Levende dieren in sleutelhangers, China!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Levende dieren in sleutelhangers, China!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:38

Het gezegde kan beter zijn waar 'mensen zijn, lijden dieren.'

Het gaat nog lang duren voordat ze zover zijn dat de dieren een wat beter leven heb. Als je er een bom op gooit scheelt het wel honderden jaren aan dierenleed :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:39

Bonnieaw schreef:
vuurneon schreef:

Verwensingen zijn niet toegestaan op bokt.

Maar fijn dat je een hele natie wil uitroeien...

Ze zeggen vaak; waar mensen lijden, lijden dieren. Dat geloof ik direct. China is geen makkelijk land om te overleven.

Ik ben totaal niet van mensen afkraken op bokt, maar dit kan je toch niet menen neem ik aan _San87_? Je hebt duidelijk nog een boel te leren over de wereld. Ik ga ervanuit dat de je naam je leeftijd is? Dan zou ik hier maar eens snel aan beginnen!!

vuurneon dat gezegde kende ik niet, maar dit klopt denk ik zeker!

Lees anders ook even wat verder dan je neus lang is. En ik heb van jou absoluut geen advies nodig over wat ik wel en niet moet leren, kom zeg.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:41

Het zijn rare mensen daar.

Dieren zijn er gewoon dingen/ producten, echt verschrikkelijk gewoon en vreselijk ergerlijk ook en zo dom van ze dat ze denken dat ze niet lijden.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:42

Edit: Ik houd me al in.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 14-09-13 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:43

Nou het is een naar land hoor, absoluut. En over het algemeen hebben die mensen daar een nare mentaliteit, denk maar aan dat meisje van 3 dat werd overreden terwijl niemand een fiets gaf.

Of al die meisjesbaby's die eindigen al vissenvoer.

Of mijn oude huisgenoot, een Chinese moslim die zo bang was voor de overheid dat hij alleen negatief sprak over zijn land als hij ergens in the middle of nowhere was want hij was bang dat de regering hem afluisterde. En voordat hij naar Nederland mocht komen moest zijn familie hun paspoorten inleveren. Bovendien had hij meerdere broers en zusjes en werden ze ontzettend vernederd door de buren.

Not to mention dat hij van mij verwachtte dat ik voor hem kookte en met iedereen naar bed ging omdat ik met 9 jongens woonde.

Ik ben blij dat ik hier woon.

xSlvna schreef:
Och och och, Bonnieaw, we mogen dus niet radicaal denken? Ik zou er echt niet wakker van liggen als alle moslims als sneeuw voor de zon verdwijnen, alle pedo's, dierenbeulen en weet ik veel wat, zulke mensen verdienen geen leven in mijn ogen en gezien zij (wij ook niet, daar niet van) toch niks toe voegen aan de wereld zal ik ze niet missen, het zou alleen maar beter zijn voor de mooie aardbol en de natuur die ooit mooi was.

Dat jij moslims in 1 adem noemt met pedo's en dierenbuilen. Joh, jij bent zelf ook niet zo lekker hé?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:57

Denk dat je die mentaliteit vanzelf krijgt als je moet overleven in een dergelijk land... T is geen leven, maar overleven. Als je mazzel hebt ben je in een gezin geboren die wel welvarender is, maar dan heb je vaak weer de gigantische druk van de eer van de familie op je rusten dus je moet presteren. Depressie? Dat kan niet. Want dat 'bestaat' niet, al komt er wel langzaam een kentering. Qua technologie is het land vooruitstrevend, ze hebben super coole hippe toiletten maar ja, wat heb je aan een hypermodern toilet als de rechten van de mens regelmatig worden geschonden.

Ben toch blij om in Nederland te wonen :)
Dan maar geen hip toilet :+

Ben benieuwd hoe het over 10 jaar is met de rechten van mens en dier.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:00

Oh absoluut eens met je hoor, ik ben nu ook een boek aan het lezen over de opkomst en ondergang van het communisme daar. Bizar! Die mentaliteit is natuurlijk slechts een gevolg van de politiek. Diertjes in sleutelhangers zijn echt peanuts vergeleken met wat er daar met mensen gebeurt.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:02

xSlvna schreef:
Och och och, Bonnieaw, we mogen dus niet radicaal denken? Ik zou er echt niet wakker van liggen als alle moslims als sneeuw voor de zon verdwijnen, alle pedo's, dierenbeulen en weet ik veel wat, zulke mensen verdienen geen leven in mijn ogen en gezien zij (wij ook niet, daar niet van) toch niks toe voegen aan de wereld zal ik ze niet missen, het zou alleen maar beter zijn voor de mooie aardbol en de natuur die ooit mooi was.

discriminerend hoor, wat doen moslims nou verkeerd??? verdienen die geen leven? Hoe KAN jij moslims met dierenbeulen en pedo's vergelijken? Jeetje, wat triest zeg :\

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:04

Missie, ze heeft de post al verwijderd dus laat het zitten.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:06

lieveli schreef:

Dat weet ik, en normaal laat ik het zitten :) , maar dit vind ik toch echt te ver gaan hoor

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:07

Ze zegt toch niet dat ze zo gaat uitroeien? Kom op zeg. Hier thuis zeggen we ook vaak zat dat de guillotines uit het vet moeten, maar we zijn heus geen massamoorden van plan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:07

Misschien zijn die diertjes in een sleutelhanger wel een metafoor voor China. Je wordt begluurd, kort gehouden en de 'baas' doet maar met je wat ie wil. Ongestraft. Je kan verdwijnen, je kan ter plekke worden doodgeschoten, gemarteld. Het diertje in de sleutelhanger vecht om te overleven, net als de meeste mensen. Je kan pas de dieren in de sleutelhanger verbieden als er echt iets wordt gedaan om te voldoen aan de basisbehoeften van een mens.

