raskatten kopen die besmet zijn geweest met niesziekte?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:52

Dus de prijs van een raskat hangt af van het feit dat je een kitten koopt?

Dat vind ik wel een euhh aparte denkwijze eigenlijk.

Ik dacht eerder dat het te maken heeft met vraag/aanbod in combinatie met de kosten die een fokker heeft.

Sissi87

Re: raskatten kopen die besmet zijn geweest met niesziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 13:26

Zo eindelijk even tijd om een berichtje te schrijven.
Ik ben gister langs geweest en het waren echt schatten van poesjes. *\o/*
Ik heb uiteraard nog gevraagd aan haar hoe het zat met de niesziekte, waarop zij zei dat ze er geen last van hadden en geen drager waren. Ik heb haar toen verteld dat ik uit eigen ervaring weet (van mijn vorige kat) en nog overlegd hebmet de dierenarts hoe dit nou zit. Het maakt niet uit op welke leeftijd ze het krijgen, als ze het eenmaal gekregen hebben dan blijven ze drager omdat het een virus is net als een koortslip.
Ze was het hier niet mee eens, ik had al gezegd overal waar je het zoekt op internet staat het ook, maar dat wou ze niet aannemen. Ik heb haar toen geadviseerd de dierenarts te bellen hierover....
Tjsa wat moet ik hiervan zeggen.

De prijs zijn we ook niet uitgekomen gister, ik heb haar gezegd het even te laten bezinken en dat we van de week contact met elkaar opnemen.
Ook waren de inentingen niet meer geldig, deze waren in december 2013 afgelopen. Ze vertelde dat ze dat 'ook' nog moest betalen...

Al met al, ik weet nog niet waar ik aan toe ben...
Ze vertelde me wel een aantal keer dat ze het geld echt hard nodig had aangezien ze zo ontzettend veel kosten had gehad aan alle katten, ik zei al tegen haar: dat kan je natuurlijk niet doorberekenen op een volgende eigenaar? Dat lijkt me niet helemaal eerlijk.

Iemand tips?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:29

Het is ook onzin dat een kat die niesziekte heeft gehad altijd drager is.
Er zijn 100.000en varianten en zijn helemaal niet allemaal te vergelijken met herpes. Dat zijn er slechts een paar zoals calici. Je kunt ook inenten, zegt ook niet dat ze het niet zullen krijgen, net als met griepprik bij mensen, daar zijn teveel varianten voor.

Tsja je hebt het er voor over of niet. Maar dat niesziekte verhaal dat slaat kant noch wal.
Wil je het er niet voor betalen dan gewoon verder zoeken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:31

Sissi87 schreef:
Zo eindelijk even tijd om een berichtje te schrijven.
Ik ben gister langs geweest en het waren echt schatten van poesjes. *\o/*
Ik heb uiteraard nog gevraagd aan haar hoe het zat met de niesziekte, waarop zij zei dat ze er geen last van hadden en geen drager waren. Ik heb haar toen verteld dat ik uit eigen ervaring weet (van mijn vorige kat) en nog overlegd hebmet de dierenarts hoe dit nou zit. Het maakt niet uit op welke leeftijd ze het krijgen, als ze het eenmaal gekregen hebben dan blijven ze drager omdat het een virus is net als een koortslip.
Ze was het hier niet mee eens, ik had al gezegd overal waar je het zoekt op internet staat het ook, maar dat wou ze niet aannemen. Ik heb haar toen geadviseerd de dierenarts te bellen hierover....
Tjsa wat moet ik hiervan zeggen.

De prijs zijn we ook niet uitgekomen gister, ik heb haar gezegd het even te laten bezinken en dat we van de week contact met elkaar opnemen.
Ook waren de inentingen niet meer geldig, deze waren in december 2013 afgelopen. Ze vertelde dat ze dat 'ook' nog moest betalen...

Al met al, ik weet nog niet waar ik aan toe ben...
Ze vertelde me wel een aantal keer dat ze het geld echt hard nodig had aangezien ze zo ontzettend veel kosten had gehad aan alle katten, ik zei al tegen haar: dat kan je natuurlijk niet doorberekenen op een volgende eigenaar? Dat lijkt me niet helemaal eerlijk.

Iemand tips?

