Sassol schreef:Hoe lang zit de pup alleen op woe, do & vrijdag? Ik vind dat nogal wat, een pup die met 11 weken 3 dagen per week alleen zit. Een wandeling tussendoor is voor de zindelijkheid goed, maar het is geen volwassen hond: alleen uitlaten vervult z'n behoefte niet.
Ik vind je raskeuze erg onverstandig eerlijk gezegd, snap dat je de uitdaging leuk vindt, maar kies dan een ander type hond.
Er is een verschil tussen wolfhonden en wolfShonden. De Tsjech is een wolfhond, er zit nog echt wolf in en dus dicht bij de natuur. Ze graven graag, zijn erg roedelgericht, alleen zijn is echt een straf voor deze honden daarom wordt aangeraden hem met meerdere honden te houden, hebben een hoog jachtinstinct (wees dus niet verbaasd als je een keer thuiskomt en hij heeft één van je huidige huisdieren vermoord) en zijn vrij lang 'jong'.
Houdt er ook rekening mee dat de Tsjech oha later zindelijk is dan andere rassen.
Ik zou dus ook echt eens eerlijk naar jullie situatie kijken en of jullie de hond wel genoeg kunnen bieden, er zijn zat andere uitdagende rassen die wel prima in jullie situatie passen.
Sorry hoor, maar hoe kom je aan deze wijsheden? Natuurlijk staat een Wolfhond iets dichter bij de natuur, maar om hem hier nou neer te zetten als bloeddorstige moordenaar is bullsh*t. Hij gaat écht niet vanuit het niets je katten op eten. Deze horen in zijn roedel en daar gaat heus niets mee gebeuren
Ook kan je ze prima alleen leren zijn, maar niet langer dan welke andere hond dan ook. Eventjes alleen is echt geen straf, hij is in z'n eigen nest en zal waarschijnlijk gewoon ff lekker een tukkie gaan doen. Alleen zijn bouw je langzaam op, dat doe je met iedere pup. Een Tjech is een pittige hond, maar wel nog steeds een HOND. Je kan het óók overdrijven....