Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liedje89 schreef:kohtje schreef:En nog steeds geen antwoord op de vraag hoe je dan je hond afleerd zonder stress dat hij achter de kippen aan gaat.
Ga naar een goede trainer en laat je helpen! duh
EDIT: Daar heb ik dus geen ervaring mee omdat we onze hond gewoon opgevoed hebben en dit dus nooit hebben hoeven afleren
Amandavd schreef:Als je wat minder kortzichtig dacht dan zou je inzien dat het niet alleen met opvoeden te maken heeft. Ja dat draagt er aan bij, maar het zijn en blijven dieren. En puberende dieren kun je niet altijd beletten in hun gedrag. Soms ontsnappen ze je aan het oog en nemen hun kans. En dan moet je dat gedrag weer afleren. Je mag dan zelf zo geweldig zijn als je misschien denkt, maar niet iedereen is zo perfect als jij en moeten soms hun dieren iets afleren. En je roept maar steeds ga naar een goede trainer, maar blijkbaar weet je zelf nog niet van toeten of blazen dus hou je ego maar in toom.
liedje89 schreef:Amandavd schreef:Als je wat minder kortzichtig dacht dan zou je inzien dat het niet alleen met opvoeden te maken heeft. Ja dat draagt er aan bij, maar het zijn en blijven dieren. En puberende dieren kun je niet altijd beletten in hun gedrag. Soms ontsnappen ze je aan het oog en nemen hun kans. En dan moet je dat gedrag weer afleren. Je mag dan zelf zo geweldig zijn als je misschien denkt, maar niet iedereen is zo perfect als jij en moeten soms hun dieren iets afleren. En je roept maar steeds ga naar een goede trainer, maar blijkbaar weet je zelf nog niet van toeten of blazen dus hou je ego maar in toom.
Ik vind het een beetje raar dat als ik ervaring heb met trainers die echt allemaal zonder straffen, hele brave honden getraind hebben en ik dus niet zoveel heil zie in straffen ik schijnbaar ook voor ieder probleem maar een straf vrije oplossing moet aandragen? Ik verwacht toch ook niet van alle wel Cesar fans dat ze hier mijn problemen gaan oplossen via de Cesar methode![]()
![]()
Sowieso geloof ik niet in trainen over het internet, als je een probleem hebt zoek je gewoon een goede trainer die je hond kan zien, dat lijkt me sowieso gewoon logisch. Dat is ook een van de dingen die Cesar helemaal goed heeft, zijn disclaimer, je moet gewoon hulp zoeken in je buurt...
Flux schreef:Amaris schreef:Hij haalt ze uit een gemoedstoestand. Loopt een hond naast hem totaal te fixeren op een andere hond, dan port hij de hond uit die fixatie.
Klopt helemaal wat je zegt hoor.
Maar dit is ook op te lossen met andere methoden, ipv je hak in zijn ribben / ass / flanken te zetten. Bijvoorbeeld door het commando "kijk eens" aan te leren en een oefening te vragen (zit, naast, af, dood, whatever).
Naar mijn mening verbeterd de vertrouwensband met je hond niet als je hem steeds op Milan's manier moet afleiden.
Flux schreef:En eigenlijk ga ik er ook niet van uit dat je hond jou ziet als hond. Ik vind 'de hondentaal spreken' nogal overrated. Gedrag juist begrijpen is tot daaraan toe. Maar spreken? En wat valt er te zeggen? "Ik ben de baas dus doe dat niet?"
Amandavd schreef:Als je iemand wilt afzeiken op internet door commentaar te leveren op zijn werkwijze, vind ik dat je op zijn minst een oplossing moet kunnen aandragen, anders moet je gewoon niks zeggen. De beste stuurlui staan namelijk aan wal. En dat is in dit geval dan ook.
liedje89 schreef:Amandavd schreef:Als je iemand wilt afzeiken op internet door commentaar te leveren op zijn werkwijze, vind ik dat je op zijn minst een oplossing moet kunnen aandragen, anders moet je gewoon niks zeggen. De beste stuurlui staan namelijk aan wal. En dat is in dit geval dan ook.