Lekker een andere kat zoeken ;)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 13:38

Haha, nou lekker positief zeg..

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 13:39

Babsiej schreef:
Er zijn 100.000en varianten en zijn helemaal niet allemaal te vergelijken met herpes. Dat zijn er slechts een paar zoals calici. Je kunt ook inenten, zegt ook niet dat ze het niet zullen krijgen, net als met griepprik bij mensen, daar zijn teveel varianten voor.

Tsja je hebt het er voor over of niet. Maar dat niesziekte verhaal dat slaat kant noch wal.

Hmm, heb jij wel eens een kat met echte niesziekte gehad?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:39

Als die mevrouw al zo praat en eigelijk zoveel geld wil hebben omdat HAAR katten zoveel kosten met zich mee brachten. Dan gaat er bij mij al een belletje rinkelen.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 13:41

quera schreef:
Als die mevrouw al zo praat en eigelijk zoveel geld wil hebben omdat HAAR katten zoveel kosten met zich mee brachten. Dan gaat er bij mij al een belletje rinkelen.

Ik vond het ook nogal een beetje vreemd eerlijk gezegd, dat het woord "kosten" een aantal keer gevallen is.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:42

Sissi87 schreef:
Babsiej schreef:

Hmm, heb jij wel eens een kat met echte niesziekte gehad?

Ja zeker wel... Op sterven na dood bij de dierenarts geweest, 3 kittens. Nu 6 jaar later geen van allen ooit last gehad.

2 kittens die ik heb gekocht niesziekte gekregen na de verhuizing nu 7-8 jaar en ook nooit meer last gehad. Terwijl ik ook inderdaad een kat ken die drager is en zodra er verminderde weerstand is zij last krijgt van rode traanoogjes etc. Zij is ook getest en zij is drager van het Herpesvirus.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:43

Sissi87 schreef:
quera schreef:

Ik vond het ook nogal een beetje vreemd eerlijk gezegd, dat het woord "kosten" een aantal keer gevallen is.

dat betekend dat jij ook nog aardig wat "kosten"kan gaan verwachten aan ze.... zou lekker wat anders zoeken, heb je dat linkje van die in asiel zwolle gezien? een waanzinnig mooie kat

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:46

De fokker van mijn raskatten krijgt binnekort weer een nestje. Misschien is dat wat?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:47

Verstandig dat je niet meteen tot koop over bent gegaan en ik denk ook niet dat je deze katten moet kopen, tenzij de huidige eigenaar met zijn prijs naar beneden gaat naar ongeveer € 50,- per kat. Ik zou geen cent meer geven. Deze katten zouden uit een asiel ongeveer € 70,- kosten, maar dan heb je wel keurig geënte en ontwormde katten die door een dierenarts zijn nagekeken.
Persoonlijk denk ik dat je ze beter helemaal niet kunt kopen, de huidige eigenaar komt mij absoluut niet betrouwbaar over. Ik zou lekker naar het asiel gaan en daar eens kijken. Ze hebben daar ook raskatten en je weet zeker dat je "een goed product" krijgt voor je centen. :j
Jammer van deze katten, maar je bespaart je er zelf erg veel zorgen mee, denk ik.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:49

Dat je nog kosten hebt aan deze katten is ook weer een briljante aanname. Zij heeft kosten voor haar andere katten zoals enten steriliseren etc. En tjsa in een bedrijf worden deze dingen meegenomen.

Als je naar een winkel gaat betaal je ook voor de huur, ander personeel wat er rondloopt etc.

En nee wil nog steeds niet zeggen dat ik het zo doe maar hier worden dingen geroepen die ook nergens op slaan.

Het is heel simpel wil je ze graag hebben of niet?
Zo ja dan betalen, ik vind het veel geld maar belachelijk is 275 per kat nu ook weer niet als ze netjes op alles zijn getest en een recente enting hebben gehad.

Zo niet, dan niet zeuren en gewoon verder zoeken. Er zijn meer herplaatsers te vinden.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:52

Kijk eens op kittentekoop.nl daar kun je ook herplaatsers vinden (er staan 4 ragdolls op )
Ik persoonlijk vind 5 jaar op zich ook nog redelijk oud voor een herplaatser

de prijs die men er voor vraagt is meestal enkel de kosten voor de castratie/sterrelisatie (tenminste onder de brits korthaar fokkers.
dat ze de hoge kosten door wil berekenen is niet echt netjes het perfecte plekje zou boven de prijs moeten staan.

niesziekte word vaak elk jaar geent kattenziekte kan ook om het jaar, maar ze hoort dit wel op orde te hebben voor ze een nieuw huisje zoekt !

