Tenenkrommende smoesjes.. dieren herplaatsen of afmaken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:05

Tja, wanneer is het een smoesje en wanneer de waarheid?

Allergie is gewoon k*t, weet er alles van. Mensen doen er vaak zo luchtig over, want buurman Henk heeft ook allergie en die neemt een pilletje en die heeft nergens last van dus het valt wel mee...
Mijn neef heeft zijn konijn ook wegens allergie moeten wegdoen, arme jongen moest zelfs naar het ziekenhuis omdat hij zo dicht zat. Dat is best sneu...

En ja,de kat die de baby niet kan accepteren is ook rot. Het komt wel voor namelijk. Moeder even naar de wc en de kat had de nagels in de baby gezet :(:) dus nee, de kat hebben ze wel weggedaan want de kat bleef ook dreigen en de kat maar eeuwig buiten zetten was ook geen optie. De baby had niets uitgelokt, die lag gewoon in de box.

Anoniem

Re: Tenenkrommende smoesjes.. dieren herplaatsen of afmaken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:14

Oordelen is zo makkelijk voor een ander he :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:19

VivaLaVida schreef:

Precies.
Je moet tegenwoordig je verantwoording afleggen als je afstand doet van een dier en kun je het ooit goed doen? Nee. Laat mensen zelf beslissen over hun dier wat dat betreft (en dan bedoel ik niet aan hun lot overlaten door het ergens te dumpen in het wild bv)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:22

VivaLaVida schreef:

precies en daar sla je spijker mee op de kop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:28

vuurneon schreef:
Tabaluga12 schreef:
Kennis van m'n zus had de hond in laten ze slapen,het hondje had namelijk het kind gebeten.

Na inslapen kwamen ze erachter dat de hond ik weet niet hoeveel nietjes in zijn oor had...

Leeft die hoax nog steeds? :+

Ik vind het een grijs gebied. Maar ik heb er sowieso geen moeite mee dat gezonde dieren een spuitje krijgen, liever een eigenaar die verantwoordelijkheid neemt dan maar weer 1 in het asiel die maar moet wachten tot er iemand komt...

Ik eet ook vlees, dus zou wel erg hypocriet zijn om mij wel zorgen te maken over gezonde dieren die worden ingeslapen.

Geen moeite mee?! Jij vind dus dat de mens mag beslissen welke hond dood gaat en welke een kans krijgt?
Wij hebben oude honden zitten die blijven idd langer maar ze doodmaken? Echt niet..
Zo lang het goed met ze gaat in de kennel mogen ze blijven, stel ze trekken het niet en er is echt geen andere opvangmogelijkheid ok, maar anders worden ze bij ons echt niet afgemaakt.
Wij hebben zelfs honden van andere instanties zitten omdat ze anders dus wel afgemaakt werden.
Soms vind ik het best frustrerend als er weer 1 is die opgehaald moet worden omdat het anders einde verhaal is, ik snap niet hoe je het kan..
Mensen hebben een teef laten dekken, pup is gekocht dus het is de verantwoordelijkheid van de mens dat ze op de wereld zijn gekomen en dan moet je als mens je verantwoordelijkheid nemen als je een hond aanschaft, doen de mensen die ze in huis gehaald hebben dat niet dan doen wij het wel.
We hebben er 1 zitten die niet geplaatst word, boomerachtig hondje, kort lontje naar mensen, sociaal met honden en voelt zich thuis in de kennel dus die blijft lekker in de kennel wonen, zolang hij 'gelukkig' en gezond blijft hoeft hij echt niet dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:33

Wie anders dees_daan? Natuurlijk beslist de mens over zoiets. Ik ken ook wel mensen die erg snel op geven. Laatst nog. Maar weet je, heb liever dat ze hun dier dan naar een beter huis of hemel doen dan dat ze er zelf mee door modderen.

