Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt|Gevonden! P24

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:22

Vangkooi is niet te doen, dat kan alleen op een plek waar je het in de gaten kan houden en waar geen andere katten vrij rondlopen, anders is er een grote kans dat er een ander opgesloten word.
Daarnaast moet je dan zeker weten waar ze is, anders is er geen goede reden om hem neer te zetten.
Hier wordt de vangkooi alleen gebruikt voor bijvoorbeeld zwerfkatten die ziek zijn of letsel hebben of die niet op de plek kunnen blijven waar ze rondlopen en in de zomer als ze bevallen zijn en de kittens opgevangen kunnen worden.

Ik zou idd posters bij supermarkten, dierenartsen, en andere winkels gaan hangen en internet in de gaten houden en daar regelmatig een update op plaatsen.

mooney1

Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:22

Je zou het in je eigen straat kunnen proberen. Dat ze niet kan miauwen is niet zo erg. De ander zou haar wel kunnen ruiken?
Het is maar een idee hoor, probeer mee te denken wat er nog meer mogelijk is.

AnnemiekvM

Berichten: 8258
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:02

Of je laat de andere kat op een dekentje slapen en neemt dan het dekentje mee?

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 01:43

StableDoor schreef:
Dankje! Woensdag staat er een advertentie in de krant. Helaas was het niet mogelijk om daar een foto bij te zetten, dus in de advertentie verwijzen we naar onze website http://www.poes-vermist-in-noordwijk.nl.
Net een berichtje dat iemand haar in duin op het ruiterpad heeft gezien. Dat is echt heel ver weg en een nog groter gebied dan het landgoed. Dit gebied gaat namelijk van Katwijk tot Zandvoort ofzo ;( Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het Abbey was, want dan had ze heel veel drukke wegen over moeten steken.


Deze link doet het niet... De website met .com erachter doet het wel!!

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 02:14

Jeetje niks nog wat naar. Hoop dat ze snel gevonden word en die vangkooi kan zeker werken. Waarom kunnen ze niet mauwen

dierenfan
Berichten: 9681
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 08:21

Hoop dat ze erg snel terug is!!! Jullie gaan erg echt 1000% voor toppie!

Overigens een vangkooi kan je helaas vergeten. Als asiel en dierenbescherming (niet elk asiel heeft er) mag zo'n kooi absoluut NIEt uitgeleend worden om buiten eigen terrein neer te zetten. Het moet altijd op een afgesloten eigen terrein zijn. Dat heeft weer met wetten te maken. Daarnaast mag de vangkooi ook niet onbeheerd staan ze kunnen zichzelf namelijk vreselijk verwonden in zo'n kooi. Mocht je toch ergens aan een kooi kunnen komen controleer die kooi toch a.u.b. zeer goed voordat je deze gaat gebruiken. Onlangs heb ik een kat op moeten halen die met een kooi was gevangen van een instantie en daar zaten aan de bovenkant maar wel in de kooi 2 bouten in die niet afgewerkt/beschermd waren. In wilde paniek om eruit te komen is de kat gaan duwen tegen de kooi om ergens een opening te vinden............ Dit was zo onnodig veel leed dus a.u.b. mocht er toch een optie zijn er ergens 1 te gebruiken eerst op veiligheid controleren. Al verwacht ik zomaar dat jullie dat sowieso wel zouden doen maar er zijn veel mensen die denken dat een vangkooi een vangkooi is en dat ze allemaal hetzelfde zijn en allemaal netjes onderhouden zijn

Anoniem

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:03

Het is toch te erg dat jij je rot zoekt naar je kat, en wij ons rot zoeken naar de eigenaar van een kat die is aan komen lopen. Geen chip, nergens een advertentie. .. pff.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:27

VivaLaVida schreef:
Het is toch te erg dat jij je rot zoekt naar je kat, en wij ons rot zoeken naar de eigenaar van een kat die is aan komen lopen. Geen chip, nergens een advertentie. .. pff.


Is het niet gewoon een zwervertje?

Het is oneerlijk verdeeld in de wereld helaas -O-

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 17:32

Nog steeds niks ;( Helemaal niemand gewoon! Ze kan toch niet in het niets zijn opgelost?

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:55

Ze kan ook aangereden zijn en naar de kant van de weg zijn gesleept? Er was hier ooit een kattenbeul bezig en toen zag ik om de haverklap een kat in de berm liggen. -O-

Ik weet dat je zulke dingen niet wilt horen/lezen, maar het is misschien helaas wel de realiteit.

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 18:07

Heb net de gemeente gebeld (dode dieren worden daarheen gebracht) maar die hebben helemaal geen kat binnengehad... Ik heb eigenlijk nog liever dat ik weet dat ze dood is dan deze onzekerheid en de angst en als het gaat vriezen ook pijn, die zij nu moet hebben :(

N0a
Berichten: 4771
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:17

Blijf positief, een kat raakt heus niet zomaar haar huis kwijt! Wanneer ze aangereden was, had je allang bericht gehad omdat ze haar chip dan hadden uitgelezen.

Ik snap heel goed dat het lastig is, maar wie weet staat ze morgen ineens weer voor de deur!