Als je geen kritiek meer mag geven op iemand die iets doet wat je niet kan of wat jij nog nooit gedaan word een internet forum wel een erg saaie aangelegenheid, dan mogen ook alle zeur post over Mark Rutte, de politie, topsporters, dierenartsen, slechte muziek etc. ook er wel af. Als iemand zich zo in de spotlights zet als Cesar Milan mag je daar best iets van vinden hoor, als ie niet tegen kritiek kan had ie maar niet met zijn gebleekte glimlach op TV moeten gaan...
Amandavd schreef:liedje89 schreef:Als je geen kritiek meer mag geven op iemand die iets doet wat je niet kan of wat jij nog nooit gedaan word een internet forum wel een erg saaie aangelegenheid, dan mogen ook alle zeur post over Mark Rutte, de politie, topsporters, dierenartsen, slechte muziek etc. ook er wel af. Als iemand zich zo in de spotlights zet als Cesar Milan mag je daar best iets van vinden hoor, als ie niet tegen kritiek kan had ie maar niet met zijn gebleekte glimlach op TV moeten gaan...
Beetje jammer dat je je zo laat kennen. Ik zeg niet dat je geen commentaar mag hebben, maar wel dat je je commentaar moet kunnen funderen met manieren waarop het dan wel zo kunnen, i.p.v. te strooien met woorden als opvoeden en goede trainer zoeken.
liedje89 schreef:Dus jullie zouden Cesar Milan kennen als hij geen TV programma had?
Ik denk echt dat als Cesar Milan niet knap zou zijn er een knappere trainer zijn programma zou hebben, wat hij doet is echt niet heel bijzonder of vernieuwend (helemaal niet vernieuwend zelfs). Immers is het meestal zou dat niet perce de meest getalenteerde maar de meest charismatische mensen bekend worden.
EDIT: En als jullie je in dit topic mengen zijn jullie dus ook allemaal ervaren trainers met een oplossing voor ieder probleem?
liedje89 schreef:Amandavd schreef:
Beetje jammer dat je je zo laat kennen. Ik zeg niet dat je geen commentaar mag hebben, maar wel dat je je commentaar moet kunnen funderen met manieren waarop het dan wel zo kunnen, i.p.v. te strooien met woorden als opvoeden en goede trainer zoeken.
Als die man zijn tanden niet gebleekt heeft ben ik de kerstman, waarom mag dat niet benoemd worden, er liep een heel topic bijna volledig over de lelijke broek van miley cirus terwijl ze toch ook zangeres zou moeten zijn geen stylist.
Bovendien zijn gebleekte glimlach (strakke shirts, fitte lijf en charmante accent) hebben waarschijnlijk meer te maken met zijn grote succes dan hoe goed hij als trainer is, want hij is gewoon goed maar niet geweldig en zo werkt TV nu eenmaal
liedje89 schreef:Amandavd schreef:Als je iemand wilt afzeiken op internet door commentaar te leveren op zijn werkwijze, vind ik dat je op zijn minst een oplossing moet kunnen aandragen, anders moet je gewoon niks zeggen. De beste stuurlui staan namelijk aan wal. En dat is in dit geval dan ook.
Als je geen kritiek meer mag geven op iemand die iets doet wat je niet kan of wat jij nog nooit gedaan word een internet forum wel een erg saaie aangelegenheid, dan mogen ook alle zeur post over Mark Rutte, de politie, topsporters, dierenartsen, slechte muziek etc. ook er wel af. Als iemand zich zo in de spotlights zet als Cesar Milan mag je daar best iets van vinden hoor, als ie niet tegen kritiek kan had ie maar niet met zijn gebleekte glimlach op TV moeten gaan...
kohtje schreef:En nog steeds geen antwoord op de vraag hoe je dan je hond afleerd zonder stress dat hij achter de kippen aan gaat.
Amandavd schreef:Wat een ontzettende kinderachtige reactie. Je krijgt hem niet de grond in geboord met je commentaar op zijn trainingsmethode dus ga je maar zijn uiterlijk bespotten? Triest hoor. Nogal oppervlakkig en kinderlijk.