En vaak weet je het fijne et toch niet van. Maar wel oordelen. ...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:42

Ik vind dat de baas daar inderdaad over mag beslissen. Voor het dier maakt het niet uit, heeft geen besef van een einde dat nadert doordat de baas hem/haar een spuitje wil geven. Ik vind een spuitje geven ook verantwoordelijkheid nemen namelijk :) en zeker niet de makkelijkste beslissing.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:44

Ik vind dat mensen zelf moeten weten wat ze doen, maar kleine kinderen zijn de grens. Lopen die risico, en bij bepaalde honden is dat het geval zonder dat die kinderen daar wat aan kunnen doen, dan moeten er snel maatregelen worden genomen.
En dan niet blijven aantutten in een situatie die niet verantwoord is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:46

VivaLaVida schreef:
Wie anders dees_daan? Natuurlijk beslist de mens over zoiets. Ik ken ook wel mensen die erg snel op geven. Laatst nog. Maar weet je, heb liever dat ze hun dier dan naar een beter huis of hemel doen dan dat ze er zelf mee door modderen.

Een ander huis is heel wat anders dan euthanasie, daarnaast komen 90% van de problemen door de eigenaar zelf, dus hond weg doen is weglopen voor je eigen verantwoordelijkheid.
Ik ben het er niet mee eens dat 'wij' die beslissing mogen nemen, hoe wil jij het dan? Hond van 1 tot 6 jaar die het asiel in komt krijgt een kans, hond van 6 jaar of ouder kan meteen door voor een spuitje?
De hond kan er niks aan doen dat hij onverschillige eigenaren heeft en op een leeftijd is dat hij minder makkelijk te plaatsen is.
Wij halen zelfs honden bij de DA op als daar eigenaren staan voor euthanasie en de da is het er niet mee eens.
Wij hebben tot nu 1 hond gehad die uiteindelijk voor euthanasie ging omdat hij heel snel heel ziek werd, hij kon niks meer binnenhouden en behandelen was bij hem niet echt mogelijk. Dan kan het niet meer, dus wanneer wij die beslissing nemen is dat in het belang van de hond, anders blijven ze gewoon tot er iemand voor ze komt, elke hond verdiend een kans, of hij nou jong of oud is, helemaal gezond is of medicijnen nodig heeft, die hond zit daar omdat de mens dat besloten heeft en dat is al sneu genoeg. Enige reden voor mij om voor euthanasie te gaan is als hij gaat lijden, of dat het voor ons zelf te gevaarlijk word, maar ook dan is er iets goed mis met de hond en als hij zich zo opsteld is het voor de hond ook niet te doen in de kennel.
Een paar weken terug nog zo'n geplaatst, ging voor euthanasie, DA belde ons, ze is bij ons gekomen en heeft nu een geweldig plekje, herder van 9 jaar. Die had dus volgens jou ook wel dood gemogen?
Laten we dan de bejaarden die niet helemaal voor zichzelf kunnen zorgen ook allemaal maar afspuiten want die kosten ook alleen maar geld en weer naar huis gaan ze toch niet.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:47

Ik lees hier dat veel mensen de hond troosten na een fout hapje en het klierige kind straffen. Volgens mij doe je het dan toch verkeerd, happen mag namelijk nooit ook al geef je hem groot gelijk. Hij staat helemaal onder het kind in de rangorde.
Ik zou voor de vorm toch even een flinke preek geven zodat goed duidelijk is dat het kind NOOIT gehapt mag worden, daarna is het kind aan de beurt (en goed ook). Er zijn toch altijd honden die proberen in rang op te schuiven.
Wij hebben zelf ooit na 3 jaar tobben een pony verkocht die qua karakter totaal niet bij ons bleek te passen, maar daar stonden verschillende mensen om te springen. Toch altijd nog een rotgevoel aan over gehouden.
Verder gaan ze hier alleen met gestrekte pootjes....

Erg vind ik wel dat zoveel mensen makkelijk afstand doen van hun paard als hij/zij iets mankeert. Altijd voor een goed en BLIJVEND tehuis, dus daar wel blijvend maar bij jou niet. Als weidemaatje of zo.... met flink veel medische zorg graag want de eigenaar heeft daar geen zin meer in, die wil gewoon lekker rijden! De raarste opmerkingen staan er nog bij ook, "kan wel buitenritjes maken maar niet te vaak". Dan kan het eigenlijk toch gewoon NIET?!?!?

