Het gaat nog lang duren voordat ze zover zijn dat de dieren een wat beter leven heb. Als je er een bom op gooit scheelt het wel honderden jaren aan dierenleed
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bonnieaw schreef:vuurneon schreef:
Verwensingen zijn niet toegestaan op bokt.
Maar fijn dat je een hele natie wil uitroeien...
Ze zeggen vaak; waar mensen lijden, lijden dieren. Dat geloof ik direct. China is geen makkelijk land om te overleven.
Ik ben totaal niet van mensen afkraken op bokt, maar dit kan je toch niet menen neem ik aan _San87_? Je hebt duidelijk nog een boel te leren over de wereld. Ik ga ervanuit dat de je naam je leeftijd is? Dan zou ik hier maar eens snel aan beginnen!!
vuurneon dat gezegde kende ik niet, maar dit klopt denk ik zeker!
xSlvna schreef:Och och och, Bonnieaw, we mogen dus niet radicaal denken? Ik zou er echt niet wakker van liggen als alle moslims als sneeuw voor de zon verdwijnen, alle pedo's, dierenbeulen en weet ik veel wat, zulke mensen verdienen geen leven in mijn ogen en gezien zij (wij ook niet, daar niet van) toch niks toe voegen aan de wereld zal ik ze niet missen, het zou alleen maar beter zijn voor de mooie aardbol en de natuur die ooit mooi was.

xSlvna schreef:Och och och, Bonnieaw, we mogen dus niet radicaal denken? Ik zou er echt niet wakker van liggen als alle moslims als sneeuw voor de zon verdwijnen, alle pedo's, dierenbeulen en weet ik veel wat, zulke mensen verdienen geen leven in mijn ogen en gezien zij (wij ook niet, daar niet van) toch niks toe voegen aan de wereld zal ik ze niet missen, het zou alleen maar beter zijn voor de mooie aardbol en de natuur die ooit mooi was.
vuurneon schreef:Misschien zijn die diertjes in een sleutelhanger wel een metafoor voor China. Je wordt begluurd, kort gehouden en de 'baas' doet maar met je wat ie wil. Ongestraft. Je kan verdwijnen, je kan ter plekke worden doodgeschoten, gemarteld. Het diertje in de sleutelhanger vecht om te overleven, net als de meeste mensen. Je kan pas de dieren in de sleutelhanger verbieden als er echt iets wordt gedaan om te voldoen aan de basisbehoeften van een mens.
Het is te makkelijk om te zeggen 'achterlijke mensen', daarvoor moet je het land begrijpen (en dan kom je er inderdaad achter dat het in Nederland echt niet zo slecht is).
(Heb je voor mij de naam van het boek Lieveli? )
vuurneon schreef:Misschien zijn die diertjes in een sleutelhanger wel een metafoor voor China. Je wordt begluurd, kort gehouden en de 'baas' doet maar met je wat ie wil. Ongestraft. Je kan verdwijnen, je kan ter plekke worden doodgeschoten, gemarteld. Het diertje in de sleutelhanger vecht om te overleven, net als de meeste mensen. Je kan pas de dieren in de sleutelhanger verbieden als er echt iets wordt gedaan om te voldoen aan de basisbehoeften van een mens.
Het is te makkelijk om te zeggen 'achterlijke mensen', daarvoor moet je het land begrijpen (en dan kom je er inderdaad achter dat het in Nederland echt niet zo slecht is).
(Heb je voor mij de naam van het boek Lieveli? )
._San87_ schreef:Denk je werkelijk dat de man in de straat die gedachtegang heeft? Als protest levende dieren in zakjes stoppen? De cultuur van China in acht nemend, hoe zij over dieren denken in acht nemend?
Nee, dat zou wel heel naïef zijn om te geloven, toch?
.... Maar een filosofische gedachtengang van mij, hoe ik er tegenaan kijk met de Westerse blik.
vuurneon schreef:_San87_ schreef:Denk je werkelijk dat de man in de straat die gedachtegang heeft? Als protest levende dieren in zakjes stoppen? De cultuur van China in acht nemend, hoe zij over dieren denken in acht nemend?
Nee, dat zou wel heel naïef zijn om te geloven, toch?
Het is niet letterlijk bedoeld natuurlijk.... Maar een filosofische gedachtengang van mij, hoe ik er tegenaan kijk met de Westerse blik.
.