JessicaD88 schreef:Tja ik moet eerlijk zeggen dat ik het nogal zielig vind als je lekker in het bos loopt maar de hond moet aan de lijn... De hond wil lekker rennen en spelen en lopen waar hij zelf wil. Veel honden zitten al veel in huis. Ben je eindelijk in de natuur moet ie aan de lijn, dat snap ik dan weer niet
Als je weet dat je hond kan uitvallen zoals de mijne, dan ben ik ontzettend onverantwoord bezig als ik hem los laat. (bij bv de honden op stal weet ik dat het goed gaat en ik hem los kan laten). Ik verwacht respect van andere mensen, dat zij hun hond(en) bij de mijne weg houdt. Komt de hond alsnog na een waarschuwing zorg ik er zelf voor dat die hond weg blijft. Je lijnt je hond aan met een reden. Zelfde met mijn paard, ik waarschuw ze, geen gehoor pech voor de hond. Voor mijn shet die valt honden aan en goed ook.

ik rijd wel op de paden maar dat is meer voor de veiligheid van m'n paard dan voor het natuurbehoud. En wild en vogels verstoren, tja daar kan ik me eerlijk gezegd niet zo druk om maken, die vinden hun plek wel weer terug. Overigens vind ik wel dat een hond moet luisteren hoor, dat voorkomt natuurlijk al een hoop problemen.