Kind te ruw dus honden moeten weg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:22

Relaxed schreef:
Pletje123 schreef:
Relaxed: Een discussie bedoel ik verbaal ;)

Het doet er toch helemaal niet toe hoe de discussie is? Ik vind het gewoon nergens op slaan dat als je geen kinderen hebt, je ook niet zou weten hoe en wat.. Alsof kinderen hebben en moeder zijn 1 of andere bijzondere kunst is waar je alleen verstand van hebt als je het zelf bent.. :n

Het is de ervaring die leert dat het anders is dan je vooraf denkt. Maar goed. Dat is een andere discussie.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:24

Pletje123 schreef:
Als de hond een fijner en rustiger thuis krijgt.. waarom is dat dan zielig? :)

Ik ben misschien heel mutsig, maar ik kan me niet voorstellen dat mijn hond (nouja die van mijn ouders...) ergens anders nog happy kan zijn.... Beest is al 13... En ik ga er even vanuit dat de mensen de hond vaak ook al lang hebben... Een hond hecht zich toch aan een baasje... En een jongere hond kan misschien best nog wel goed aan een andere baas wennen...

Maar het is vooral sneu dat zo'n beest uit zijn vertrouwde omgeving wordt weggehaald.. Niet dat het beest er per se slechter van zou worden :p

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:25

Dat ben ik niet met je eens marjan19. Ik heb lieve dochters, die met respect met een hond omgaan en toch hebben ze weleens aan een staartje of oortje getrokken, puur om te kijken of dat ook pijn deed. Klinkt luguber, haha, maar zo zijn kinderen. Dat bedoelen ze niet eens verkeerd, zij schatten niet in hoe dat voor een dier overkomt, maar toch doen ze soms iets doms. Ken een verhaal van een collega (wel meer, maar even een voorbeeld) die fokte grote honden, zijn kinderen kenden niet anders, liepen veel shows, trainingen af etc en gingen heel respectvol met de dieren altijd om. Toch presteerde zijn zoon, toen 8, om eens te kijken wanneer je met een schaar in zijn oortje zou knippen, dat pijn zou doen.. Hoe verzin je het, die jongen wist natuurlijk best dat hij verkeerd zat en verder echt een aardig knulletje, maar die dingen komen soms ineens spontaan bij een kind op. Zijn vader was flink teleurgesteld en had het niet van zijn zoon verwacht, maar zo zie je maar weer. Kinderen en dieren blijven onvoorspelbaar op dat gebied. Niet om het goed te praten, hopelijk weten mijn dochters toch echt beter en anders zou er wat voor ze zwaaien, maar om aan te geven dat het wel kan gebeuren, ondanks alle regels die je kind mee krijgt.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:26

wemkelover schreef:
Tsja ik vind niet dat een hond zomaar mag uithalen als ze een keer aan hun staart getrokken worden door een kindje van een jaar. Die kinderen moeten het natuurlijk nog wel leren, maar die snappen het gewoon nog niet. Als de kinderen veel ouder zijn en wel in staat zijn om te snappen ja dat mogen die kinderen ook wel eens op een flikker krijgen.

vaak halen ze niet zomaar uit maar geven ze voldoende signalen om aan te geven dat ze iets niet leuk vinden denk aan likken om de bek

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 21:27

Mag ik trouwens nog even een aanvulling doen.. Valt me net te binnen dat ik een misschien niet heel onbelangrijk detail vergeten was.

De hond die dus hapt, is een hond die zij enkele jaren geleden overgenomen hebben van mensen die ook een kind hadden dat niet met de hond om kon gaan. Vind het dan wel erg dubbel dat hij bij hun nu ook ineens weg moet terwijl ze het wisten en al jaren een grote kinderwens hadden(werden heel moeilijk zwanger dus je kan je voorstellen dat toen het eindelijk lukte ze natuurlijk heel blij waren maar daarom nog banger dat er wat gebeurt oid).
De andere hond begint ook al aardig op leeftijd te raken.
Gaat over een Beagle en een Jack Russel(de jack russel 'bijt'/hapt dus).

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:28

Lianne86 schreef:
Pletje123 schreef:
Als de hond een fijner en rustiger thuis krijgt.. waarom is dat dan zielig? :)

Ik ben misschien heel mutsig, maar ik kan me niet voorstellen dat mijn hond (nouja die van mijn ouders...) ergens anders nog happy kan zijn.... Beest is al 13... En ik ga er even vanuit dat de mensen de hond vaak ook al lang hebben... Een hond hecht zich toch aan een baasje... En een jongere hond kan misschien best nog wel goed aan een andere baas wennen...

