en dit is waarom ik geen! fan ben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:21

Kalmte vanuit de eigenaar Liedje. Een paard wat net wilde vluchten is ook niet direct weer kalm, betekend niet dat jij als eigenaar daaraan mee moet doen en het paard het niet fijn vind als jij wel kaml blijft.

Por -> weg fixatie = juiste gedrag -> kalmte van de eigenaar. En dat is de beloning.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:23

liedje89 schreef:
kohtje schreef:
En nog steeds geen antwoord op de vraag hoe je dan je hond afleerd zonder stress dat hij achter de kippen aan gaat.

Ga naar een goede trainer en laat je helpen! duh :roll:

EDIT: Daar heb ik dus geen ervaring mee omdat we onze hond gewoon opgevoed hebben en dit dus nooit hebben hoeven afleren :)*

Als je wat minder kortzichtig dacht dan zou je inzien dat het niet alleen met opvoeden te maken heeft. Ja dat draagt er aan bij, maar het zijn en blijven dieren. En puberende dieren kun je niet altijd beletten in hun gedrag. Soms ontsnappen ze je aan het oog en nemen hun kans. En dan moet je dat gedrag weer afleren. Je mag dan zelf zo geweldig zijn als je misschien denkt, maar niet iedereen is zo perfect als jij en moeten soms hun dieren iets afleren. En je roept maar steeds ga naar een goede trainer, maar blijkbaar weet je zelf nog niet van toeten of blazen dus hou je ego maar in toom.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:35

Amandavd schreef:
Als je wat minder kortzichtig dacht dan zou je inzien dat het niet alleen met opvoeden te maken heeft. Ja dat draagt er aan bij, maar het zijn en blijven dieren. En puberende dieren kun je niet altijd beletten in hun gedrag. Soms ontsnappen ze je aan het oog en nemen hun kans. En dan moet je dat gedrag weer afleren. Je mag dan zelf zo geweldig zijn als je misschien denkt, maar niet iedereen is zo perfect als jij en moeten soms hun dieren iets afleren. En je roept maar steeds ga naar een goede trainer, maar blijkbaar weet je zelf nog niet van toeten of blazen dus hou je ego maar in toom.

Ik vind het een beetje raar dat als ik ervaring heb met trainers die echt allemaal zonder straffen, hele brave honden getraind hebben en ik dus niet zoveel heil zie in straffen ik schijnbaar ook voor ieder probleem maar een straf vrije oplossing moet aandragen? Ik verwacht toch ook niet van alle wel Cesar fans dat ze hier mijn problemen gaan oplossen via de Cesar methode |o :?

Sowieso geloof ik niet in trainen over het internet, als je een probleem hebt zoek je gewoon een goede trainer die je hond kan zien, dat lijkt me sowieso gewoon logisch. Dat is ook een van de dingen die Cesar helemaal goed heeft, zijn disclaimer, je moet gewoon hulp zoeken in je buurt...
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 15-01-14 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:39

De CM discussie is al vaak gevoerd, ik heb delen uit zijn methode gebruikt bij mijn witte herder die toen hij kwam buiten niet met andere honden kon, te onzeker en hij had verlatingsangst.
Gedragstherapeut er bij gehad; hond altijd aan de lijn houden en afleiden met koekjes als je een andere hond tegenkomt (de koekjes had ik al geprobeerd, dat hielp 2x en daarna keek hij niet meer naar de koekjes en viel weer uit)
Mijn doel was niet om de hond altijd aan de lijn te houden en de omgeving altijd strak in de gaten te moeten houden dus ik ben verder gaan zoeken, kwam bij CM uit en ben aan de slag gegaan, hond heeft daarna nog een paar jaar lekker los kunnen lopen met andere honden samen, hij liep meer los dan aan de lijn. De verlatingsangst is ook weggegaan.
Ik heb het vooral het sporten opgepakt toen zijn conditie beter geworden was (hij werd bij de vorige eigenaren niet uitgelaten) breitensport gedaan, mee skeeleren, mee hardlopen en naast de fiets.
Ook heb ik hem een rugzak om gedaan waardoor hij al een stuk zekerder werd en verder gebruikte ik eigenlijk alleen het 'afleidingstikje' en de stemcorrectie even kort en echt wat heeft dat ons geholpen..

