Boxer pup zonder achterpoten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Re: Boxer pup zonder achterpoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:14

Dat je een dier nog een goed leven geeft met een rolstoel als er op latere leeftijd iets mis gaat vind ik nog te begrijpen. Maar als je een echt hart voor dieren hebt dan beeindig je dit toch echt z.s.m na de geboorte.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:15

Dit soort beelden breekt altijd mijn hart. Waarom moet de mens toch altijd alles koste wat het kost willen redden? Ik begrijp daar echt helemaal niets van.
Wij als mens, het "intelligentste" wezen op deze aardbol, hebben de verantwoordelijkheid voor de dieren waar we voor zorgen. 1 van die verantwoordelijkheden is te voorkomen dat het leven van een dier lijden wordt. Deze hond kan op geen enkele manier hondwaardig leven in mijn ogen. Maar wij plakken er allemaal emoties aan vast en roepen "wie geeft ons het recht om...?". Dat recht hebben we op ons genomen toen we dieren voor ons karretje gingen spannen = verantwoordelijkheid.

Ik ben blij met deze verantwoordelijkheid. Het betekent dat ik mijn dier kan laten hemelen wanneer het lijdt of geen hondwaardig leven meer kan leven.

Als iemand een hond in een karretje wil hangen, prima, moet zij zelf weten. Wie ben ik om daar wat van te zeggen. Persoonlijk zal ik dat nooit doen en had ik deze hond niet laten leven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:24

Als een dierenarts kan verzekeren dat het beestje geen pijn lijdt, waarom dan in laten slapen? Dat beest rent echt superhard, hij lijkt geen pijn te hebben en een vrolijke pup te zijn.

Mijn kat mist een voorpoot en kan er prima mee leven, vind het alleen best zielig om te zien. Maar dat is omdat je het niet gewend bent.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:00

purny schreef:
Als een dierenarts kan verzekeren dat het beestje geen pijn lijdt, waarom dan in laten slapen? Dat beest rent echt superhard, hij lijkt geen pijn te hebben en een vrolijke pup te zijn.

Mijn kat mist een voorpoot en kan er prima mee leven, vind het alleen best zielig om te zien. Maar dat is omdat je het niet gewend bent.

Omdat elke orthopeed je zal adviseren een dier op deze jonge leeftijd met zulke klachten te laten gaan. Pijnklachten en vergroeiingen komen zo goed als zeker beestje moet nog volledig groeien.

Ik denk dat jouw kat pas later zijn pootje verloren is. Dan is het een volledig ander verhaal. Stel je voor dat jouw kat als kitten een poot zou moeten missen. Dan kun je zelf toch bedenken dat het nieuwe loopje in de groei voor problemen gaat zorgen en niet te vergelijken is met amputatie als ze al uitgegroeid zijn.

Het hele probleem is dat het beestje nu geen pijn lijkt te hebben. Maar op het moment dat je ziet dat het dier wel pijn krijgt ben je al te laat. En dat het dier op veel te jonge leeftijd pijn gaat krijgen of beperkt zal worden door vergroeiingen is zo goed als zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:12

essiesilly schreef:
denk je? ;) er worden niet voor niks veel pups geboren bij honden he.. ze merken nl meteen of er 1 zwak is of niet klopt, die word verstoten en gaat zelf dood of word gewoon dood gebeten tsja.. zo gaat dat nou eenmaal
(en ja zelf meegemaakt met het fokken van honden)

ik vind het gewoon egoïstisch om zo n hondje in leven te houden.. waarom wachten tot hij zoveel pijn heeft dat hij helemaal niks meer kan.. voor wie moet dat? alleen voor eigen belang..

Tja, het is geen wolf en een boxer in het wild heb ik nog nooit gezien. Dus om bij zo een gefokte hond als de boxer over natuur te spreken, vind ik nogal krom.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:14

Gewoonweg egoïstisch om te laten leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:14

slimmerik schreef:
Ah zonder goede argumenten gaan we maar in de persoonlijke aanval? Stoer!!!

