Zilfstar schreef:Tsja... hier in de supermarkt hadden we een oude dame als vaste klant. Zag haar vaak als ik boodschappen deed. Had een hond die zo'n beetje even oud was als zijen die kon echt niet thuis alleen blijven. Ze hadden een speciaal oud winkelwagentje voor het beessie. Daar legde mevrouw dan een krant in, hondje erop en dan stond ie aan de kant (niet in de weg) in de buurt van de kassa's. Bleef daar rustig zitten tot mevrouw de winkel doorgeschuiveld was. Toen ze last van haar rug had was er altijd wel een medewerker die hondje er even in tilde voor de oude dame (echt omaatje van in de 80 hebben we het over). ik vond dat prachtig, getuigen van medeleven en medemenselijkheid (heb wel eens gesprekje aangeknoopt met mevrouw. Hondje was alles wat ze had) Prima oplossing dus.
Tot ik ze ineens niet meer zag en ik het aan de kassa navroeg (dacht zelf dat 1 van de 2 misschien overleden was ofzo)... Kassiere keek eerst even om zich heen, want ze mocht dit eigenlijk niet vertellen. Er was een nieuwe filiaalleider gekomen en de eerste dag dat hij er was had hij die hond zo met wagen en al de winkel uitgereden de regen in. Mevrouw si nooit meer terug gekomen.
Wat buitengewoon bot zeg, bah!
en die kon echt niet thuis alleen blijven. Ze hadden een speciaal oud winkelwagentje voor het beessie. Daar legde mevrouw dan een krant in, hondje erop en dan stond ie aan de kant (niet in de weg) in de buurt van de kassa's. Bleef daar rustig zitten tot mevrouw de winkel doorgeschuiveld was. Toen ze last van haar rug had was er altijd wel een medewerker die hondje er even in tilde voor de oude dame (echt omaatje van in de 80 hebben we het over). ik vond dat prachtig, getuigen van medeleven en medemenselijkheid (heb wel eens gesprekje aangeknoopt met mevrouw. Hondje was alles wat ze had) Prima oplossing dus.
).

)