Rennie89
Berichten: 37299
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:23

je zou ook dierenambulance of dierenarts kunnen bellen :)

enkele weken terug was en een mooie zwarte kater (geholpen) doodgereden, stalgenootje zag het gebeuren en ik kwam paar minuten later daar. Kat was op slag dood. Dierenarts heeft hem toen meegenomen om te checken op chip en evt de eigenaren te benaderen... Maar een chip word niet altijd gevonden... (dit was noordwijkerhout)

mooney1

Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:28

N0a schreef:
Blijf positief, een kat raakt heus niet zomaar haar huis kwijt! Wanneer ze aangereden was, had je allang bericht gehad omdat ze haar chip dan hadden uitgelezen.

Ik snap heel goed dat het lastig is, maar wie weet staat ze morgen ineens weer voor de deur!


Dat hoeft dus echt niet. Helaas zorgt niet iedereen die een kat aanrijdt ervoor dat het diertje geholpen wordt. Die kan zich dus terugtrekken met alle gevolgend van dien. ( is bij mijn eigen kat gebeurd!)

Zoolgangster

Berichten: 9742
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:30

tita schreef:
Huizen flyeren schiet je niks mee op.
Pak meer publiek dus....
Supermarkt
Huisarts praktijk
Bejaardenhuizen
Consultatiebureau

Een van mijn katten was week weg waars opgesloten in een garage.
Ander was met 24 uur weer vol stress thuis

Succes


Huizen flyeren kan wel degelijk helpen, zo konden wij iemand zijn konijn teruggeven doordat hij met een flyer aan de deur kwam. Onze meldingen in de supermarkt en officiƫle instanties hadden ze niet gezien. Je moet het flyeren zien als een extra kans.

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 18:30

Dierenarts bel ik morgen, als die nog open is als ik thuiskom. Vandaag was ik zo laat thuis dat ik niet meer kon bellen. Dierenartsen geven het als het goed is door aan de gemeente, en die hadden niks...

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:31

En dierenasiels? Ik zou die ook gewoon bellen en dan het liefst allemaal rond ju omgeving.

Zoolgangster

Berichten: 9742
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:32

Heel veel succes met je zoektocht TS, ik weet hoe naar het is om een huisdier kwijt te raken.

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 18:34

naomi_g1998 schreef:
En dierenasiels? Ik zou die ook gewoon bellen en dan het liefst allemaal rond ju omgeving.

Asiels hebben we allemaal al gedaan. Ik ga ze vanavond nog een keer bellen voor de zekerheid, de comunicatie is namelijk niet altijd even goed.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:48

Hier brengen de ze dode katten binnen bij de dierenambulance.

Enneh, pijn? Kat heeft een vachtje hoor, zijn niet van suiker, die van m'n ouders banjert ook nog vrolijk hele dagen buiten en komt alleen binnen omdat ie anders zijn eigen kostje moet vangen :Y)

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:51

Magrathea schreef:
Enneh, pijn? Kat heeft een vachtje hoor, zijn niet van suiker, die van m'n ouders banjert ook nog vrolijk hele dagen buiten en komt alleen binnen omdat ie anders zijn eigen kostje moet vangen :Y)
Klopt, mijn kat kwam ook alleen binnen om te eten en drinken of om eventjes een dutje te doen. :j Soms nam die zelfs een muis, rat, konijn,vogel of eend mee naar binnen waar die dan heel trots op was. :') En ik mocht die natuurlijk weer opruimen. :Y)

Toch wel slecht dat contact met asiels soms slecht gaat... Je zou toch denken dat die hun dieren een goed plekje willen geven. Dat slechte contact is hier inderdaad ook...

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 18:53

Ze heeft niet bepaald een wintervacht, dus vorst zal ze niet overleven.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:55

TS, dierenartsen geven persoonlijk bericht door aan de eigenaar als ze jouw kat dood gevonden hebben. Ik zou zeker in contact met de gemeente blijven, deze doen namelijk niet altijd de chip controleren van elke kat die ze vinden.

Mijn kat bleef ook wel eens weg, maar kwam altijd weer thuis. Blijf 's avonds en overdag door de buurt lopen en zoeken, vooral roepen. Ze herkennen je stemgeluid.

quintusgl

Berichten: 4456
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:12

Die van mij ben ik ook een keer kwijtgeraakt. Was naar de DA gebracht nadat ie onder een auto had gelegen. 3 dagen later belde de dierenambulance me pas, terwijl ik hun elke dag gebeld had en de DA hun al 3 dagen eerder ook had ingelicht..........

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 19:41

Ik blijf ze ook bellen! Straks gaan ze nog naar de politie wegens stalking :p

Ik zal even een lijstje maken voor mezelf met wie ik nog moet bellen, dat doe ik dan morgen.

De glazenwasser heeft ook een flyer gekregen en houdt toevallig heel erg van katten. Hij gaat dus heel goed zoeken voor ons, super, want hij komt in veel tuinen en staat hoog op een ladder en kan dus veel zien!
Ik ga ook op de middelbare school en op het marktplein posters plakken. Is wel twee wijken verderop, maar er komen mensen uit de hele omgeving.

Ik zag dat ik een paar berichten hiervoor een fout had gemaakt: de site is www.poes-vermist-in-noordwijk.com en NIET .nl!!!