Maar ik blijf van mening dat deze hond het verdiend dat hij dood gemaakt word. Diertje komt ongetwijfeld ook nog van een broodfokker. Iedere goede fokker had dit dier verder en later lijden willen besparen. Maar ach het is leuke curiosa met een groot ah-gehalte. ... dus idd voor egoïsten.

Zo wat een aannames weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:17

Cowgirl schreef:
En ik vind dat je dus als ouder in zo'n situatie moet kunnen zeggen dat je dat geen menswaardig leven vind en dus voor het einde kiest.

En zo denk ik er ook over bij dieren.
Een dier in een karretje moet je gewoon niet willen. Dat men ze in handtasjes stopt vind ik al vreselijk.
Ik vind dat gewoon geen dierwaardig leven.

Tja, dat kan dus niet, dat is niet ethisch.
Gezonde honden in een handtas vind ik weer een hele andere categorie trouwens.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:21

Tja...blijkbaar kan het dier er mee leven en er vrolijk mee zijn... als je eenmaal op dit punt aangekomen bent dan zou ik ook wel opteren voor zo'n karretje, hoe dat achterlijfje nu heen en weer flappert tijdens het rennen dat kan niet goed zijn :=

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:23

Mindim schreef:
essiesilly schreef:
denk je? ;) er worden niet voor niks veel pups geboren bij honden he.. ze merken nl meteen of er 1 zwak is of niet klopt, die word verstoten en gaat zelf dood of word gewoon dood gebeten tsja.. zo gaat dat nou eenmaal
(en ja zelf meegemaakt met het fokken van honden)

ik vind het gewoon egoïstisch om zo n hondje in leven te houden.. waarom wachten tot hij zoveel pijn heeft dat hij helemaal niks meer kan.. voor wie moet dat? alleen voor eigen belang..

Tja, het is geen wolf en een boxer in het wild heb ik nog nooit gezien. Dus om bij zo een gefokte hond als de boxer over natuur te spreken, vind ik nogal krom.

doen we bij paarden toch ook? Alles moet tegenwoordig toch natuurlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:26

Ceriadwen schreef:
doen we bij paarden toch ook? Alles moet tegenwoordig toch natuurlijk?

Tja, dat gaat hier never nooit lukken natuurlijk :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:32

Pfft ik wordt ook niet blij van dit filmpje (heeft ook even geduurd voordat ik het opende moet ik bekennen). Als er zo'n pup bij mij geboren was (bs trouwens dat het alleen een broodfokker kan overkomen, foutjes komen nu eenmaal voor in de natuur) zou ik denk ik eerst hebben gekeken naar de reactie van de moeder; afstoten of doormoederen? Bij afstoten had ik hem meteen in laten slapen. Bij doormoederen waarschijnlijk later alsnog, maar dan boel tranen en getwijfel later en misschien ook wel niet.

Ik kan me haast niet voorstellen dat dit hondje het zonder (grote) inmenging van de fokker zou kunnen hebben gered. En ik ben geen voorstander van ongelukkige pups koste wat het kost in leven houden, uiteindelijk stel je dan het einde alleen maar uit en daar wordt niemand beter van.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:43

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:15

Sjonge beestje is al aa n allerlei therapieën....mis de psychiater nog.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:35

Mindim schreef:
Cowgirl schreef:
En ik vind dat je dus als ouder in zo'n situatie moet kunnen zeggen dat je dat geen menswaardig leven vind en dus voor het einde kiest.

Een dier in een karretje moet je gewoon niet willen. Dat men ze in handtasjes stopt vind ik al vreselijk.

Tja, dat kan dus niet, dat is niet ethisch.
Gezonde honden in een handtas vind ik weer een hele andere categorie trouwens.

Schijt aan etisch, mijn baby zonder toekomst.
We mogen in nederland wel eens wat minder etisch worden, bespaard een hoop ellende.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 01:06

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 02:45

Vandaag op verjaardag geweest bij een honden fokker (een erkende fokker), oke weliswaar van een ander ras maar dat maakt in mijn ogen niet uit.
Haar eerlijke mening hierover is eigenlijk heel duidelijk, bij haar was hij direct einde verhaal. In haar ogen ook geen dierwaardig bestaan.

