Cavalier king Charles spaniël

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lola25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:05

nardxash schreef:
Lola25 schreef:
Wij hebben ook een Cavaliergenaamd Lola, een ontzettend lief beestje.
Ik geloof niet dat ze hoofdpijn heeft, ze is altijd heel vrolijk, heeftaltijd zin om te spelen en is volledig gezond verklaard door de dierenarts. Ook is haar snuit spits, ze kijkt niet heel scheel zoals je vaak hoort. Ze kan ook goed alleen thuis zijn, heel hard rennen maar ook gewoon rustig slapen als je dat wilt :) Onze volgende hond zou zo weer een Caaf worden :D

Dat is mooi hoe oud is je cavalier als ik vragen mag

Lola is nu bijna 2 jaar. We kennen ook mensen die al 7 jaar eem cavalier hebben, zonder problemen :)
Ons hondje is nog nooit naar de dierenarts geweest, alleen voor inenting enz. Natuurlijk :)
Ze komt wel van een goede (tijdje geleden,nu zijn ze gesttopt) fokker :)

nardxash

Re: Cavalier king Charles spaniël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 18:22

Mooi en dan heb je nog een jonkie

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:28

Wij hebben ook een Cavaliertje gehad, wat was het een lief, zachtaardig hondje.
Ze is, ondanks al haar gezondheidsproblemen toch nog 12 jaar geworden. Dit omdat ze op een speciaal dieet stond, onder controle van een goede DA bleef en niet te zwaar was.
Ze had o.a. een hartruis, altijd jeuk vanwege een droge huid, oorontstekingen, last van de oogjes.. Ze was ook vrij snel stokdoof. Maar ze was wel altijd lief en vrolijk. Ik ken meerdere Cavaliertjes die allemaal, stuk voor stuk dit soort problemen hebben/hadden.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 20:31

SpikyBlue schreef:
Wij hebben ook een Cavaliertje gehad, wat was het een lief, zachtaardig hondje.
Ze is, ondanks al haar gezondheidsproblemen toch nog 12 jaar geworden. Dit omdat ze op een speciaal dieet stond, onder controle van een goede DA bleef en niet te zwaar was.
Ze had o.a. een hartruis, altijd jeuk vanwege een droge huid, oorontstekingen, last van de oogjes.. Ze was ook vrij snel stokdoof. Maar ze was wel altijd lief en vrolijk. Ik ken meerdere Cavaliertjes die allemaal, stuk voor stuk dit soort problemen hebben/hadden.
dat is toch nog oud voor zo hond en de genoemde problemen heb ik hier ook al gelezen

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:34

Dat is het zeker, maar we konden nog geen normale wandeling met haar maken ivm haar hart. Als we naar het strand gingen ging ze gewoon op een gegeven moment liggen omdat ze op adem moest komen en niet meer kon. Dan moesten we haar tillen naar de auto. En hartruisjes komen zeer veel voor bij dit ras, dus denk er goed over na als je sportieve dingen met je toekomstige hond wil gaan doen.. Ik zou voor een ander ras kiezen.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 20:35

SpikyBlue schreef:
Dat is het zeker, maar we konden nog geen normale wandeling met haar maken ivm haar hart. Als we naar het strand gingen ging ze gewoon op een gegeven moment liggen omdat ze op adem moest komen en niet meer kon. Dan moesten we haar tillen naar de auto. En hartruisjes komen zeer veel voor bij dit ras, dus denk er goed over na als je sportieve dingen met je toekomstige hond wil gaan doen.. Ik zou voor een ander ras kiezen,

Zou ik zeker doen maar je kon toch wel een normaal een rondje lopen buiten of was dat ook niet te doen vanwege het hart

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 00:12

nardxash schreef:
SpikyBlue schreef:
Dat is het zeker, maar we konden nog geen normale wandeling met haar maken ivm haar hart. Als we naar het strand gingen ging ze gewoon op een gegeven moment liggen omdat ze op adem moest komen en niet meer kon. Dan moesten we haar tillen naar de auto. En hartruisjes komen zeer veel voor bij dit ras, dus denk er goed over na als je sportieve dingen met je toekomstige hond wil gaan doen.. Ik zou voor een ander ras kiezen,

Zou ik zeker doen maar je kon toch wel een normaal een rondje lopen buiten of was dat ook niet te doen vanwege het hart

Maar wil je jezelf dat aandoen en dat hondje? Ik zou mezelf niet op willen zadelen met zulke problemen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 08:55

onze cavalier had ook zo'n slecht hart. die kreeg gewoon een blauwe tong.
rond zijn 6e waarschuwde de DA dat ons hondje wel eens zomaar dood neer kon vallen als we aan het wandelen waren.
toch altijd gewandeld zover R uby wou.
zolang hij genoot zolang liepen we. hij was gek op het bos en de geurtjes.
liever plots dood dan een hond opsluiten in huis.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 09:14