Mensen willen alleen de negatieve dingen zien van hem, dat hij juist adviseert om meer te bewegen en te sporten samen wat de band versterkt word maar even vergeten want dat is toch best positief en als Cesar negatief neergezet kan worden dan moet je die dingen voor het gemak even vergeten..
Martin Gaus vind ik schijnheilig en laf, hele grote mond overal over maar als hij uitgenodigd word om daar met Cesar over te praten dan doet hij dat niet..
Martin heeft een ego die hij groot wil houden is mijn idee daar over..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:42

liedje89 schreef:
Amandavd schreef:

Ik vind het een beetje raar dat als ik ervaring heb met trainers die echt allemaal zonder straffen, hele brave honden getraind hebben en ik dus niet zoveel heil zie in straffen ik schijnbaar ook voor ieder probleem maar een straf vrije oplossing moet aandragen? Ik verwacht toch ook niet van alle wel Cesar fans dat ze hier mijn problemen gaan oplossen via de Cesar methode |o :?

Sowieso geloof ik niet in trainen over het internet, als je een probleem hebt zoek je gewoon een goede trainer die je hond kan zien, dat lijkt me sowieso gewoon logisch. Dat is ook een van de dingen die Cesar helemaal goed heeft, zijn disclaimer, je moet gewoon hulp zoeken in je buurt...

Als je iemand wilt afzeiken op internet door commentaar te leveren op zijn werkwijze, vind ik dat je op zijn minst een oplossing moet kunnen aandragen, anders moet je gewoon niks zeggen. De beste stuurlui staan namelijk aan wal. En dat is in dit geval dan ook.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:48

Flux schreef:
Amaris schreef:
Hij haalt ze uit een gemoedstoestand. Loopt een hond naast hem totaal te fixeren op een andere hond, dan port hij de hond uit die fixatie.

Klopt helemaal wat je zegt hoor.

Maar dit is ook op te lossen met andere methoden, ipv je hak in zijn ribben / ass / flanken te zetten. Bijvoorbeeld door het commando "kijk eens" aan te leren en een oefening te vragen (zit, naast, af, dood, whatever).

Naar mijn mening verbeterd de vertrouwensband met je hond niet als je hem steeds op Milan's manier moet afleiden.

Ik lees nu toch al de hele tijd mee. Maar moet nu even reageren.
Onze hond kent het comando kijk eens.
Maar als hij gefixeerd is op een andere hond werd dat jammer genoeg echt niet meer!! Dus dan geef ik heb een ehm tikkie om hem er uit te krijgen. Dan kijkt hij me wel aan en geef ik toch nog de commando kijk eens.
Maar denk dat jij het best trainingen kan gaan geven je weet het allemaal zo goed!!

Maar elke hond is anders

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:53

Flux schreef:
En eigenlijk ga ik er ook niet van uit dat je hond jou ziet als hond. Ik vind 'de hondentaal spreken' nogal overrated. Gedrag juist begrijpen is tot daaraan toe. Maar spreken? En wat valt er te zeggen? "Ik ben de baas dus doe dat niet?"

Ten eerste - nee, we zijn geen honden, ook geen paarden, en zowel honden als paarden weten heel goed dat er een verschil is. Maar ze hebben wel bepaalde manieren om onderling te communiceren, en het is veel makkelijker voor dieren om een communicatie te snappen die lijkt op wat ze gewend zijn, dan een communicatie die helemaal anders is.

Ten tweede, wat Cesar zegt als 'ie een hond port is niet 'ik ben de baas' maar wel 'ik ben belangrijker, let op mij.' Het verschil is dat Cesar niet de macht wil om de hond alles te laten doen wat hij zegt, maar de verantwoordelijkheid dat hij weet wat het beste is.

De hond reageert (logisch) met 'jamaar wat nu, nu weet ik het niet meer, stress, paniek!'

