Hond uitlaten met vuurwerk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:56

achh arme hondjes zeg :( :(

had ik maar ruimte genoeg dan mochten jullie allemaal hier logeren :(:) heel de dag de honden en paarden buiten gehad en hoort alleen knallen in de verte. hier zijn ze dan gelukkig ook niet bang, eventjes om 12 uur vinden 2 vd 3 het spannend maar goed, even lekker eten en een botje en dan is het alweer snel feest :D en er kruipt er gelukkig geen 1 onder de bank oid

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:59

houden jullie er rekening mee dat alcohol voor een hond slecht is en dat de lever sneller wordt aangetast dan de onze?

hier de bach rescue zonder alcohol en gaat super

veneri

Re: Hond uitlaten met vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:49

ik ga de hond zo maar weer even buiten doen (in de tuin), hopen dat het nu rustig genoeg is en hij zijn behoefte doet.
hij loopt steeds te r*ften maar doet niks anders dan gillen en een snelle plas als hij buiten is.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:59

Hier 2 honden in huis. Ons teefje heeft er geen problemen mee, heeft vanmorgen nog mee gewandeld. Ons reutje wasd de laatste dagen ' savonds niet helemaal relaxed, maar het was nog goed te doen, vanaf vandaag is het een ramp. Vanmorgen even met hem naar het veldje gelopen (met halsband en tuigje aan.. Ben zo bang dat hij zich uit angst lostrekt) maar meer dan een plasje deed hij niet. Ook vanmiddag ging hij absoluut niet mee naar buiten. Ze mogen hier heel de dag in de tuin, maar ook daar hebben ze geen trek in.. Ik vrees dat (voornamelijk onze reu) morgen pas weer de behoefte doet.

Honden zijn overigens beide 1 jaar oud, dus ook de eerste keer dat ze oud en nieuw meemaken.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 18:05

veneri schreef:
ik ga de hond zo maar weer even buiten doen (in de tuin), hopen dat het nu rustig genoeg is en hij zijn behoefte doet.
hij loopt steeds te r*ften maar doet niks anders dan gillen en een snelle plas als hij buiten is.

Wees blij dat hij nog plast buiten :j Ik stond een paar minuutjes bij de buren te praten en ineens bedacht mijn lieve hondje zich dat hij toch wel echt alles moest laten lopen :j

Hele woonkamer vol stresspoep -O- en een HUGE plas in de keuken... Arme beest kan er ook niets aan doen, maar het is zó vies :r
Net begon hij ook weer te dralen, ik heb hem maar gauw naar buiten getrokken ( := ) en nu heeft hij de halve tuin ook nog vol gepoept :=

Verder is hij ondertussen wel rustiger. Ik heb de dosis pilletjes van vanmiddag verdeeld over twee keer omdat hij heel onrustig bleef. Dus hij heeft nu 1,5mg om 9 uur gehad, 0,75 om 1 uur, 0,75 om 5 uur en rond 10 uur geef ik hem straks weer een hele dosis. Hopen dat hij er een beetje rustig onder blijft. Nu hij net zijn laatste pilletjes op had is hij wel een eind gekalmeerd gelukkig :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:05

druppeltje schreef:
Ik had hem dus om 10 uur gegeven, en om kwart over 10 was ze al behoorlijk suf. Rond kwart over 11 was ze weer redelijk bij, vandaar dat mij dit het beste lijkt.

Wellicht scheelt het per hond? Het is maar een kleintje van 7 kilo...
Het suffe en dronken is meestal maar tijdelijk bij de eerste inwerking, wil dus niet zeggen dat het niet meer werkt als dit over is.
Ik zou me aan de dosering houden zoals de DA het heeft voorgeschreven en dan is een anderhalf uur later alweer medicatie behoorlijk snel.

TS, arme dier :(:) . Mocht je niet 4 keer geven? Na een uurtje of 5 is de werking al zo goed als over.

Wij hebben de rustigste oud op nieuw sinds een paar jaar, onze zo goed als dove oma ligt met haar poten omhoog op de bank te slapen. Die kunnen we met een gerust hart vanavond naar mijn schoonouders brengen als wij naar vrienden gaan.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 19:10

Nee, ik heb andere pilletjes gekregen voor vandaag. Geen idee wat precies het verschil is, weet alleen dat ze sowieso 6 uur moeten werken.

