Hond in winkelwagentjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:25

Zilfstar schreef:
Tsja... hier in de supermarkt hadden we een oude dame als vaste klant. Zag haar vaak als ik boodschappen deed. Had een hond die zo'n beetje even oud was als zij :Y) en die kon echt niet thuis alleen blijven. Ze hadden een speciaal oud winkelwagentje voor het beessie. Daar legde mevrouw dan een krant in, hondje erop en dan stond ie aan de kant (niet in de weg) in de buurt van de kassa's. Bleef daar rustig zitten tot mevrouw de winkel doorgeschuiveld was. Toen ze last van haar rug had was er altijd wel een medewerker die hondje er even in tilde voor de oude dame (echt omaatje van in de 80 hebben we het over). ik vond dat prachtig, getuigen van medeleven en medemenselijkheid (heb wel eens gesprekje aangeknoopt met mevrouw. Hondje was alles wat ze had) Prima oplossing dus.

Tot ik ze ineens niet meer zag en ik het aan de kassa navroeg (dacht zelf dat 1 van de 2 misschien overleden was ofzo)... Kassiere keek eerst even om zich heen, want ze mocht dit eigenlijk niet vertellen. Er was een nieuwe filiaalleider gekomen en de eerste dag dat hij er was had hij die hond zo met wagen en al de winkel uitgereden de regen in. Mevrouw si nooit meer terug gekomen.

Wat buitengewoon bot zeg, bah!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:30

BaileyMix schreef:
Aan de andere kant vind ik het gezeik; Mensen zijn tegenwoordig véél te veel bezig met dit soort 'hygiëne' waardoor je allemaal mensen en kinderen krijgt die alles vies vinden, van alles ziek worden en overal allergisch voor zijn.

Toch wil ik er niet aan denken dat mijn product, als ik het in handen heb, onder de honden-anus-bacillen zit :r
Ik ben nergens vies van, loop vaak genoeg met mijn blote voeten op stal (ja ja, ook gewoon door de paardenstrond, het bepiste stro etc), ik eet met mijn paard (ik een hapje met de lepel, vork, zij een hapje, ik een hapje) maar ik hoef niks in handen te hebben wat net aan iemands billen heeft gezeten, vooral niet van een hond of kat. Gatverdamme, het is dat ik er nooit bij stil sta, anders waste ik mijn handen 1000 keer op een dag. Dat hoort gewoon niet in een supermarkt, toen wij nog jonge pups en kittens hadden nam ik er ook wel eens een mee onder mijn jas, ja die zit aan mij en komt er niet uit voor we de winkel weer uit zijn.

Ik vind het goor, als het in een hondenmandje zit is het prima, maar niet direct waar onze producten komen te liggen.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:32

Oké begrijp me nu niet verkeerd, ik heb respect voor mensen met geleidehonden. Deze mensen zouden soms niet eens kunnen winkelen zonder deze hond.

Maar ik snap wel dat er sommige mensen dan denken van waarom mag een geleidehond wel binnen en de mijne niet. Ze hebben evenveel haren, kwijlen evenveel of even weinig. En plassen allebei niet binnen.
Een hond is een hond..

Natuurlijk kan een normaal goed redenerend mens zich in de functie van de geleidehond plaatsen, maar er zullen ook wel zo een gedachtes rondspelen.
Wat vinden jullie daar dan van?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:33

Ik ben het met de ts eens.
Er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn hond in een winkelwagentje te zetten.
Neem dan de hond niet mee en of maak dan gebruik van de bezorg service.

Maar ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik de kat wel eens mee heb genomen naar binnen de winkel in.
Waarom ?
Ik loop wel eens naar de super voor een vlug boodschapje met de hond en de kat volgt dan.
Hond blijft altijd braaf buiten zitten maar de kat niet, dus beste optie is dus kat onder de jas en als een speer mijn boodschapje doen.
Dat is altijd nog beter dan dat ie los loopt in de winkel.

Nu kun je zeggen dan hou je de kat toch binnen maar dicht bij huis krijg ik hem echt niet te pakken omdat ie te graag mee wil.
Gelukkig is dit me nog maar een keer overkomen en moet het personeel er wel enorm om lachen (ook de filiaalleider toen ie me de kat onder mijn jas zag wurmen nadat ik eerst poogde de kat buiten de deur te houden :+ ).