Maar het is vooral sneu dat zo'n beest uit zijn vertrouwde omgeving wordt weggehaald.. Niet dat het beest er per se slechter van zou worden :p

Maar bij jou is de hond happy Lianne, in dit geval niet, dan lijkt het me een prima oplossing. Als de hond zich gelukkig zou voelen, was er denk ik ook niet zo'n probleem en ik neem ook aan dat de eigenaren dit wel aan het hart gaat.

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:29

Wij hebben een dochter van twee die gek is op dieren en een duitse jachtterrier die een hekel heeft aan kinderen onder de +/-8 jaar.

Ik snap heel goed dat ze de hond weg doen als ze denken dat hun kind niet veilig is. Wie zijn schuld dit ook is. Het is erg kort door de bocht om te zeggen, dan moet je je kind maar goed opvoeden.

Onze dochter luisterd gelukkig heel goed en laat ik ze nooit alleen samen. Het is wel jammer voor de hond hij geirriteerd raakt door mijn dochter en voor mijn dochter dat ze hem niet kan aaien en knuffelen.
Daarin tegen is de hond overdag aan het werk en ligt mijn dochter om 7 uur alweer in bed.

Als je kinderen hebt en je ziet dat er tanden bloot gaan voor hun gezicht, ga je toch ernstig nadenken wat belanger is en of je de situatie onder controle kan houden.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:29

Das indd wel dom ja, als je het van te voren weet dat het problemen geeft met kinderen moet je er niet aan willen beginnen.

edit : reageerde op ts, maar jullie waren sneller.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:30

Ik verbaas me er steeds weer over hoe weinig genuanceerd sommige mensen denken. Of kinderen en dieren samen gaan hangt volgens mij van veel te veel factoren af: karakter van het kind, karakter van de hond, manier van opvoeden van kind en hond, vroegere ervaringen van de hond met kinderen,...

Het hoeft maar op één punt mis te gaan -en nee, dat ligt dus niet per definitie aan het punt opvoeding- en er kan een gevaarlijke situatie ontstaan. Soms is de beste oplossing dan inderdaad om voor het dier een goed nieuw huis te zoeken. Jammer voor het dier, inderdaad, maar niemand kan in de toekomst kijken.

Dat zulke beslissingen niet lichtvaardig mogen genomen worden en soms inderdaad genomen worden is natuurlijk erg sneu voor het betreffende dier. Maar ik denk dat er in de meeste gevallen goed over is nagedacht, anders hadden deze mensen hun dier al wel weg gedaan vóór het kind geboren was. :)*

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:31

AfricanLady schreef:
wemkelover schreef:
Tsja ik vind niet dat een hond zomaar mag uithalen als ze een keer aan hun staart getrokken worden door een kindje van een jaar. Die kinderen moeten het natuurlijk nog wel leren, maar die snappen het gewoon nog niet. Als de kinderen veel ouder zijn en wel in staat zijn om te snappen ja dat mogen die kinderen ook wel eens op een flikker krijgen.

vaak halen ze niet zomaar uit maar geven ze voldoende signalen om aan te geven dat ze iets niet leuk vinden denk aan likken om de bek

de vraag is of een klein kind dat oppakt.Ik heb zelf geen kinderen...wel kleinkinderen.(klinkt niet echt logisch :+ )Toen die klein waren,drie en twee jaar liet ik ze geen moment alleen met mijn honden.(6 stuks)En dat was niet omdat ik mijn honden niet vertrouwde maar, ik vertrouwde de kinderen niet ;)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:31

Maar dat andere huisje is toch niet zomaar even gevonden? Geloof daar niet zo in. Of dat maar enkeltje asiel? En jou hond neemt dat misschien wel een plekje in van een asielhond. Vind dat er niet te makkelijk over gedacht moet worden, even naar een ander huisje.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:33

Mijn kinderen weten bv dat ze nooit bij de paarden mogen en toch is het wel eens gebeurd dat ik er 1 in het weiland vond (ja maar de bal/vlieger ging er in, de kitten liep richting paard, ik zag een leuk bloempje enz).
Dat gebeurd en dat mag absoluut niet, maar ja daar zijn het wel kinderen voor (wil niet zeggen dat ze geen straf krijgen!).
Kinderen doen nu eenmaal wel eens dingen voordat ze nadenken.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 11-12-13 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

