Hondenlosloopverbod overal aan laars gelapt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:36

JessicaD88 schreef:
Tja ik moet eerlijk zeggen dat ik het nogal zielig vind als je lekker in het bos loopt maar de hond moet aan de lijn... De hond wil lekker rennen en spelen en lopen waar hij zelf wil. Veel honden zitten al veel in huis. Ben je eindelijk in de natuur moet ie aan de lijn, dat snap ik dan weer niet :+

Als je weet dat je hond kan uitvallen zoals de mijne, dan ben ik ontzettend onverantwoord bezig als ik hem los laat. (bij bv de honden op stal weet ik dat het goed gaat en ik hem los kan laten). Ik verwacht respect van andere mensen, dat zij hun hond(en) bij de mijne weg houdt. Komt de hond alsnog na een waarschuwing zorg ik er zelf voor dat die hond weg blijft. Je lijnt je hond aan met een reden. Zelfde met mijn paard, ik waarschuw ze, geen gehoor pech voor de hond. Voor mijn shet die valt honden aan en goed ook.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:37

LadyMadonna schreef:
MyWishMax schreef:
Het probleem is niet dat er loslopende honden in aanlijngebieden lopen, maar dat er loslopende honden lopen die niet luisteren of een eigenaar hebben die zich niet interesseert in anderen. De honden die netjes luisteren of aangelijnd worden als ze ons zien, die mogen van mijn part best los blijven lopen. Alleen dat is toch het kleinste deel van de honden die ik tegen kom.

De pest is dat je dat van een afstand dus niet weet...
Als ik dan een losse hond zag, moest ik alweer op gaan letten: luisterd ie of niet? Mijn hond (aan flex lijn) direct naast en volg, en maar hopen dat de baas m bij m roept en dat ie dat ook doet... Nouja, dat was mijn fijne wandeling....

Ik snap het, daarom kom ik zelf niet meer in die gebieden met mijn ene hond. Maar als alle honden zo keurig zouden luisteren zouden jij en ik daar gewoon kunnen lopen. Helaas is het niet zo

JessicaD88 schreef:
Tja ik moet eerlijk zeggen dat ik het nogal zielig vind als je lekker in het bos loopt maar de hond moet aan de lijn... De hond wil lekker rennen en spelen en lopen waar hij zelf wil. Veel honden zitten al veel in huis. Ben je eindelijk in de natuur moet ie aan de lijn, dat snap ik dan weer niet :+

Omdat er losloopgebieden zijn waar de hond wel los kan lopen en omdat die aanlijngebieden er niet voor niets zijn. Mijn hond wil ook lekker rennen en lopen waar zij zelf wil in een mooi bos of ander mooi gebied. Door haar angst agressie kan dit niet en door eigenaren die hun hond niet aan willen lijnen in aanlijngebieden kunnen wij zelfs niet eens meer naar zulke gebieden toe.

Loop je met een angst agressie of loopse teef aangelijnd in een losloopgebied word je aan de schandpaal genageld. Loop je met die honden in een aanlijngebied, word je er alsnog aan genageld, want er zijn altijd mensen die vinden dat hun hond los mag lopen waar zij willen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:38

JessicaD88 schreef:

Dan moet je lekker naar een losloopgebied gaan

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:40

Echt, zoveel mensen in dit topic die roepen 'want mijn hond doet niks en staat onder Appel'
Mijn hond heeft een angstagressie. Ik neem mijn verantwoordelijkheid door weg te blijven uit losloopgebieden. Waarom moeten andere mijn ontspannen wandeling dan nog verzieken omdat ik bij iedere hond van ver af moet checken of hij wel aangelijnd is of dat de eigenaar hem vasthoudt. Of omdat een hond los langs moet komen en ik alert moet blijven of die hond niet toch naar ons toe komt.
Nederland heeft veel losloopgebieden, ga daar lekker heen. Ik moet ook een stuk rijden om juist aanlijngebieden te vinden.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:44

Ojajoh schreef:
JessicaD88 schreef:

ik weet natuurlijk niet hoe de situatie in Nederland is, maar hier in Leuven (België) is het dichtstbijzijnde )en enige dat ik ken...)losloopgebied een stukje braak omheind land van 100 m². heel erg jammer, maar als je je hond dan eens lekker wilt laten rennen, zonder zelf om te komen in de drollen, moet je toch echt naar het bos. Overigens, mijn hond staat goed onder appel, en nog nooit problemen mee gehad

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:47

JessicaD88 schreef:

Ligt 'jouw' bos binnen de bebouwde kom dan?
Zo nee: dan staat nergens in de wet dat ie aan de lijn moet.

