Toch wel spannend.. Van de zomer een BC pup erbij! Geboren!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Toch wel spannend.. Van de zomer een BC pup erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:43

Spannend gaat hard :D

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 06:27

Ik volg! Spannend! :D

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 18:48

Ja ze heeft het echt zwaar Sassy, en ik geloof dat het voorlopig zulk weer blijft.

Roos, iemand van de frisbeegroep heeft net een pup dus daar heeft Gizmo van het weekend kennis meegemaakt. Hij vond het maar raar haha, wist niet zo goed wat ie er mee moest. Maar dat is ook een heel fel ding hoor, mechelse herder.

En het gaat heel hard! Maar dat moet ook haha, ik wil weten hoe de pups zijn :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:00

Oeh nog even tess. De teef waarvan ik mijn pup ga krijge heeft het ook erg zwaar. Nog maar 1,5 week en dan mag ze ook bevallen *\o/*

die laatsteweken zij het spannenste he ;)

Komt vanzelf goed, gizmo en de pup.
Bij mijn ouders moet kyara (maltheser) altijd aan pups wennen, maar na 1 of 2 dagen is ze er al helemaal aan gewend.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 19:19

Spannend arabella, ze liggen vrij dicht bij elkaar geloof ik? Vanaf woensdag geloof ik is het veilig voor de pups om te komen, maar dat is nog behoorlijk vroeg dus een paar daagjes extra is beter. Ik hoop zelf volgend weekend, al maakt het op zich niet echt uit haha.

En komt idd goed hoor. Hij heeft eerder wel meer pups meegemaakt en lekker mee gespeeld, en hij is sowieso goed sociaal naar andere honden. Denk dat hij zondag vooral ff onder de indruk was van de felheid haha. Moet ook eerlijk zeggen, het is een hele gave pup, maar ik zou daar niet geschikt voor zijn.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:24

Ze zitten inderdaad erg dicht bij elkaar. Dinsdag 24 juni is de teef 63 dagen.

De fokstere kr kon de pups nu voelen zitten. Aan de ene kant 1 pup (erg groot) en aan de andere kant 2. Dat was ook op de echo te zien een paar weken geleden.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:33

Gut ik ben zo benieuwd, Tess! Jij zult wel helemaal in spanning zitten. :))

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:58

Hou je het nog een beetje vol?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:36

Hier zijn het nog 5 dagen tot dag 63. De teef eet bijna niet meer en wil alleen nog maar op schoot liggen.
ik vind het allemaal heel spannend en kan niet meer wachten totdat ze eindelijk geboren zijn.

Vandaag een schelp bim de action gekocht zodat de pup (en de maltheser van mijn ouders) lekker kunnen spetteren op mijn bakkon :)

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 22:16

Nog net Roos :D Van de week al een paar valse dalingen in haar temperatuur (als de temperatuur bij een teef flink zakt is dat een teken dat de bevalling binnen 12-24 uur begint) die errug frustrerend zijn :o

Leuk arabella! Ik wil er ook nog een voor in de tuin, zijn ze nu in de aanbieding?
Voor jou komt het ook heel dichtbij! Hier was vandaag dag 60. Hoop toch niet dat ze nog een week blijven zitten, dan word ik knettergek :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:18

Nog ff en dan heb je zo'n klein hummeltje... <3

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 22:21

Jaaa kan niet wachten <3 moet eerlijk zeggen, we wachten al 15-16 maanden, maar deze paar dagen vind ik heel lastig haha. Het komt zo dichtbij nu, wil heel graag zien hoe de pupjes zijn.
Gelukkig zie ik ze exact tegelijk met de fokker, dus daar hoef ik tegen die tijd iig niet op te wachten :))

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:34

Bodhi is van Maart dus 2 jaar en 3 maanden, tijd vliegt joh!!

Ik weet nog dat ik elke dag hoopte op mail en op de uitgerekende dag niets gehoord en de dag erna toets op school en toen hoorde ik mijn telefoon en voor het eerst dacht ik niet van: "zou het?!" En toen bleek dat het dus wel een mail was met de geboorte van de pups! En iets later kreeg ik nog een mail dat er nog een pup achteraan was gekomen en als ik het goed heb onthouden was dat Bodhi!

Wat heb je het trouwens prachtig verwoord; die verschillen tussen show en werklijn. In mijn frisbee groep zit ook een showlijn maar ik merk daarmee toch een heeeel groot verschil met Bodhi.

Spannend de laatste lootjes!!!

Correctie: als 5de geboren maar als lichtste van het stel :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 05:53

Ik ben ook al simds jqnuari aan het wachten, maar nu heerst er een constante spanning bij mij :p

ik had nu voor €10 ofzo de complete schelp bij de action (werd verkocht per halve schelp, maar ik wil hem grag dicht kunnen maken). Volgens mijn moeder heeft zij toen €25 betaald