marjan19

MightyMike schreef:
Dat ben ik niet met je eens marjan19. Ik heb lieve dochters, die met respect met een hond omgaan en toch hebben ze weleens aan een staartje of oortje getrokken, puur om te kijken of dat ook pijn deed. Klinkt luguber, haha, maar zo zijn kinderen. Dat bedoelen ze niet eens verkeerd, zij schatten niet in hoe dat voor een dier overkomt, maar toch doen ze soms iets doms. Ken een verhaal van een collega (wel meer, maar even een voorbeeld) die fokte grote honden, zijn kinderen kenden niet anders, liepen veel shows, trainingen af etc en gingen heel respectvol met de dieren altijd om. Toch presteerde zijn zoon, toen 8, om eens te kijken wanneer je met een schaar in zijn oortje zou knippen, dat pijn zou doen.. Hoe verzin je het, die jongen wist natuurlijk best dat hij verkeerd zat en verder echt een aardig knulletje, maar die dingen komen soms ineens spontaan bij een kind op. Zijn vader was flink teleurgesteld en had het niet van zijn zoon verwacht, maar zo zie je maar weer. Kinderen en dieren blijven onvoorspelbaar op dat gebied. Niet om het goed te praten, hopelijk weten mijn dochters toch echt beter en anders zou er wat voor ze zwaaien, maar om aan te geven dat het wel kan gebeuren, ondanks alle regels die je kind mee krijgt.

Dat snap ik, was misschien wat kort door de bocht van mezelf. Maar hoe reageerde de hond toen het wel een keer aan het oortje getrokken werd? Hapte het toen direct of waarschuwde het eerst? Daar zit ook nog verschil in vind ik. Een waarschuwing van de kan van de hond vind ik wel op z'n plaats als het kind aan oor of staart trekt. Als iemand aan mijn haar trekt zal ik namelijk ook flink waarschuwen zodat het niet nog een keer gebeurd.

Dat een kind van 8 uberhaupt de kans krijgt om met een schaar in een oor van een hond kan knippen vind ik niet normaal, maar dat zal wel aan mij liggen. Ik heb geen kinderen natuurlijk, maar laat je een kind in z'n eentje met een schaar spelen? Lijkt mij namelijk dat dit aan de keukentafel gebeurd onder toezicht? Neem aan dat je zon kind niet met een schaar door het huis laat lopen...

MightyMike

Dat sterkt jouw kant van het verhaal natuurlijk weer SuperAssie.. Dan nog, niemand kan in de toekomst kijken en niemand hoopt op zo'n situatie, misschien raak je wel nooit zwanger. De hond heeft het in ieder geval de laatste paar jaar prima gehad denk ik dan, maar wanneer het nu niet gaat, moet je in het nu leven. Vind het altijd zo jammer dat deze mensen zichzelf niet kunnen verdedigen en het een klinisch verhaal blijft van een kant, maar niemand weet hoe het daar in huis gaat. Ik begrijp je gedachte dat het misschien te snel weggedaan wordt, maar dan nog, laat deze mensen gewoon een super nieuwe plek voor dit hondje zoeken. Hoe zou je er over denken dat wanneer het uiteindelijk wel tot een bijtincident komt en de hond naar de da voor een spuitje gebracht wordt? Misschien zijn deze mensen in het verleden toen er nog geen kinderen waren wat naief geweest ten opzichte van dit hondje en een mogelijke kinderwens, maar ik vind deze oplossing wel verantwoordelijk. Ze kunnen nu niet veel anders meer lijkt me zo, wanneer het niet loopt.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:36

MightyMike schreef:
Lianne86 schreef:

Maar bij jou is de hond happy Lianne, in dit geval niet, dan lijkt het me een prima oplossing. Als de hond zich gelukkig zou voelen, was er denk ik ook niet zo'n probleem en ik neem ook aan dat de eigenaren dit wel aan het hart gaat.

Het is ook niet dat de hond niet gelukkig zal gaan worden, maar ik blijf het gevoelsmatig (jaja... puur gevoelsmatig) een soort van dumpen vinden :S En voor een hond is het gewoon heel erg wennen..

Maar er staat ook niet in dat ik het slecht vind, of niet vind kunnen :$ maar gevoelsmatig.. tjah...

Snap mensen ook echt wel die het doen.. Maar vanuit die hond gedacht, komt er gewoon een nieuw iemand in de roedel en mjah... En snap ook wel dat het geen makkelijke beslissing is... (Alhoewel... voor sommige :S)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:37

ik denk dat als ik die hond was ,erg graag naar een huis zou willen ZONDER kinderen :+

MightyMike

marjan19 schreef:
MightyMike schreef:

Dat snap ik, was misschien wat kort door de bocht van mezelf. Maar hoe reageerde de hond toen het wel een keer aan het oortje getrokken werd? Hapte het toen direct of waarschuwde het eerst? Daar zit ook nog verschil in vind ik. Een waarschuwing van de kan van de hond vind ik wel op z'n plaats als het kind aan oor of staart trekt. Als iemand aan mijn haar trekt zal ik namelijk ook flink waarschuwen zodat het niet nog een keer gebeurd.

