Kater ingepikt...!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Re: Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:51

mijn zoontjes zandbak is afgesloten maar hij speelt ook wel in de tuin of het gras.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:53

Ik heb 3 katten die nu gedwongen binnen moeten blijven ivm flat. Maar we gaan volgend jaar verhuizen en dan gaan de katten echt naar buiten. Omdat ze dit erg leuk en fijn vinden. :j maar wel een katproof tuin waar ze niet uit kunnen. Dit puur voor alle gevaren die er voor de katten zijn en ik wil niet dan andere mensen last van mijn katten hebben

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:55

Cerera schreef:
Waarom kunnen mensen niet gewoon wat verdragen van elkaar en elkaars dieren? Als ik een voliere had, maakte ik een stroomdraadje eromheen (Deed ik ook bij de vijver tegen reigers, daar kun je ook niet tegen zeggen dat ze thuis moeten gaan vreten, ipv mijn vissen te vangen) IK wil namelijk dat MIJN vogels heel blijven. Als er katten in mijn zandbak scheten, deed ik er iets over, want het is MIJN zandbak als er een kat in mijn tuin schijt, kan ik daar niet van wakker liggen, als ik last heb van muziek van mijn buurman, doe ik de ramen dicht ipv op ventileren, want dat is óók gewoon mogelijk en veel practischer dan op hoge poten verhaal gaan halen, als hier een hond in de tuin komt, dan kijk ik of ik weet van wie hij is en breng hem terug, weet ik het niet dan jaag ik hem weg, ik zou hem ook naar een asiel kunnen brengen of laten ophalen door de dierenambu, maar waarom zou ik? (Kijk, als hij dagen blijft en duidelijk verwaarloost is, is het een ander verhaal), als er een egel op mijn pad schijt, dan ruim ik dat zonder morren op, wat moet ik anders? Egelvallen zetten?, als mijn kat maar vogels aan blijft slepen, doe ik hem een belletje om. Is dat zo'n grote moeite? Nee hoor, helemaal niet.

en dat is nou precies wat ik bedoel. :)

de intolerantie is heel ver te zoeken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

We gaan toch nooit uit deze discussie komen. Ik vind het vreemd dat mensen die zo gek op hun katten zijn deze blootstellen aan zoveel gevaren als doodrijden, vergiftigen etc en zich er weinig van aantrekken wanneer andere mensen last hebben van hun kat, maar goed, daar zijn de meningen ook over verdeeld :+

Cerera

En bij jou kakken katten op het gras blokje? Dan heb jij daar bijzondere katten lopen. Ik heb er 1 die dat doet, maar alleen als er sneeuw ligt, omdat hij niet snapt dat die sneeuw smelt als hij het erover krabt :D
Ik wil dat zelf ook niet hebben trouwens. Op het gras mag hij wel spelen, maar niet in de tuin, met dat vieze zwarte zand, dat is 1 keer graven en ik kan hem weer in bad stoppen. De zandbak is voor hem voldoende zand om in te graven, dat ding staat er niet voor niks.
Laatst bijgewerkt door Cerera op 13-12-13 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:56

Cerera schreef:
Waarom kunnen mensen niet gewoon wat verdragen van elkaar en elkaars dieren? Als ik een voliere had, maakte ik een stroomdraadje eromheen (Deed ik ook bij de vijver tegen reigers, daar kun je ook niet tegen zeggen dat ze thuis moeten gaan vreten, ipv mijn vissen te vangen) IK wil namelijk dat MIJN vogels heel blijven. Als er katten in mijn zandbak scheten, deed ik er iets over, want het is MIJN zandbak als er een kat in mijn tuin schijt, kan ik daar niet van wakker liggen, als ik last heb van muziek van mijn buurman, doe ik de ramen dicht ipv op ventileren, want dat is óók gewoon mogelijk en veel practischer dan op hoge poten verhaal gaan halen, als hier een hond in de tuin komt, dan kijk ik of ik weet van wie hij is en breng hem terug, weet ik het niet dan jaag ik hem weg, ik zou hem ook naar een asiel kunnen brengen of laten ophalen door de dierenambu, maar waarom zou ik? (Kijk, als hij dagen blijft en duidelijk verwaarloost is, is het een ander verhaal), als er een egel op mijn pad schijt, dan ruim ik dat zonder morren op, wat moet ik anders? Egelvallen zetten?, als mijn kat maar vogels aan blijft slepen, doe ik hem een belletje om. Is dat zo'n grote moeite? Nee hoor, helemaal niet.

