hier in duitsland zullen veel mensen nog problemen hebben een gezonde hond in te laten slapen,ze doen het écht niet,het is zelfs verboden,je moet als je dat wil het via de gemeente doen,dan komt er een persoon langs die je hond beoordeeld en geeft dan een papier af dat een hond inderdaad niet meer geschikt is voor de maatschappij,en dan nóg moet je een DA vinden die het dan doet...de mijne doet het in ieder geval níet...
ik zat laatst op youtube wat te zoeken een kwam op een fimpje terecht van een amerikaans asiel wat de dag begon met het inslapen van 50 honden,wat ze dus filmde...
echt,ben er nog niet goed van als ik eraan denk...ik vind het dood maken van huisdieren dat dat echt niet zomaar iets is
maar goed...ik begrijp inmiddels nu ik al wat jaren op bokt zit dat er mensen zijn die daar geen enkele moeite mee hebben,ach ,dood is dood..maak ut uit...ze merken er tenslotte niets meer van...
dat is ook 1 hele grote twijfel voor mij,ik wil mijn kruisingen terug hebben en dat zou betekenen dat ik 1x mijn teefje laat dekken,maar ik heb al wat huizen voor de pups gevonden,maar mijn aller grootste angst is dat zij meer pups krijgt als de huizen die ik al gevonden heb

,dan zal ik dus nieuwe baasjes moeten vinden,die hier dan met grote blauwe ogen waarschijnlijk gaan vertellen hoeveel zij om honden geven,en beloven de wereld ervoor te zorgen...
alleen echt in een hoofd kan je niet kijken,wat als je ze mee geeft aan mensen die hun schouders ophalen over inslapen ,"ach ze merken het toch niet",wat als je ze mee geeft aan mensen die kinderen krijgen en dat jouw gefokte hondenbaby bij een 'verkeerde' reactie meteen maar een "beest" wordt ,en met beetje pech marktplaats opgaat óf net zo gemakkelijk een enkeltje DA krijgt...
pfff...stof tot heel héél goed nadenken...