Zou jij een (huis)dier tijdelijk willen opvangen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:59

Zoolgangster schreef:
Keet schreef:
Ik zou géén dieren uit het buitenland naast mijn eigen dieren opvangen :n
Laatst bij onze kliniek iemand die een pup uit het buitenland had en die had hondsdolheid en werd ingeslapen ;( no way dat ik dat risico zou nemen met mijn eigen dieren.

Dieren uit nederlandse asiels zou ik nog overna denken

Ja er is net weer een hond uit Tsjechië met hondsdolheid in Nederland terechtgekomen...
Er zijn mensen (en honden) met spoed ingeënt, iedereen die beknabbeld of gelikt was door die pup...

Zelf wil ik op het moment geen huisdier meer opvangen, Nederland of buitenland maakt niet uit. Ik heb jarenlang dieren opgevangen en nu is het mooi geweest.

serieus? Ik kan dat niet op internet vinden dat er alweer een pup met hondsdolheid is. wel die 2 uit Bulgarije..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 07:18

Sonja_vR schreef:
eigen honden haal ik heel slecht niet uit het asiel trouwens....herplaatser zou nog kunnen als deze niet al te idioot veel bagage zou hebben, we sporten met de honden en dat gaat niet altijd met een hond met veel bagage :n de huidige komt bij een fokker vandaan en de volgende dikke kans ook, of een jonge hond via fokker herplaatst

met2 van de 3 honden MET bagage uit asiel als volwassen herplaatser (reken 3.5 jaar) heb ik actief behoorlijk mee kunnen sporten. Dan wel met beperkingen wegens medische redenen maar ben daar behoorlijk ver mee gekomen (net zover als ik zelf wilde ;) )
de enigste hond waar dit niet met gaat is mijn huidige hond. Wat de vorige eigenaar uitgespookt heeft naast hem veel te weinig eten te geven weet ik niet maar hij is een fantastische kameraad. Uit zichzelf zeer volgzaam en kan vrijwel overal los. Echter commando's aan leren gaat niet. Op welke manier ook hij krijgt zeer veel stress van het samen met mij (voor hem moeten) werken waardoor hij dicht slaat en zelfs weg valt. Zelf zonder halsband/riem en met alleen voer gaat het bijna niet. Enigste waar ik hem wel overheen krijg is het grondwerk en de balance ballen. Dat vind hij geweldig maar ook daar geef ik 0,0 druk want iets van spanning en hij 'begeeft' het. Erg vervelend voor hem zelf omdat ik veel train en hem dus vrijwel altijd over moet slaan.

wil dus maar zeggen dat een goede sporthond echt wel een uit een asiel kan komen, overigens diverse honden vanuit ons asiel zijn inmiddels werkzaam als hulp en/of geleidehond of zitten bij de politie (breed begrip ik weet het maar doen iets van speur/pakwerk/beveiliging, o.i.d.

Amandavd

Re: Zou jij een (huis)dier tijdelijk willen opvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 07:39

Ik zou er geen moeite mee hebben dieren op te vangen als wij een groter huis hadden. Wij wonen nu in een klein rijtjeshuis met drie katten, dat is simpelweg te veel dieren op een te kleine plek om elkaar ruimte te geven.

Het irriteert mij mateloos dat mensen als excuus gebruiken, ja maar ze hebben het daar slechter dan hier.. Dus alle asiel honden en katten die er al jaren zitten behoeven geen huis want ze zitten de hele dag in een kooi met weinig aandacht omdat de vrijwilligers zich kapot werken ieder dier een beetje aandacht te kunnen geven... Nee we zien zielige hondjes op tv dus hup gelijk halen.

Bovendien vind ik het gezondheidsrisico veel te groot. Neem nu die twee pups uit Bulgarije met hondsdolheid. Er is eigenlijk geen hondsdolheid meer in Nederland maar dat wordt wel lekker binnen gebracht nu, met een hoop nieuwe teken ziekten en noem maar op.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:10

Ik zou eventueel wel een herplaatser willen, erbij, want tijdelijk zie ik niet zo zitten. Ook uit angst dat mijn huidige hondje dan een soort verlatingsangst krijgt.
En zolang zij nog niet uitgepuberd is en nog zoveel wilde haren heeft, is er ook geen sprake van een tweede hond helaas...

Ook voor mij geld echter dat mijn voorkeur uitgaat naar een herplaatser die al in een nederlands asiel verblijft, of van particulieren afkomt.

Mijn vorige en huidige hond waren herplaatsers, ik ben dit voorjaar wel bezig geweest met een hondje uit hongarije, maar durfde het toch niet aan, dit zou ook een blijvertje worden trouwens.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:14

Gini schreef:
Sommige argumenten snap ik toch echt niet over buitenlandse dieren. Moeten we Afrika ook maar laten creperen, want in Nederland/België leven ook nog mensen onder de armoedegrens?
Dierenleed vermijden/oplossen is toch wel zeker grensoverschrijdend.