Er staat wél in de wet dat je (de hond) geen dieren en planten mag vernielen of verstoren of opjagen.

Nammie

Re: Hondenlosloopverbod overal aan laars gelapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:08

Een goede hulphond is een hond die zich onderdanig gedraagt ten opzichte van andere honden.
Ze gaan dus liggen , en het liefst op hun rug als ze benaderd worden door een andere hond.
Deze honden zitten vast aan een rolstoel , met een vrij korte riem.
De gehandicapte eigenaar kan niet snel de riem losmaken , hond werd voor haar ogen opengereten , de hele buik lag open. Hond heeft het helaas niet overleeft...
Je kunt je voorstellen hoe die gehandicapte zich heeft gevoelt , ze zat er nog geen halve meter vanaf.

Ik snap niet dat mensen hun hond los laten lopen waar het niet mag.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:12

Ik word ook altijd scheitziek van die mensen die hun honden los laten lopen. -:(- -:(-
Zelf heb ik een stafford die is niet lief naar andere honden..
Ik woon zelf langs het bos (waar aanlijnplicht geldt ) en ga daar elke dag heen.
De mensen die daar doordeweeks wandelen weten dat ze hun hond aan moeten lijnen als ze mijn hond zien. die honden luisteren allemaal wel.

Maar in het weekend komen al die sukkels die hun hond 1x in de week fatsoenlijk uitlaten. Deze mensen behoren tot de ergste categorie.
Die mensen hebben vaak van die ongeleide projectielen. "ja maar hij doet niks". ZUCHT.
"Die van mij bijt" schreeuw ik altijd. Dan proberen ze de hond aan te lijnen, wat vaak een hele kunst is.

Een tijd geleden nog wandelde ik met onze hond.
stond er ineens een hond los op een kruispunt en ik zag de baas niet. Ik schreeuwen van wie is die hond? Kreeg ik ergens uit de verte een reactie: Van mij.
Ik schreeuw terug: aanlijnen! die van mij bijt.
Zij weer: oh, pietje hier. Maar pietje kwam niet. Pietje liep naar mij toe. En madam sjokte langzaam verder af en toe riep ze nog: pietje hier.
Dus ik schreeuw schiet s op want hij loopt hier heen. Madam: oh schop hem maar weg.
( pardon moet ik jou hond weg gaan schoppen in een bos waar een aanlijnplicht geldt??????? )
In mijn ene hand had ik mijn hond En met mijn voet was ik die hond bij mijn hond aan het weg houden.
Na 5 minuten kwam mevrouw rustig aangesjokt, hé eindelijk gearriveerd. zeg ik.
maar het duurde nog even 3 minuten voordat ze die hond kon pakken en aanlijnen.
Sorry hij luistert niet zo goed zegt ze. Ik ben snel doorgelopen voordat ik al mijn frustratie eruit gooide.
Ik kookte van woede, en nu ik dit typ, trouwens weer. -:(- -:(- -:(- -:(-

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:37

Verschrikkelijk irritant, dat volk wat maar meent dat de hond overal maar los moet. 99% van die honden staat ook niet onder appel en heb ik dus in de sokken van m'n paard hangen. Maar als paard uithaalt heb ik het gedaan. Op het ruiterpad. Waar die hond niet los mag.
Of als ik met onze hond loop. Aangelijnd waar dat moet, en vaak ook waar het niet moet als er andere honden aan komen. Angstagressie, ze valt snel uit. Maar zoveel mensen menen dat 'ze het zelf maar uit moeten zoeken' 'mijn hond doet niks' (maar die van mij wel) 'hij wil alleen maar spelen' (die van mij niet) 'maar je hebt zo'n geinig hondje, laat toch!' (nee, hij mag niet uitvallen). Verschrikkelijk vermoeiend.

