kraaiende haan in woonwijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Re: kraaiende haan in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:11

Mijn honden blaffen nooit, en zeker nooit door als ik niet thuis ben. Nou woon ik hier al 12 jaar en ik heb al die tijd al honden.

Belde toch een week of 6 terug mijn buurvrouw mij dat ze last had van mijn honden omdat die grote zo aan het blaffen was en dat ik dat maar op moest lossen want ik had ook geen last van hun en ze wenste geen last te hebben van mijn honden. Ik was toen ver weg en kon niet naar huis komen. Toen ze niet op hield met vinden dat die hond moest stoppen met blaffen heb ik maar tegen haar gezegd dat ik het wel op ga lossen en dat ik hem de dag erna zou laten afmaken.
Toen was het even stil aan de andere kant want dat was niet de oplossing vond ze. Nou vond ik wel, ik kan niet stoppen met werken omdat een hond voor het eerst van zijn leven een keer aan het blaffen is, en als ik zeker wil weten dat hij dat nooit meer doet en zij er niet last van heeft dan is dat de enige optie. Was ze het niet mee eens.

Sindsdien praat ze niet meer met me, lekker rustig! Maar mij lastig vallen omdat er een keer iets aan de hand is gaat ze ook niet meer doen.

Bij thuiskomst bleek dat hij zichzelf in het toilet had opgesloten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:19

Ik vind dat je erg onbeschoft bent geweest. Heel stoer, maar je buurvrouw had wel gewoon gelijk. Maakt niet uit wat voor situatie het was, of die hond daar wat aan kon doen of niet, feit blijft dat ze wel dégelijk een goede reden had om te bellen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:30

Als het blaffers zouden zijn heeft ze gelijk, als mijn honden voor overlast zouden zorgen heeft ze gelijk. Maar ze heeft voor het eerst in 12 jaar een keer last van mijn hond, en dan hoef je niet op hoge poten op te bellen alsof ze je leven verruïneren. En ZEKER niet doorblaten over dat het opgelost moet worden, iets wat ik alleen kan doen als ik thuis kom.

Dat had ze ook anders kunnen brengen, sterker nog ze had ook kunnen gaan kijken wat er aan de hand was omdat het niet gewoon gedrag is en dan had zij hem ook uit het toilet kunnen halen.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:38

GamblersCup schreef:
Ik vind dat je erg onbeschoft bent geweest. Heel stoer, maar je buurvrouw had wel gewoon gelijk. Maakt niet uit wat voor situatie het was, of die hond daar wat aan kon doen of niet, feit blijft dat ze wel dégelijk een goede reden had om te bellen.

Er zit een verschil in 'zoek een oplossing want ik heb er last van' en 'hoe komt het dat je hond blaft?'.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:50

Wat zijn er toch veel intolerante mensen hier op bokt, zeg. -O-

Ik neem aan dat die mensen geen dieren hebben, zéker geen kinderen en zelf altijd en eeuwig muisstil zijn, want stel je voor dat iemand last van je krijg.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:56

Hier in onze buurt zijn ook pauwen, hanen, honden en ook katten in de paartijd die voor lawaai zorgen s'nachts. Soms een uiltje dat ik s'nachts hoor (vind ik zelfs prachtig om te weten dat ze er zijn), maar echt waar...ik verdraag die geluiden allemaal hoor, zijn veel ergere dingen in de wereld dan dat. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:56

Victory-Boy schreef:

Ik neem aan dat die mensen geen dieren hebben, zéker geen kinderen en zelf altijd en eeuwig muisstil zijn, want stel je voor dat iemand last van je krijg.

Ik wil geen last hebben van andere mensen, buiten wat redelijk is om. Daar staat tegenover dat ik altijd probeer te zorgen dat andere mensen geen last hebben van mij. Ik draai geen muziek in huis (hooguit een heel licht plingeltje tijdens het studeren). Mijn huisdieren zijn stil (vissen, cavia's). Als ik een feestje geef dan stop ik van te voren briefjes in de bus bij de buren. Ik heb een harde vloer in een flat, maar daar wel een goede ondervloer onder liggen en ik draag nooit schoenen in huis (en verzoek mijn bezoek dat ook uit te doen). Ik heb geen kinderen en de kans dat ze er gaan komen is ook klein.