Ten eerste is er een mega verschil tussen wilde dieren en dieren die huisdier zijn. Ten tweede behoor ik geen last te hebben van jouw dieren en andersom ook niet. Net zoals ik geen last van jou willen hebben en andersom. Verdragen is iets heel anders dan last hebben. Ik wil jouw kat zijn poep niet in mijn tuin, net zomin als jij wilt hebben dat mijn hond in jouw tuin poept. Moet ik dan ook tegen jou zeggen, zet je tuin maar goed af dan kan mijn hond er niet meer in poepen? Nee, want het is mijn hond en het is mijn verantwoordelijkheid als hij overlast bezorgt.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:57

Ook eens met Cayenne hoor. Mijn katten zitten binnen.
Maar als ik een tuin heb zou ik die afzetten.

Maar dat heeft niks te maken dat andere mensen andere katten voeren. Moet je gewoon niet doen.
Zo is vriendin van me ook een kat kwijt geraakt. Want die dacht, ja daar valt wat te snacken!
Vervolgens hebben mensen die kat naar binnen gehaald. Hij werd ziek (diarree) dus naar de DA en door de chip is hij weer terug gekomen. Kat niks mis mee, prima op gewicht, misschien een tikje te zwaar zelfs.

Als het mij zou gebeuren zou ik echt woest worden

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:00

xx_Horsiex schreef:
Cerera schreef:

Ten eerste is er een mega verschil tussen wilde dieren en dieren die huisdier zijn. Ten tweede behoor ik geen last te hebben van jouw dieren en andersom ook niet. Net zoals ik geen last van jou willen hebben en andersom. Verdragen is iets heel anders dan last hebben. Ik wil jouw kat zijn poep niet in mijn tuin, net zomin als jij wilt hebben dat mijn hond in jouw tuin poept. Moet ik dan ook tegen jou zeggen, zet je tuin maar goed af dan kan mijn hond er niet meer in poepen? Nee, want het is mijn hond en het is mijn verantwoordelijkheid als hij overlast bezorgt.

Het enige verschil tussen een huisdier en een wild dier is dat een wild dier wel getolereerd wordt omdat je voor een wild dier niemand aansprakelijk kunt stellen. :) JIJ wilt geen last van mij hebben. Prima, dat betekend niet dat ik alle dingen moet laten waar JIJ last van hebt :) Mijn kat zou niet in jou tuin poepen, want dat doen ze thuis (ook al kan dat absoluut niet volgens alle tegenstanders, want katten zouden nooit in hun eigen tuin poepen) Als jou hond, in mijn tuin is, dan breng ik hem terug naar jou en ruim daarna zijn poep op, zonder een hele buurthetze te veroorzaken. Maar zou jou hond hier regelmatig komen poepen, dan zou ik inderdaad zorgen dat hij het erf niet meer opkan (Gelukkig hebben we alles al zo omheind dat er geen hond op kan :D )

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:09

Cerera schreef:
xx_Horsiex schreef:

Het enige verschil tussen een huisdier en een wild dier is dat een wild dier wel getolereerd wordt omdat je voor een wild dier niemand aansprakelijk kunt stellen. :) JIJ wilt geen last van mij hebben. Prima, dat betekend niet dat ik alle dingen moet laten waar JIJ last van hebt :) Mijn kat zou niet in jou tuin poepen, want dat doen ze thuis (ook al kan dat absoluut niet volgens alle tegenstanders, want katten zouden nooit in hun eigen tuin poepen) Als jou hond, in mijn tuin is, dan breng ik hem terug naar jou en ruim daarna zijn poep op, zonder een hele buurthetze te veroorzaken. Maar zou jou hond hier regelmatig komen poepen, dan zou ik inderdaad zorgen dat hij het erf niet meer opkan (Gelukkig hebben we alles al zo omheind dat er geen hond op kan :D )

Je hoeft inderdaad niet alles te laten maar het zou je netjes en fatsoenlijk staan als jij er voor zou zorgen dat jouw dieren op jouw erf of in jouw tuin bleven en niet bij mij in de tuin zouden poepen. Maar hey, blijkbaar hoef je tegenwoordig geen fatsoen meer te tonen...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:18