Hou die mokkels toch bij je! Niet iedereen zit op jouw oogappeltje te wachten, of ze nou wel of niet een andere hond bij zich hebben, te paard zijn of gewoon aan het wandelen zijn.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:57

_l_amanda_l_ schreef:
JessicaD88 schreef:
Maar die regels zijn er niet voor niets, in bv. natuurgebieden zit allerlei wild en vogels die verstoord kunnen worden als er honden achteraan gaan racen.. :)
Net als de keuze de ruiterpaden te verlaten en door jonge aanwas te rijden, hou je je aan de regels of heeft je eigen plezier voorrang?

Haha dan heeft mijn eigen plezier voorrang :o ik rijd wel op de paden maar dat is meer voor de veiligheid van m'n paard dan voor het natuurbehoud. En wild en vogels verstoren, tja daar kan ik me eerlijk gezegd niet zo druk om maken, die vinden hun plek wel weer terug. Overigens vind ik wel dat een hond moet luisteren hoor, dat voorkomt natuurlijk al een hoop problemen.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:59

merrylegs schreef:
Ojajoh schreef:

ik weet natuurlijk niet hoe de situatie in Nederland is, maar hier in Leuven (België) is het dichtstbijzijnde )en enige dat ik ken...)losloopgebied een stukje braak omheind land van 100 m². heel erg jammer, maar als je je hond dan eens lekker wilt laten rennen, zonder zelf om te komen in de drollen, moet je toch echt naar het bos. Overigens, mijn hond staat goed onder appel, en nog nooit problemen mee gehad

Ja dat klopt, hier zijn de losloopgebieden naar mijn weten ook niet bijzonder groot, en erg druk.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:00

Amaris schreef:
JessicaD88 schreef:

Ligt 'jouw' bos binnen de bebouwde kom dan?
Zo nee: dan staat nergens in de wet dat ie aan de lijn moet.

Er staat wél in de wet dat je (de hond) geen dieren en planten mag vernielen of verstoren of opjagen.

'Mijn' bos is de Veluwe, volgens mij moeten ze daar in feite aan de lijn behalve in losloopgebieden. Inderdaad als je hond alles aan het slopen is dat ie tegenkomt, moet je hem terugroepen maar een 'normale' hond veroorzaakt naar mijn idee geen overlast.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:01

Ik mort zeggen dat ik mijn hond ook wel eens loslaat waar het niet mag maar ik kom dan ook nauwelijks iemand tegen als dat wel zo is laat ik mijn hond altijd zitten en wacht tot diegene gepasseerd is. Zowel wandelaar fietser of aangelijnde hond.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:02

JessicaD88 schreef:
Haha dan heeft mijn eigen plezier voorrang :o ik rijd wel op de paden maar dat is meer voor de veiligheid van m'n paard dan voor het natuurbehoud. En wild en vogels verstoren, tja daar kan ik me eerlijk gezegd niet zo druk om maken, die vinden hun plek wel weer terug. Overigens vind ik wel dat een hond moet luisteren hoor, dat voorkomt natuurlijk al een hoop problemen.

:r

Egoïstisch figuur ben je dan... Juist door types als jij worden regels steeds strenger...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:03

Mijn god, jessica, wat ben jij kortzichtig en egocentrisch. Sorry, maar daar heb ik echt geen andere woorden voor.
Ikke ikke ikke, en de rest kan stikken.
Beetje rekening houden met elkaar, wordt niemand slechter van

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:08

Ook ik heb er een schijt hekel aan...
Honden die op je hond afkomen met het excuus "hij doet niks"
Ja dat mag wel zo zijn maar wie zegt dat mijn hond niks doet ? Ik loop niet voor niks in een aanlijngebied..
Voor mensen met wat moeilijkere honden word het onderhand onmogelijk om nasr het bos te gaan omdat iedereen de honden vrolijk los laten -.-
En dan worden ze boos als je hond wat doet.. Ja hallo als je hem gewoon aanlijnd zoals het hoort is er niks aan de hand.. Ik vermijd losloopgebieden niet voor niks..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:16

tja wat doe je eraan?
Mensen kunnen zeggen "mijn hond doet niets en luisterd goed" of "is goed opgevoed", maar een dier is ALTIJD onvoorspelbaar.
Het kan zomaar ineens een andere hond te lijf gaan, een paard aanvallen of achter een vogel/kat of ander dier gaan rennen.