Verder ben ik erg tegen het maar blijven fokken van honden/katten/paarden e.d omdat het zo leuk is om mee te maken. Er zijn er al genoeg!!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:48

Tja, dat is aan het asiel om te bepalen. Ik ken die dieren niet :) ik beslis enkel over mijn eigen dieren.
Maar ik ga niet moeilijk doen als een asiel een euthanasie beleid heeft bij gezonde dieren.
Het is meer de mens die er moeite mee heeft dan het dier.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:48

VivaLaVida schreef:

Ik lees hier eigenlijk niet zoveel oordelen, buiten dat ik sterk de indruk heb dat jijzelf een bepaald oordeel hebt over de posters hier die duidelijk uitspreken dat ze twijfels hebben bij de oprechtheid van sommige verhalen. Voor de rest lees ik veel ervaringen van mensen, die door die ervaring kritischer zijn geworden over redenen die mensen aanhalen om afstand van een dier te doen. Gezien het grote aanbod van dieren op marktplaats en bij asielen en gezien het feit dat dierenartsen regelmatig wordt gevraagd een overigens kerngezond dier af te maken, lijkt het mij niet meer dan logisch om kritisch te zijn bij veelgebruikte redenen om een huisdier weg te doen. Want natuurlijk zijn er allergische kinderen, maar dat zijn er echt niet zo heel erg veel hoor. En zelfs al blijkt een kind allergisch, of ontwikkelt het een allergie, dan kun je altijd nog te rade gaan in je familie- en vriendenkring of bij herplaatsbemiddeling (zoals verschillende rasverenigingen doen) voordat je dier op marktplaats onder 'gratis af te halen' komt te staan. Of in het asiel, of op die tafel bij die dierenarts die toch echt die studie niet heeft gedaan om gezonde dieren af te maken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:51

hier in duitsland zullen veel mensen nog problemen hebben een gezonde hond in te laten slapen,ze doen het écht niet,het is zelfs verboden,je moet als je dat wil het via de gemeente doen,dan komt er een persoon langs die je hond beoordeeld en geeft dan een papier af dat een hond inderdaad niet meer geschikt is voor de maatschappij,en dan nóg moet je een DA vinden die het dan doet...de mijne doet het in ieder geval níet...

ik zat laatst op youtube wat te zoeken een kwam op een fimpje terecht van een amerikaans asiel wat de dag begon met het inslapen van 50 honden,wat ze dus filmde...

echt,ben er nog niet goed van als ik eraan denk...ik vind het dood maken van huisdieren dat dat echt niet zomaar iets is :n

maar goed...ik begrijp inmiddels nu ik al wat jaren op bokt zit dat er mensen zijn die daar geen enkele moeite mee hebben,ach ,dood is dood..maak ut uit...ze merken er tenslotte niets meer van...

dat is ook 1 hele grote twijfel voor mij,ik wil mijn kruisingen terug hebben en dat zou betekenen dat ik 1x mijn teefje laat dekken,maar ik heb al wat huizen voor de pups gevonden,maar mijn aller grootste angst is dat zij meer pups krijgt als de huizen die ik al gevonden heb -O- ,dan zal ik dus nieuwe baasjes moeten vinden,die hier dan met grote blauwe ogen waarschijnlijk gaan vertellen hoeveel zij om honden geven,en beloven de wereld ervoor te zorgen...

alleen echt in een hoofd kan je niet kijken,wat als je ze mee geeft aan mensen die hun schouders ophalen over inslapen ,"ach ze merken het toch niet",wat als je ze mee geeft aan mensen die kinderen krijgen en dat jouw gefokte hondenbaby bij een 'verkeerde' reactie meteen maar een "beest" wordt ,en met beetje pech marktplaats opgaat óf net zo gemakkelijk een enkeltje DA krijgt...

pfff...stof tot heel héél goed nadenken...

