Plus dat ik een voorstelling had van school (Voor het Thrillerfestival, weet niet of dat ook in de rest van NL is?) en dus vanaf 8:15 tot 21:00 op school was
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Plus dat ik een voorstelling had van school (Voor het Thrillerfestival, weet niet of dat ook in de rest van NL is?) en dus vanaf 8:15 tot 21:00 op school was
Hopen dat het werkt! Rond 5en vandaag begon hij een beetje te slapen, dus probeerde ik hem in z'n kooi te doen en het lukte in 1 keer!
Nou ik hoop dat hij het allemaal goed gaat doen met z'n nieuwe ritme. NesxNas schreef:Sorry mensen dat ik nu een dierenbeul ben... Maar hij verveelt zich totaal niet in zijn kooi. Hij speelt altijd en is vrolijk. Ik denk dat hij liever rondvliegt in plaats van dat hij eventjes moet wachten terwijl wij eten. Maar dit topic is nu niet meer nodig. Ik heb goede tips gekregen en daar ben ik blij mee. Misschien komt er wel een maatje! Wat de toekomst zal brengen, geen idee. We hebben er ook over nagedacht! Als ik nu in jullie ogen een verschrikkelijk, egocentrisch mens ben, zal dat wel zo zijn. We hebben al besloten geen parkiet na deze te nemen omdat wij niet kunnen bieden wat een parkiet nodig heeft. Maar we houden hem gewoon op deze manier zo, en als hij écht wegkwijnt en gewoon zielig gaat zitten in zijn kooitje, gaat hij zeker naar een beter huisje! Het gaat nu zeker klinken als een excuus wat ik nu zeg, maar dat is het totaal niet! Hoop dat jullie het beter begrijpen zo, en als er vragen zijn wil ik die zeker beantwoorden. Maar we gaan nu wel erg off-topic.
Nimfee schreef:NesxNas schreef:Sorry mensen dat ik nu een dierenbeul ben... Maar hij verveelt zich totaal niet in zijn kooi. Hij speelt altijd en is vrolijk. Ik denk dat hij liever rondvliegt in plaats van dat hij eventjes moet wachten terwijl wij eten. Maar dit topic is nu niet meer nodig. Ik heb goede tips gekregen en daar ben ik blij mee. Misschien komt er wel een maatje! Wat de toekomst zal brengen, geen idee. We hebben er ook over nagedacht! Als ik nu in jullie ogen een verschrikkelijk, egocentrisch mens ben, zal dat wel zo zijn. We hebben al besloten geen parkiet na deze te nemen omdat wij niet kunnen bieden wat een parkiet nodig heeft. Maar we houden hem gewoon op deze manier zo, en als hij écht wegkwijnt en gewoon zielig gaat zitten in zijn kooitje, gaat hij zeker naar een beter huisje! Het gaat nu zeker klinken als een excuus wat ik nu zeg, maar dat is het totaal niet! Hoop dat jullie het beter begrijpen zo, en als er vragen zijn wil ik die zeker beantwoorden. Maar we gaan nu wel erg off-topic.
Ik wil nog graag reageren op het vetgedrukte stuk: pas hier heel erg mee op. Dieren kunnen niet altijd zelf aangeven wat zij vinden van hun leven of wat zij nodig hebben. Ik heb wel eens tijdelijk cavia's, konijnen en gerbils alleen gehad omdat ze even moesten wachten op een maatje, ziek waren, geopereerd waren etc. De een reageerde alsof er niets aan de hand was, terwijl de ander niet zonder kon en stopte met eten. Maar zelfs de dieren die niet reageerde op het alleen zijn, waren toch aanzienlijk blijer en vrolijker als hun maatje er weer was of weer een nieuw maatje hadden. Dat bevestigt voor mij dat dieren niet altijd aangeven wat zij nodig hebben.
Ik zou er persoonlijk nog eens goed over nadenken, het hoeft zeker niet overhaast: juist niet zelfs.
Succes met je parkiet
NesxNas schreef:We hebben besloten dat hij 's ochtends rond half 8 uit zijn kooi mag. Dan gaat hij rond 5 uur weer in z'n kooi. Na het eten (rond 7 uur/half 8) mag hij er nog eventjes uit. Daarna gaat hij meestal vanzelf in zijn kooitje om te slapenHopen dat het werkt! Rond 5en vandaag begon hij een beetje te slapen, dus probeerde ik hem in z'n kooi te doen en het lukte in 1 keer!
Nou ik hoop dat hij het allemaal goed gaat doen met z'n nieuwe ritme.
trysteffy schreef:NesxNas schreef:We hebben besloten dat hij 's ochtends rond half 8 uit zijn kooi mag. Dan gaat hij rond 5 uur weer in z'n kooi. Na het eten (rond 7 uur/half 8) mag hij er nog eventjes uit. Daarna gaat hij meestal vanzelf in zijn kooitje om te slapenHopen dat het werkt! Rond 5en vandaag begon hij een beetje te slapen, dus probeerde ik hem in z'n kooi te doen en het lukte in 1 keer!
Nou ik hoop dat hij het allemaal goed gaat doen met z'n nieuwe ritme.
Wat goed ts:-)

Hopen dat het zo blijft gaan