Ja, ik ben dus wel actief bezig overlast te voorkomen ja. Leuk dat je het opmerkt!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:04

gelukkig is hier de haan van de buren na een tijdje in de soep gegaan..
door hun zelf dan he :') (niet door mij)
verschrikkelijk die herrie.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:09

Moderatoropmerking:
zullen we in dit topic even níet een hele discussie starten of een haan al dan niet overlast is en dat TS er al dan niet maar "gewoon aan moet wennen"? TS vraagt wat ze aan deze situatie kan doen en níet of ze zich misschien wel aanstelt. Graag ontopic blijven

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 21:25

Ik ga me hier ook niet meer verdedigen.
Dat hij me nu 's ochtends wakker kraait kan ik nog wel mee leven, maar dat zal in de zomer een stuk voeger zijn. Daarnaast hoef ik hem niet de hele dag te horen dat vind ík wel overlast.

Ik vroeg om oplossingen, naast het hok verduisteren, zodat we die ook kunnen aandragen bij de eigenaar.

Jazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:30

Ik heb je een oplossing voorgesteld,praat even met je buurman.
Hij zal hier ook wel begrip voor opbrengen,spreek gewoon de tijd af dat de haan buiten gaat 's morgens.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:03

naomi_g1998 schreef:
Ja want ik heb zelf ook een hond en ik weet hoeveel je van zom beest kan houden. Bovendien is dat blaffen te verhelpen.

zou je dat ook tegen die aso's 2 straten verderop willen zeggen met hun kl*te keffer die er om 7 uur al word uitgegooid in de tuin om elk voorbijgaande wezen helemaal verrot te blaffen? En laat die tuin nou net aan het uitlaatrondje van de hele buurt liggen.... die stopt niet met blaffen hoor :+

Wij wonen op ruim 50 meter, minimaal, afstand van deze poedersuiker, maar als wij er al wakker van worden wil ik niet weten hoe vaak die buren wakker worden. Dit gaat al een jaar zo door. Moeten we dan ook maar bedenken dat het maar een hond is waar ze heel veel van houden en dat wij maar rekening moeten houden met het feit dat we in een woonwijk wonen waar honden zitten? :') in mijn straat zitten meerdere honden, daar heb ik geen last van.

TS, heel vervelende situatie, ik zou het gewoon even bespreken met de beste man :)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 06:50

En blijkbaar ben je nog steeds niet wezen praten met je buurman............. en hier emmer je maar door.....

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 07:12

Ik woon aan de rand van een woonwijk, dus achter ons begint het bos en landerijen.Dat scheelt natuurlijk wel. Wij hebben ook een haantje(klein ras,weinig herrie) en hier heb ik nog nooit iemand over horen klagen. Sterker nog, nadat onze buren aan beide kanten onze haan en kippen hoorden hebben ze zelf ook kippen en een haan genomen.Zo kan het dus ook. Je kan er ook een hoop aan doen om het geluid te beperken, maar het moet wel een beetje van 2 kanten komen vind ik. Ik loop ook niet direct te zeuren als de kinderen van de buren herrie hebben, of als de buurman de hele dag met zijn hogedrukreiniger loopt te klieren. Het is een beetje geven en nemen.
Verduisteren is een optie, en de binnenkant van het hok bekleden met geluidsabsorberende isolatie helpt ook wel wat.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 07:26

Oh joh, 7u pas.. :D De haan van onze overburen begint zelfs nu nog al om 4u. :D
Nu hoor ik hem niet meer maar mijn vriend is dus om 4u wakker elke ochtend.. Went vanzelf.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:21

Wij hebben zelf een haan gehad wat een ramp zeg. Dat beest begon zelfs in de winter om 4 uur al te kukelen en hield niet op hoor. Jullie zeggen, dat went wel, nou dat wende écht niet. Uiteindelijk werd meneer ook agressief en hebben we hem weg gedaan. Ik heb des tijds wel gekeken naar een castratie voor een haan, daarmee zou hij én niet meer agressief zijn én niet meer kukelen, misschien kun je dat aan je buurman voorstellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:29

Hier liepen ook een tijdje een kip en een haan, los.. Leuk als je met je auto of scooter ineens moet uitwijken omdat ze over straat lopen..
Mensen zijn er ook wel op aangesproken maar er gebeurde niets, kip is uiteindelijk door een buurthond gepakt en de haan is verdwenen, wie daar verantwoordelijk voor was geen idee maar hij is nooit meer teruggekeerd..
Lekker rustig was het toen en het scheelde wel wat bijna ongelukken.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:34

Ik zit op mijn werkkamer te luisteren naar onze heerlijk kraaiende haantjes (ja 2! en die gaan flink tegen elkaar op) en ben heel blij dat onze buren het wel prima vinden. Heurt derbie zeggen ze in Groningen.

