Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
GamblersCup schreef:Ik vind dat je erg onbeschoft bent geweest. Heel stoer, maar je buurvrouw had wel gewoon gelijk. Maakt niet uit wat voor situatie het was, of die hond daar wat aan kon doen of niet, feit blijft dat ze wel dégelijk een goede reden had om te bellen.
Victory-Boy schreef:Wat zijn er toch veel intolerante mensen hier op bokt, zeg.![]()
Ik neem aan dat die mensen geen dieren hebben, zéker geen kinderen en zelf altijd en eeuwig muisstil zijn, want stel je voor dat iemand last van je krijg.
naomi_g1998 schreef:Ja want ik heb zelf ook een hond en ik weet hoeveel je van zom beest kan houden. Bovendien is dat blaffen te verhelpen.

in mijn straat zitten meerdere honden, daar heb ik geen last van.
De haan van onze overburen begint zelfs nu nog al om 4u. 
Vjestagirl schreef:Victory-Boy schreef:Wat zijn er toch veel intolerante mensen hier op bokt, zeg.![]()
Ik neem aan dat die mensen geen dieren hebben, zéker geen kinderen en zelf altijd en eeuwig muisstil zijn, want stel je voor dat iemand last van je krijg.
Ik wil geen last hebben van andere mensen, buiten wat redelijk is om. Daar staat tegenover dat ik altijd probeer te zorgen dat andere mensen geen last hebben van mij. Ik draai geen muziek in huis (hooguit een heel licht plingeltje tijdens het studeren). Mijn huisdieren zijn stil (vissen, cavia's). Als ik een feestje geef dan stop ik van te voren briefjes in de bus bij de buren. Ik heb een harde vloer in een flat, maar daar wel een goede ondervloer onder liggen en ik draag nooit schoenen in huis (en verzoek mijn bezoek dat ook uit te doen). Ik heb geen kinderen en de kans dat ze er gaan komen is ook klein.
Ja, ik ben dus wel actief bezig overlast te voorkomen ja. Leuk dat je het opmerkt!
Lusitana schreef:Die wetten en regels verschillen per gemeente, die zijn niet zo algemeen als je zou denken.
Ik vind wel dat het verschil maakt of de woonwijk boerenland heeft ingepikt en er dus vlak omheen of zelfs erin ook nog boerderijen staan of dat het volkomen stads is en er zijn mensen plots boerderijdieren gaan houden.
Ik vind nl dat boerderijdieren niet echt thuishoren in achtertuinen van stadswijken.