bokkers met een west highland white terriër?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisse

Re: bokkers met een west highland white terriër?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 09:50

oehh wel foto's laten zien he? :P

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:57

Van Oostenrijk?

Daar wil ik proberen een live verslag bij te houden aangezien ik daar als het goed is wifi heb ;)

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 07:37

Wij hebben vroeger ook een westie gehad (toen ik nog bij mijn ouders woonde). Dat was een super goed luisterende hond (nogtangs niet mee naar hondenschool geweest) en ook nog eens heel erg lief tov alle dieren en kinderen. Helaas toen ze oud werd en pijn kreeg werd ze wat chagrijniger en is dan ook kort daarna overleden.. Veel plezier met je hondje.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:32

Late reactie O:) Maar je kunt geen huidproblemen voorkomen, wel kun je met een speciaal dieetvoer dit redelijk onder controle houden, maar het blijft een issue ;) Wij op onze praktijk gebruiken hiervoor Royal Canin Hypoallergenic en daar zijn we erg tevreden over :) Verder kun je het met tabletten redelijk onderdrukken maar als ze het eenmaal hebben dan kun je er verder niks aan doen.. :(

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 20:38

oké bedankt! :)

blondy_m83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:42

Afbeelding
Afbeelding

Onze superlieve, knappe Dinky!

We hebben hem helaas op 11 jarige leeftijd moeten laten inslapen, omdat hij een tumor in zijn hoofdje had |( .. Hier kwamen we achter, doordat hij chagrijniger reageerde op kinderen en andere honden.. Deze foto's zijn gemaakt voordat hij werd ingeslapen.. Zoals je kan zien was hij nog supervrolijk, en had nog echt geen zin om te gaan, lichamelijk was hij nog erg goed maar die hoofdpijn was hem echt teveel! Vandaar ook de keuze om hem te laten gaan, hem laten lijden was echt niet eerlijk.. We hebben hem echt alles zelf geleerd (zit, af, wachten voor de straat, pootje geven, en wat we maar konden bedenken!) Uren kon hij met je door het bos wandelen/rennen, maar hij lag ook gerust lekker alleen op zijn kleedje.. Erg veel leuke dingen met hem mee gemaakt.. Wat betreft die allergieën, ook Dinky had hier last van.. Kaas en worst kreeg hij amper, omdat de jeuk daar erger van werd.. Eigenlijk kreeg hij alleen zijn speciale lams/rijst brokken, en daar deed hij het erg goed op!

Heel veel plezier met je hondje!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:10

Marsyl. ... tevreden als in echt tevreden of tevreden als in we zegge het maar want das goed voor de commissie? Iets wat helaas veel artsen met dat merk hebben.

Ik zou namelijk niet echt heel tevreden kunnen zijn als de kankerverwekkende stoffen letterlijk op de verpakking staan.
Maar goed das een andere discussie ;)

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 23:24

Hmm door al de gezondheids problemen begin ik echt te twijfelen of ik wel een Westie wil :(

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 08:59

Er zijn zoveel leuke honden rassen, ga eens op een hondenshow kijken.

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 09:13

Ik heb van mijn westie reu afgelopen oktober afscheid moeten nemen, hij is 13 geworden.
Helaas slechte heupen, dus kreeg op 1 jarige leeftijd kunstheupjes. Hij kreeg later op 8jarige leeftijd ataxie. Hij had gelukkig wel een goede huid en mooie vacht, en was mooi gebouwd.
Qua karakter was hij ondeugend, type grote mond met een klein hartje, sociaal met andere honden en volwassenen en nergens bang voor. Waar ik was, was hij. Ik kon lezen en schrijven met hem.
Oh ja, en hij kon op latere leeftijd absoluut niet meer met kleine kinderen, dat was voor hem te druk en hij was erg slecht ter been.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 09:52

Wij hebben afgelopen vrijdag de 16-jarige verjaardag gevierd van onze Spoek. Ze heeft nu een jaar of 5 cushing, maar met medicatie is dit volledig onder controle. Vorig jaar heeft ze ook een kunstknie gekregen. Haar andere knietje zit ook los, maar we duimen dat dit verder goed gaat.

Ze ziet en hoort minder, maar ze is vrolijk, nog steeds even lief en vriendelijk tegen iedereen, gaat zelf de trap nog op en af en ze zit nog super in haar vacht.

Dus het is ook een stukje geluk hebben en in elk geval goed opletten waar je je hondje gaat kopen.
Maar er zijn inderdaad ook vele andere leuke rassen en net zo leuke niet-rassen. En je kan ook de asiels in de omgeving in de gaten houden, daar kan zomaar een hartstikke leuk en geschikt hondje zitten.

FireFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:12

Jazeker: Jasmine
Beau is een Westie van 7 jaar

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 20:53

heb je misschien een foto? :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:07

Bij onze westies hebben wij nooit erfelijke problemen gehad.
uiteraard zijn we daar heel blij mee maar elk ras heeft risico's toch

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:08

Waarom neem je geen kruising, hebben wij ook. Minder kans op afwijkingen door het doorfokken. Afkloppen, maar ze heeft vrijwel geen gezondheidsklachten (leeftijd is 10). Foto zie profiel.

FireFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:08

Lisse schreef:
heb je misschien een foto? :)

Zoek ik eventjes op

FireFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:09

Afbeelding
In het zonnetje :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:55

Met mijn lekkere ding gaat het heel goed. We hebben hem een maand of 2/3 geleden laten castreren en dat heeft hem heel veel goed gedaan. Hij is veel rustiger nu. En gaat beter met andere honden om, heel goed zelfs. En het mooiste, hij kan nu los lopen met wandelen zonder weg te lopen, daar konden we voor de castratie echt niet eens over na denken!! Het is heerlijk wandelen nu met hem omdat hij nu ook met een groep honden mee gezellig kan wandelen en spelen enzo.
Als ik dit had geweten had ik het 2 jaar eerder laten doen :j

FireFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 07:38

Alwiene schreef:
Met mijn lekkere ding gaat het heel goed. We hebben hem een maand of 2/3 geleden laten castreren en dat heeft hem heel veel goed gedaan. Hij is veel rustiger nu. En gaat beter met andere honden om, heel goed zelfs. En het mooiste, hij kan nu los lopen met wandelen zonder weg te lopen, daar konden we voor de castratie echt niet eens over na denken!! Het is heerlijk wandelen nu met hem omdat hij nu ook met een groep honden mee gezellig kan wandelen en spelen enzo.
Als ik dit had geweten had ik het 2 jaar eerder laten doen :j

Haha leuk

FireFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 07:44