Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cerera schreef:Misschien heb je gewoon het verkeerde speelgoed.De 10 jarige van mij is gek op spelen (ook laagste in rang), maar doet het haast nooit met speelgoed. Het liefste speelt ze met zo'n lange grasstengel die ik rond moet zwaaien.
Af en toe speelt ze eens met speelgoed als ze alleen is, nooit als de anderen erbij zijn, maar met zo'n stengel kan ze zich niet inhouden, en die verdedigt ze ook fel
Maar als ik je reacties zo lees, is het in het dagelijks leven een vrij normale poes verder. Niet gestresst of iets anders, ook niet vijandig naar/afkerig van de andere katten, ze vertoont geen territoriaal gedrag tov de anderen en is gewoon sociaal, dus daar kan ze imo geen last van hebben. Blijft niets anders over dan dat ze gewoon met rust gelaten wil worden. Kun je haar dat niet bieden, dan is het helemaal niet goed om iemand te zoeken die dat wel kan.
Ik bedoel natuurlijk helemaal niet verkeerd/juist goed.

Diane65 schreef:Dat lijkt me een heldere conclusie.

Dinniej schreef:Misschien een vreemde vraag, maar is het misschien een schildpadpoes? Mijn ervaring is dat dit soort gedrag bij veel schildpadden gewoon in het karakter zit, dat opeens omslaan.
Wat vervelend dat het zo lastig is om een plekje voor haar te vinden. Zo'n kat lijkt me inderdaad veel meer op z'n plek op een boerderij ofzo, ergens waar ze minder schade bij mensen kan aanrichten.
Visitor schreef:Is ze niet gewoon erg bang?
unihorses schreef:ze zou wel naar mij mogen als je haar kwijt moet....
dan mag ze samen met nog een gestoorde ( maar die is wel echt de weg kwijt... als ze een stofje probeert te vangen een 10 minuten lang naast het pluisje vegen, tegen muren en deuren oplopen... )
maar zou eerst haar helpen proberen
Cerera schreef:Visitor schreef:Is ze niet gewoon erg bang?
Imo vertoont ze verder geen tekenen van angst. Dan zou ze wel wegkruipen, en dingen doen zoals niet op de bak gaan enzo. Dan moeten ze ook door het open huis lopen op weg naar de kattenbak, en een bange kat doet dat niet. Dan pakt hij wel een andere plaats. Ook wast hij gewoon met de andere katten enzo, dus ook daar geen angst. Ze slaapt ook gewoon overdag = geen angst.
Die van mij die zo raar kan doen is een rode
Maar volgens mij vertoonde jou kat meer "symptomen" van angst. In principe gedraagd deze kat zich verder normaal...