Hoe doen mensen dat toch: een hond en de hele dag werken??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Re: Hoe doen mensen dat toch: een hond en de hele dag werken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 07:19

Ik heb ook een hond, deze is weloverwogen gekozen 3 jaar geleden. Ik werk 38 uur per week, breng hem naar de crèche (mijn ouders) die helemaal gek van de hond zijn. Dat was dan ook een vereiste anders had ik hem niet gehad. Op mijn vrije dagen ga ik kilometers wandelen, op de dagen dat ik werk word hij 4 keer per dag uitgelaten en gaat altijd mee naar stal. Hond speelt veel met andere honden, en kan dus meer dan voldoende zijn ei kwijt! Tuurlijk kan je situatie veranderen, zonder dat je daar wat aan kan doen. Maar ik vind dat daar best oplossingen in gevonden kunnen worden. Moet je ineens meer werken? Vraag het buurmeisje, of de uitlaatservice... Ik vind 8 uur alleen thuis in de mand of bence echt not done...
Ik heb zelfs een 2e oppasadres, voor het geval dat ik met mijn ouders een dag weg zijn! Doe er dus alles aan dat hij nooit veel langer dan 2 a 3 uur alleen thuis hoeft te zijn....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 07:22

Het nadeel van de HUSen hier in de buurt is dat volle reuen niet mee mogen en mijn teef er niet geschikt voor is. Elke volle reu wordt hier uitgesloten, of ze nu moeilijk zijn tegen andere honden of niet.

Hier zijn ze 's ochtends 3 uur alleen, dan komt er een uur iemand langs om te wandelen en te spelen en dan zijn ze weer 3 uur alleen. Betekent wel dat ze 's avonds nooit alleen zijn, alleen op de vrije dagen van mij gaan we 's avonds wel eens kort weg.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 13:56

Je heb ook hondenuitlaatservicen individueel :)

Ik zou als mijn hond zo lang alleen zou moeten zijn een uitlaatservice beginnen.
Ik doe het zelf ook, heb honden individueel ( die niet met groepen kunnen )
Of kleine groepjes.
De grote groepen van 15 honden ben ik geen voorstander van..
Of vraag idd een kennis of iets..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 14:21

Angeliquee18 schreef:
Ik doe het zelf ook, heb honden individueel ( die niet met groepen kunnen )
Of kleine groepjes.
De grote groepen van 15 honden ben ik geen voorstander van..
Of vraag idd een kennis of iets..

Ik heb begrepen dat het op sommige plekken ook niet meer mag. In het Amsterdamse bos mag je geloof ik nog maar met 5 (of was het 3?) honden tegelijk lopen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 04:36

Angeliquee 18, niet alle hussen lopen met 15 honden hoor.
Wij hebben een eigen terrein voor de honden dus gelukkig geen last vd regels die opgelegd worden.
Er zijn idd ook hussen die 1 op 1 lopen voor de wat moeilijkere honden of honden die wat ouder zijn en z,on grote wandeling en groep meer aankunnen, maar geen idee of die ook in de regio zitten van TS

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 05:47

Geen idee wat een hus is, maar hier heerst dingen als hondenuitlaten enzo echt wel minder dan boven in het land.
Hier zit er wel 1 zag ik op internet, maar nog nooit iemand gehoord die daar zijn hond met mee t laat gaan.
Deze week is weer geregeld gelukkig, aangezien we allebei 3 lange dagen weg zijn.
Had wel nog een noodoplossing achter de rug, de vriend van mijn moeder (altijd fijn om te weten)
Maar hij kan alle drie de dagen naar mijn schoonouders, dus deze week is weer rond.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 06:30

Hus = hondenuitlaatservice ...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 07:44

:o? 8)7 :o

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 08:54

hier is het simpel...we hebben een hond, dus kan er niet door beiden fulltime gewerkt worden...
nu is dat met deze hond helemaal ene feit, ik kan hem namelijk niet meegeven aan een HUS :n
hij is niet zomaar in een groep te plaatsen, reuen in de groep is ene risico, als er namelijk een reu besluit te kijken wie er chef is, zal die van ons de uitdaging aan gaan en niet opgeven
en daarnaast, ik durf hem gewoon niet uit handen te geven aan zomaar iemand, die iemand moet verstand en ervaring met het ras hebben en eigenlijk ook ervaring met werkhonden.
die HUS bestaat hier in de ruime regio dus gewoon niet :n
ik sprak er 1 en die begon al met
"ach, zal wel meevallen, geef hem maar eens mee" dan heb je het bij mij al verpest en krijg je de hond zeker weten niet mee :n ik ben namelijk geen overbezorgde hondenmoeder, maar gewoon een zeer realistische werkhonden eigenaar .
een Hus die het allemaal wel even zal regelen en het valt wel mee, dat is vragen om ongelukken met die van mij .

ik heb twee back ups voor het uitlaten en 2 logeeradressen waarvan de 1 een uur rijden is, de ander is iets dichterbij
ik zal er vast ook 1 dichterbij kunnen vinden, maar de adressen die ik nu heb durf ik hem vol vertrouwen achter te laten , en dat is me veel waard.
en voor de rest , ik heb momenteel geen werk , maar zoek dus max 20 uur, vriend werkt fulltime en zolang we honden hebben zal dit de situatie zijn.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:43

Sonja, ik moet ook eerlijk zeggen dat honden als eyck bij ons niet meegaan hoor, en ik heb ervaring met scherpe werkhonden, daarom ook denk ik, je weet, no offence naar eyck toe he. Er zijn idd hussen die van gedrag en omgang helaas weinig kaas gegeten hebben, er zijn honden die niet geschikt zijn om in een wisselende roedel mee te gaan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:48

TM, None taken :D jij hebt dat inzicht wel, ik ook , maar er zijn nog steeds mensen, ook met uitlaat service die het niet snappen...
ik heb de persoon die het allemaal wel mee vond vallen ook meewarig aangekeken , diep gezucht en verder niet over gehad ... ja, uitgenodigd om eens te komen kijken op de club :+
idd niet geschikt voor een wisselende roedel :n (gewoon niet geschikt voor een roedel waar andere reuen in zitten :n )

dat is het ook, wij hebben een hond die niet geschikt is om zo met een hus mee te gaan, maar ik vind hem ook niet geschikt om zomaar bij iemand 1 op 1 uitgelaten te worden :n
de ballotage commissie is nogal streng
en dat is gewoon de realiteit, niet iedere hond is zomaar met een hus mee te geven :n of bij een dagopvang te brengen etc etc ...

zijn ene logeeradres heeft ook HUS trouwens, die zou hem zo meekrijgen, maar dan gaat ie thuis bij hen op de weide met een teef van henzelf er bij , dat gaat super... maar goed...das een uur rijden, dus niet in de regio :P
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 14-10-13 14:07, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:53

hier is het ook simpel. Mijn moeder werkt thuis en is zowiezo dus tussen de middag in huis. Dan is de hond dus ook niet alleen en word een lange wandeling gemaakt. Mijn vader werkt in ploegendienst dus is vaak ook een dagdeel thuis. En mijn broertje en ik zijn vaak vroeg uit school. dus in totaal is hij op een dag misschien 5/6 uurtjes alleen. verspreid over de dag.