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:52

mee eens, ben toen ik nog peuter/kleuter was ook vaak genoeg gebeten door een hond omdat ik hem op pijnlijke plekken aaide ofzo en omdat ik schijnbaar dingen deed die hij niet fijn vond
hond is wel ingeslapen 2 tot 4 jaar geleden, was op was 17 jaar geworden

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:53

Ik heb er inderdaad geen moeite mee, maar ik heb ook een hamburger op het bord vanavond. Dus wie ben ik om dan onderscheid te maken tussen de koe of een hond? De boer kan ook best van de koe hebben gehouden, net zoals ooit iemand van die hond.
Eigen dier is anders, dan speelt mijn gevoel mee natuurlijk. Dus om die reden heb ik de dieren ook 'geholpen'; geen onverwachte nestjes.
(Want al die 'oeps' nestjes vind ik wel tenenkrommend)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:57

kimmie261 schreef:
hier in duitsland zullen veel mensen nog problemen hebben een gezonde hond in te laten slapen,ze doen het écht niet,het is zelfs verboden,je moet als je dat wil het via de gemeente doen,dan komt er een persoon langs die je hond beoordeeld en geeft dan een papier af dat een hond inderdaad niet meer geschikt is voor de maatschappij,en dan nóg moet je een DA vinden die het dan doet...de mijne doet het in ieder geval níet...

ik zat laatst op youtube wat te zoeken een kwam op een fimpje terecht van een amerikaans asiel wat de dag begon met het inslapen van 50 honden,wat ze dus filmde...

echt,ben er nog niet goed van als ik eraan denk...ik vind het dood maken van huisdieren dat dat echt niet zomaar iets is :n

maar goed...ik begrijp inmiddels nu ik al wat jaren op bokt zit dat er mensen zijn die daar geen enkele moeite mee hebben,ach ,dood is dood..maak ut uit...ze merken er tenslotte niets meer van...

dat is ook 1 hele grote twijfel voor mij,ik wil mijn kruisingen terug hebben en dat zou betekenen dat ik 1x mijn teefje laat dekken,maar ik heb al wat huizen voor de pups gevonden,maar mijn aller grootste angst is dat zij meer pups krijgt als de huizen die ik al gevonden heb -O- ,dan zal ik dus nieuwe baasjes moeten vinden,die hier dan met grote blauwe ogen waarschijnlijk gaan vertellen hoeveel zij om honden geven,en beloven de wereld ervoor te zorgen...

alleen echt in een hoofd kan je niet kijken,wat als je ze mee geeft aan mensen die hun schouders ophalen over inslapen ,"ach ze merken het toch niet",wat als je ze mee geeft aan mensen die kinderen krijgen en dat jouw gefokte hondenbaby bij een 'verkeerde' reactie meteen maar een "beest" wordt ,en met beetje pech marktplaats opgaat óf net zo gemakkelijk een enkeltje DA krijgt...

pfff...stof tot heel héél goed nadenken...

Wat jij noemt heb ik dus meegemaakt met cavia's...
Mensen waaraan ik een jonge cavia gaf, die later bleken te denken dat het normaal is dat driejarige kinderen alles maar moeten kunnen doen met die cavia's zonder dat die cavia's ze mogen bijten als ze geknepen worden...
Ik heb die cavia weer teruggenomen en heb me voorgenomen nooit meer te fokken.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:12

Ik heb mij geen betere jeugd kunnen wensen, met twee samojeed honden en een poes! Eerste samojee kwam zo vals als de neten maar was mijn beste vriend.
En wat heb ik stom gedaan, aan oren en staarten getrokken, er boven op gelegen, kusjes op neusjes, met de pootjes spelen (pootjes op tillen zodat ze op twee poten staan en dansen haha)
Hondjes hebben nooit maar gegromd of gedaan, maar ik heb meermaals tikken op mijn billen gehad! Oh en de kat ging ik altijd vangen.
(Dit was echt in mijn jonge jaren)

Ook hamsters gehad, die ik zelf moest verzorgen en verschonen. Echt een betere jeugd had ik niet kunnen wensen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:13

Tja mijn ouders hebben toen mijn broer en ik 1 jaar oud waren hun toenmalige hond (dwergpoedel) herplaatst (zelf een goed huis gezocht) omdat mijn broer begon met lopen en de hond dat niet pikte en begon te happen. Soort van jaloers gedrag. Dat kan niet met kleine kinderen...