En dan zegt Cesar: 'let op mij en dan zal ik je vertellen wat je moet doen.' En dat vertelt hij door het voorbeeld te geven, rustig te zijn.
En zodra de hond dan wat kalmeert, zegt Cesar met zijn lichaamstaal / energie: 'precies, dat bedoelde ik, nu doe je het goed.'

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:57

Amandavd schreef:
Als je iemand wilt afzeiken op internet door commentaar te leveren op zijn werkwijze, vind ik dat je op zijn minst een oplossing moet kunnen aandragen, anders moet je gewoon niks zeggen. De beste stuurlui staan namelijk aan wal. En dat is in dit geval dan ook.

Als je geen kritiek meer mag geven op iemand die iets doet wat je niet kan of wat jij nog nooit gedaan word een internet forum wel een erg saaie aangelegenheid, dan mogen ook alle zeur post over Mark Rutte, de politie, topsporters, dierenartsen, slechte muziek etc. ook er wel af. Als iemand zich zo in de spotlights zet als Cesar Milan mag je daar best iets van vinden hoor, als ie niet tegen kritiek kan had ie maar niet met zijn gebleekte glimlach op TV moeten gaan...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:59

liedje89 schreef:
Amandavd schreef:

Als je geen kritiek meer mag geven op iemand die iets doet wat je niet kan of wat jij nog nooit gedaan word een internet forum wel een erg saaie aangelegenheid, dan mogen ook alle zeur post over Mark Rutte, de politie, topsporters, dierenartsen, slechte muziek etc. ook er wel af. Als iemand zich zo in de spotlights zet als Cesar Milan mag je daar best iets van vinden hoor, als ie niet tegen kritiek kan had ie maar niet met zijn gebleekte glimlach op TV moeten gaan...

Beetje jammer dat je je zo laat kennen. Ik zeg niet dat je geen commentaar mag hebben, maar wel dat je je commentaar moet kunnen funderen met manieren waarop het dan wel zo kunnen, i.p.v. te strooien met woorden als opvoeden en goede trainer zoeken.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:01

Liever even een paar keer flink stress hebben als hond dan heel je leven in stress leven omdat je niet in de juiste rangorde zit en je positie niet aankan.....
Ceasar Milan doet helemaal niks slecht....

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:08

[quote="liedje89"]@Air: Als je goed kijkt zie je eigenlijk zelden dat daarop direct kalmte en het juiste gedrag volgt, vaak is de fixatie wel gebroken maar weet de hond dan ook niet meer wat hij wel moet doen, en tonen veel tekenen van stress (bijv hijgen, vermijden ect). Soms gaan ze uiteindelijk wel gewoon braaf zitten of liggen maar echt kalm zijn ze niet.

tsja ik zou ook even ondersteboven zijn als ik ineens iets niet meer mag, wat ik wel gewend was te doen,,
dan zou ik ook even niet meer weten wat ik zou moeten doen.ik vind t een hele normale reactie van de hond. ik vind dat cesar de hond er ook goed door begeleid, door te laten zien dat de hond t goed doet als ie zich niet ergens op fixeerd.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:09

Amandavd schreef:
liedje89 schreef:

Beetje jammer dat je je zo laat kennen. Ik zeg niet dat je geen commentaar mag hebben, maar wel dat je je commentaar moet kunnen funderen met manieren waarop het dan wel zo kunnen, i.p.v. te strooien met woorden als opvoeden en goede trainer zoeken.

Als die man zijn tanden niet gebleekt heeft ben ik de kerstman, waarom mag dat niet benoemd worden, er liep een heel topic bijna volledig over de lelijke broek van miley cirus terwijl ze toch ook zangeres zou moeten zijn geen stylist.
Bovendien zijn gebleekte glimlach (strakke shirts, fitte lijf en charmante accent) hebben waarschijnlijk meer te maken met zijn grote succes dan hoe goed hij als trainer is, want hij is gewoon goed maar niet geweldig en zo werkt TV nu eenmaal :$

Anoniem

Re: en dit is waarom ik geen! fan ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:15

