Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ladyratina schreef:Wat een hoop reacties! Fijn om zoveel meningen en soms ook oplossingen te lezen. Ben nog lang niet overtuigd maar kan nu wel nadenken over bv oppas en uitlaatservice.femke27 schreef:Kortom TS, mijn ervaring is dat als de hond ruimte en gezelschap heeft je gewoon een hond met jouw werk kunt nemen. Heb je eigenlijk een tuin? Of heb ik daaroverheen gelezen?
Ik heb een tuin maar dat is gewoon een kleintje en ik vind het ook echt niet fris als de hond daarin zou plassen of poepen.
Dan nog een andere vraag aan jullie; ik heb nog nooit een hond gehad. Paarden, katten, konijnen etc wel. Het opvoeden van een pup is volgens mij iets wat je niet zo maar doet. Of zie ik het te zwaar? Is een puppycursus voldoende als je zo 'groen' bent?
Azmay schreef:Bij ons thuis 4 honden, 3 koningspoedels en een Tibetaanse terrier.
Je merkt echt dat de laatste net wat meer energie heeft en langer zal spelen.
De andere gaan toch echt de hele dag op hun luie rug liggen, ook als je thuis bent.
Neem ze mee naar het bos en ze spelen ongeveer een half uur, en dan gaat het op een laag pitje(en ze wandelen echt wel elke dag veel langer dan dat)
Het hoeft dus echt niet zo slecht te zijn als ze vrij veel alleen zijn, maar er zijn toch wel limieten..
jesito schreef:Je kunt niet alles voorspellen in je leven, dus ik zou wel kijken dat er een alternatief is voor je hond waar die heen kan als jij toch langer van huis bent.
ladyratina schreef:Dan nog een andere vraag aan jullie; ik heb nog nooit een hond gehad. Paarden, katten, konijnen etc wel. Het opvoeden van een pup is volgens mij iets wat je niet zo maar doet. Of zie ik het te zwaar? Is een puppycursus voldoende als je zo 'groen' bent?

,en tja had nu niet het gevoel dat ze het heel erg vond dat ze overdags alleen was...
amigootje schreef:Ik heb twee DH, 3 jaar en half jaar. Ik werk 30 uur per week verdeeld over 7 dagen met avonden/weekende. 6 tot 8 uur op een dag, ik heb zo een 5 minuten reistijd.
Ze zijn als ik werk max 4 uur alleen dan komt mijn lieve moeder ze uitlaten en neemt de kleine mee naar huis. Daarnaast slapen ze bij mij in slaapkamer op hun kleed/mand.
amigootje schreef:Alles is gelijkvloers, dus gelukkig niks te tillen of trappen lopen. Ze slaapt de nacht, van 23.30 tot 07.30 ongeveer. Van de week maakte ze me wakker, ze moest plassen. Ach prima. Slopen doen ze niet.
kimmie261 schreef:verder nam ik weleens wat uren op als het rustig was op het werk,dan kwam ik thuis,lag ze uitgebreid op haar rug op de bank,en keek nog net niet op haar horloge om te vertellen dat ik te vroeg thuis was..

Echter is het nogal een energiek dier dat veel beweging nodig heeft (3,5 jarige Duitse Staande), en dat kan ik helaas echt niet combineren met mijn huidige situatie. ladyratina schreef:Ik vind het leuk om te lezen hoe iedereen het regelt met zijn hond. Maar hoe meer ik lees hoe meer ik ervan overtuigd raak dat ik beter kan wachten totdat ik minder werk. Want los van het werk, mee naar de paarden kan wel maar bij ons mogen honden niet los. Moet ik hem dan aan een lijn vastbinden of in de auto laten? En wat ook gezegd wordt, je kunt je hond niet overal mee naar toe nemen zoals boodschappen of op visite (niet iedereen houdt van honden). Dan zit hij in praktijk nog veel meer alleen dan alleen de dagen dat ik werk. Ik voel me daar gewoon niet prettig bij.
) of ga na of je in je kennissenkring niet iemand hebt die een hond heeft en die wel een dagje een uitlaatservice kan gebruiken.