Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Maar je kunt geen huidproblemen voorkomen, wel kun je met een speciaal dieetvoer dit redelijk onder controle houden, maar het blijft een issue
Wij op onze praktijk gebruiken hiervoor Royal Canin Hypoallergenic en daar zijn we erg tevreden over
Verder kun je het met tabletten redelijk onderdrukken maar als ze het eenmaal hebben dan kun je er verder niks aan doen..

.. Hier kwamen we achter, doordat hij chagrijniger reageerde op kinderen en andere honden.. Deze foto's zijn gemaakt voordat hij werd ingeslapen.. Zoals je kan zien was hij nog supervrolijk, en had nog echt geen zin om te gaan, lichamelijk was hij nog erg goed maar die hoofdpijn was hem echt teveel! Vandaar ook de keuze om hem te laten gaan, hem laten lijden was echt niet eerlijk.. We hebben hem echt alles zelf geleerd (zit, af, wachten voor de straat, pootje geven, en wat we maar konden bedenken!) Uren kon hij met je door het bos wandelen/rennen, maar hij lag ook gerust lekker alleen op zijn kleedje.. Erg veel leuke dingen met hem mee gemaakt.. Wat betreft die allergieën, ook Dinky had hier last van.. Kaas en worst kreeg hij amper, omdat de jeuk daar erger van werd.. Eigenlijk kreeg hij alleen zijn speciale lams/rijst brokken, en daar deed hij het erg goed op!

Alwiene schreef:Met mijn lekkere ding gaat het heel goed. We hebben hem een maand of 2/3 geleden laten castreren en dat heeft hem heel veel goed gedaan. Hij is veel rustiger nu. En gaat beter met andere honden om, heel goed zelfs. En het mooiste, hij kan nu los lopen met wandelen zonder weg te lopen, daar konden we voor de castratie echt niet eens over na denken!! Het is heerlijk wandelen nu met hem omdat hij nu ook met een groep honden mee gezellig kan wandelen en spelen enzo.
Als ik dit had geweten had ik het 2 jaar eerder laten doen