Wel hebben we ook een kat gehad en daar werden wij (de kids) voor gewaarschuwd om hem niet op te tillen...
Toch een keer gedaan... Gevolg was dat ik opengekrabt was... en daarna nog een tik voor mijn billen kreeg.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:18

Ik wil trouwens nog even iets zeggen over de reden waarom dit onderwerp denk ik is gestart...
De persoon die haar hond laat inslapen is iemand die nóg een hond heeft, al jarenlang, en daar zijn geen gedragsproblemen mee, ergo: de persoon in kwestie is in principe in staat een hond naar behoren te houden.
Daarom vind ik het onterecht dit topic naar aanleiding van die persoon (als dat inderdaad het geval is) te openen, want die persoon is duidelijk geen marktplaats.nl- het -moet- leuk- blijven -anders- gaat -de- hond weg/dood- type. Ik vind het dus onterecht om haar dmv dit topic een trap na te geven ivm met haar moeilijke beslissing.

De titel vind ik naar die persoon toe dan ook om te :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:21

Kimmie ik vind dat een goed ding! Hoe testen ze dat? Niet via de MAGtest die hier in Nederland is hoop ik?

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:27

Zoolgangster, de reden waarom dit topic is gestart staat in de OP. Juist omdát in dat andere topic een meer algemene discussie begon over dat mensen soms te gemakkelijk een dier wegdoen is dit topic gestart. Zodat dat andere topic niet zou worden 'vervuild'.
Concluderen dat in dit topic een trap na wordt gegeven naar de TS van de andere topic vind ik echt onzin. De titel verwijst ook op geen enkele manier naar dat andere topic of naar de TS daarvan. Als je het echt zo graag wilt opnemen voor de TS van het andere topic, stuur dan de mensen die nog steeds in het andere topic verder discussiëren naar dit topic (of liever, vraag een mod het andere topic te sluiten en de posters daar door te sturen).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:31

@Kimmie
Mijn DA wilde mijn hond in eerste instantie ook niet laten inslapen hoor, een (lichamelijk) gezond dier laten de meeste DAen niet (zomaar) inslapen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:40

Mijn broertje en zusje zijn nu wat ouder aar toen zij een paar jaar jonger waren en te ruw met de hond van oma om gingen en hondje snauwde kregen zij ook op hun kop.

Mensen zijn te makkelijk met beesten in slapen, maar als een hond agressief is of bang voor kinderen zou ik wel herplaatsen en niet houden omdat het zo hoort.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:51

Mijn ouders hebben wel eens een hond laten inslapen, omdat die zonder enige waarschuwing mijn oudere broer in zijn gezicht beet, die daar een gespleten bovenlip aan overhield. De hond was een Field Spaniël, die doorgaans bijzonder zachtaardig zijn. Ze was al volwassen toen we haar kregen.
Ik weet het precieze verhaal en de voorgeschiedenis van de hond niet meer, ik was nog erg klein en er niet bij toen het gebeurde. Maar ik denk wel dat je als eigenaar en als ouders deze keus maakt, omdat je wil voorkomen dat het nog eens gebeurt bij een ander. Je weet tenslotte toch nooit waar een dier uiteindelijk terecht komt. Ik denk ook dat een dier in zo'n geval dood beter af is, dan dat ie van hot naar her gaat.

Maar om het nog even over smoesjes te hebben... Wij hebben sinds afgelopen zondag een hondje, die komt van mijn schoonzus. Het is het voorbeeldigste hondje dat ik ken, echt op alle fronten (behalve dan misschien zijn uiterlijk :') ) een super leuk dier.
Schoonzus had hem ook nog niet zo lang, en vond het allemaal wel leuk hoor, dat uitlaten enzo, maar ze werd er stapelgek van dat ie in huis steeds achter haar aan liep...

Tsja, vind je het gek, nieuwe baas, nieuw huis, voorheen met ander hondje samen en nu alleen. Als je dan niet snapt dat ie in het begin continu achter je aan sjouwt heb je het duidelijk niet helemaal begrepen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:55

Ach de huidige mens gooit tegenwoordig nogal vlot de handdoek in de ring. Het moet allemaal kant en klaar en mag geen moeite kosten. Kost het toch enig moeite, dan gooien we het gewoon weg. Echt de wegwerpmaatschappij, dat doen we met huisdieren schijnbaar net zo gemakkelijk. Verantwoording over iets? Ach daar hebben velen al geen kaas meer van gegeten helaas.