je dat er genen bij elkaar komen waar je niet mee had gerekend. Rashonden zijn ook niet altijd gezond dat klopt maar als je een rashond hebt een verantwoorde goede fok dan word er goed gekeken en getest naar bepaalde afwijkingen en zijn ook de bloedlijnen bekend wat een onschatbare waarde heeft.

Ik ben niet voor deze pretnestjes maar voor een goed doordachte gezonde fok.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 13:16

Dat er in het asiel alleen maar honden zitten waar iets mee scheelt of oudere is reinste onzin. In asiels zitten juist heel veel perfect gezonde en zeer brave honden, maar je kunt de redenen waarom mensen hun huisdier er gaan afstaan zo zot niet bedenken. Ook jonge pups zijn er wel te vinden. Het zal bijvoorbeeld niet de eerste hond zijn die er drachtig wordt "gedumpt". Als het asiel in je buurt alleen maar vol zit met gedragsgestoorde oudere en van nature moeilijker hondenrassen is het hoogtijd om eens een beetje verder te gaan kijken.

En een kruising hoeft niet per se een drama te zijn, maar je moet wel goed weten wàt je met elkaar kruist. Niet met een natte vinger beslissen dat de honden "er wel alletwee gezond uitzien" en ze dan maar op elkaar smijten. Zeker niet als minstens een van de twee van een ras komt dat nogal bekend staat van de talloze mankementen door het te ondoordacht doorfokken. Als je dan echt wilt doorzetten zorg er dan op zijn minst voor dat ze allebei vollédig (let goed op het woord vollédig) onderzocht zijn en ga op voorhand na of er überhaupt interesse is voor de honden die je wilt fokken.

Want hoe leuk het allemaal wel klinkt om puppies te hebben voor jezelf om te knuffelen, die puppies worden wel nog misschien ouder dan 10 jaar. En niemand kan in de toekomst kijken. Over een jaar gebeurd er iets heel ernstigs, is er drama, geldnood, en plots zijn de 5 hondjes "die nooooiiiit verkocht zouden worden want ik heb ze alleen maar voor mezelf gefokt" nog liever gisteren dan vandaag de deur uit "met héél veel pijn in het hart". Dan is het fijn als je tenminste een nest hebt gefokt met gezonde dieren die verkoopbaar zijn.

Maargoed ik heb het idee dat TS alleen maar wil horen "joh wat leuk, moet je zeker doen zo lief en schattig!", dus of er serieus over nagedacht gaat worden... :-)