Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:Als een dierenarts kan verzekeren dat het beestje geen pijn lijdt, waarom dan in laten slapen? Dat beest rent echt superhard, hij lijkt geen pijn te hebben en een vrolijke pup te zijn.
Mijn kat mist een voorpoot en kan er prima mee leven, vind het alleen best zielig om te zien. Maar dat is omdat je het niet gewend bent.
essiesilly schreef:denk je?er worden niet voor niks veel pups geboren bij honden he.. ze merken nl meteen of er 1 zwak is of niet klopt, die word verstoten en gaat zelf dood of word gewoon dood gebeten tsja.. zo gaat dat nou eenmaal
(en ja zelf meegemaakt met het fokken van honden)
ik vind het gewoon egoïstisch om zo n hondje in leven te houden.. waarom wachten tot hij zoveel pijn heeft dat hij helemaal niks meer kan.. voor wie moet dat? alleen voor eigen belang..
slimmerik schreef:Ah zonder goede argumenten gaan we maar in de persoonlijke aanval? Stoer!!!
Maar ik blijf van mening dat deze hond het verdiend dat hij dood gemaakt word. Diertje komt ongetwijfeld ook nog van een broodfokker. Iedere goede fokker had dit dier verder en later lijden willen besparen. Maar ach het is leuke curiosa met een groot ah-gehalte. ... dus idd voor egoïsten.
Cowgirl schreef:En ik vind dat je dus als ouder in zo'n situatie moet kunnen zeggen dat je dat geen menswaardig leven vind en dus voor het einde kiest.
En zo denk ik er ook over bij dieren.
Een dier in een karretje moet je gewoon niet willen. Dat men ze in handtasjes stopt vind ik al vreselijk.
Ik vind dat gewoon geen dierwaardig leven.
Mindim schreef:essiesilly schreef:denk je?er worden niet voor niks veel pups geboren bij honden he.. ze merken nl meteen of er 1 zwak is of niet klopt, die word verstoten en gaat zelf dood of word gewoon dood gebeten tsja.. zo gaat dat nou eenmaal
(en ja zelf meegemaakt met het fokken van honden)
ik vind het gewoon egoïstisch om zo n hondje in leven te houden.. waarom wachten tot hij zoveel pijn heeft dat hij helemaal niks meer kan.. voor wie moet dat? alleen voor eigen belang..
Tja, het is geen wolf en een boxer in het wild heb ik nog nooit gezien. Dus om bij zo een gefokte hond als de boxer over natuur te spreken, vind ik nogal krom.

Mindim schreef:Cowgirl schreef:En ik vind dat je dus als ouder in zo'n situatie moet kunnen zeggen dat je dat geen menswaardig leven vind en dus voor het einde kiest.
Een dier in een karretje moet je gewoon niet willen. Dat men ze in handtasjes stopt vind ik al vreselijk.
Tja, dat kan dus niet, dat is niet ethisch.
Gezonde honden in een handtas vind ik weer een hele andere categorie trouwens.
dees_daan schreef:Duncan was born with severely deformed rear legs and pelvis. The bones in his legs were completely fused by the time he was eight weeks old and there was no way to correct them.
Amputating his rear legs would give him the greatest chance at a good life. The surgery was done a month ago when he was 12 weeks old.
Duncan continues to have physical therapy, massage therapy and hydrotherapy to help straighten his spine, which was twisted as a result of his deformed legs putting pressure on it.
The chair is to help take strain off of his spine, Amanda said.
Als ik dit zo lees zou ik wel voor euthanasie kiezen in dit geval, er zijn bijkomende problemen en hij is dus niet zonder achterpoten geboren en heeft nu al een zware operatie moeten doorstaan zonder de garantie dat hij nu pijnvrij kan leven en zijn rug gaat herstellen.
Als hij zonder achterpoten geboren zou zijn en de rugproblemen niet zou hebben zou het voor mij een ander verhaal zijn.
Cowgirl schreef:En ik vind dat je dus als ouder in zo'n situatie moet kunnen zeggen dat je dat geen menswaardig leven vind en dus voor het einde kiest.
Schijt aan etisch, mijn baby zonder toekomst.
We mogen in nederland wel eens wat minder etisch worden, bespaard een hoop ellende.