Maar goed, als ik kijk naar gisteren, toen heb ik het pilletje om 7 uur gegeven en vanochtend was hij nog niet helemaal helder. Dus ik denk dat ze langer doorwerken op de lege maag :+ Want ondertussen heeft hij heerlijk gepoept, maar niets meer gegeten. Hij ligt nu na zijn tweede dosis pilletjes ook echt diep te slapen.. werkt geloof ik goed zat weer!

Lijkt me heerlijk als een hond zo rustig is dat je zelf gewoon met een gerust hart weg kan gaan en de hond ergens anders kwijt kan. Ik heb nog de pech dat hij zo eenkennig is als wat, anders had ik hem naar de boerderij kunnen doen, daar is het een stuk rustiger, alleen ik krijg vanavond vrienden over de vloer dus kan daar niet zijn :+

baron2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:15

Wij hebben ook een hondje die vanmorgen vroeg om 7.00 voor het laatst buiten is geweest. als je haar nu mee naar buiten neemt raakt ze toch helemaal in de stres dus laten we haar lekker vertrouwd binnen. en gaan dus vanavond ook niet weg. :j en als ze heen en weer gaat lopen hopen dat ze het in de tuin wil doen. maar ze kan het heel lang ophouden hoor :P het is niet anders ...... ( wij geven een kwart prima toer - jack Russel 7 kg - )

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:20

Heb alleen de OP gelezen.
Wat vervelend en zielig voor de hond dat hij zo bang is. Behalve de pilletjes van de dierenarts weet ik ook dat er een kopje advocaat gegeven wordt, kun je ook proberen? Mijnes heeft gelukkig nergens last van. De katten gaven we ook wel eens advocaat nadat ze s middags binnen kwamen en binnen bleven, dan maar knijpen hoor en 'dronken' voeren ;-)
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 31-12-13 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:20

Dat was voorgaande jaren voor ons ook anders, toen zaten we met een hijgende trillende hond die door het huis heen schoot en waarbij ik echt bang was dat ze ter plekke een hartaanval zou krijgen. De lol van oud op nieuw was er aardig vanaf.
Maar zelfs nu ze zo rustig is, is er ook maar een adres waar ik haar heen zou brengen, dat is haar 2e thuis waar ze ook is als ik werk. Heel fijn inderdaad!

Fijn dat hij nu lekker ligt te slapen :j

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:24

Ik heb de honden daarnet in de auto gestopt (dan hoeven we niet vlak langs het vuurwerk) en ben met ze naar een carpoolplaats gereden. Daar heb ik ze uitgelaten. Tis te achteraf om daar met vuurwerk te knallen, dus je hebt er daar geen last van. En er is voldoende gras omheen.

En gelukkig lukte het om ze daar te laten poepen en plassen. Het mag wel niet , maar ja, je moet toch wát.

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:46

Mijn hondje heeft twee slaappilletjes gehad en ligt nu te muffen.
muziekje aan en het gaat prima :)
Mijn vader was het wel eens met een vuurwerk verbod xD
haha

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:15

Nu is het erger geworden met het vuurwerk, dus ben sinds 5 uur met de aanbevolen dosis bezig. Het gaat goed, ze slaapt nu.

Nog een paar uurtjes, dan is iedereen er vanaf :-)

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:16

Hier is de kleine geheel van slag, blaft bij elke knal en rent snel weer naar haar bench. Weet niet waar ze het zoeken moet.

En de grote? die zit gewoonweg naar buiten te kijken :Y)

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:26

Mijn vroegere hond (onlangs overleden) heeft door de schrik tegen de muur gaan krabben.... we waren niet thuis want we waren bij vrienden... we komen thuis en de muren vol met bloed... Hij had zen pootjes gewoon open gekrabt.... je kon men hond zo volgen waar ie geweest was allemaal bloedsporen..... echt vuurwerk is gewoonweg $*é'§éè(§"'&! :x
Ik hou van nieuwjaar maar dat is het enige wat ik er aan haat {:)-:(

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:33

Wij wonen bij een viaduct en o wat is her leuk om daar vuurwerk onder te gooien met je mooiboy groep. Jezus zeg, mijn hond heeft twee keer in mijn kamer geplast van angst en loopt de hele tijd rondjes te hijgen en te trillen terwijl die al drie pilletjes heeft gehad op aanraden van de da. Hij zou daarvan moeten gaan slapen maar helpt helemaal niks zo bang is die... Nog nooit zo erg geweest.