Maar ik woon dan wel in een dorp met 1500 inwoners en niet in een stad waar melk uit een fabriek komt en de biefstukken geoogst worden van de biefstukstruik.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 09:12

Bedankt iederen die normaal reageerd en meedenkt naar een oplossing.
Ben benieuwd of er iets uit het gesprek komt met de buurman!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:37

Vjestagirl schreef:
Victory-Boy schreef:

Ik wil geen last hebben van andere mensen, buiten wat redelijk is om. Daar staat tegenover dat ik altijd probeer te zorgen dat andere mensen geen last hebben van mij. Ik draai geen muziek in huis (hooguit een heel licht plingeltje tijdens het studeren). Mijn huisdieren zijn stil (vissen, cavia's). Als ik een feestje geef dan stop ik van te voren briefjes in de bus bij de buren. Ik heb een harde vloer in een flat, maar daar wel een goede ondervloer onder liggen en ik draag nooit schoenen in huis (en verzoek mijn bezoek dat ook uit te doen). Ik heb geen kinderen en de kans dat ze er gaan komen is ook klein.

Ja, ik ben dus wel actief bezig overlast te voorkomen ja. Leuk dat je het opmerkt!

Halelujah kan jij niet naast mij komen wonen ??

Mijn buren denken ook dat alles maar geoorloofd is, feestjes tot diep in de nacht ( en nee niet 1x per jaar een verjaardagsfeestje )... Terwijl ik alles probeer zodat mensen mij niet horen.

Mijn andere buren spelen gitaar en ja dat hoor ik ook maar die stoppen wel gewoon uiterlijk rond 21:30 en komen zelf vragen of ze overlast veroorzaken...

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:49

geklaag, maar zelf op die meneer afstappen doet ze niet,
dat mag haar man doen.

Houd toch op en accepteer dat die mensen plezier hebben aan die haan...
en al helemaal niet doen alsof een haan geen waarde heeft.. pff.
er zijn een heleboel redenen waarom je een haan bij de kippen zet.
ten eerste misschien wil die man wel broeden en kuikentjes
ten 2e het bevorderd de eieren leg, enja daarom hebben veel mensen dus ook een haantje
ten 3e het is beter in de hierarchie in de kippengroep, er is een baas..
en ga zo maar door tot reden nummer 50 en daar ergens achteraan is de reden dat die man hem als wekker gebruikt :')

En als je echt wil dat het ophoudt, ga met voorstellen naar die man
zoals het zeggen kunt u hem snachts opsluiten op stok zodat hij op zijn minst in het donker zit tot 9uur, dat hij daarna maar kraait..

en owja, als je geen last wil hebben van mensen,
ga dan op een hutje in de hei wonen of op zijn minst niet in een woonwijk :)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:46

KingYasFenn schreef:
en owja, als je geen last wil hebben van mensen,
ga dan op een hutje in de hei wonen of op zijn minst niet in een woonwijk :)

Als je geen zin hebt om rekening te houden met een ander, moet je niet in een woonwijk gaan zitten.
Er zijn wetten en regels...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:18

Die wetten en regels verschillen per gemeente, die zijn niet zo algemeen als je zou denken.

Ik vind wel dat het verschil maakt of de woonwijk boerenland heeft ingepikt en er dus vlak omheen of zelfs erin ook nog boerderijen staan of dat het volkomen stads is en er zijn mensen plots boerderijdieren gaan houden.
Ik vind nl dat boerderijdieren niet echt thuishoren in achtertuinen van stadswijken.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 08:50

Lusitana schreef:
Die wetten en regels verschillen per gemeente, die zijn niet zo algemeen als je zou denken.

Ik vind wel dat het verschil maakt of de woonwijk boerenland heeft ingepikt en er dus vlak omheen of zelfs erin ook nog boerderijen staan of dat het volkomen stads is en er zijn mensen plots boerderijdieren gaan houden.
Ik vind nl dat boerderijdieren niet echt thuishoren in achtertuinen van stadswijken.

kipjes zijn voor mijn gevoel niet echt een boerderij dier..
maar dat is mijn mening misschien.
ik bedoel eerst had iedereen zowat kippen voor hun eieren.
nu begint weten wat je eet in te komen en willen mensen weer hun eigen kipjes ;)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 09:13

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... 842203.ece

http://www.vandaag.nl/denhelder/nieuws/ ... er-wankelt

Waar mensen zich al niet aan kunnen storen, vreselijk dat je zo ver weg van alles staat dat er over een kraaiende haan gemiept wordt!! Wat ben ik blij dat ik niet zo ben!!!

Oh, en over het houden van koeien, paarden, schapen houden in de bebouwde kom. Ik nodig degene uit die meent dat je deze dieren ook niet in de bebouwde kom houdt, hoeven maar 5 minuutjes met de auto en dan zul je zien hoe vaak deze dieren WEL in de bebouwde kom gehouden worden........en dan ook nog zonder gezeur van de buren. :oo
Laatst bijgewerkt door Bassenqua op 14-12-13 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt