Ik zal mij maar niet uitspreken over dingen die nu door mijn hoofd heen gaan hierover...blijf ik nog wel even bezig
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Leslie90 schreef:Waarom zou je geen pups fokken omdat je een pup wil van je eigen hondje? Dat hebben we hier ook gedaan en nog geen seconde spijt van gehad. Zeker niet, nu moeder is overleden. De andere 2 pups hebben we super baasjes voor gevonden.
TS, heb je al enig ervaring met het fokken?
Bianca41 schreef:http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... elo/honden zie eens wat een schatjes er alleen in almelo al zitten.
Leslie90 schreef:Waarom zou je geen pups fokken omdat je een pup wil van je eigen hondje? Dat hebben we hier ook gedaan en nog geen seconde spijt van gehad. Zeker niet, nu moeder is overleden. De andere 2 pups hebben we super baasjes voor gevonden.

yentl2010 schreef:Er word zo vaak gezegd het asiel zit vol ,,Het asiel zit inderdaad vol met honden waar iets mis mee is
Ik zou nooit een hond uit het asiel halen hoe zielig ik het ook vind
Als ik weer aan hond begin wil ik graag een pup van 9 weken ,die ik zelf op kan voeden ,en geen probleemhond
Hoor zoveel verhalen van mensen die een hond uit het asiel hebben gehaald ,Goh werd mij verteld dat ze zindelijk was ,Niks was minder waar ,En dan krijg ik een volwassen hond die me hele huis onder piest? Nee daar zit ik niet op te wachten
Ik ga altijd voor een pupperd ,Heb op dit moment een 11 jarige Labrador en een 4 jarige Chi eigen fok
Moeder helaas in April overleden ,en ben zo blij dat we van haar een mooie nakomeling hebben

Amandavd schreef:yentl2010 schreef:Er word zo vaak gezegd het asiel zit vol ,,Het asiel zit inderdaad vol met honden waar iets mis mee is
Ik zou nooit een hond uit het asiel halen hoe zielig ik het ook vind
Als ik weer aan hond begin wil ik graag een pup van 9 weken ,die ik zelf op kan voeden ,en geen probleemhond
Hoor zoveel verhalen van mensen die een hond uit het asiel hebben gehaald ,Goh werd mij verteld dat ze zindelijk was ,Niks was minder waar ,En dan krijg ik een volwassen hond die me hele huis onder piest? Nee daar zit ik niet op te wachten
Ik ga altijd voor een pupperd ,Heb op dit moment een 11 jarige Labrador en een 4 jarige Chi eigen fok
Moeder helaas in April overleden ,en ben zo blij dat we van haar een mooie nakomeling hebben
Sorry maar waar haal jij die onzin vandaan? Zat honden in het asiel die prima in orde zijn en prima karakter hebben zonder gedragsproblemen. Niet alleen honden met problemen komen in het asiel.
yentl2010 schreef:En als een hond geen problemen heeft waarom belanden ze dan in het asiel? Vanwege allergie van het kindje? Dat is de grootste onzin en banketstaaf verhaal wat ik ooit gehoord heb
yentl2010 schreef:En 9 van de 10 honden zijn Stafford achtige hier in Rotterdam zit het asiel bomvol met Staffords en kruisingen ervan
Dat soort honden trekken totaal mijn aandacht niet ,heb niks met dat ras
En als een hond geen problemen heeft waarom belanden ze dan in het asiel? Vanwege allergie van het kindje? Dat is de grootste onzin en banketstaaf verhaal wat ik ooit gehoord heb
Tigress schreef:yentl2010 schreef:En 9 van de 10 honden zijn Stafford achtige hier in Rotterdam zit het asiel bomvol met Staffords en kruisingen ervan
Dat soort honden trekken totaal mijn aandacht niet ,heb niks met dat ras
En als een hond geen problemen heeft waarom belanden ze dan in het asiel? Vanwege allergie van het kindje? Dat is de grootste onzin en banketstaaf verhaal wat ik ooit gehoord heb
Omdat ze er geen tijd voor hebben, hij is groter dan verwacht, er is geen klik, allergie, verhuizing, scheiding, overlijden van baasje, het was een opwelling, kosten achteraf toch niet kunnen betalen.
Dat zijn allemaal voorbeelden die veel voorkomen