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:41

zojuist de hond uitgelaten tussen de knallen door. Gelukkig is die van mij niet bang voor vuurwerk. Hij is van pup af aan getraind tussen de geweerschoten dus hij is het gewend. Rest van de avond gaat hij in de tuin als hij moet plassen o.i.d.

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:43

Mijne is niet heel bang, we zijn al vroeg begonnen met cd's met vuurwerkgeluiden. Nu ligt 'ie gewoon en hij komt wel wat vaker aandacht zoeken oid, als het erg hard knalt gaat hij even onder de tafel liggen. Maar m'n konijnen flippen 'm . Arme beesten :(
(iemand nog tips voor bange konijnen? O:) Ze zitten nu gewoon buiten zoals normaal)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:20

Alle hondjes en eigenaren het overleefd?

Oh, en een gelukkig nieuwjaar!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:27

Gelukkig en gezond nieuwjaar iedereen!

Hondje ligt nu rustig te slapen en om 12 uur was die rustiger dan overdag... Twaalf uur waren dan ook meer de 'mooie' knallen en niet die irritante keiharde. Ik heb wel de hele dag in bed gelegen zodat hij onder de dekens kon 'schuilen' en slapen, anders zat die alleen maar te hijgen, trillen, plassen en rondjes lopen. Terwijl die drie pillen op had, op aanraden van de dierenarts, waardoor die zou moeten slapen.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:35

Ach gossie :') Hier geen probleem. Alleen onze reu vind het nog wat spannend, maar de rest kijkt niet op of om!! Besteed aan hem niet zoveel aandacht, maar als hij rustig is na een moment van spanning dan beloon ik dat :) niet zijn favoriete tijd van het jaar, maar wel goed te begeleiden.

De kat is wel nog een beetje van streek trouwens, maar aan de puppen moet ze ook nog heel erg wennen. Komt vanzelf wel :)

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 12:46

Volgens mij heeft de mijne een kater, ze ligt maar te slapen en zelfs het magische woord 'balletje' werkt vandaag niet. Maar al met al heeft ze deze oud en nieuw prima doorstaan, met zelfs spelen om 12 uur aan toe. Wel heeft ze 1 keer binnen geplast om 10 over 12, maar dat is te overzien. Hopelijk is het bij de rest ook zo goed gegaan.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 13:13

Fijn voor onze honden dat het er weer op zit :j

Ons oudje heeft het super gedaan op een klein half uurtje na, toen er recht onder het raam zo hard geknald werd. Wel met behulp van alprazolam, maar ze had maar een lage dosering nodig. Mocht ze er volgend jaar nog zijn, dan verwacht ik dat ze sowieso niks meer hoort.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:08

Hier ook de avond goed doorgekomen. Rond 22.00 nog een keer naar buiten geweest tussen de knallen door. Vriendjelief heeft vannacht op de bank geslapen, ze gaan hier in de buurt namelijk nog al lang door.. Onze reu moest vanmorgen even voorzichtig aftasten, die durfde nog niet zo goed naar buiten. Maar ook dat is weer ok.

Enne; gelukkig nieuwjaar allemaal! :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 09:56

Jullie ook allemaal gelukkig nieuwjaar :)

Mijn hond is er ook redelijk doorgekomen. Om 12 uur kwam hij op schoot liggen slapen (mag hij normaal niet, maar ik was allang blij dat hij zo rustig was :+ ) het was wel zo, wanneer iemand bewoog of naar de keuken liep of iets dat hij even wat meer in de stress raakte.

Om 2 uur ben ik maar gaan slapen en is hij onder het bed gekropen :(:) Hier bleef het vuurwerk doorgaan, zelfs om half 5 was het nog vrij druk, dus daar baalde ik wel van, want toen waren zijn pilletjes wel redelijk uitgewerkt.

Gister wilde hij nog niet lekker uit, tot een uur of 7 :+ Jammer genoeg was er toen een jongen aan het eind van de straat (had ik niet gezien) die een vuurpijl afstak, hij had mij ook niet gezien, dus gelijk excuses en alles, maar goed... Toen was het kwaad al weer geschied voor mijn hond haha :+.

Vandaag gaat t prima :j vannacht ook, heeft hij weer lekker op zijn eigen plek geslapen in plaats van onder ons bed :+