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 14:00

dat betekend dat jij ook nog aardig wat "kosten"kan gaan verwachten aan ze.... zou lekker wat anders zoeken, heb je dat linkje van die in asiel zwolle gezien? een waanzinnig mooie kat[/quote]

Vind ik ook, nu zag ik erbij staan geen andere huisdieren en kinderen. Laten we die nou juist wel hebben :(

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:22

dat zij kosten heeft gemaakt aan de andere katten is niet jouw zaak en daardoor hoef je nog niet de hoofdprijs te gaan betalen voor de herplaatsers

bij die 550 komt dan nog eens zo'n 100 euro voor de 2 entingen, dan wordt het dus al 650 voor ze

nee als ik jou was, zou ik op je gemak denken wat je precies wil (ras/ htk - herplaatsers-kittens) en dan op je gemak gaan rondkijken

met dit weer worden de poezen al krols dus over een poos is er keuze genoeg :D

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 14:23

Haha ja, nee het is wel de beodeling dat de prijs inclusief de entingen zijn, er stond ook op de adv. dat ze ingeent waren. Ja dat kan ik dan niet helpen natuurlijk.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:37

Met dieren is het nu eenmaal zo, dat als je ze wilt hebben, de prijs vaak niks uitmaakt. (kijk maar naar de waarde van bepaalde paarden). Het is nu eenmaal emotionele waarde. Want als niemand reageert en ze wilt hebben, en zij er toch vanaf wilt, zullen ze steeds goedkoper worden. (dit gebeurd ook ooit wel eens met "dure" paarden)
Als er nog 5 belangstellende zijn, dan zal de prijs reëel genoeg zijn.

Als je ze graag wilt hebben, zou ik het op 100 euro nooit laten zitten. Maar aan de andere kant, ik was al niet eens gaan kijken ;) voor dat geld zou ik een raskitten rechtstreeks van een fokker kopen, en eentje uit het asiel waarschijnlijk.
Dus als je er verliefd op bent geworden, is de keus toch niet moeilijk?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:43

Ik zou het laten zitten en lekker naar andere katten gaan zoeken.

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:52

Ik zou persoonlijk verder zoeken naar andere katten. 550euro is nog al aan de prijs voor herplaatsers van 5 jaar. Ze probeert ze nu aan je op te dringen door te zeggen dat ze het geld hard nodig heeft. Maar wat als je ze mee neemt en er blijken nog meer gebreken te hebben? Dan geeft ze vast niet thuis. Ik zou zeggen ga eens verder kijken en dan kom je vast nog wel een mooi paar poezen tegen. Maar ik zou me door haar echt niet laten bedonderen!!!!

Overigens hebben wij hier thuis de niesziekte gehad onder onze 4 poezen. Dat is nu 6 jaar geleden. 1 van die poezen heeft er af en toe nog wel eens last van die heeft het dus ook chronisch maar onze andere 3 poezen hebben nergens meer last van. Het wil dus ook niet altijd zeggen dat ze er last van blijven houden.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:53

Amaris schreef:
Ik zou het laten zitten en lekker naar andere katten gaan zoeken.

Inderdaad zoals ik al aangaf op kittentekoop staan veel raskatten in alle soorten en maten en leeftijden
voor schappelijkere prijzen

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:56

enige tip is, niet doen. als het boekje al niet klopt, het woord kosten al meer als 4 keer valt en een belachelijk bedrag wilt hebben... zou ik zeggen of spaar door en koop een gezonde raskat,of kijk ergens anders.

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:02

Wij vragen 100 euro voor een herplaats Ragdoll, meestal zijn die jonger dan 5 jaar. ik reken gewoon een stukje van de castatiekosten door, verder niks.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:03

neem aan dat ze dan wel ook gewoon geënt zijn en ontwormt etc christel? Dan vind ik het nog een redelijk netjes bedrag,misschien wat voor ts?

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:07

ja geënt, getest op HCM, PKD en ontwormt :)