Tinkermuts schreef:Nu heb ik een pup van inmiddels 7 maanden, voerde hem kvv maar hij bleek ergens een allergische reactie op te hebben, dus op advies van da tijdelijk op de hyperallergeen brok, met een paar weken was de allergie weg.
Inmiddels ben ik weer kvv aan het proberen, (voer de kvv omdat ik zie dat hij dit echt heel lekker vind.) en daarnaast voer ik ook brok, ik wil ook graag de brok erbij blijven geven omdat dit toch stuk makkelijker meeneemt als ik op vakantie ga, de brok is met eend en voer nu ook kvv met eend (carnibest), tot nu toe gaat dit goed en ga proberen meer verschillende kvv,s te voeren.
Afijn, wat ik kwijt wil met deze lange inleiding, vaak word er gezegd dat honden beter en minder poepen van vlees en niet zo winderig zijn dan bij brok, maar bij mijn hond gaat dat dus niet op, op alleen brok had ie mooie vaste drol en rook je hem over het algemeen niet, nu met de kvv poept ie stuk dunner en men wat kan die hond ruften haha.
Er wordt ook aangeraden om niet teveel te wisselen. Ik zou eens een tijdje alleen kvv voeren om te kijken of het dan na een paar dagen weg is. Zo niet, is het niet de juiste kvv voor jouw hond. (Ben zelf ook niet zo'n fan van Carnibest)