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 06:50

Ik heb ook zo in spanning gezeten en moet zeggen toen ze eindelijk geboren waren dan vliegt het. In het begin elke dag een update op de site waarin elke dag een pup werd voorgesteld, je leeft dan heel snel van dag tot dag om te weten welke pups de reuen en teven zijn. Het zijn er 11 dus de eerste 11 dagen waren we hiermee bezig. Elke week op zondag komt ook een foto update, dus leef je weer steeds naar de zondag. Tussendoor nog op facebook wat filmpjes en foto's. Met andere woorden het gaat echt snel omdat je meer ziet. Bij het wachten zie je niks en dat maakt het wat minder tastbaar.
Nu denk ik met het typen hiervan dat het goed kan dat we over drie weken de kleine al mogen gaan halen, zondag worden ze 5 weken al. Afgelopen zaterdag zijn we voor het eerst daar geweest, heerlijk!! maar ook onoverzichtelijk 11 vlekkenpups. Heb het idee dat ik een hoop pups niet bewust heb gezien.
De 28ste mogen we weer gaan kijken dan hebben ze een soort open dag voor de pupkopers. Eerst had ik zoiets van ow alle tijd we kopen hier en daar wel wat. Nu denk ik heb ik wel alles?? zijn nog maar drie weken. Maar in principe hebben we alles hier en als het niet past dan kunnen we nog altijd snel naar de dierenwinkel en hebben we in elk geval de goede maat.

Succes nog met wachten, hopen dat de bevallingen goed verlopen en dat erbij zit wat jullie zoeken.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 09:17

Tijd gaat idd snel! Gizmo is van eind december, die is komende week 2,5 jaar.
Ik merk (met de showlijnen die ik ken) idd ook behoorlijk verschil. Een vriendin van me heeft er 2, hele leuke honden, maar tis gewoon niks voor mij. Als je daar balletje mee gaat gooien rent Gizmo ze compleet voorbij. Als ze dat zien blijft iig een van de twee terughangen zo van, dat win ik toch niet, terwijl als Gizmo een giga achterstand heeft en het echt niet kan winnen, hij toch nog een tandje bij zet om het te halen.
Waar ik bij de schapen train komen ook een aantal showlijnen, en ook daar mis ik net iets in. Sommige doen het echt leuk, maar je blijft imo wel verschil zien.
Maar goed, Gizmo is dan ook zo'n typisch doodloper geval, die gaat echt door tot ie omvalt.
Waar frisbee jij trouwens? :)

Arabella, dat is idd niet duur. Ik duim nog steeds voor je. In principe mogen die pups ook geboren worden nu toch? Al hoor je vaak dat een klein nest wat langer kan duren.

Dat is ook een leuke manier Joyce, elke dag 1 voorstellen :) al zou ik het ook heel frustrerend vinden denk ik. Wanneer gaan jullie kiezen welke pup het wordt? Of wordt er toegewezen door de fokker? 11 lijkt me idd heel moeilijk om bewust allemaal mee te maken.
Het gaat aan de ene kant heel snel en aan de andere kant heel langzaam. Ik weet nog wel van Gizmo dat toen we hem eenmaal in huis hadden dat de tijd echt heel snel ging, hij was zomaar groot :+

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:14

Waarschijnlijk bij 6 of 7 weken zal duidelijk worden welke pup het gaat worden. Fokker bepaalt uit welke we mogen kiezen op basis van karakter. Dus stel dat er drie bij ons zouden passen dan mogen we uit drie kiezen. Zijn het twee dan twee. We hebben het voordeel dat we hoog op de lijst staan en er veel reuen zijn. Sta je lager dan is er weinig te kiezen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:02

Hoe gaat het met de spanning hier?
Ik moet nog eveb wachten, de teef maakt nog geen aanstalten tot bevallen :(

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:26

jeej de teef is begonnen met bevallen. DE slijmprop is er al uit. nu wachten op de eerste pup :D *\o/*

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:32

Oh ik check precies op tijd in merk ik wel! Spannend!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:37

Hee Tess!

Wat leuk dat je er een nieuwe bij krijgt! Dat wist ik helemaal niet en heb je nog wel op FB xD

Jinn is ene kruising tussen werklijn(mama) en showlijn(papa) en je zal ongetwijfeld er wel wat aanmerken maar hij heeft de bouw van een werklijn en uiterlijk en vacht van een showlijn. Tenminste, voor zo ver ik er verstand van heb.
Stiekem interesseert het mij ook niet heel erg of het nou een werklijn x werklijn is of wat dan ook. Hij is voor de behendigheid en daar maakt het naar mijn idee niet veel uit :Y)

Onwijs leuk. Knappe ouders ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:41

Oh je pup is coming!

oh andere pup ^)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-06-14 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:43

niet de teef van de pup van tesssz he :) ik krijg ook een pup en die teef is aan het bevallen nu :P
Al is het nu even erg rustig

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 17:06

Hoop dat het bij jullie iets sneller gaat dan hier arabella :P gister de daling en slijm maar ze heeft geen haast iig, rommelt steeds en dan wordt ze weer rustig. Ze komen er uiteindelijk wel uit.

Had je t gemist JP? :) heb ook niet heel uitgebreid op fb gepost hoor, alleen af en toe fotos en de echo enzo.
En gaat erom dat Jinn een fijn hondje is toch? Ik vind m erg leuk iig!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:04

Nee, heb er niks van mee gekregen, maarja. Nu ga ik het uiteraard hier volgen :D

Ja, Jinn is een erg fijn hondje. Super werkwillig maar wel te controleren.
In januari gaan we starten met wedstrijden. Dan issie ruim 1.5 jaar.