Tigra_ schreef:
Dat is toch voor mij heel anders. Jouw paarden stonden op jouw grond of jouw gehuurde grond.
Een kat loopt overal en heb je zelf geen zicht op.
Beetje een vergelijking bij ons komen er regelmatig duiven aanvliegen die hier gewoon mee eten sommige alleen om aan te sterken en andere die blijven. Kan natuurlijk ook heel goed zijn dat er mensen zijn die hun eigen katten buiten eten geven en dat andere katten daar ook van mee eten. Als je kat speciaal voer moet hebben is het niet zo verstandig om ze los te laten. Niet alleen omdat andere mensen ze voeren maar katten kunnen zoveel vinden om te eten wat ze eigenlijk niet mogen. Kan je een ander de schuld niet van geven.

Dat vind ik dus niet, stel mijn hond loopt weg of een van de paarden breekt uit, dan zou ik ook bepaald niet kunnen lachen als iemand ze gewoon gaat voeren. Ik heb hier veel aanlopende honden, heel simpel, ik vang ze en ik bel de politie. Bij dieren waarvan het gangbaar is dat ze loslopen (vliegen), die laat ik gewoon met rust. Ook hier wel eens duiven, die eten wel mee van het paardenvoer wat gevallen is (maar dat kunnen ze dus buiten ook oppikken) of van het voer voor de wilde vogels in de winter maar ik ga er geen graan voor strooien oid.

Van katten is het trouwens gewoon heel simpel: van die goedkope supermarktkattenbrok of -blikmeuk dat is gewoon ongezond. Dat je dat loslaat op je eigen kat moet je zelf weten maar toch niet aan de kat van een ander? Mijn katten BARFen en omdat dat de zuurtegraad van de maag aanpast leidt het voeren van brokjes tot kotsen. Een van mijn stalkatten (die is er dus speciaal voor buiten vanwege de muizen en rattenpopulatie) heb ik gekregen met de waarschuwing dat die blaasproblemen heeft en met BARFen is dat geen probleem, met brokjes wel. Buiten eten ze ook wel hoor... muizen en ratten, vogels, soms een konijn of een mol. Sluit perfect aan bij hun dieet.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:20

blokje schreef:
ik vind het ook wel bijzonder hoor. honden moet je belasting voor betalen, poep opruimen, aanlijnen. katten eigenaren hebben het makkelijk voer en drinken geven de rest doen ze buiten.
wij hebben geen last van katten puur door onze hond. maar mijn ouders worden gek van de buurtkatten.
hou je katten lekker op eigen terrein. is prima te doen toch.
mijn buren naast me doen dat ook.
heel fijn.

Dat heb ik ook al gezegd! Ik vind dat katteneigenaren ook belasting moeten betalen.
Ik laat mijn hond altijd uit in een andere gemeente. Hier loopt bijna niemand en hier doet ie dan zijn grote behoefte ook. Dit is midden in een polder, daar kan ie zich lekker uitleven. In deze gemeente betaal je geen belasting (hier woonde ik eerder) de gemeente waar ik nu woon, daar betaal je wel belasing.
Ik betaal nu dus belasting in een gemeente waar mijn hond dus niet poept!

Voordeel is dat ik geen katten in mijn tuin heb.. ik vind dat heel erg vervelend ook want we hebben vogels. En tja, die worden zo hysterisch van katten dat ze zich tegen de tralies aan kapot vliegen.
Mijn hond zorgt er wel voor dat er geen kat de tuin in durft!

Maar on topic vind ik het schandalig dat je ander mans kat voert.. waarom? Het is niet jouw kat!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:25

xx_Horsiex schreef:
Sorry maar ik hou niet van kattenpoep aan mijn handen als ik in de tuin bezig ben.