Honden kijken er niet naar of iemand zijn tanden gebleekt heeft, goed in vorm is of een leuk accent heeft, al had hij geen tanden, woog hij 200 kilo en had hij een vreselijk accent, als hij een fout maakt reageert een hond daarop, CM of niet, dus het maakt imo niet uit hoe hij er uit ziet.
Als hij het helemaal fout zou doen dan zou hij geen goede resultaten met de honden halen en daar gaat het om.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:16

Je vergeet alleen even voor het gemak dat hij niet beroemd is geworden door TV, maar door kunde :+

Daarnaast is het 'als een ander het doet mag ik het ook' een beetje kinderachtig. :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:21

Dus jullie zouden Cesar Milan kennen als hij geen TV programma had?

Ik denk echt dat als Cesar Milan niet knap zou zijn er een knappere trainer zijn programma zou hebben, wat hij doet is echt niet heel bijzonder of vernieuwend (helemaal niet vernieuwend zelfs). Immers is het meestal zou dat niet perce de meest getalenteerde maar de meest charismatische mensen bekend worden.

EDIT: En als jullie je in dit topic mengen zijn jullie dus ook allemaal ervaren trainers met een oplossing voor ieder probleem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:48

liedje89 schreef:
Dus jullie zouden Cesar Milan kennen als hij geen TV programma had?

Ik denk echt dat als Cesar Milan niet knap zou zijn er een knappere trainer zijn programma zou hebben, wat hij doet is echt niet heel bijzonder of vernieuwend (helemaal niet vernieuwend zelfs). Immers is het meestal zou dat niet perce de meest getalenteerde maar de meest charismatische mensen bekend worden.

EDIT: En als jullie je in dit topic mengen zijn jullie dus ook allemaal ervaren trainers met een oplossing voor ieder probleem?

Dan had ik hem waarschijnlijk niet gekend omdat hij zo ver weg zit, en ik had er wel echt wat aan gemist als ik niet met zijn methode in aanraking was gekomen.
Aan de andere kant heb ik hier ook boeken van John Fisher in de kast staan en heb ik daar ook verder onderzoek naar gedaan, John leeft niet meer maar ook hij had geen televisieprogramma en zijn denkwijze is bekend geworden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:19

liedje89 schreef:
Amandavd schreef:

Als die man zijn tanden niet gebleekt heeft ben ik de kerstman, waarom mag dat niet benoemd worden, er liep een heel topic bijna volledig over de lelijke broek van miley cirus terwijl ze toch ook zangeres zou moeten zijn geen stylist.
Bovendien zijn gebleekte glimlach (strakke shirts, fitte lijf en charmante accent) hebben waarschijnlijk meer te maken met zijn grote succes dan hoe goed hij als trainer is, want hij is gewoon goed maar niet geweldig en zo werkt TV nu eenmaal :$

Wat een ontzettende kinderachtige reactie. Je krijgt hem niet de grond in geboord met je commentaar op zijn trainingsmethode dus ga je maar zijn uiterlijk bespotten? Triest hoor. Nogal oppervlakkig en kinderlijk.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:22

Cesar heeft een TV progamma gekregen door zijn naamsbekendheid, niet andersom. En nee, want de wereld is groter dan Nederland :+

Overigens is hij absoluut niet mijn type, de jouwe wel dus? :+

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:29

liedje89 schreef:
Amandavd schreef:

Jeetje, een beetje gefrustreerd ofzo? :n
Je mag best kritiek geven op wat iemand doet, maar wel heel kinderachtig om uiterlijk erbij te betrekken.

Verder vind ik zijn methode prima en ik zie veel gevallen in zijn programma, die eigenaren niet zelf zouden kunnen handelen. Als die dieren weer op de rit komen door zijn aanpak, wat is dan het probleem? Paarden pak je toch ook aan als ze zich misdragen en als een paard dreigt te trappen zeggen de meeste mensen ook niet rustig 'foei'.