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:36

Zo'n kat had ik ook, maar die wist gelukkig dat ie buiten moest blijven (kat luisterde beter dan mijn hond, Blijf was blijf :Y) ). Ging dan midden op de straat (het is een rustige doodlopende straat) staan mauwen of ik wilde opschieten. Was zijn territorium namelijk niet (geholpen kater die heer en meester in onze eigen straat was). Iedereen kende dat beest zo onderhand wel. "o, je bent zeker weer eens lopend gekomen! Je kat loopt al om je te roepen"

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:38

Roweentje89 schreef:
Oké begrijp me nu niet verkeerd, ik heb respect voor mensen met geleidehonden. Deze mensen zouden soms niet eens kunnen winkelen zonder deze hond.

Maar ik snap wel dat er sommige mensen dan denken van waarom mag een geleidehond wel binnen en de mijne niet. Ze hebben evenveel haren, kwijlen evenveel of even weinig. En plassen allebei niet binnen.
Een hond is een hond..

Natuurlijk kan een normaal goed redenerend mens zich in de functie van de geleidehond plaatsen, maar er zullen ook wel zo een gedachtes rondspelen.

Precies wat je zegt, die mensen kunnen zonder de hond o.a. niet winkelen, dus ik vind dat dat een uitzondering op de regel mag zijn.
(wij mogen niet met onze fiets de winkel binnen, maar mensen in een rolstoel gelukkig wel... :+ )

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:40

Smeckel is een schat van een beest maar hij is heerlijk onderzoekend en brutaal dus heeft lak aan commando's :+
Zitten voor een snoepje kan er nog net vanaf maar dan ook niet langer dan 1 sec :')

little_king

In de winkel waar ik voorheen kwam werden mensen met een hond er op aan gesproken, ook die onder de arm.
Zoals hier al is genoemd het is een hygiëne regel die de winkel op moet volgen.
En ik ben zelf honden liefhebber, maar ik begrijp die regel wel. Het gaat toch om voedsel.
Een intratuin vind ik heel wat anders, dat eet je niet.

Blindengeleidehond is natuurlijk wat anders, maar hoeveel zie jij die per dag lopen?

tweebelgen

Geen enkele hond, groot of klein zou een suppermarkt, café of restaurant binnen mogen. Zeker voor de hygiëne. Niet iedereen heeft het voor honden er zijn ook mensen die schrik hebben voor honden.
Je neemt een hond toch ook niet mee naar het werk of kerk.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:41

tweebelgen schreef:
Geen enkele hond, groot of klein zou een suppermarkt, café of restaurant binnen mogen. Zeker voor de hygiëne. Niet iedereen heeft het voor honden er zijn ook mensen die schrik hebben voor honden.

Van der valk mag je met de hond in en word zelfs water voor ze neer gezet

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:42

tweebelgen schreef:

Ik heb een collega die haar hond wel mee neemt naar het werk. Ze is juf voor een groep 5 en 6 speciaal onderwijs. In goed overleg met directie, collega, kinderen en ouders gegaan. En een succes dat het is!!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:46

tweebelgen schreef:

veel restaurants en snackbars hebben bakken met water staan voor de hond, en ken genoeg mensen die hun hond mee naar t werk nemen, kerk zou ik niet weten :+

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:46

rommulus schreef:
tweebelgen schreef:

Van der valk mag je met de hond in en word zelfs water voor ze neer gezet

La P.lace ook, enkel de buffetten waar eten wordt verkocht en bereid zijn off limit voor honden. Zie honden vaak genoeg in restaurants eigenlijk.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:47

Ik vind het ook niet kunnen, laat je hond lekker thuis dan... Wij hebben ook wel eens een hond in de schaduw gezet, een paar meter verderop omdat het bloedheet was en die hond zat al een een tijd in de volle zon.
Heb ook bij de C1000 iets gezien, een soort kooi waar je je hond in kon stoppen, zonder raampje en op slot, met een waterbak (afmetingen 50X100X120 oid). Die was na een paar weken weer weg. Dat vind ik ook zielig, je hond in een compleet donkere kooi opsluiten.

