Moratoetje schreef:Percy schreef:Hoe moet de eigenaar weten dat de kat in de tuin gekakt heeft? Die vogels, dat is best vervelend en dat snap ik ook wel maar het is geen eenrichtingsverkeer maar tweerichtingsverkeer. Samen is er vaak best tot een oplossing te komen. Alleen maar boos worden is compleet zinloos.
De meeste Katten willen nu eenmaal naar buiten.
En, ik heb het al eerder gezegd, alleen op bokt zie ik het probleem van loslopende katten. Nog nooit ben ik in het dagelijks leven daar een probleem in tegen gekomen.
De volière staat in hun eigen tuin en is dus privé bezit, daar heeft de kat van de buren eigenlijk niets te zoeken. Dus als je volière hebt moet je maar zorgen dat er geen katten in je tuin komen....lekker makkelijk....dan kunnen hun ook wel zeggen dat jij je kat bij je moet houden.
Ik denk dat jij mij niet helemaal begrijpt. Ik heb het over het kakken in de tuin. Wat betreft het hebben van vogeltjes in de tuin en katten van de buren moeten er afspraken gemaakt worden.
Ik heb vogels en katten en mijn katten tonen totaal geen interesse in de vogels. Tolerantie wederzijds zou al zoveel oplossen.