Je tuin DRAAIT op stront goedbeschouwd want anders groeien je planten niet. Je bemest je planten met paarden/koeien/vogelmest (doorgaans een mengeling van die drie), allerhande wilde dieren schijten in je tuin, met wormenschijt zijn we als tuiniers allemaal juist hartstikke blij en de rest van je bodemleven idem. Als je vies bent van stront heb je de verkeerde hobby gekozen. Handschoenen aan en niet mauwen ;)
Ik word altijd een beetje moe van die mensen die zeuren over katten in de tuin maar vervolgens bijvoorbeeld wel een houtwal maken voor de egels :') want die zijn schattig . Wat denk je dat die doen in je tuin???? Of rozen gaan kweken en daar regelmatig mest bij moeten gooien, wat denk je dat dat is?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:26

Urielle schreef:
Tigra_ schreef:
Dat is toch voor mij heel anders. Jouw paarden stonden op jouw grond of jouw gehuurde grond.
Een kat loopt overal en heb je zelf geen zicht op.
Beetje een vergelijking bij ons komen er regelmatig duiven aanvliegen die hier gewoon mee eten sommige alleen om aan te sterken en andere die blijven. Kan natuurlijk ook heel goed zijn dat er mensen zijn die hun eigen katten buiten eten geven en dat andere katten daar ook van mee eten. Als je kat speciaal voer moet hebben is het niet zo verstandig om ze los te laten. Niet alleen omdat andere mensen ze voeren maar katten kunnen zoveel vinden om te eten wat ze eigenlijk niet mogen. Kan je een ander de schuld niet van geven.

Dat vind ik dus niet, stel mijn hond loopt weg of een van de paarden breekt uit, dan zou ik ook bepaald niet kunnen lachen als iemand ze gewoon gaat voeren. Ik heb hier veel aanlopende honden, heel simpel, ik vang ze en ik bel de politie. Bij dieren waarvan het gangbaar is dat ze loslopen (vliegen), die laat ik gewoon met rust. Ook hier wel eens duiven, die eten wel mee van het paardenvoer wat gevallen is (maar dat kunnen ze dus buiten ook oppikken) of van het voer voor de wilde vogels in de winter maar ik ga er geen graan voor strooien oid.

Van katten is het trouwens gewoon heel simpel: van die goedkope supermarktkattenbrok of -blikmeuk dat is gewoon ongezond. Dat je dat loslaat op je eigen kat moet je zelf weten maar toch niet aan de kat van een ander? Mijn katten BARFen en omdat dat de zuurtegraad van de maag aanpast leidt het voeren van brokjes tot kotsen. Een van mijn stalkatten (die is er dus speciaal voor buiten vanwege de muizen en rattenpopulatie) heb ik gekregen met de waarschuwing dat die blaasproblemen heeft en met BARFen is dat geen probleem, met brokjes wel. Buiten eten ze ook wel hoor... muizen en ratten, vogels, soms een konijn of een mol. Sluit perfect aan bij hun dieet.

Nou ik hoop juist wel als mijn paard of hond weg loopt dat iemand hem opvangt en daarna instantie inschakelt en ik zo mijn hond of paard weer op kan halen.
Ik heb niets met katten maar als ik dat wel had en ik zou daarvoor eten buiten zetten moet ik dat zelf weten. Als jij besluit je kat ook overal te laten lopen neem je ook het risico dat ze eens bij een ander gaan eten. Worden ook zat katten vergiftigd dat zou ook een stuk moeilijker worden als mensen hun eigen kat bij zouden houden. Dat risico neem je gewoon. Dat zou ik namelijk ook nemen als ik besluit mijn hond altijd en overal los te laten lopen zo ook met een paard. Paard staat ook met een reden achter een draadje.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:34

Urielle schreef:
Ankie2011 schreef:
Het valt me op dat mensen die vinden dat je andermans kat niet mag voeren niet reageren op de vraag of het ook zo sociaal is om je kat in andermans tuin te laten schijten, piesen en graven? Is dat wel dan wel weer sociaal :') ?

Sorry daar kan ik me totaal niet druk over maken. Ik heb paarden, honden, katten en kippen dus schijt te over ... daar kan dat van de buurkatten nog wel bij.

_O- _O- _O-

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:40

Tigra_ schreef:
Nou ik hoop juist wel als mijn paard of hond weg loopt dat iemand hem opvangt en daarna instantie inschakelt en ik zo mijn hond of paard weer op kan halen.
Ik heb niets met katten maar als ik dat wel had en ik zou daarvoor eten buiten zetten moet ik dat zelf weten. Als jij besluit je kat ook overal te laten lopen neem je ook het risico dat ze eens bij een ander gaan eten. Worden ook zat katten vergiftigd dat zou ook een stuk moeilijker worden als mensen hun eigen kat bij zouden houden. Dat risico neem je gewoon. Dat zou ik namelijk ook nemen als ik besluit mijn hond altijd en overal los te laten lopen zo ook met een paard. Paard staat ook met een reden achter een draadje.