Gewoon thuislaten die handel, op echte uitzonderingen na misschien.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:49

Miepie77 schreef:
tweebelgen schreef:

veel restaurants en snackbars hebben bakken met water staan voor de hond, en ken genoeg mensen die hun hond mee naar t werk nemen, kerk zou ik niet weten :+

En alsnog zitten ze daar lekker op de grond, een plek waar wij niet met onze handen komen :Y)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:52

Roweentje89 schreef:

Een hond is een hond..

Ik vind ook een blindengeleidehond net zo goor als een gewone hond (in verschillende mate van verzorgdheid hahaha, mijn maltezer gaat vaker in bad dan sommige mensen, mijn berner (zit vooral in de stal) is vaak echt te smerig om met een tang aan te pakken :o )
Maar toen dacht ik idd dat blinden niet zonder die hond konden.
En toen las ik in een discussie op een hondenforum dat er dan iemand van het winkelpersoneel mee ging met de blinde om de boodschappen te doen en toen dacht ik: zo kan het idd ook.

Een hond in een restaurant vind ik ook vies, op het terras in de zomer vind ik dan weer anders (heb je nog de keuze om binnen te gaan zitten als je er niet van gediend bent en de haren zitten niet in de vloerbedekking en de tafellakens enzo)

Ik snap ook eigenlijk niet waarom het verhaal van die oude dame met haar oude hondje ineens wel Oeeeeehhhhh en Aaaaaaahhhh is. Een hond is een hond. Mijn hond is ook zielig, het is niet omdat ik 'pas' 34 ben dat mijn hond minder zielig is alleen hoor :+

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:53

Ik snap persoonlijk niet waarom mensen hun hond meenemen naar de supermarkt (zeker aangezien de meesten met de auto komen), maar om de hygiëne kan ik niet boos worden. Er zitten ook kinderen in die karretjes met hun schoenen en vieze handen. Er zijn ook genoeg volwassenen die nog niet eens hun handen wassen na een toiletbezoek. Maar goed, een kleedje in de kar zou wel zo netjes zijn. En als een hond klein is en onder de arm gehouden kan worden oid heb ik daar geen bezwaar tegen. Het verbod gaat naar mijn weten om plas/poep/aan de verpakkingen zitten en als ze daar niet bij kunnen zie ik het probleem niet.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:56

xSlvna schreef:
Miepie77 schreef:

En alsnog zitten ze daar lekker op de grond, een plek waar wij niet met onze handen komen :Y)

Precies en wij zijn ook niet ziek, dus waarom zou een ander dat van onze honden worden.
Niet alles is vies en bah.
Over kwijlende honden, zijn maar een paar rassen die zomaar kwijlen, de meeste echt niet net zoals dat ze zindelijk zijn, sommige mensen hebben echt vreemde ideen over honden.
Supermarkt vind ik idd een stap te ver, maar om hier nu van te walgen gaat echt te ver, net als een blinde geleide hond, wees blij voor die mensen dat ze zo wel de deur uit kunnen. Een geleide hond zit niet op de producten. ;)

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:59

Wij waren van het weekend wezen wandelen in Lage vuursche en daarna gingen we nog even een pannenkoek eten op het terras en tot onze verbazing werd het hondje naast ons (incl. zijn vieze baggerpootjes) op een stoel gezet en kreeg hij een pannenkoek wat hij heerlijk van het bord mocht eten. :roll:
Dat ging mij toch ook wel iets te ver. Je zal daarna met je schone broek op die stoel moeten zitten. De serveerster deed een subtiele poging dat het hondje eigenlijk niet op de stoel hoorde maar toen antwoordde de eigenaar dat hij dit thuis ook deed en het niet zo'n probleem was want "als het regent regenen de stoelen wel weer schoon" . Tja......
Onze hond lag gewoon onder de tafel en toen wij voorbij liepen was de vrouw hoogst verbaasd dat wij onze hond onder de tafel hadden gehouden en zij niets lekkers had gekregen :n

little_king

Simoonzel schreef:
Ik snap persoonlijk niet waarom mensen hun hond meenemen naar de supermarkt (zeker aangezien de meesten met de auto komen), maar om de hygiëne kan ik niet boos worden. Er zitten ook kinderen in die karretjes met hun schoenen en vieze handen. Er zijn ook genoeg volwassenen die nog niet eens hun handen wassen na een toiletbezoek. Maar goed, een kleedje in de kar zou wel zo netjes zijn. En als een hond klein is en onder de arm gehouden kan worden oid heb ik daar geen bezwaar tegen. Het verbod gaat naar mijn weten om plas/poep/aan de verpakkingen zitten en als ze daar niet bij kunnen zie ik het probleem niet.

