Kennelhoest.... Bedankt he!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:30

friendly: Contole van de paspoorten? Bij elke hondenschool waar ik heb gezeten( 2 ivm een verhuizing) verplichten ze dit, bij kennismaking van de eigenaren moeten ze de entingen gehad hebben + kennelhoest, de week daar op mogen de honden pas mee.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 19:32

daphneM schreef:
De club is fout, als de club zorgt dat alle pups geënt zijn tegen kennelhoest blijft het ook buiten de club..
En loopt de hond het ook niet op.

Daarbij ben je misschien zelf ook fout om naïef te zijn en je hond niet te enten tegen kennelhoest, de club is een plek waar heel veel honden bij 1 komen.

Nogal een aanname, mijn hond IS geënt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:34

Een enting is ook niet waterdicht, zoals eerder uitgelegd. Je ent tegen kennelhoest A en het dier krijgt uiteindelijk B. Het is een virus wat zich op dat gebied net als een verkoudheidsvirus gedraagt en ook daar ent men niet meer tegen (het virus verandert te snel).

Ik vraag mij dus in dit geval af hoe zinnig deze enting dan nog is.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:35

daphneM schreef:
De club is fout, als de club zorgt dat alle pups geënt zijn tegen kennelhoest blijft het ook buiten de club..
En loopt de hond het ook niet op.

Daarbij ben je misschien zelf ook fout om naïef te zijn en je hond niet te enten tegen kennelhoest, de club is een plek waar heel veel honden bij 1 komen.

Je bent nogal naïef om te denken dat je hond beschermt is tegen kennelhoest als je hem er tegen hebt ingeënt.

daphneM

Re: Kennelhoest.... Bedankt he!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:51

nee hoor zo naïef ben ik niet..

Maar ze bekt over een andere hond, misschien kan ze het eens aankaarten om de hondenschool een tip te geven qua verplichting..
Zodra je ze ent, hou je het langste buitenboord, en zal de ziekte niet zo heftig zijn als nu.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:56

Een hondenschool hoeft helemaal geen verplichtingen op te leggen. Moesten ze eens proberen, ook. Ik bepaal zelf graag wat ik bij mijn hond laat inspuiten. En als hij toch ziek wordt, neem ik mijn verantwoordelijkheid. Hondenscholen moeten het laten bij de training, niet bij wat ik wel of niet in mijn hond laat spuiten.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:59

Tja iedereen zn keuze, een paard word toch ook verplicht dat je je entingen moet hebben voor een wedstrijd/show, of andere? doe je daar ook zo moeilijk over?
This een verplichte enting.

en ik voorkom liever de ziektes op mijn terrein.. Dan dat ik het ze mn hond gun, aangezien je de kans loopt om het op te lopen als je naar een hondenschool gaat.
Dat is het zelfde als met paarden op een wedstrijd, of eigenaren die de paarden in opfok hebben.

Ik was als enige die mijn paard in geënt had tegen droes...De rest niet, de rest kreeg het extreem, die van mij super licht.

Dit is het zelfde bij de kennelhoest, je kan het krijgen maar in een lichter vorm als de mensen die het niet doen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:08

Ik heb geen paard.
En een niet geënte hond zegt niet dat 'ie de ziekte bij zich draagt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:19

mijn honden zijn 2x geent tegen kennelhoest. 2x binnen een maand na die enting ziek geworden. Daarna nooit meer geent en nooit meer ziek geworden. Heb diverse trainingen en cursussen op diverse locaties gevolgd. Diverse keren stond er dat ze geent moesten worden en dat je het ent boekje mee moest nemen. Nog nooit is er 1 blik in het boekje geworpen!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:55

Bassenqua schreef:
Mag jij vinden Billy maar zullen we elkaar weer eens spreken als je ook 25 jaar met groepen honden hebt gewerkt en meerdere ervaringen hebt gehad met kennelkoest waarvan sommige echt niet zo fraai zijn afgelopen ? Dan ga ik dit gesprek graag nog een keer met je aan. Jij vind dat ik doordraaf, ik vind jou kortzichtig en laconiek maar goed.......je weet het ongetwijfeld het beste tot je een keer lelijk op je smoel gaat.

Aggut, 25 jaar ervaring?
Je kunt het ook 25 jaar verkeerd gedaan hebben he....
Verschil is, dat ik een redelijk stabiele roedel heb, en jij met honden van verschillende mensen niet....
Ik heb vrijwel nooit zieke honden, af en toe een soepoogje, en mijn ouwe taart heeft een hartkwaal, maar doet het daar ook al 4 jaar prima mee.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:24

LadyMadonna schreef:
Tiffany schreef:
Dan moet je met je hond helemaal wegblijven van dat soort plaatsen,

Ze kunnen het overal oplopen.

Wat ik me afvraag, hoe weet jij nou dat die eigenaar van de hond wist dat hij aan kennelkuch " leed " ?

Dat heeft ze zelf gezegd...

Maar goed, denk ervan wat je wilt... Een koortslip is ook ontschuldig, toch is de baby van kennissen van me dood door "the Kiss of death"

Ik ga mijn hond nu ook niet mee slepen naar een losloop gebied of een uitlaat veldje if weet ik veel.
Kennelhoest gaat meestal prima over, maar kan zich ook heel vervelend ontwikkelen. Ik ga daar zelf geen extra risico voor nemen en ga anderen ook niet aan dat risico bloot stellen.
Bet zo goed als dat jullie verbaasd zijn over mijn reactie ben ik dat over die van jullie, eigenlijk...

als de "kleine" hier kennelhoest zou hebben ga ik hem ook niet meeslepen naar training etc , mijn clubgenoten zijn ook zo sociaal en weldenkend om ze dan even niet mee te nemen.
common courtesy if you ask me :?
als ik griep heb ga ik ook zo min mogelijk mensen aansteken, again, common courtesy .
je gaat gewoon niet bewust met een ziek dier , tussen de dieren lopen met de instelling "ach, loopt allemaal wel los, is goed voor de weerstand"