Vangen wel, maar voeren niet!
En ja, je kunt voer buitenzetten voor vreemde katten. Ik kan ook hondenbrok laten slingeren of net als je bij het strand vaak ziet: volgekakte babyluiers zodat iemands hond daarop duikt bij het uitlaten en de eigenaar daarvan heel blij gaat zijn met me :+ Of ik mik al mijn groentenafval net buiten je wei waar je paard het door de draad op gaat staan vreten, had je maar moeten zorgen dat je paard niet met zijn neus buiten de omheining kan. Kun je allemaal doen maar waarom zou je dat doen???

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:43

xx_Horsiex schreef:
Cerera schreef:

Je hoeft inderdaad niet alles te laten maar het zou je netjes en fatsoenlijk staan als jij er voor zou zorgen dat jouw dieren op jouw erf of in jouw tuin bleven en niet bij mij in de tuin zouden poepen. Maar hey, blijkbaar hoef je tegenwoordig geen fatsoen meer te tonen...

Tegenwoordig geen fatsoen meer? :D 50 jaar geleden (vroeger dus, tegenstelling van tegenwoordig) was er niemand die zijn kat binnenhield, dus dat tegenwoordig is in jou zin geheel misplaatst. Maar ja, toen ergerden mensen zich niet overal aan en dachten niet alleen aan zichzelf en wat zij wel of niet wilden. Toen hadden de mensen nog wel het besef, dat je samen een samenleving vormt, en het dus samen moet redden ipv individueel, en vooral zorgen dat niemand ergens last van heeft hoor. :j
Blijf het toch vreemd vinden dat ik onfatsoenlijk ben, omdat ik me niet overal druk om kan maken en zélf er iets aan doe dat ik geen last meer ondervind. In mijn ogen is dat namelijk heel sociaal, zelf mijn ergernissen oplossen, ipv me overal maar aan ergeren en anderen daarom dingen te lopen verbieden. :)
Echt, jou hond loopt in mijn tuin en ik breng hem zonder morren naar jou terug en ruim ook zonder morren zijn oliebol op, mijn kat loop door jou tuin en jij begint te krijsen over wat dat beest daar doet en dat ik mijn verantwoordelijkheid moet nemen door hem binnen op te sluiten zodat hij niet in jou tuin kan schijten. Wie is dan de sociaalste van de 2?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:45

femo schreef:
typisch dat de mensen die zich niet storen aan loslopende katten, echt nooit het zelfde probleem hebben als jij.

en nee, ook niet mensen met kleine kinderen. stukje aanpassing zal een stuk fijner zijn voor iedereen.

of wil je straks ook al dat vossen allemaal weg moeten omdat ze ook wel eens jagen op beestjes in de tuin?

Vossen hadden we geen last van, en dat zijn wilde dieren.
Daarnaast heeft een vos geen zeikerd van een eigenaar die (ondanks dat een vos in jouw tuin loopt) verbied om hem te voeren, je rekening moet houden met zijn dieet en dat stroom op de schutting tegen zijn kat heel zielig is.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:45

Urielle schreef:
Tigra_ schreef:

Vangen wel, maar voeren niet!
En ja, je kunt voer buitenzetten voor vreemde katten. Ik kan ook hondenbrok laten slingeren of net als je bij het strand vaak ziet: volgekakte babyluiers zodat iemands hond daarop duikt bij het uitlaten en de eigenaar daarvan heel blij gaat zijn met me :+ Of ik mik al mijn groentenafval net buiten je wei waar je paard het door de draad op gaat staan vreten, had je maar moeten zorgen dat je paard niet met zijn neus buiten de omheining kan. Kun je allemaal doen maar waarom zou je dat doen???

