Over op vers vlees, wie kan mij adviseren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Over op vers vlees, wie kan mij adviseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:07

hier wel een positieve kliniek wat betreft vers :j zolang je maar correct vers voert
kliniek staat ook erg goed bekend trouwens :)
ach ja, zo heeft iedereen toch zijn/haar eigen voorkeuren en ervaringen.
wij voeren vers , hond is afgespeend op vers door de fokker en daar ben ik gewoon mee door gegaan ,

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:32

het is jammer dat je niet in de buurt woont, anders had je van ons assortiment mogen proberen.
of je zou er mee moeten instemmen dat we het voor je opsturen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:38

Ook hier kvv van Lotgering.
Ben begonnen Smorgens brok taste of the wild en s avonds hun vlees.
Nu krijgen ze alle dagen vlees en zijn we de.brokken ook aan het minderen.
En beide honden doen het super.
Had eerder de grote herder mix te dun en de border collie mix bleef lastig met ontlasting en bleef verharen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:51

Klopt dat er toch nog wat da's geen fan zijn van kvv of barf.
Maar dat heeft er ook mee te maken dat ze er ook maar heel weinig over weten.

Hier in de kliniek waren ze er ook geen voorstander van, totdat ze zagen hoe mijn hond ervan opknapte. En dat terwijl we al 2 jaar lang de deur bij hun plat liepen. Wat we allemaal wel niet geprobeerd en gedaan hebben.
Dagelijks 3 soorten medicijnen waaronder prednison. Dit hielp allemaal maar een klein beetje.
Heeft ons in die 2 jaar duizenden euro's aan da kosten gekost.
Rauw gaan voeren waren ze op tegen.
Gelukkig ben ik eigenwijs geweest en heb naar een fokker geluisterd.
Binnen 2 weken waren de klachten zo goed als helemaal over, en konden we de medicijnen gaan afbouwen.
Iets wat met alle medicijnen en speciale dieetvoeren (ja zelfs zo gek geweest om voer te proberen van € 65.- voor 7.5 kg)niet voor elkaar kregen.

Ook bij onze andere hond waren ze super te spreken over haar gebit. Was niets maar dan ook niets te zien van tandplak, en waren er in eerste instantie van overtuigd dat we haar tanden poetste.
Nee alleen rauw voeren.

Later zijn ze het bij "probleem" gevallen gaan aanraden en dat pakte ook super goed uit.
OOk hier bij de kliniek zijn ze om en zelfs officieel verkooppunt geworden van een KVV (carnibest).

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:31

Het is niet zo dat ze er hier niks van weten. Integendeel zelfs. Maar zijn eerder terug gekomen van het "vers" verhaal. Juist dat veel honden het er toch niet zo goed opdoen.
Maar goed ben niet per perse tegen vers hoor. Maar vind wel dat je moet weten wat je doet en denk dat het daar ook snel fout gaat. En er zijn ook vele brokken soorten die er hier nooit in zouden komen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:22

Wilawander, zodra de kennis over het voeren idd niet voldoende is , zie ik ook heel makkelijk problemen ontstaan.
maar goed dat is met alles natuurlijk...ouders die hun baby veganistisch willen opvoeden en het kind sterft door ondervoeding omdat verdunde appelsap en gewone sojamelk niet zo voedzaam is als ze dachten :roll:
dat wil niet zeggen dat je een baby niet vegan kan laten opgroeien, maar dat je daar wel wat beter over moet nadenken dan deze ouders hebben gedaan.