Ook erg jammer dat TS niet meer op dit topic reageert.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:32

Moderatoropmerking:
Okee, nu is de al dan niet gebleekte glimlach van meneer Milan wel weer genoeg aan bod geweest. Doet niet ter zake, graag terug naar het oorspronkelijke onderwerp ;)

(en TS was de hele dag op d'r werk, weet ik uit betrouwbare bron :)

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:39

kohtje schreef:
En nog steeds geen antwoord op de vraag hoe je dan je hond afleerd zonder stress dat hij achter de kippen aan gaat.

Zal wel vloeken in de kerk zijn... http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsband_lijn/opvoeding/ultrasoon/228346

Kip: leuk! Rennen! Vangen! Fladdert! Lekker! *pik*
Kip: pikt op grote afstand! Help! Steun bij het baasje! Baasje roept braaf! Dus... kip omzeilen is blije baas?

Sorry, het onderstreepte levert stress op. Maar wel levende kippen, in combinatie met een loslopende hond.

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:58

Ik ben wel heel benieuwd naar diegene die zeggen dat het op een andere manier af te leren is zonder stress zoals in het filmpje?
Mijn hond is vanzichelf al snel bang, gestrest (zit windhond in) en die pakt ook kippen als ze de kans heeft...

Iemand die zo tegen ceaser z'n manier is interesse om mijn hond zo te trainen dat ze het niet meer doet? (En dan zonder
"Stress en angst" zoals het filmpje van de op..

Mensen kunnen zo lekker makkelijk oordelen vanaf hun stoel achter de computer..

Die man is gewoon goed, en er zullen altijd mensen tegen zijn, en hij is heus ook niet perfect maar hij heeft al wel heeeel veel honden en baasjes geholpen met zijn methode!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:32

Amandavd schreef:
Wat een ontzettende kinderachtige reactie. Je krijgt hem niet de grond in geboord met je commentaar op zijn trainingsmethode dus ga je maar zijn uiterlijk bespotten? Triest hoor. Nogal oppervlakkig en kinderlijk.

Ik bespot zijn uiterlijk helemaal niet, hoogstens zijn ijdelheid en ik denk bovendien dat hij heel slim is zijn uiterlijk aan te passen zodat hij goed bij het beeld van de gemiddelde Amerikaanse TV persoonlijkheid past. Dus hoezo is dat bespotten?

Ik denk echt dat er voor hem tig andere trainers zijn kwa kunde en methode en zijn populariteit (dit topic gaat immers over wel of geen fan dus lijkt me gewoon ontopic waar zijn populariteit vandaan komt?) voor een groot deel gebaseerd is op zijn uiterlijk en charisma. Het feit dat hij met zijn hoofd overal op TV is en het dus een heel toegankelijke methode is maakt imo veel meer mensen fan dan de methode opzich. Ik heb nog niemand echt iets horen aandragen over waarom hij wel een uniek talent is?
Enige reactie die daarop komt is dat zijn uiterlijk niet uitmaakt, want een hond ziet dat toch niet, maar het zijn toch mensen die fan zijn over het algemeen, geen honden. En dat het wel heel erg is dat ik zie dat hij hele witte tanden heeft want dat is wel zo oppervlakkig, tuurlijk is dat oppervlakkig maar het is nu eenmaal zo dat je meer kans hebt op beroemdheid als je knap en charismatisch bent. En je dan , zelfs als hondentrainer meer aanhangers kan krijgen. Ik ga daar verder ook niet over maar als je even langs een paar zenders zapt zul je zien dat het nu eenmaal wel zo is? Overgens is het niet echt mijn type maar niemand kan toch zeggen dat hij er onverzorgd uitziet en ik ken wel vrouwen die hem helemaal geweldig vinden :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:34

Al had hij eruit gezien als Martin Gaus, zijn methode werkt en is hondvriendelijk en daar gaat het om.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:40

Air schreef:
Cesar heeft een TV progamma gekregen door zijn naamsbekendheid, niet andersom. En nee, want de wereld is groter dan Nederland :+

Overigens is hij absoluut niet mijn type, de jouwe wel dus? :+

Hij is echt meeegaaa klein.
Kleiner dan mij, hij kwam tot me schouder en ik ben 1.65 haha