Als je zwerfkatten in je omgeving hebt en je wil ze graag eten geven moet je dat toch zelf weten als dan toevallig de kat van 3 huizen verder het eten ook lekker vind is dat niet het probleem van degene die voert.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:48

Cerera schreef:
xx_Horsiex schreef:

Tegenwoordig geen fatsoen meer? :D 50 jaar geleden (vroeger dus, tegenstelling van tegenwoordig) was er niemand die zijn kat binnenhield, dus dat tegenwoordig is in jou zin geheel misplaatst. Maar ja, toen ergerden mensen zich niet overal aan en dachten niet alleen aan zichzelf en wat zij wel of niet wilden. Toen hadden de mensen nog wel het besef, dat je samen een samenleving vormt, en het dus samen moet redden ipv individueel, en vooral zorgen dat niemand ergens last van heeft hoor. :j
Blijf het toch vreemd vinden dat ik onfatsoenlijk ben, omdat ik me niet overal druk om kan maken en zélf er iets aan doe dat ik geen last meer ondervind. In mijn ogen is dat namelijk heel sociaal, zelf mijn ergernissen oplossen, ipv me overal maar aan ergeren en anderen daarom dingen te lopen verbieden. :)
Echt, jou hond loopt in mijn tuin en ik breng hem zonder morren naar jou terug en ruim ook zonder morren zijn oliebol op, mijn kat loop door jou tuin en jij begint te krijsen over wat dat beest daar doet en dat ik mijn verantwoordelijkheid moet nemen door hem binnen op te sluiten zodat hij niet in jou tuin kan schijten. Wie is dan de sociaalste van de 2?

Ik vind het inderdaad getuigen van onfatsoen dat jij je dieren maar in het wilde weg laat lopen waardoor ik er vervolgens last van heb. Ik zorg bij voorbaat dat mijn dieren niet in andermans tuin kunnen komen, niet bij hun dingen kunnen vernielen en niet voor overlast kunnen zorgen. Dat is fatsoen. Het is fatsoenlijk dat ik mijn verantwoording neem voor mijn dieren en niet met het vingertje naar andere wijs dat zij maar moeite moeten doen om mijn dieren buiten hun deur te houden en dat ze niet moeten zeiken.

Maar zoals iemand al eerder zei, dit soort discussies kom je nooit uit. Zeker niet zolang mensen de verantwoording voor hun beesten niet nemen. Maar vervolgens wel janken als de kat platgereden op straat ligt of nooit meer naar huis komt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:50

Zwerfkatten had ik idd niet aan gedacht Tigra_ (die zie je hier niet nl.)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:55

TS miss. voert helemaal niemand je kat,maar gaat je kat zelf ergens naar binnen via een kattenluik en eet daar de bakjes leeg? Hier komen ook enkele katten s'nachts binnen en eten de kattenbakjes leeg.Als er toevallig nog een stukje vlees in de pan ligt [vergeten] pikken ze dat ook weg.
Ik jaag vreemde katten wel uit me tuin,maar ze blijven gewoon komen.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:59

Ook dat gebeurd mij hier niet in de polder Horsie :) Woonde ik in de bebouwde kom met een weg voor het huis, dan kwamen mijn katten niet buiten, idd omdat ik niet wil dat ze platgereden worden. Overal maar over zeuren omdat je er "last" van hebt en je sommige dingen gewoon heel simpel op kunt lossen zonder ergernis, maar ervoor kiest om er een heel probleem van te maken (want zoals ook gezegd, heel je tuin draait op stront, ik geloof idd ook niet dat iedereen regelmatig in katten stront grijpt tijdens het tuinieren, want dat is mij dus nog NOOIT overkomen, ondanks dat hier genoeg katten schijten, en als dat echt zo erg zou zijn, zou ik dat zelf ook inmiddels minstens 1 keer ondervonden moeten hebben) en te eisen dat iedereen maar rekening met jou moet houden, is minstens zo asociaal. Katten mogen niet los, want daar hebben de buren last van, een feestje/bbq op het terras mag niet want daar hebben de buren last van, aan je auto klussen op de oprit mag niet want daar konden de buren wel eens last van hebben, vooral niet te vroeg het gras maaien want daar hebben de buren last van, misschien ben ik wel surinaams en ruikt het eten dat ik klaarmaak sterk, niet meer doen, daar konden de buren wel eens last van hebben, huilt mijn zoontje? Snel stil, denk aan de buren! Mijn buurman klaagt al dat ik naar binnen sta te kijken als hij achter de pc zit, terwijl hij zélf zijn pc voor het raam zet, waar ik moeilijk omheen kan kijken als ik naar de brievenbus ben geweest en terug naar huis loop (hij heeft serieus gevraagd of we de heg wel niet willen snoeien daarom :') ) Over mijn katten heb ik dan echter weer nog nooit een klacht gehoord. Overigens pluk ik ook regelmatig zijn hond uit onze tuin, omdat 1 van mijn katten dan achter de hond aanzit en de hond plat op grond ligt, dat vind ik zielig dus pak het beest en breng hem terug.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:03

Cerera schreef:
Ook dat gebeurd mij hier niet in de polder Horsie :) Woonde ik in de bebouwde kom met een weg voor het huis, dan kwamen mijn katten niet buiten, idd omdat ik niet wil dat ze platgereden worden. Overal maar over zeuren omdat je er "last" van hebt en je sommige dingen gewoon heel simpel op kunt lossen zonder ergernis, maar ervoor kiest om er een heel probleem van te maken (want zoals ook gezegd, heel je tuin draait op stront, ik geloof idd ook niet dat iedereen regelmatig in katten stront grijpt tijdens het tuinieren, want dat is mij dus nog NOOIT overkomen, ondanks dat hier genoeg katten schijten, en als dat echt zo erg zou zijn, zou ik dat zelf ook inmiddels minstens 1 keer ondervonden moeten hebben) en te eisen dat iedereen maar rekening met jou moet houden, is minstens zo asociaal. Katten mogen niet los, want daar hebben de buren last van, een feestje/bbq op het terras mag niet want daar hebben de buren last van, aan je auto klussen op de oprit mag niet want daar konden de buren wel eens last van hebben, vooral niet te vroeg het gras maaien want daar hebben de buren last van, misschien ben ik wel surinaams en ruikt het eten dat ik klaarmaak sterk, niet meer doen, daar konden de buren wel eens last van hebben, huilt mijn zoontje? Snel stil, denk aan de buren! Mijn buurman klaagt al dat ik naar binnen sta te kijken als hij achter de pc zit, terwijl hij zélf zijn pc voor het raam zet, waar ik moeilijk omheen kan kijken als ik naar de brievenbus ben geweest en terug naar huis loop (hij heeft serieus gevraagd of we de heg wel niet willen snoeien daarom :') ) Over mijn katten heb ik dan echter weer nog nooit een klacht gehoord. Overigens pluk ik ook regelmatig zijn hond uit onze tuin, omdat 1 van mijn katten dan achter de hond aanzit en de hond plat op grond ligt, dat vind ik zielig dus pak het beest en breng hem terug.

Bij al het bovengenoemde heb ik geen problemen, alleen voor het feit dat de katten hier in de buurt wel degelijk onze tuin gebruiken als kattenbak. Geloof je mij niet? Kom maar kijken. En omdat iets jou niet overkomt, betekent het nog niet dat het andere dan niet overkomt.

femo

Re: Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:04

prima, maar katten begraven hun stront, dus heb je er echt werkelijk zoveel last van?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:05

Cerera schreef:

Hoe vaak schijt andermans hond in jouw tuin dan? Want dat vind ik ook niet kunnen en mag mijn hond ab-so-luut niet.
Ik heb hier nooit honden in de tuin (behalve mijn eigen). Mijn tuin is ook dicht. Katten klimmen overal overheen dus tja.. die komen wel als ze mijn hond een tijdje niet in de tuin hebben gezien (wij hebben een voliere).
Ik hou van alle dieren, echt heel veel, maar katten schijt in de tuin of je zandbak vind k toch ook niet zo leuk, en dode vogels in de voliere ook niet.

Een loslopende hond die in mijn tuin zou staan, zou ik direct de pening van aflezen (als deze die heeft) en de eigenaar bellen.
Sowieso heb ik nog nooit honden die ik vond weggejaagd. Laatst weer 2 op de snelweg gevonden. 1 was aangereden de ander bleef bij hem staan waken..
Dit zelfde ook al is voor een katje gedaan die mijn praktijkruimte binnenkwam, op schoot kroop. Omdat ik allergisch ben heb ik hem op een stoel gelegd. Van de overburen hoorde ik dat ie al 3 dagen hier rond liep.
Ik ben direct met kat en al naar DA gereden (niezend en proestend) en heb de chip uit laten lezen. De eigenaar was de kat idd kwijt.

Maar een dier van een ander voeren, nee, dat zou ik niet doen. je weet dan dat de kat bij je blijft, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Laatst bijgewerkt door IMJ op 13-12-13 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt