Na veel overleggen met fokkers en veel informatie opzoeken verwelkomen wij morgen als het goed is 2 gerbils

Het grote gerbilarium (wat een woord
) staat al helemaal klaar. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) staat al helemaal klaar.

xDenies schreef:Ze reed tot 5 uur.
Toen er werd gebeld naar die taxi was het nog 25 minuten wachten.
Op het busje was het nog 30 minuten wachten. Dus voor ons vrij weinig
verschil en een stuk goedkoper
stond daar een man met wat dwergmuisjes om te showen en niet voor de verkoop, hij was zo enthousiast dat ik het niet kon laten toen ik ze later bij een andere stand zag om ze mee te nemen. ben dus twee onwijs schattige afrikaanse dwergmuis dametjes rijker haha 

draaakje schreef:Ja, ik had het nu achterin heel erg opgehoogd, maar ik merk al dat ze het vrolijk allemaal plat graven, dus er komt een dikke laag in.
Ik heb ook een houtenloopwiel van 22 cm en verschillende huisjes en bruggetjes klaarliggen, maar ik wil het niet meteen te druk maken voor ze.
En daarnaast als extra nog Eco-Nest en Cotton Comfort. Op deze site kan je geschikte bodembedekking vinden > http://www.gerbilshopqueenies.nl/bodemb ... g-en-hooi/ Ik heb trouwens bewust geen zaagsel ivm giftig stoffen die erin zitten.
Het huis dat je hier onder op de foto ziet is hun ook grotendeels onder gegraven 
MadelonSunny schreef:Zand is gevaarlijk ivm met instortingsgevaar van tunnels, zand is zwaarder.
Ik heb een combinatie van Mini-Hemp met Supasoft Bedding, kunnen ze stevige tunnels van gravenEn daarnaast als extra nog Eco-Nest en Cotton Comfort. Op deze site kan je geschikte bodembedekking vinden > http://www.gerbilshopqueenies.nl/bodemb ... g-en-hooi/ Ik heb trouwens bewust geen zaagsel ivm giftig stoffen die erin zitten.
Ik heb zo'n 15cm bodembedekking in het verblijf liggen. Bak is 100x40x40 Deze foto is van voordat ze erin zaten. Heb nu nog meer Supasoft erin liggen.
[ Afbeelding ]
Net als grond. Er is nu meer bekend over wat goed voor ze is dan een paar jaar geleden
Zelfs op sites van dierenartsen staat (nog) niet de juist informatie.
Enige wat we kunnen doen is adviseren. Fiffill schreef:Iedereen z'n beestjes goed de eerste nacht doorgekomen?
Suuskipje wat leuk, zijn erg leuke beestjes. En zo mini! Heb zelf de Europese variant maar de Afrikaanse zijn ook schattig.
Mooie gerbils ook!