Het komt gewoon door de regels van HACCP en daar staan vieze mensen en kleffe kinderhandjes nu eenmaal niet in opgenomen, dieren wel.

xSlvna

Dat ik het oké vind dat honden in een restaurant ergens in een hoekje op de grond zitten betekend niet dat ik het correct vind dat honden in een winkelwagen komen, als je mijn vorige post hebt gelezen zou je dat weten, ik walg daar namelijk wél van.

Zolang je dat dier niet ruikt/hoort vind ik het in een restaurant prima, ik wil hem nieteens zien kwijlen, dat is echt onsmakelijk, dan laat je 'm maar thuis vind ik.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:02

In Amerika bij de WalMart stonden er bij de ingang, nadat je van een medewerker een karretje aangerijkt kreeg, schoonmaakmiddelen zodat je je wagentje voor gebruik kon reinigen :)
In Zwitserland hadden ze buiten de supermarkt 4 royale benches met voorkant tralies en een waterbakje en 4 ringen op gelijke afstand op een stukje schaduwmuur voor honden.

Honden horen NIET in winkelwagentjes :n honden horen over het algemeen gewoon niet in levensmiddelenwinkels :) Iemand gaf aan dat zij het wel deed omdat hij in het wagentje toch alleen haar eigen boodschappen aan kon raken. Dat is wel wat kortzichtig natuurlijk, aangezien na jou ook nog 20 mensen hun boodschappen in dat wagentje moeten stoppen ;)

Kinderen horen óf in het kinderzitje met de voetjes dus buiten de wagen, of keurig netjes meelopen naast de wagen of met een eigen kleine wagentje. Die horen dus ook NIET met hun voeten in het winkelwagentje te zitten :)

Anoniem

Re: Hond in winkelwagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:13

Mijn hond gaat regelmatig mee boodschappen doen. Alleen ik blijf buiten staan om met hem te trainen. En paps gaat boodschappen halen. Aangezien hij ook naar mij moet luisteren als het druk is. En nee ik wil niet dat mensen hem aaien. Maar echt niet dat ik hem naar binnen neem.

Maar van mij mogen ze kinderen ook verbieden in supermarkten. Telkens in de weg lopen. Krijsen of janken als ze iets niet krijgen. Overal aan zitten met hun handen onder de snot en slijm. En dan die boze moeders als je eens geïrriteerd tegen een kind zegt dat ze op moeten letten waar ze lopen, omdat ze al voor de zoveelste keer voor je voeten lopen. Want hoe durf je dat tegen hun kinderen te zeggen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:17

love_western schreef:
Mijn hond gaat regelmatig mee boodschappen doen. Alleen ik blijf buiten staan om met hem te trainen. En paps gaat boodschappen halen. Aangezien hij ook naar mij moet luisteren als het druk is. En nee ik wil niet dat mensen hem aaien. Maar echt niet dat ik hem naar binnen neem.

Maar van mij mogen ze kinderen ook verbieden in supermarkten. Telkens in de weg lopen. Krijsen of janken als ze iets niet krijgen. Overal aan zitten met hun handen onder de snot en slijm. En dan die boze moeders als je eens geïrriteerd tegen een kind zegt dat ze op moeten letten waar ze lopen, omdat ze al voor de zoveelste keer voor je voeten lopen. Want hoe durf je dat tegen hun kinderen te zeggen.

Bejaarden mogen ze ook verbieden, zo sloom op hun dooie akkertje boodschappen doen.
Buitenlanders, dat geknijp steeds in die groenten en fruit en door hun pikante eten ruik je ze van veraf.
En dat carrierevolk dat na hun werk of op de zaterdag gestresst en chagrijnig snelsnelsnel boodschappen gaat doen, vreselijk!
O, had ik al jongeren genoemd? In groepjes een beetje met zijn allen in die gangen staan kl*ten, altijd net voor het schap waar jij moet zijn en zo luidruchtig!!!
Wat gaat het rustig worden zo in de supermarkt _O-

(sarcastisch he, ik meen er geen woord van!)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:18

love_western schreef:

:=
Of anders een bordje 'Verplicht aan te lijnen'..... :')