Dus jij wilt Afrika helpen door duizenden mensen naar hier te halen zodat ze het beter krijgen? Ik denk dat een echte oplossing pas gevonden wordt als dierenleed daar opgelost wordt, dieren verplaatsen is geen oplossing ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:18

maar begrijp dat jij asielzoekers en ( oorlogs-)vluchtelingen dan liever ook terug stuurt naar hun eigen land??

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:18

Nee dat zeg ik niet ;) Maar zwerfhonden die in een roedel op straat leven ergens en hun kostje bij elkaar scharrelen vind ik niet per definitie ongelukkig, tenzij ze verhongeren oid. Maar ik denk dat de situatie daar opgelost moet worden, en dat het honden hierheen blijven halen geen zin heeft. Tel daarbij de mensen op die er een handeltje in zien en puppies fokken om er een zielig verhaal aan te hangen hier te verkopen bij op en dan gaat het gewoon echt nergens meer over.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 15:27

MissAnnemijn schreef:
Nee dat zeg ik niet ;) Maar zwerfhonden die in een roedel op straat leven ergens en hun kostje bij elkaar scharrelen vind ik niet per definitie ongelukkig, tenzij ze verhongeren oid. Maar ik denk dat de situatie daar opgelost moet worden, en dat het honden hierheen blijven halen geen zin heeft. Tel daarbij de mensen op die er een handeltje in zien en puppies fokken om er een zielig verhaal aan te hangen hier te verkopen bij op en dan gaat het gewoon echt nergens meer over.

Nee, maar het gaat hier ook niet om honden die hun eigen "hachje" wel kunnen redden. Maar meer om pups die gedumpt zijn en/of honden die het echt niet overleven op straat. Men weet toch ook wel dat als een hond al zoveel jaar op straat leeft die het nooit meer fijn gaat vinden in een normaal huishouden waar hij 3 a4 keer per dag een wandeling krijgt?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:17

NienkeNiels schreef:
MissAnnemijn schreef:

Nee, maar het gaat hier ook niet om honden die hun eigen "hachje" wel kunnen redden. Maar meer om pups die gedumpt zijn en/of honden die het echt niet overleven op straat. Men weet toch ook wel dat als een hond al zoveel jaar op straat leeft die het nooit meer fijn gaat vinden in een normaal huishouden waar hij 3 a4 keer per dag een wandeling krijgt?

Ja, en waarom het probleem daar niet oplossen? Daar werken aan opvang en castratie/sterlisatie porgramma's. Waarom moeten alle dieren hier in het asiel maar hun tijd uitzitten en hebben zij geen recht op een fijn tehuis?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:19

oww,en alle adoptiekindjes dan uit andere landen,ook een druppel op een gloeiende plaat,en hier ook nog zat "weesjes"die te helpen zijn...

als ik een hondje in nood kan helpen,maakt het mij geen moer uit wat zijn paspoort zegt...mijn dierenliefde stopt niet bij de duitse grens :n

overigens kennen dierenasiels een prima verloop van dieren,tis niet zo dat dieren daar altijd jaren zitten,ja misschien de echt amper plaatsbare,maar als je de asielsite een beetje bijhoudt komen en gaan er honden...( en katten)

mensen die dieren wegdoen zal je altijd houden,dus asiels zullen er altijd zijn en "vol"zitten,net als dat marktplaats altijd zal blijven bestaan...

maar bij "eigen volk eerst" krijg ik een beetje enge gedachten....

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:23

Ik ben totaal niet van de eigen volk eerst gedachte, maar je kan het natuurlijk zo blijven interpreteren, lekker makkelijk ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:25

ik heb het ook niet specifiek over of tegen jou....

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:26

Ok, mijn fout dan :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:29

Als ik op mezelf zou wonen, genoeg tijd en ervaring heb, zou ik dit zeker willen proberen.
Lijkt me een heel goed gevoel geven als je zo'n beestje kan helpen :)

Maarja ik ben nog maar (bijna) 17 dus die mening kan nog helemaal veranderen :') Lijkt me namelijk wel heel moeilijk om weer afscheid te moeten nemen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:35

kimmie261 schreef:
ik heb het ook niet specifiek over of tegen jou....

Ben gewoon duidelijk en zeg dan tegen wie je het hebt. Bovendien vind ik jouw woorden van het eigen volk eerst gedachte behoorlijk frustrerend. Alleen omdat ik niet in katzwijm val voor allerlei zielige dieren in het buitenland ben ik een engerd blijkbaar... Nee ik heb namelijk ook oog voor onze eigen asieldieren, en dat gelul over die asielsit, sorry, maar ben jij wel eens in een echt asiel geweest? Ik ben betrokken bij meerdere opvang stichtingen en er zitten zeker al dieren jaren, die prima herplaatsbaar zijn, maar ja, die zien we niet op televisie eenzaam en alleen over straat zwerven dus he, die hebben het zo slecht nog niet. Om te kotsen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:43

nou lees de eerste pagina alleen maar eens door,ga echt niet alle namen hier noemen hoor...

en ja ik heb gewerkt in dierenasiel rotterdam..voor jaren....en verloop genoeg,veel aanloop van adoptanten daar...daarnaast adopteer ik zo af en toe eens een asieldier ,dus wekelijks bekijk ik zo'n 5x dierenasiels.com en valt mij op dat er heel veel dieren geplaatst worden...

zie overigens zelf maar weinig filmpjes van zielige honden op tv die geadopteerd moeten worden...eigenlijk ken ik helemaal geen adoptie van buitenlandse dieren filmpjes op tv??

overigens heb ik tot nog toe alleen nog maar nederlandse asielhondjes een nieuw leven hier gegeven,mss slaap je daarvan iets beter??

maar mocht een hond in nood zitten die mij aanstaat maar geen nederlander/duitser/belg ( en welke landen mogen eigenlijk nog meer wel?? ) zijn,dan is ook deze 100% welkom hier...

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:47

Als ik meer tijd had zou ik best een dier (tijdelijk) willen opvangen. Ik ben alleen niet zo'n voorstander om dieren uit het buitenland tehalen als hier ook nog zoveel in de opvang zitten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:47

Altijd vervelend dat als het gaat over ethische vraagstukken wat betreft het houden van dieren er altijd mensen zijn die er zo nodig irrelevante vergelijkingen trekken met menselijke ethische problemen.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 21:04

kimmie261 schreef:
oww,en alle adoptiekindjes dan uit andere landen,ook een druppel op een gloeiende plaat,en hier ook nog zat "weesjes"die te helpen zijn...

als ik een hondje in nood kan helpen,maakt het mij geen moer uit wat zijn paspoort zegt...mijn dierenliefde stopt niet bij de duitse grens :n

overigens kennen dierenasiels een prima verloop van dieren,tis niet zo dat dieren daar altijd jaren zitten,ja misschien de echt amper plaatsbare,maar als je de asielsite een beetje bijhoudt komen en gaan er honden...( en katten)

mensen die dieren wegdoen zal je altijd houden,dus asiels zullen er altijd zijn en "vol"zitten,net als dat marktplaats altijd zal blijven bestaan...

maar bij "eigen volk eerst" krijg ik een beetje enge gedachten....

_/-\o_

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 21:07

Ik doe momenteel opvang werk voor asiels in het buitenland! Heb Asiels in Friesland en Groningen gemaild voor eventuele opvang. Zij stonden hier niet op te wachten, of soms kreeg ik niet eens een reactie. Dan denk ik tsja denk dat een hond in een opvanggezin meer kans heeft op een nieuwe baas dan een hond in Asiel. Ik neem de opvang honden overal mee naar toe hondenschool, pensionstal en komen hier de benodigde kennissen over de vloer. 3 hondjes zijn dan ook al geplaatst bij buren, vriendinnen, kennissen.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:12

ja hoor heb het altijd gedaan zal het graag nog doen maar omdat de dieren vaak een achtergrond hebben doe ik dit niet meer ivm een kleine (2jarig mannetje) en dus geen risico wil nemen dat dadelijk mn kleintje een hap krijgt of iets een pup nemen doe ik dan sneller die mee kan groeien , want een oudere hond ken nog wel leren maar is toch lastiger iets aan te leren dan een pupje

maar als de kleine oud genoeg is zal ik toch weer overwegen om diertjes op te vangen of iets..

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:19

Wij hebben 2 katten uit een nederlands asiel, Angelo zat 10 jaar in het asiel, Max 8 jaar. Ik weet niet of ik snel een hondje via het buitenland zou halen, in iedergeval niet met een stichting er tussen. Heb kennisen in zowel Spanje als Portugal, als zij me om opvang zouden vragen zou ik het wel doen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 06:50

NienkeNiels schreef:
Ik doe momenteel opvang werk voor asiels in het buitenland! Heb Asiels in Friesland en Groningen gemaild voor eventuele opvang. Zij stonden hier niet op te wachten, of soms kreeg ik niet eens een reactie. Dan denk ik tsja denk dat een hond in een opvanggezin meer kans heeft op een nieuwe baas dan een hond in Asiel. Ik neem de opvang honden overal mee naar toe hondenschool, pensionstal en komen hier de benodigde kennissen over de vloer. 3 hondjes zijn dan ook al geplaatst bij buren, vriendinnen, kennissen.

Vind je het gek dat asielen daar niet op zitten wachten? Als een van de honden die uit buitenland komt een ziekte mee brengt en dat overdraagt op de dieren in het asiel dan breekt de pleuris uit. Maar daar sta jij echt niet bij stil he? En je reageert ook niet op wat ik zeg over de Nederlandse asieldieren, jij vindt blijkbaar dat zij geen recht hebben op een fijn huisje.

Je kan problemen in het buitenland niet oplossen door alles naar Nederland te halen, zo werkt het niet simpelweg niet. Die problemen moet je daar oplossen, ze daar hulp bieden.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 07:35

ik denk dat ze bedoelt dat ze EERST asiels in NL heeft benaderd, en toen bleek dat ze daar niet op zaten te wachten, de buitenlandse stichtingen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 07:38

dems75 schreef:
ik denk dat ze bedoelt dat ze EERST asiels in NL heeft benaderd, en toen bleek dat ze daar niet op zaten te wachten, de buitenlandse stichtingen.

Ah zo, dan excuses voor mijn niet terechte opmerking!