Waar is dan die hond die al die keren wel braaf luisterde en goed opgevoed was?
Nee, mijn hond laat ik enkel loslopen als ik echt zeker ben dat er niemand anders in de buurt is met een hond of paard.
En als er geen politie is, want je hond mag dan perfect opgevoed zijn, een boete ontloop je niet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:46

JessicaD88 schreef:

Tjonge, hoe gemakzuchtig kun je zijn? Reeën bijvoorbeeld, die komen toch echt regelmatig onder een auto terecht omdat ze zijn opgejaagd. |o

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:52

Altijd fijn dat mensen in hun eigen egoisme vinden dat zij wel de regels mogen verbreken maar andere zich er aan moeten houden. Zullen we voor ons eigen plezier of gemak maar gewoon door rood rijden zodat we wel op tijd zijn? Zullen we dan maar gewoon gaan stelen, dat kost geen geld.

Asociaal noemen ze dat.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:04

JessicaD88 schreef:

Tof als vogels hun nesten met eieren of kuikens achterlaten :\

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:08

Amaris schreef:
suus_pepper schreef:
Die van ons lopen áltijd overal los. Als er aangelijnde honden aankomen vragen we of het goed is dat de honden komen en anders houden we ze tegen. Ze zijn perfect opgevoed en luisteren prima.
Ik vind het juist onzin dat ik mijn prima opgevoede, lieve honden vast moet houden in het bos.

Dan hou je je dus gewoon niet aan de regels...

Ik vind het onzin dat ik voor elk rood stoplicht moet stoppen, maar hee, ik doe dat toch maar.

Als je je lieve honden wilt loslaten, dan moet je maar naar buiten de bebouwde kom gaan :)*

het bos is in vele gevallen uit buiten de bebouwde kom... Zelden een bebouwd bos tegen gekomen wat men ook nog eens bos noemt....... :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:14

overigens als ik in een bos loopt waar ik weet dat wild zit gaan mijn honden niet los (tenzij losloopgebied maar dat gaat eigenlijk nooit samen). Alleen in bekend bos waar ik weet dat ik geen wild tegen kom gaan ze ook in aanlijngebied los. Op vakantie lopen we zeer veel in bossen en dan maken we altijd dat ze bijv. 2 á 3 km los kunenn lopen in losloopgebied en daarna kunnen we makkelijk 10 km aangelijnd wandelen als de energie er maar even uit is. Aangelijnd houd dan ook 1.5 á 2 meter lijn in overigens en aan heupgordel met tuig (trekken mag op een rustige manier, ideaal haha) en laatste 2 á 3 km is weer los lopen. Gezien we dan in onbekende bossen lopen en wij niet weten waarom ze aangelijnd moeten zijn mogen ze gewoon niet los. Wij staan zo nooit voor verrassingen ;)

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:30

Haha fijn dat mensen mij zo goed lijken te kennen :p overigens mijn laatste berichtje in dit topic want ik heb weinig zin mezelf te laten uitschelden ;) ciao

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:35

Jessica: Ik ken je niet,maar wat je zegt komt in elk geval erg asociaal over.

Regels zijn er nou eenmaal met een reden.... en wat mij betreft moet er veeeeel strenger gecontroleerd worden.... kunnen ze ook de kas een beetje spekken, van mij mag het!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:10

JessicaD88 schreef:
Haha fijn dat mensen mij zo goed lijken te kennen :p overigens mijn laatste berichtje in dit topic want ik heb weinig zin mezelf te laten uitschelden ;) ciao

Tja je hebt zelf getypt wat er staat en dat laat weinig aan de verbeelding over. Dat je jezelf nu op je teentjes getrapt voelt is misschien alleen maar goed dan ga je ook een aan een ander denken in plaats van aan je eigen plezier. Want de natuur kan mensen die denken zoals jouw missen als kiespijn.