Wat lusten jullie katten qua 'menseneten'?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yris

Re: Wat lusten jullie katten qua 'menseneten'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:21

Die van mij id DOL op Paturain!! Als hij alleen al het pakje ziet word hij helemaal wild!!! :):)

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:28

Leuk topic!

De katten van mijn vriend eten ook echt alles! Taart, kroepoek, chips en ik heb er laatst één betrapt die snel wegrende met een stuk pizza! ;)

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:33

Aardappelschil, komkommer, olijven en alles wat naar kaas/vlees/melk/boter oid ruikt :+

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:02

Koffiemelk :D kipfilet, stukjes donut, yoghurt met honing, vla lust ze niet. Chips eet ze ook niet haha.. terwijl mijn andere kat daar wel een moord voor doet, vooral cheese onion. Ossenworst gaat er ook wel in. :Y)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:09

Onze grijze kat lust eigenlijk alleen maar zijn eigen eten maar onze zwarte daarin tegen eet alles wat los en vast zit.
het rijtje.

paprika
zoetpunten
sweetbites
snackkomkommers
komkommers
pepers
tomaat
champignons
alle soorten vleeswaren.
soepen
vlees
brood
ovenschotels
en ga maar door.
Alleen bij de soep eet hij alles behalve de gehaktballetjes op de gekke kat

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:22

Ze zijn werkelijk gék op koriander zaad. (geoogst van kruidenplantje in de tuin, met de bedoeling van de lente weer in te zaaien, maar dat gaat niet meer, want ze vreten het op, inclusief de verdroogde koriandertakjes die eraan zaten..)

Onze poes eet zo'n beetje alle vlees, vis en zuivel... Sommige soorten thee vind ze ook woest aantrekkelijk. Koffie stinkt dan weer bah (even ruiken en dan zo'n pootje afslaan). Katten snoepjes en voer weet ze feilloos te vinden.. in de zak kattebak vulling zat een proef verpakkinkje perfect fit, in een zakje, met daarom heen weer een zakje en dan in een gesloten papieren zak grind.. nou daar zat binnen een half uur dus een gat in, want mevrouw rook kattenbrokjes!

De kater komt wel even aan ons bord ruiken wat daar op ligt en gaat dan zoeken op de grond. als hij wat vind likt ie er meestal aan, er gaat een poot tegenaan en het wordt een beetje rond geschoven, maar echt opeten doet hij met vrijwel niets... Hij pikt ook nooit eten ofzo, maar wel dingen om mee te spelen.. flessendoppen, schroeven, kerstballen, de swedish chef van de muppets... Dat is interessanter dan eten.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:25

Lasagna, spaghetti, m'n vega worstjes...

Druiven, meloenpitten, alles wat hij kan stelen op het aanrecht/het kippenbakje/de oven/het fornuis...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:27

Oooh, ik heb ook 2 van die kliko's die echt alles eten. Toetjes, chips, spagheti, kaas, worst. Uiteraard zonder toestemming, want dat is nog lekkerder :=
Heel makkelijk als je ze overigens op vers vlees hebt. Waar de meesten kieskeurig zijn, zijn die van mij dat niet :+
En ik heb er 1 die juist alleen brokken blieft.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:29

Isaboy schreef:
prince is echt een vreetzak en jat dan ook alles wat hij jatten kan,
ben je aan het koken loopt hij voor je voeten, staat te springen bij het aanrecht,
en als er ook maar iets valt is het hap slik weg,

hij weet dat ik niet kan eten zonder te knoeien en als ik het wil opruimen is het al niet meer nodig.
hij pakt het hap slik weg.

chocola is leuk om snachts van de tafel te jatten en dan in je waterbak leggen.
en als je chocolade melk hebt drink dan eerst je glas leeg voor je naar de wc gaat of keuken want meneer drinkt het graag voor je op,

Weet wel dat chocolade giftig is voor katten en honden!

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:36

De katten hier eten echt alles..

1 poes eet zelfs plastic. Dus we moeten altijd zorgen dat er niets in de kamer is wat van plastic is.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:44

Ik geef mijn kat ook maar heel af en toe iets omdat het echt een vreetzak is en anders misschien een schooikat wordt.

Heeft hij wel eens gehad: vleesbeleg (ham of boterhamworst) en zalm. Met name de zalm was ie helemaal gek op! En soms mag ie het yoghurt schaaltje uitlikken.

De katten van mijn ouders zijn gek op leverworst en kaas. Worst heb ik nog nooit gegeven maar voor kaas trekt die vreetzak van ons z'n neus op...
Laatst bijgewerkt door lizzy1 op 13-11-13 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:44

Een van de twee is redelijk kieskeurig en schooit ook nauwelijks, de ander lust iets meer. Ze krijgt niet vaak iets, maar de dingen die ze in ieder geval lust:
yoghurt/kwart/vla/zuivel
de meeste chipjes
slagroom

De andere kat is iets kieskeuriger, die lust zelfs veel snoepjes niet en als ze af en toe natvoer krijgt, ligt ze alleen de gelei eraf en de rest eet de andere kat op.
Opmerkelijk is dat degene die het minst lust, wel de dikste is van beide katten. :Y)

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:46

ais schreef:
Een van de twee is redelijk kieskeurig en schooit ook nauwelijks, de ander lust iets meer.
De andere kat is iets kieskeuriger, die lust zelfs veel snoepjes niet en als ze af en toe natvoer krijgt, ligt ze alleen de gelei eraf en de rest eet de andere kat op.
Opmerkelijk is dat degene die het minst lust, wel de dikste is van beide katten. :Y)

Die van mij krijgt 1x per week een blikje Gourmet. Nou, daar is ie echt helemaal gek van :j

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:54

Alles wat los en vast zit, de meest gekke dingen als chips, hamburger, boontjes. Maar laat je express voor de katten een plak gerookte zalm over dan hoeven de het niet _-:(

Mijn ervaring is wel dat wanneer ze jong zijn, ze alles eten, maar ouder worden en wel kieskeuriger.

Het raarste? We eten zomers wel eens salademaaltijd, zelf gemaakt. Een van onze katten vind dan altijd wel een manier om een mega groot blad sla eruit te jatten en mee te slepen door het huis, in zijn "secret stash" te proppen en daar op te eten.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:02

@ : jorretje

Ik weet dat chocola niet goed voor hem is en na de eerste betrappig drink ik eerst mijn glas leeg voordat ik er bij wegloop. }>
De chocolaatjes op tafel legt hij met papier en al in zijn waterbak waarschijnlijk is dat grappig :+
want hij gooit er van alles in :Y)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:13

Hahah Isaboy, onze kater doet dat met speeltjes, die geeft alles zwemles. Minder leuk als je 's ochtends op zo'n soppende pluche muis trapt..