Urielle schreef:essiesilly schreef:over het algemeen gaan mensen er van uit dat in een losloopgebied je gewoon met een gerust hart je hond los kan laten lopen en ook met andere honden mag spelen. en ik geef ze geen ongelijk
Als je hond terugkomt als je roept is dat ook geen enkel probleem.
Maar afgezien van loopse teven en intacte reuen waar het topic overgaat kom je ook honden tegen die met alle honden samen kunnen BEHALVE een Duitse herder, of BEHALVE een Jack Russel, of BEHALVE een bruine labrador. En uiteraard zul je zien dat jij net met je herder, jack of lab loopt en die ene hond tegenkomt
dat kan toch altijd gebeuren, de ideale wereld waarin alle mensen hun hond perfect opgevoed hebben gaan wij in onze generatie niet meer mee maken hoor

Mijn hond zou ook graag achter konijnen en reeën aanrennen, maar dat mag ze niet. Als ik haar roep komt ze direct terug. Ook kom ik wel eens een heel oud hondje tegen die gewoon niet gediend is van zoveel gezelligheid. Dan houd ik mijn hond ook bij me. Ik wil die hond en de eigenaar niet tot last zijn.
. Je weet dat je een regel overtreed, dat is iets anders dan zelf regels bedenken en vinden dat een ander zich daar maar aan moet houden in mijn ogen.
ook nog niet meegemaakt dat ze het dan nog een tweede keer proberen