En een karretje is leuk bedacht door vele. Maar hier zit een hele grote maar aan. Want door het gebruik van het karretje gebruikt hij de rugspieren die hij nu ontwikkeld heeft nemen dan af. Hij kan dan naar alle waarschijnlijkheid niet meer zo lopen als nu. Dus wanneer het karretje af is zou hij gaan slepen met z'n achterlijf met alle gevolgen van dien.
Want me zo'n karretje kunnen ze niet even lekker gaan liggen om uit te rusten/slapen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:33

Dagmar80 schreef:
Even over een rolstoel voor deze pup, die is er nu, zie link:

http://goo.gl/gVoVDK

Ik vind het geen prettig gezicht. Je ziet die arme hond gewoon gefrustreerd omkijken en ik zie gewoon pijn. Om te kotsen gewoon. Baasjes kicken gewoon op alle aandacht.... :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:39

Duncan was born with severely deformed rear legs and pelvis. The bones in his legs were completely fused by the time he was eight weeks old and there was no way to correct them.

Amputating his rear legs would give him the greatest chance at a good life. The surgery was done a month ago when he was 12 weeks old.

Duncan continues to have physical therapy, massage therapy and hydrotherapy to help straighten his spine, which was twisted as a result of his deformed legs putting pressure on it.
The chair is to help take strain off of his spine, Amanda said.

Als ik dit zo lees zou ik wel voor euthanasie kiezen in dit geval, er zijn bijkomende problemen en hij is dus niet zonder achterpoten geboren en heeft nu al een zware operatie moeten doorstaan zonder de garantie dat hij nu pijnvrij kan leven en zijn rug gaat herstellen.
Als hij zonder achterpoten geboren zou zijn en de rugproblemen niet zou hebben zou het voor mij een ander verhaal zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:49

Dit artikel geeft inderdaad nog meer inzicht in de toestand van dit arme dier.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:54

dees_daan schreef:
Duncan was born with severely deformed rear legs and pelvis. The bones in his legs were completely fused by the time he was eight weeks old and there was no way to correct them.

Amputating his rear legs would give him the greatest chance at a good life. The surgery was done a month ago when he was 12 weeks old.

Duncan continues to have physical therapy, massage therapy and hydrotherapy to help straighten his spine, which was twisted as a result of his deformed legs putting pressure on it.
The chair is to help take strain off of his spine, Amanda said.

Als ik dit zo lees zou ik wel voor euthanasie kiezen in dit geval, er zijn bijkomende problemen en hij is dus niet zonder achterpoten geboren en heeft nu al een zware operatie moeten doorstaan zonder de garantie dat hij nu pijnvrij kan leven en zijn rug gaat herstellen.
Als hij zonder achterpoten geboren zou zijn en de rugproblemen niet zou hebben zou het voor mij een ander verhaal zijn.

Arm dier! Gaat dus wel door een hel van pijn al laat het filmpje wat anders zien. Geeft wel weer weer hoe hard ze zijn!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:01

Dat filmpje met dat karretje vind ik helemaal maar een sneu geheel... arm ding -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:04

Cowgirl schreef:

Schijt aan etisch, mijn baby zonder toekomst.
We mogen in nederland wel eens wat minder etisch worden, bespaard een hoop ellende.

Tja, het mag niet van de wet, kan je er schijt aan hebben, het zal je niet helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:06

slimmerik schreef:
Dagmar80 schreef:
Even over een rolstoel voor deze pup, die is er nu, zie link:

http://goo.gl/gVoVDK

Ik vind het geen prettig gezicht. Je ziet die arme hond gewoon gefrustreerd omkijken en ik zie gewoon pijn. Om te kotsen gewoon. Baasjes kicken gewoon op alle aandacht.... :r

Nou dat zie ik dus helemaal niet. Ik zie geen frustratie en ook geen pijn op de foto's.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:12

Ik zou hem ook hebben laten gaan. Maar wel gelijk na de geboorte. Deze boxer zouden ze zo'n karretje moeten geven. Dan komt niet alles aan op de voorpoten.