De Rijdende Rechter: 'Terror Terriër'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:47

Neej schreef:
LhinnOlijf schreef:
Helaas willen de test commissies dat alles honden relaxt teageren -O-

Hier ook een herder die ergens volgend jaar een vergelijkbare test moet afleggen... Alles moet ze eigenlijk gedogen, anders heb je kans dat de test niet eens gehaald word :roll: En honden die zo'n test niet doorkomen, mag niet mee gefokt worden. Net datgene wat ik in de toekomst dus wil (en de hondensport in), dus ik moet die test halen... >;)

Klopt, dat is ook het zure er van. Ik ben heel benieuwd naar de uitzending vanavond, ik ben óók heel benieuwd of MIJN sociale, maar wel snel opgewonden reu zo'n test zou doorstaan...

Ik heb een sociale teef, maar in een VREEMDE omgeving & aan de lijn reageert ze toch anders. Laatst wat punten van de test geoefend, ik had opeens een hele andere hond aan de lijn. Was toen best confronterend -O-

Dus nu heb ik, samen met vrienden, een oefenschema gemaakt zodat ze aan de extreme kan wennen (iig snapt wat de bedoeling is ;)).

In dit filmpje zie ik eerder een onzekere hond dan wat de titel doet vermoeden. Ik ben benieuwd wat er vanavond uitkomt en hoe de verdere test gaat. Moet zeggen dat dit een 'softe' versie is vergeleken mijn 'mijn' gedragstest :=

Anoniem

Re: De Rijdende Rechter: 'Terror Terriër'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:31

Binnen een dag een perfecte hond verwachten dus.. En idd om geld, dat was mijn gevoel al..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:32

En dan niet eens even een stukje lopen met de hond...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:33

Okey begint goed. Ze klinken tot nu toe erg impulsief. Daarnaast gaat het dus om een bange hond en geen gestoorde hond.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:34

ik kijk het morgen even met uitzending gemist. had het voorstukje ook al gezien, vond dat ook al vaag.

vaak kijk ik de eerste 5 minuten en dan de uitspraak.. tjonge altijd van die iritante mensen.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:34

Domme baasjes... Bah! En die fokker ook, je neemt zo een hond tot terug ter bescherming. Twee ruziemakende partijen en de hond is de dupe. Zit nu al met kromme tenen te kijken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:37

ik had hem idd direct weer terug genomen...maar ook sowieso niet meegegeven aan mensen die niet eens de moeite neemt om een rondje te lopen met een potentiële hond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:38

Ik heb echt met die hond te doen...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:39

grmbl die arme hond

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:42

Ben benieuwd naar het oordeel. Vind wel dat de fokker de hond terug zou moeten nemen maar absoluut geen geld terug geven hij heeft recht op het volledige bedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:42

Sonja_vR schreef:
ik had hem idd direct weer terug genomen...maar ook sowieso niet meegegeven aan mensen die niet eens de moeite neemt om een rondje te lopen met een potentiële hond

Deze mensen hadden van ons idd ook geen hond gekregen.
Al heeft de fokker ook niet voorgesteld om eerst even te lopen dus die zit daar ook al fout.
Dat ze tegen die herder door ging kwam ook omdat ze niet gecorrigeerd werd, ik dacht al nou ga je nog iets doen of blijf je touwtrekken met je hond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:44

Wat een onzin van die man!!
"Nerveuze hond, met hapneigingen en agressief gedrag naar andere honden."

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:45

Echt he, die vreselijke mag test ook.. Deze hond heeft zoooo behoefte aan iemand die zijn gedrag kan lezen, ik zie een hele leuke hond die met de juiste begeleiding echt kan uitgroeien tot een super leuk beest. Ben het eigenlijk helemaal niet eens met het testoordeel, hapneigingen? Zie een hond die er alles aan doet om weg te komen, de prikkels te vermijden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:46

maar de uitslag van die test is niet wat ik zag, nerveus met hapgedrag :? dat heb ik niet gezien :n ik zag wel dat ze nerveus was, maar hapgedrag :?
ze koos juist telkens voor het ontwijken van hetgeen waar ze haar mee confronteren
en agressie vind ik ook een zwaar overtrokken oordeel?
opgewonden ja, maar agressief :?

maar dan willen ze nu dus niet dat die hond terug gaat naar, maar ze willen dat ze die centen die ze nog schuldig zijn niet hoeven te betalen en bij de schoonzus blijft :?
en dan ook nog ondertussen hebben geprobeerd te verkopen via marktplaats...
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 01-10-13 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:48

KoudbloedKim schreef:
Wat een onzin van die man!!
"Nerveuze hond, met hapneigingen en agressief gedrag naar andere honden."

Echt als deze als extreem agressief is .. Onze hond tegenover een duitse herder is ook een uitbarsting, maar goed te corrigeren dat is het belangrijkste. Deze hond was ook redelijk te corrigeren. Denk dat een hondencursus goed op zijn plek is hier ..

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:48

Ik hoop dat de schoonzus meer kaas van hondengedrag gegeten heeft en dat ze daar maar gelukkig mag zijn en blijven.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:49

volgens mij liegen ze de hele boel aan elkaar

schoonzus was degene bij de mag test en die dus geen correctie gaf bij het gedrag naar andere honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:49

Echt he... zelfs nog via Marktplaats geprobeerd door te verkopen met zo'n advertentie.
Waarom gaat alles altijd om geld?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:52

Linea schreef:
Ik hoop dat de schoonzus meer kaas van hondengedrag gegeten heeft en dat ze daar maar gelukkig mag zijn en blijven.

Nou of die er nu echt verstand van had vraag ik me af. Ze leek niet echt iemand die oog had voor had voor hoe je het zou moeten oplossen. Meer iemand die is van training(zit,lig end) en niet om gedrag te beoordelen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:53

Wat een vreselijke mensen zeg.

Anoniem

Wat een BELACHELIJKE uitspraak... :r :r :r

Caira

tsja hij moet zich aan de wet houden

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:54

los is ze wel leuk met andere honden... :x

tuurlijk , deze hond is agressief en happerig, dikke bullshit.
ik vind het maar triest gesteld met de deskundigen op hondengebied...
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 01-10-13 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:54

Bevestigd wel weer dat niet iedereen die met honden werkt dus ook weet hoe je met ze om moet gaan..
Die test is al helemaal belachelijk, net of die honden achterlijk zijn, eigenaar moet weg, hond ziet dat en heeft dus meer de aandacht bij dat groene hokje dan bij dat stuk plastic op een stuk wat een kind moet voorstellen.

Ik hoop dat er een contract is dat er niet met de hond gefokt mag worden of dat ze al gesteriliseerd is, anders hebben ze voor €150 nu een leuke fokteef..

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:55

Overmatige agressie???? Waar?? Niet bij die hond hoor!
Ik zag een enthousiaste hond tegenover die herder! Happen?? Niet gezien!
Wat een belachelijk slechte uitspraak!