Dat een kind van 8 uberhaupt de kans krijgt om met een schaar in een oor van een hond kan knippen vind ik niet normaal, maar dat zal wel aan mij liggen. Ik heb geen kinderen natuurlijk, maar laat je een kind in z'n eentje met een schaar spelen? Lijkt mij namelijk dat dit aan de keukentafel gebeurd onder toezicht? Neem aan dat je zon kind niet met een schaar door het huis laat lopen...

Een kind van 8 heeft denk ik wel de beschikking over een schaar hoor, mijn dochter wordt volgende maand 7 en ik hoop dat ze rond 8 nog wat verstandiger is, haha, maar die heeft al een jaar een schaar op school in haar eigen laatje ter beschikking. Hier in huis niet hoor, maar op zo'n leeftijd kunnen ze echt in de keukenla wel bij een schaar en mag je wel verwachten dat ze daar netjes mee gaan knutselen en verder niet lijkt mij, maar goed.

Onze honden kun je prima aan een oor of staart trekken, de grote honden zijn daar niet eens van onder de indruk en reageren niet eens, de jack trekt zich er ook weinig van aan of waarschuwt. En zo moet het idealiter ook zijn, maar wanneer je hond een ander karakter heeft, wordt dat moeilijk lijkt me. Tuurlijk helpt opvoeden veel, maar het zit niet in elke hond lijkt mij. In dat geval wordt de combi dan toch moeilijker.

Het mag allemaal niet en ook niet om het gedrag van de kids goed te praten, ze hebben dan ook consequenties ondervonden, maar om maar aan te geven dat ze wel tot die dingen in staat kunnen zijn, ondanks dat ze met honden en de regels er om heen zijn opgegroeid.
Laatst bijgewerkt door MightyMike op 11-12-13 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

marjan19 schreef:

Hier bakte ze al door hun zelf gemaakte koekjes en pizza op die leeftijd en "werkte" al met scherpere messen.
Een kind van 8 kan al best normaal met een echte schaar overweg.

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:38

soesita schreef:
Ik verbaas me er steeds weer over hoe weinig genuanceerd sommige mensen denken. Of kinderen en dieren samen gaan hangt volgens mij van veel te veel factoren af: karakter van het kind, karakter van de hond, manier van opvoeden van kind en hond, vroegere ervaringen van de hond met kinderen,...

Het hoeft maar op één punt mis te gaan -en nee, dat ligt dus niet per definitie aan het punt opvoeding- en er kan een gevaarlijke situatie ontstaan. Soms is de beste oplossing dan inderdaad om voor het dier een goed nieuw huis te zoeken. Jammer voor het dier, inderdaad, maar niemand kan in de toekomst kijken.

Dat zulke beslissingen niet lichtvaardig mogen genomen worden en soms inderdaad genomen worden is natuurlijk erg sneu voor het betreffende dier. Maar ik denk dat er in de meeste gevallen goed over is nagedacht, anders hadden deze mensen hun dier al wel weg gedaan vóór het kind geboren was. :)*

Mooi samengevat!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:38

AfricanLady schreef:
wemkelover schreef:

En jij denkt dat een kind die signalen oppikt snapt?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:39

Ik zie het veel liever dat een hond een nieuw en rustig tehuis krijgt, dan dat hij daadwerkelijk geen andere oplossing ziet dan bijten om zich het rotkind van het lijf te houden. Dan is hij namelijk veel verder van huis hoe oneerlijk het ook is! Helaas zijn dieren altijd de dupe van onkundige mensen. En het probleem ligt pas in tweede instantie bij die onkundige mensen. Het probleem begint al bij de verkopers van desbetreffende dieren. Diegenen die handelen in dieren horen mensen veel beter aan de verantwoordelijkheden te herinneren. Hopen dat deze mensen ten minste door gaan tot de hond echt een goed tehuis heeft en hem niet onder het mom 'rothond' weg schuiven naar het asiel. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook niet kunnen, maar je eerste post is een beetje kort door de bocht.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:41

ik denk dat die hond makkelijker te plaatsen is dan dat kind :j

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:48

geerke schreef:

Wat voor discussie zou het dan opleveren :+

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:48

Ze nemen in het asiel nou eenmaal geen kinderen aan he :Y)

Maar goed, ik snap hem. Heb vooral hele kleine kinderen in de omgeving, in de leeftijd van 8 jaar niet echt, dus weet niet wat normaal is wat die kinderen al mogen. Maar dat zal dan wel normaal zijn :+ Je kan ze natuurlijk ook niet de hele dag in de gaten houden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:03

MightyMike schreef:
geerke schreef:

Wat voor discussie zou het dan opleveren :+

ik denk een discussie die meer in mijn lijn ligt :D