Kat aanschaffen en jong kind, raskat of HTK?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kat aanschaffen en jong kind, raskat of HTK?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:39

Hier gaat de kat wel naar boven maar komt gewoon niet op de slaapkamer. Hij heeft overigens zijn eigen kamer met kattenbak en krabpaal. Daar slaapt ie ook en hij gaat altijd uit de woonkamer omdat ie anders in de bank gaat hangen :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:39

Wat een geweldige foto van je zoontje + geitje TS :)

Mijn katten (HTK's) zijn allebei goed met mijn neefje (bijna 3 jaar) Ik heb een kater van 7,5 en een kitten (een poesje) van ruim 8 maanden. Toen ik mijn kitten net had is mijn neefje komen kijken en ze hebben heel leuk samen gespeeld.

Ik vind de tip van Zilfstar de beste van het hele topic: neem je kind mee als je gaat kijken. Ik hoefde alleen maar een kat voor mezelf uit te zoeken, en eigenlijk ging ik voor het rooie broertje van mijn kitten. Maar Maj ging in mijn handen liggen, op haar rug met een achterpootje in haar mond, en keek mij doordringend aan. Dus zij woont nu hier :D

Verder vind ik lapjespoezen juist helemaal niet feller dan katten met een andere kleur. En mijn kater is een ontzettende knuffel maar dat kwam pas na een paar jaar. En mijn poezen (een lapje en een blauwe) zijn veel meer van het tegen je aan zitten en op schoot dweilen.

Een kitten alleen zou ik niet doen, haal er dan 2 in huis. Maar ik denk dat je het meeste zou hebben aan een volwassen exemplaar dat z'n sporen met kinderen al verdiend heeft.

Succes met je zoektocht!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:40

Ik zou als ik jou was nu elke maand een x bedrag opzij leggen en langzamerhand wat kattenspulletjes kopen. :j Dan komt de kat(ten) uiteindelijk vanzelf!

Wij gebruiken trouwens ook Tigerino kattenbakspul, heel fijn spul.

Ik zou je wel adviseren om te investeren in een goede krabpaal. Wij hadden hier eerst een onding staan, maar als ik zie hoe groot en lomp Liara tegenwoordig is was dat ding van ellende in elkaar gestort als we die nog hadden. :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:02

Dat is wel waar. Zo'n krabpaal is één keer een investering maar je hoeft (bijna) nooit meer een nieuwe te kopen :) Zeker niet als je een beetje handig bent en een stukje stof kunt vervangen enzo.

Dierenvilla heeft een uitverkoop nu trouwens zie ik, als je een grote krabpaal wilt is het het vast waard om daar even te kijken :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:05

Dierenvilla is echt heel praktisch, als er een onderdeel stuk is kun je dat los nabestellen. Onze krabpaal staat vast aan het plafond en is enorm stevig. Liara is een tikje lomp en inmiddels al aardig groot dus die laat zich vaak gewoon vallen. :') Kan het ding prima tegen. :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:24

ik kwam deze net tegen...

en ga nu het smeltwater rond mijn stoel opdweilen