Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MiReRe schreef:Cavia's!
2 vrouwtjes of een gecastreerd mannetje en een vrouwtje, dan planten ze zich niet voort.
Cavia's kunnen, zeker als ze met z'n tweeën zijn, makkelijk een dag alleen.
Zelfs één nachtje kan, met veel hooi en groente in het hok, brokjes helemaal vol, voor als je bijvoorbeeld nar je ouders gaat of lang gaat stappen.
Verschonen gemiddeld om de 5 dagen. Knuffelen wanneer je wil. Zijn niet speciaal dag of nacht dieren. Slapen over een heel etmaal steeds 5 of 10 minuutjes tussendoor, maar ze worden wel wat rustiger 's nachts dus ze houden je niet wakker.
Onderhoud en eten niet moeilijk en niet duur.
Hooi, zaagsel, water, brokjes, groente, vitamine c pilletjes.
Oppervlakte, voor 2 beestjes is een hok van 1.20 bij 0.60 wenselijk, op een hok van 1 meter redden ze het ook. Kleiner niet doen.

echt zulke geweldige beesten,zijn zo tam te krijgen en zijn inderdaad schootbeesten en heel erg knuffelbaar...Geryon schreef:MiReRe schreef:Cavia's!
2 vrouwtjes of een gecastreerd mannetje en een vrouwtje, dan planten ze zich niet voort.
Cavia's kunnen, zeker als ze met z'n tweeën zijn, makkelijk een dag alleen.
Zelfs één nachtje kan, met veel hooi en groente in het hok, brokjes helemaal vol, voor als je bijvoorbeeld nar je ouders gaat of lang gaat stappen.
Verschonen gemiddeld om de 5 dagen. Knuffelen wanneer je wil. Zijn niet speciaal dag of nacht dieren. Slapen over een heel etmaal steeds 5 of 10 minuutjes tussendoor, maar ze worden wel wat rustiger 's nachts dus ze houden je niet wakker.
Onderhoud en eten niet moeilijk en niet duur.
Hooi, zaagsel, water, brokjes, groente, vitamine c pilletjes.
Oppervlakte, voor 2 beestjes is een hok van 1.20 bij 0.60 wenselijk, op een hok van 1 meter redden ze het ook. Kleiner niet doen.
1 meter?! Ook 1.20 bij 0.60 is veel te klein. Ze horen gewoon een ren te hebben.
Cavia's zijn dus niet geschikt voor TS.
Ik had twee mannen dus die rook je wel, en 's nachts maakten ze ook best kabaal in hun looprad (maar ik slaap heel licht). Ze waren echt snel tam, beten nooit en ik had ze er vaak uit terwijl ik aan het studeren was ofzo, liepen ze over mijn bed te spurten en kropen ze over me rond
ze kregen helaas ook allebei op 2,5 jarige leeftijd tumors. Maar het zijn wel echt leuke gezellige beestjes
(en vrouwtjes stinken niet zo!) Rivaldo schreef:@Sappos
De dwergmuizen, gebrils, slakken en bidsprikhanen!
Tja, heb eigenlijk geen idee.
Bv. een slak is echt erg goedkoop wat heel fijn is!
Kan je alles over slakken vragen 
MiReRe schreef:Geryon schreef:
1 meter?! Ook 1.20 bij 0.60 is veel te klein. Ze horen gewoon een ren te hebben.
1.20 is de minimale eis van de dierenbescherming. Een paar jaar geleden was dat 1 meter, maar is aangepast naar 1.20.
.
. Citaat:1 meter?! Ook 1.20 bij 0.60 is veel te klein. Ze horen gewoon een ren te hebben.
Cavia's maken ook binky's en doen gek, net als konijnen. Maar goed dit is offtopic en TS neemt vanwege de ruimte toch geen cavia's
Geryon schreef:Konijnen moeten wel kunnen rennen en cavia's niet?Cavia's maken ook binky's en doen gek, net als konijnen. Maar goed dit is offtopic en TS neemt vanwege de ruimte toch geen cavia's

)
Ik zou groter willen maar dit mag (nog) niet....
Volgens mij komen ze er bij jou regelmatig uit, ik zou me dus geen zorgen maken!
Je zorgt prima voor ze