Nimfee"
[quote="SpikyBlue schreef:

Zou ik zeker doen maar je kon toch wel een normaal een rondje lopen buiten of was dat ook niet te doen vanwege het hart[/quote]

Maar wil je jezelf dat aandoen en dat hondje? Ik zou mezelf niet op willen zadelen met zulke problemen.[/quote]
Het hondje zou ik dat zeker niet aan willen doen

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:23

nardxash schreef:
SpikyBlue schreef:

Als jij met een 'normaal rondje' een rondje om het blok van 10 minuten bedoelt wel.
Wat ze ook deed was heel hard snurken ( :+ ) en als ze zich te druk maakte ging ze hyperventileren, heel naar.
Je moet zelf weten wat je doet hoor, maar ik zou er nooit weer voor kiezen, hoe lief en mooi ik ze ook vind. Er zijn genoeg andere rassen die veel meer in aanmerking komen voor de dingen die jij graag zou doen met een hond. Het is goed dat je informatie inwint, maar laat de negatieve berichten hier dan ook even zwaar meewegen als de positieve, en kijk ook naar je wensenlijstje want het is wel minimaal tien jaar dat je zo'n hondje hebt, met het bijbehorende kostenplaatje ;)
Er zijn ook hele leuke boerenfox-hondjes van dat formaat. Tuurlijk kan je nooit van te voren zeggen of het dier veel geld gaat kosten later en of hij/zij gezond blijft, maar het is wel een feit dat er een héle hoop zieke hondjes zijn.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 17:29

Dat klopt en ik ga er goed over nadenken of ik wel zo hond neem. Mijn wensenlijstje is best simpel: goed voor de sport braaf lief geen hedershond of Duitse dog enz

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:35

nardxash schreef:
Dat klopt en ik ga er goed over nadenken of ik wel zo hond neem. Mijn wensenlijstje is best simpel: goed voor de sport braaf lief geen hedershond of Duitse dog enz

Goed voor de sport dan zou ik echt geen Cavalier nemen, maar een hond die over het algemeen geen hartproblemen heeft. Boerenfox vinden het meestal ook heel leuk om actief bezig te zijn en zijn ook braaf en lief :)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 17:41

Zit ook te denken aan een gewone labrador of een beagle of een Jack russel

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:49

Om eerlijk te zijn denk ik dat je er verstandig aan doet geen cavalier te nemen. Kijk anders eens voor leuke kruisingen, dat zijn vaak de meest gezonde honden :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:01

Ik zou als ik jouw was me meer gaan verdiepen in rassen. Je noemt al twee rassen die niet echt honden zijn voor de sport die jij wil doen.

Met mijn Cavaliers deed ik behendigheid en zwemmen.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:50

Aranel schreef:
Om eerlijk te zijn denk ik dat je er verstandig aan doet geen cavalier te nemen. Kijk anders eens voor leuke kruisingen, dat zijn vaak de meest gezonde honden :)

Waar berust je jouw uitspraak op?
Waarom zijn kruisingen vaak de meest gezonde honden?

Dus een kruising Mopshond x Cavalier King Charles geeft een gezonde hond?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:51

Eerste Beagle die goed genoeg luistert voor de sport moet ik nog tegenkomen haha..

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 18:52

@kohtje welke rassen zijn dat dan

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:27

wij hebben een dogo canario aardig gezond ras. ze vind sporten helemaal leuk maar zal nooit hoog komen.
gaat meer om het plezier.

sport honden, staffords zijn wel actief (geen idee of ze gezond zijn)
Jack Russell, boerenfox, drense patrijs, friese stabij die zaten bij ons op cursus. geen idee of ze gezond zijn vind het zelf geen leuke honden :+

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:30

Je moet er geluk mee hebben.
me ouders hebben er ook 1 deze is nu 8 of 9 jaar.
En heeft nog geen hartruisje dit is pas nagekeken bij de dierenarts.
Soms doet de hond wel vreemd vanaf puppy al.
Als een gek rondjes draaien.
Er was paar jaar terug ook een docu op tv over deze honden en sindsdien zeg ik tegen me ouders hij doet zo gek omdat hij hoofdpijn heeft.
Wel zielig voor de hondjes.
De hond van me ouders is ook wat kleiner was ook de laatste en de kleinste uit het nest.
Begint nu wel doof te worden.

De hond kan ook lange wandelingen over de hei maken. Me ouders hebben wel geluk gehad met deze hond.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 21:10

Dan hebben ze echt geluk gehad maar wil niet hoog in de sport gewoon voor af en toe