Het is te makkelijk om te zeggen 'achterlijke mensen', daarvoor moet je het land begrijpen (en dan kom je er inderdaad achter dat het in Nederland echt niet zo slecht is).

(Heb je voor mij de naam van het boek Lieveli? )

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:08

Ik word niet goed.. wat verschrikkelijk zeg.
Dat filmpje.. Die armen dieren.. :'(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:08

Missie_Maxie schreef:
lieveli schreef:

Dat weet ik, en normaal laat ik het zitten :) , maar dit vind ik toch echt te ver gaan hoor

Dan kun je haar een PBtje sturen. Ze bijt niet.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:10

jeetje.. ik krijg de neiging om al die dingen te kopen en dan allemaal openknippen.
walgelijk, dat je zoiets kan verzinnen :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:11

vuurneon schreef:
Misschien zijn die diertjes in een sleutelhanger wel een metafoor voor China. Je wordt begluurd, kort gehouden en de 'baas' doet maar met je wat ie wil. Ongestraft. Je kan verdwijnen, je kan ter plekke worden doodgeschoten, gemarteld. Het diertje in de sleutelhanger vecht om te overleven, net als de meeste mensen. Je kan pas de dieren in de sleutelhanger verbieden als er echt iets wordt gedaan om te voldoen aan de basisbehoeften van een mens.

Het is te makkelijk om te zeggen 'achterlijke mensen', daarvoor moet je het land begrijpen (en dan kom je er inderdaad achter dat het in Nederland echt niet zo slecht is).

Jung Chang - Wilde Zwanen. banketstaaf Wang heeft in 'Het lelietheater' ook over deze periode geschreven. Sommige passages moet je echt met 1 hersenhelft uit lezen, omdat de ellende gewoon te naar is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:12

vuurneon schreef:

Dat hadden de bedenkers van die sleutelhangers inderdaad vast in hun achterhoofd toen ze die dieren in de hangers stopten :').

Je hoeft het land niet te begrijpen om te weten dat alles wat recht moet zijn daar krom is. Maar goed, ik heb al heel lang moeite met de Chinese regering, zal ook zo blijven. Die hele mentaliteit is zo rot als een appel. En nee, ze weten wellicht niet beter, maar dat maakt de appel niet minder rot.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:12

Zal ik doen, excuses :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:13

Lieveli:
Dank je voor de link

De regering vind ik wel oprecht afschuwelijk daar, ik had het over de man van de straat natuurlijk :) en nee, het land begrijpen hoeft inderdaad niet. Maar beetje kennis helpt wel om tja, misschien juist nog minder te begrijpen van de gang van zaken daar... -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:15

Denk je werkelijk dat de man in de straat die gedachtegang heeft? Als protest levende dieren in zakjes stoppen? De cultuur van China in acht nemend, hoe zij over dieren denken in acht nemend?

Nee, dat zou wel heel naïef zijn om te geloven, toch?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:16

_San87_ schreef:
Denk je werkelijk dat de man in de straat die gedachtegang heeft? Als protest levende dieren in zakjes stoppen? De cultuur van China in acht nemend, hoe zij over dieren denken in acht nemend?

Het is niet letterlijk bedoeld natuurlijk :+ .... Maar een filosofische gedachtengang van mij, hoe ik er tegenaan kijk met de Westerse blik.
De man van de straat wil gewoon weer eten op tafel hebben of de hond in de pot vinden ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:20

vuurneon schreef:
_San87_ schreef:

Het is niet letterlijk bedoeld natuurlijk :+ .... Maar een filosofische gedachtengang van mij, hoe ik er tegenaan kijk met de Westerse blik.

Dat jij die sleutelhangers ziet als een metafoor voor China is prima. Maar ga er maar niet van uit dat de man in de straat van China zo over zijn sleutelhangertje met schildpadje denkt :D.

De gemiddelde Chinees geeft al geen fiets om het leven van mensen (ja, er zijn Chinezen die dat wel doen, I know), laat staan dat ze denken over het leven van dieren. Dat wordt iedere keer toch weer pijnlijk duidelijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:31

Daar ga ik ook niet van uit :+
Heb al vaker aangegeven dat die richten op 'overleven'. Dat de mentaliteit een gevolg is van de regering en het harde leven.
Denk ook niet dat je het redt op de straat met een zachtere mentaliteit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:32

Jullie zijn hilarisch samen _O-

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:33

sjit wilde niet filmpje kijken toch gedaan bah word er helemaal naar van!